ruokaehdotuksia

kiiiitos :)

En ole mestarikokki, mutta jotain osaan väsätä.
Olisiko antaa ehdotuksia mitä tehdä ruuaksi, pakastimesta läytyy porsaan lapaa, kylkeä ja kulmapaistia. Kaapissa riisiä, jääkääpissa perunaa, porkkanaa, kermaa. Ja kauppaan menen kunhan se aukeaa.
Jotain yksinkertaista ja maistuvaa?

Kertokaas mitä tekisitte possunlihasta?

6

686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uuniin tietysti. maustaa voi vaikkapa vaan suolalla ja pippurilla mutta voi keksiä muutakin. esim curry taikka timjami tai kumina.

perunoista ja porkkanoista voi laittaa laatikon uuniin, siinä tulee samalla. siis viipaloit perunat ja porkkanat ja laitat vuokaan päälle sitä kermaa niin että peittyy.

possunpaistin laitat paistopussiin niin siitä tulee murea eikä kuivu. 175 astetta käy molemmille.

osta jotakin hyvää kastiketta valmiina vaikka pussissa. bon appetit.

• ex-hatam

edelleen: Perunaa, porkkanaa, lanttua, sipulia ja possua. Kyljykset sopisi parhaiten mutta kaikki muukin possunliha sopii.

Pilko perunat veneen muotoisiksi ja aseta paistopusseihin. (Itse laitan aina pari ateriaa yhteen pussiin.) Lisää pilkotut porkkanat ja lantut ja sipulit perunoiden päälle. Tilkka oliiviöljyä ja mieleiset mausteet mukaan. (minä pidän tulisista ruuista, joten laitan myöskin shiliä) Sitten tämän kaiken päälle kyljykset tai mitkä tahansa sianlihat (maustetut tietenkin) ja pussit uuniin noin tunniksi 200 asteeseen.

Todella hyvää uuniruokaa ja helppo laittaa. Voit lisätä paistopussiin mitä tahansa mukaan.

• Pukeli 1

näppärä ruokaohje... Olisi varmasti maistunut minullekin siihan aikaan, kun vielä en ollut saanut etten sikaa ja lehmää syö.

• kaikki lihat ja kasvikset(rautapataa) ja riisit keität erikseen lisukkeeksi:)

• on kyllä ihan 1 ruuanlaitossa. toinen on uuni.
        olin yhdessä yhden kokin kanssa pari vuotta ja AHH sitä hyvää ruokaa!!!!
        mut hän vissiin kyllästyi kun koirat olivat minulle 1, HIH!

• majorica kirjoitti:

on kyllä ihan 1 ruuanlaitossa. toinen on uuni.
        olin yhdessä yhden kokin kanssa pari vuotta ja AHH sitä hyvää ruokaa!!!!
        mut hän vissiin kyllästyi kun koirat olivat minulle 1, HIH!

Isä oli myös "mesu" ammatiltaan,,edesmennyt kylläkin,,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me, Suomen kansa, vaadimme Riikka Purran eroa ministerin tehtävästä

Riikka Purra on toistuvalla valehtelullaan osoittanut olevansa epärehellinen henkilö. Perustuslain kohdassa 60 § edell
      Maailman menoa
      261
      8046
    2. Hotelli Kainuu konkurssiin

Vasta laajenivat Eskobarilla ja nyt näin https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/hotelli-kainuu-hakeutunut-konkurssiin
      Kuhmo
      122
      3377
    3. Rikkaiden ja yritysten veroaleen ei ole varaa

Ei pieni Suomi pysty elättämään vanhenevaa väestöä nykyisellä veroasteella. Ainakin 5-prosenttiyksikköä pitää kokonaisve
      Maailman menoa
      87
      2935
    4. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      9
      2845
    5. "Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen"

Voiko lausunnosta päätellä lainkaan mikä puolue saattaisi ajaa tuollaisen kansalaisen elämäntavan mahdollistamista? htt
      Maailman menoa
      134
      2513
    6. Yks vähemmän

Yks narkki täälläkin vähemmän,m.t. sai mitä halusi😎
      Kiuruvesi
      25
      2273
    7. Huomentaaaa

Hyvää huomenta.... Tiiätkö kuinka vaikeata susta on ottaa mitään selvää ja ymmärtää yhtään mitään? Mukavaa päivää... sil
      Ikävä
      38
      2202
    8. Ainutlaatuiselle naiselle.

Osaat tietämättäsi tehdä edelleen suuren vaikutuksen minuun. Tämän piti olla jo ohi mennyttä mutta olin väärässä jällee
      Ikävä
      37
      1716
    9. Nyt voin sanoa että vtuttaa!

Kertaa sata 💯
      Ikävä
      24
      1700
    10. Rottia juoksee pitkin ostolantietä

Eikö mikään taho loukuta niitä. Tuhoavat kiinteistöjä
      Ähtäri
      22