EUROOPPALAINEN SAIRAANHOITOKORTTI

kiinnostaa.

Kenellä on kokemusta "kansainvälisestä Kela-kortista" eli virallisesti ilmeisesti: "Eurooppalaisesta sairaanhoitokortista"?

Onko se vaikea/helppo saada ja kuinka kauan se on voimassa...?

Ei kai sitä vain tarvitse uusia joka lomamatkan jälkeen vai onko siinä kunnon voimassaoloaika?

7

1553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saada

Sellainen on tosi helppo saada. Soita Kelalle, niin siitä se järjestyy. Ei tarvitse uusia joka loman jälkeen. Se on niin kuin suomalainenkin Kela-kortti, käy vain muissakin EU-maissa.

• ole sairastunut ulkomailla

Soita Kelalle, niin ne lähettävät sen aika pian. Minulla se on ollut jo kolme vuotta ja muistaakseni ne lähettivät minulle uuden kun muutin asuntoa, ilman pyytämättä.

• talollinen

EU on vapauttanut sairaanhoitajatkin. Paina se mieleesi visusti tyttöseni, tai muuten tulen puristelemaan sinua...

Saat kortin vain kysymällä! EU on kuin yhtä ja samaa maata.

• Lääkäri muuten

Ja taidankin tulla tutkimaan sinua. Ja puristelen vähän.

• usein

Eka korttia varten täytin muistaakseni jonkin lomakkeen.
      Voimassaoloa en muista. Olisikohan pari vuotta? Uusi tulee automaattisesti.
      Nykyiseni on voimassa tämän vuoden toukokuuhun.

Kerran olen tarvinnut Irlannissa. Kusiputken tulehdus.
      Toisen kerran Italiassa. Sama syy. Eivät heti tunteneet ko. korttia.

Työttömyyseläkkeelle siirttyäni olen ottanut minulle maksuttomat reseptilääkkeet Espanjassa muutaman kerran vuoteen.

• Anonyymi00007

Tosi vanha aloitus, mutta ihmetellä pitää mihin tässäkin kortissa miljoonat valuvat ja lopulta kun sairastut Euroopassa, niin vaativat aina passin, eikä kukaan edes kysy kortista eli se siitä....uudistakaa jälleen kerran, onhan sillä taas jokin työllistävä vaikutus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      188
      17578
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      90
      3795
    3. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      32
      1894
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      280
      1530
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      64
      1499
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      160
      1427
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1324
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1304
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1111
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      209
      1043
    Aihe