Haavoja alapäässä

Rauduskoivu

Hei. Kaipaisin kipeästi apua. Alapäässäni on muutama pieni haava, joihin sattuu aina kun käyn pissalla. En tiedä mistä ne olisivat voineet tulleet muuta kuin siitä, että olen (yöllä) vahingossa raapaissut itseäni... :/ Paraneekohan vaiva pian vai onko jostain vakavammastakin kyse?

14

23834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abc-123

      jos sulla on hiivatulehdus?

      Oireet

      Tavallisin hiivatulehduksen oire on ulkosynnyttimien kutina. Myös kirvely erityisesti virtsatessa on tyypillistä hiivatulehdukselle. Siihen viittaa myös lisääntynyt kokkareinen valkovuoto, johon ei liity alavatsakipuja. Muita mahdollisia oireita ovat emättimen limakalvon punoitus ja / tai limakalvon haavaumat.

      onko sulla noita muita oireita?

      • Rauduskoivu

        Valkovuoto ei ole kyllä kauhean kokkareista, mutta haavaumat ja kirvely kyllä paikkansa. Kutinaakin on joskus iltaisin. Äh, paraneeko tämä itsestään vai pitääkö siihen hankkia jokin lääke? Jos, niin mikä?


      • abc-123
        Rauduskoivu kirjoitti:

        Valkovuoto ei ole kyllä kauhean kokkareista, mutta haavaumat ja kirvely kyllä paikkansa. Kutinaakin on joskus iltaisin. Äh, paraneeko tämä itsestään vai pitääkö siihen hankkia jokin lääke? Jos, niin mikä?

        Google on ystävä ;)
        Eli kannattaa tosiaan hakea googlella tietoa, hakusanalla hiivatulehdus niin löytyy informaatiota enemmänkin.

        Paranee se itsestäänkin, mutta voi mennä tosi tuskalliseksi. Itselläni kun oli ensimmäisen kerran hiivatulehdus antibioottikuurin seurauksena, oli kävelykin todella tuskallista ku limakalvot olivat niin kuivat ja alapäässä haavaumia. Apteekista saa lääkkeet ilman reseptiä.


      • Rauduskoivu
        abc-123 kirjoitti:

        Google on ystävä ;)
        Eli kannattaa tosiaan hakea googlella tietoa, hakusanalla hiivatulehdus niin löytyy informaatiota enemmänkin.

        Paranee se itsestäänkin, mutta voi mennä tosi tuskalliseksi. Itselläni kun oli ensimmäisen kerran hiivatulehdus antibioottikuurin seurauksena, oli kävelykin todella tuskallista ku limakalvot olivat niin kuivat ja alapäässä haavaumia. Apteekista saa lääkkeet ilman reseptiä.

        Googlettelin tuossa, mutta en oikeastaan löytänyt lääkkeelle nimeä. Onko muitakin lääkkeitä kuin vain nämä emätinpuikot? Ja miten ne oikein toimivat? Olen vasta 15 niin eivät nämä oikein ole vielä hallinnassa... Jos pitäisikään. :)

        Btw, olen todella kiitollinen avustasi. ;)


      • gfdgd
        Rauduskoivu kirjoitti:

        Googlettelin tuossa, mutta en oikeastaan löytänyt lääkkeelle nimeä. Onko muitakin lääkkeitä kuin vain nämä emätinpuikot? Ja miten ne oikein toimivat? Olen vasta 15 niin eivät nämä oikein ole vielä hallinnassa... Jos pitäisikään. :)

        Btw, olen todella kiitollinen avustasi. ;)

        En lähtisi hiivatulehduksena tuota omatoimisesti hoitamaan kun oireet kuitenkin ovat aika epämääräiset ja olet noin nuori. Minusta kuulostaa enmmän siltä, että alapääsi limakalvot ovat kuivat tai ärtyneet. Oletko esim. pessyt liikaa tai käyttänyt pesussa saippuaa? Tai oletko käyttänyt siteitä tai pikkuhousunsuojia, jotka ovat voineet hautoa ihoa ja rikkoa pinnan?

        Kokeile auttaisiko joko ihan hajustamattoman perusvoiteen tai sitten Bepanthenin levittäminen parina päivänä. Jos haavaumat eivät näytä paranevan tai oireet lisääntyvät niin käväise lääkärissä.


      • löytyy...
        gfdgd kirjoitti:

        En lähtisi hiivatulehduksena tuota omatoimisesti hoitamaan kun oireet kuitenkin ovat aika epämääräiset ja olet noin nuori. Minusta kuulostaa enmmän siltä, että alapääsi limakalvot ovat kuivat tai ärtyneet. Oletko esim. pessyt liikaa tai käyttänyt pesussa saippuaa? Tai oletko käyttänyt siteitä tai pikkuhousunsuojia, jotka ovat voineet hautoa ihoa ja rikkoa pinnan?

        Kokeile auttaisiko joko ihan hajustamattoman perusvoiteen tai sitten Bepanthenin levittäminen parina päivänä. Jos haavaumat eivät näytä paranevan tai oireet lisääntyvät niin käväise lääkärissä.

        ...mielestäni hyvät ohjeet ja tietoa:
        http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Candida albicans&p_artikkeli=pot00142

        Kuten tuolla sivulla sanotaankin, niin lääkäriin olisi hyvä mennä jos epäilee ensimmäistä kertaa hiivatulehdusta ja/tai on alle 16-vuotias. Eli en lähtisi omatoimisesti lääkitsemään itsehoitotuotteilla ennen kuin lääkäri on tarkistanut, että kyseessä on oikeasti hiivatulehdus.


      • -minää--
        Rauduskoivu kirjoitti:

        Valkovuoto ei ole kyllä kauhean kokkareista, mutta haavaumat ja kirvely kyllä paikkansa. Kutinaakin on joskus iltaisin. Äh, paraneeko tämä itsestään vai pitääkö siihen hankkia jokin lääke? Jos, niin mikä?

        Tämä kuulostaaa samalta mitä minulla oli viime vuonna ja nytkin on jotain sen tapaista. Kävin lääkärillä ja hän antoi minulle Fucidinin emulsiovoiteen ja antibiootti kuurin. Itselläni oli hyvin paha tuollainen kun olin kuumeessa ja alue oli iso. Viikossa voide ja antibiootit auttoivat. Hyviä paranemisia! (=


      • MPKA
        -minää-- kirjoitti:

        Tämä kuulostaaa samalta mitä minulla oli viime vuonna ja nytkin on jotain sen tapaista. Kävin lääkärillä ja hän antoi minulle Fucidinin emulsiovoiteen ja antibiootti kuurin. Itselläni oli hyvin paha tuollainen kun olin kuumeessa ja alue oli iso. Viikossa voide ja antibiootit auttoivat. Hyviä paranemisia! (=

        Jos sinulla on vähänkään hiivaa alapäässä niin Bepanthen ei hyvä sillä se on hiivan kasvualasta...mut sillähän voit testata meneekö oireet vaa pahemmaks ja kutina jatkuu..mielestäni viittaisi hyvinkin hiivasienitulehdukseen..just liika peseminen ja ruokavalio missä sokeria ja vehnäjauhoja altistaa limakakalvojen hp:n epätasapainoon ja aiheuttaa hiivaa...jos et epäile mitn sukupuolitautia tms niin uskaltaisin käyä ostamas apteekista hiivalääkkeet...ne ei kuitenkaa vaarallisiakaan oo..yhdistelmähoito hyvä missä voidekin limakalvojen punoitukseen..jos vaivat ei mee ohi ni sit lääkärille..


      • Anonyymi

        Ei kutinaa vain punoittaa


    • 12 years

      ihan sama! mullakin haavoja! olen vielä nuorempi..

    • 13v

      Moi, olen 13 vuotias tyttö. minlla on valkovuoto alkanut ! minua on häirinnyt kutina ja haavat alapääsäni. miten ne on voinut tulla ? ihottumaakin on alapäässä.

    • neuvoton :(

      Hei, tarvitsisin todella kipeasti helppiä, sillä alapäässäni on selvästi haavoja enkä tiedä mitä tehdä :( ne ovat todella kipeitä enkä uskalla kysyä keneltäkään kasvokkain apua :'( Joten voisiko joku antaa vinkkejä miten saada tämä loppumaan? :') erityisesti tuskallista käydä pissalla voin sanoa! :D :((

    • t: 12w

      Hei, tarvitsisin todella kipeasti helppiä, sillä alapäässäni on selvästi haavoja enkä tiedä mitä tehdä :( ne ovat todella kipeitä enkä uskalla kysyä keneltäkään kasvokkain apua :'( Joten voisiko joku antaa vinkkejä miten saada tämä kipu loppumaan? :') erityisesti tuskallista käydä pissalla voin sanoa! :D :((

    • Anonyymi

      Häpyhuulesta verta pissatessa,ei tulehdusta on todettu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe