Toin kierrätyspisteestä ehjän ja hyvän puukiukaan. En ole puukiukaan kanssa ennen pelannut, nyt ajattelin säästää sähköä. Millainen puunpoltto on puhtainta ja järkevintä? Latoa pitkittäin vai poikittain, tässä mallissa pystyyn ei norm. pituiset klapit mahdu. Entä viritys, käykö paperi tai pieni määrä ruohonleikkurin bensiiniä? Kertokaa jos joillakin on kokemusta.
puukiukaan lämmitys?
11
4271
Vastaukset
- puut sisälle ja
tuli ne polttaa siitä voit olla huoletta. Jos vetoa ei ole niin ei ne pala.
Bensaa voit käyttää vaikkapa sytyttämiseen eli sytkäriin. - klapia pesään
Kaiken a ja o on käyttä vain kuivia ja puhtaita polttopuita. Kun sytytät, putsaa arina tuhkasta, lado pieniä pilkkeitä väljästi tulipesään ja laita sytykkeitä, kuten tuohta tai rytättyä sanomalehteä väliin ja päälle. Hormipelti tietenkin auki ja tuhkaluukku auki myös. Kun palaa kunnolla, lisää isompia polttopuita ja pienennä ilman saantia tuhkaluukusta niin että palaa nätisi ilman suurempia kohinoita. Äläkä heittele niitä polttopuita sinne tulipesän takaosaan vaan asettele nätisti entisten päälle. Siitä se lähtee. Bensat voit unohtaa. Niitä ei tarvita kun puut ja sytykkeet on kunnollisia.
- Älä missään
nimessä käytä bensaa. Siitä saat silmillesi. Pahimmassa tapauksessa kiuas räjähtää ja lähtee henki! Jos jotakin nestettä pitää käyttää, niin sytytysnestettä, se on melko turvallista.
- vastallinen saunoja
Sitten kun olet heittänyt sitä ruohonleikkurin bensaa sinne uuniin kannattaa etsiä hyviä pakopaikkoja.
Et sitten kuitenkaan heitänyt kiukaalle sitä bensaa?
No, ihan kohtalainen provo sinulta.
Fortumin saunassako keksit?- SÄÄSTÄT.
Sen bensassa menetät. Käytä puukkoa ja tee lastuja,jos ei ole tuohta.
- että Suomesta
löytyy aikaihmisiä jotka tarvii neuvoja saunan lämmitykseen ja kuivaamiseen tai nuotion sytyttämiseen
- Bensat.
Kylläpä nauratti taas pitkästä aikaa. Ois mukava nähdä se nokinaama,kun oikein pölähtää.
- ...kiukaana
Vaikka sillä ei sauna lämpeä.
Banjaan se kyllä kelpaa. - ex Semi Iki
...kiukaana kirjoitti:
Vaikka sillä ei sauna lämpeä.
Banjaan se kyllä kelpaa.Kyllä Iki lämpeää, mutta huonosti.
Puuta sai polttaa ihan tosissaan.
Nyt on Harvia 26 ja kyllä lämpeää helposti 80 asteeseen ja puuta palaa alta puolet mitä Semi Ikillä.
Semi Iki oli ainakin huono0 kiuas. - näin on
ex Semi Iki kirjoitti:
Kyllä Iki lämpeää, mutta huonosti.
Puuta sai polttaa ihan tosissaan.
Nyt on Harvia 26 ja kyllä lämpeää helposti 80 asteeseen ja puuta palaa alta puolet mitä Semi Ikillä.
Semi Iki oli ainakin huono0 kiuas.aivan vitun hyvä kiuas tuo harvia.... anna mun nauraa pelle........
IKI RULES KYMBILLÄ - Iki // Sydän
näin on kirjoitti:
aivan vitun hyvä kiuas tuo harvia.... anna mun nauraa pelle........
IKI RULES KYMBILLÄOlen seurannut keskustelua noista mainitsemista ns. saunan kiukaista.Niinpä olen keksinyt niille käyttöä .Molemmat " kiukaat" asennetaan vierekkäin . Sydän kytketään samaan hormiin alas ja Iki hormiin ylös . Uskon toimivaan saunaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3456383Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483806- 83974
- 52880
- 56836
- 41820
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,137813Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8813- 68810
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14731