Ruudunkaappaus w2000

...............

Miten Windows 2000:ssa otetaan ruudunkaappaus avoimena olevasta ikkunasta?

9

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samoin kuin kaikissa

      muissakin windowseissa.
      ALT-PrintScreen niin menee leikepöydälle.

      • ......................

        Katoin netistä että Ctrl v toisi leikepöydän sisällön vaan eipä mitään ruudunkaappausta näy. Vaikka koetin netistä ihan kuvaa "kopioi leikepöydälle" ja sitten valitsen kansion johon sen haluaisin ja Ctrl v, niin kansio oli tyhjä. Avasin kansion ja kokeilin sitten vaan mitään ei ilmestynyt.

        Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?


      • ...................... kirjoitti:

        Katoin netistä että Ctrl v toisi leikepöydän sisällön vaan eipä mitään ruudunkaappausta näy. Vaikka koetin netistä ihan kuvaa "kopioi leikepöydälle" ja sitten valitsen kansion johon sen haluaisin ja Ctrl v, niin kansio oli tyhjä. Avasin kansion ja kokeilin sitten vaan mitään ei ilmestynyt.

        Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?

        pitää se ctrl-v tehdä johonkin kuvankäsittelyohjelmaan, vaikka Paint'iin. Sitten tallennat kuvan. Voiko Linuxissa tehdä tämän jotenkin toisin?


      • KWRT
        ...................... kirjoitti:

        Katoin netistä että Ctrl v toisi leikepöydän sisällön vaan eipä mitään ruudunkaappausta näy. Vaikka koetin netistä ihan kuvaa "kopioi leikepöydälle" ja sitten valitsen kansion johon sen haluaisin ja Ctrl v, niin kansio oli tyhjä. Avasin kansion ja kokeilin sitten vaan mitään ei ilmestynyt.

        Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?

        W2000:ssa on photoeditor.
        Avaa se ja ylhäältä muokkaa > liitä uutene kuvana.


      • ..............
        ThreeMice kirjoitti:

        pitää se ctrl-v tehdä johonkin kuvankäsittelyohjelmaan, vaikka Paint'iin. Sitten tallennat kuvan. Voiko Linuxissa tehdä tämän jotenkin toisin?

        Joo, hoksasin että pitää avata jokin kuvankäsittely yms ohjelma.. jep jep.

        Ubuntussa mulla on kameran kuva yläpalkissa, sitä klikkaamalla tulee valintaikkuna jossa määritellään millainen kivankaappaus halutaan, sen jälkeen saa esikatselukuvan ja valitaan mihin sen haluaa tallettaa, kansio tms. samalla kuvan voi itse halutessaan nimetä.


      • on winukaankin
        ...................... kirjoitti:

        Katoin netistä että Ctrl v toisi leikepöydän sisällön vaan eipä mitään ruudunkaappausta näy. Vaikka koetin netistä ihan kuvaa "kopioi leikepöydälle" ja sitten valitsen kansion johon sen haluaisin ja Ctrl v, niin kansio oli tyhjä. Avasin kansion ja kokeilin sitten vaan mitään ei ilmestynyt.

        Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?

        "Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?"

        on olemassa näppäriä ohjelmia jotka tallettavat
        leikepöydän suoraan tiedostoon halaumaksesi
        tyypiksi.
        Minulla on tässä mm. Gadwin PrintScreen ja
        Snagit32.
        En muista mistä olen varas...öh...saanut.
        Taitavat olla peräti FreeWarea.


      • Poro1
        on winukaankin kirjoitti:

        "Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?"

        on olemassa näppäriä ohjelmia jotka tallettavat
        leikepöydän suoraan tiedostoon halaumaksesi
        tyypiksi.
        Minulla on tässä mm. Gadwin PrintScreen ja
        Snagit32.
        En muista mistä olen varas...öh...saanut.
        Taitavat olla peräti FreeWarea.

        omassa 6.10 versiossa ubuntussa kun painan prt sc (vanha näppis: eli siis print screen) nappia niin kuva napsahtaa ja ehdottaa tallentamista suoraan jonnekin kansioon... Mitään ohjelmia tarvitse siihen avata / käyttää...

        ;)


      • ihan tosissasi
        Poro1 kirjoitti:

        omassa 6.10 versiossa ubuntussa kun painan prt sc (vanha näppis: eli siis print screen) nappia niin kuva napsahtaa ja ehdottaa tallentamista suoraan jonnekin kansioon... Mitään ohjelmia tarvitse siihen avata / käyttää...

        ;)

        uskot että Ubuntussa ehdottaa tallentamista
        johonkin kansioon ihan ilman ohjelmaa?
        Uh...vaikka se koodi onkin siinä vähän piilommassa
        niin on se siellä, on.
        Usko pois.
        Windowsissa tuo Gadwin toimii ihan tuolla samalla
        lailla, pelkällä napinpainalluksella.


    • Kuvankäsittelijä 9

      Kyllä se todella pitää ensin liittää jonnekin kuvankäsittelyohjelmaan. Mistäs sille tiedostollee muuten tulisi esim nimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe