Miten Windows 2000:ssa otetaan ruudunkaappaus avoimena olevasta ikkunasta?
Ruudunkaappaus w2000
9
356
Vastaukset
- samoin kuin kaikissa
muissakin windowseissa.
ALT-PrintScreen niin menee leikepöydälle.- ......................
Katoin netistä että Ctrl v toisi leikepöydän sisällön vaan eipä mitään ruudunkaappausta näy. Vaikka koetin netistä ihan kuvaa "kopioi leikepöydälle" ja sitten valitsen kansion johon sen haluaisin ja Ctrl v, niin kansio oli tyhjä. Avasin kansion ja kokeilin sitten vaan mitään ei ilmestynyt.
Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa? ...................... kirjoitti:
Katoin netistä että Ctrl v toisi leikepöydän sisällön vaan eipä mitään ruudunkaappausta näy. Vaikka koetin netistä ihan kuvaa "kopioi leikepöydälle" ja sitten valitsen kansion johon sen haluaisin ja Ctrl v, niin kansio oli tyhjä. Avasin kansion ja kokeilin sitten vaan mitään ei ilmestynyt.
Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?pitää se ctrl-v tehdä johonkin kuvankäsittelyohjelmaan, vaikka Paint'iin. Sitten tallennat kuvan. Voiko Linuxissa tehdä tämän jotenkin toisin?
- KWRT
...................... kirjoitti:
Katoin netistä että Ctrl v toisi leikepöydän sisällön vaan eipä mitään ruudunkaappausta näy. Vaikka koetin netistä ihan kuvaa "kopioi leikepöydälle" ja sitten valitsen kansion johon sen haluaisin ja Ctrl v, niin kansio oli tyhjä. Avasin kansion ja kokeilin sitten vaan mitään ei ilmestynyt.
Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?W2000:ssa on photoeditor.
Avaa se ja ylhäältä muokkaa > liitä uutene kuvana. - ..............
ThreeMice kirjoitti:
pitää se ctrl-v tehdä johonkin kuvankäsittelyohjelmaan, vaikka Paint'iin. Sitten tallennat kuvan. Voiko Linuxissa tehdä tämän jotenkin toisin?
Joo, hoksasin että pitää avata jokin kuvankäsittely yms ohjelma.. jep jep.
Ubuntussa mulla on kameran kuva yläpalkissa, sitä klikkaamalla tulee valintaikkuna jossa määritellään millainen kivankaappaus halutaan, sen jälkeen saa esikatselukuvan ja valitaan mihin sen haluaa tallettaa, kansio tms. samalla kuvan voi itse halutessaan nimetä. - on winukaankin
...................... kirjoitti:
Katoin netistä että Ctrl v toisi leikepöydän sisällön vaan eipä mitään ruudunkaappausta näy. Vaikka koetin netistä ihan kuvaa "kopioi leikepöydälle" ja sitten valitsen kansion johon sen haluaisin ja Ctrl v, niin kansio oli tyhjä. Avasin kansion ja kokeilin sitten vaan mitään ei ilmestynyt.
Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?"Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?"
on olemassa näppäriä ohjelmia jotka tallettavat
leikepöydän suoraan tiedostoon halaumaksesi
tyypiksi.
Minulla on tässä mm. Gadwin PrintScreen ja
Snagit32.
En muista mistä olen varas...öh...saanut.
Taitavat olla peräti FreeWarea. - Poro1
on winukaankin kirjoitti:
"Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?"
on olemassa näppäriä ohjelmia jotka tallettavat
leikepöydän suoraan tiedostoon halaumaksesi
tyypiksi.
Minulla on tässä mm. Gadwin PrintScreen ja
Snagit32.
En muista mistä olen varas...öh...saanut.
Taitavat olla peräti FreeWarea.omassa 6.10 versiossa ubuntussa kun painan prt sc (vanha näppis: eli siis print screen) nappia niin kuva napsahtaa ja ehdottaa tallentamista suoraan jonnekin kansioon... Mitään ohjelmia tarvitse siihen avata / käyttää...
;) - ihan tosissasi
Poro1 kirjoitti:
omassa 6.10 versiossa ubuntussa kun painan prt sc (vanha näppis: eli siis print screen) nappia niin kuva napsahtaa ja ehdottaa tallentamista suoraan jonnekin kansioon... Mitään ohjelmia tarvitse siihen avata / käyttää...
;)uskot että Ubuntussa ehdottaa tallentamista
johonkin kansioon ihan ilman ohjelmaa?
Uh...vaikka se koodi onkin siinä vähän piilommassa
niin on se siellä, on.
Usko pois.
Windowsissa tuo Gadwin toimii ihan tuolla samalla
lailla, pelkällä napinpainalluksella.
- Kuvankäsittelijä 9
Kyllä se todella pitää ensin liittää jonnekin kuvankäsittelyohjelmaan. Mistäs sille tiedostollee muuten tulisi esim nimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä772261Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351455- 1331452
- 1501156
- 108993
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten371919Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683