Sadutus

Maria, Jkl

Moi! Opiskelen lähihoitajaksi Jyväskylän ammattiopistossa ja teen opinnäytetyötä, jonka aiheena on sadutus. Kerään nyt lasten tarinoita, joita he ovat satuilleet kotona tai päivähoidossa. Jos haluat lähettää lapsesi/lastesi satuja minulle, kirjaathan sadun loppuun kuinka vanha lapsi kyseessä on ja onko hän tyttö vai poika (nimenkin saa laittaa). Jos satuun liittyy kuva, otan myös niitä vastaan. Kiitos!
Satuja odotellen, Maria
Sadut voi lähettää osoitteeseen [email protected]

6

1193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyydä saada saduttaa

ihan itse!
      Näät miten se menee...ei se niin helppoa ole kuin puusta katsoen luulisi!
      Itse en ole onnistunut kuin muutaman kerran koko jutussa.

• Anneeeeeee

Teimme itse kaverini kanssa sadutuksesta myös. Sadutimme päiväkodissa eikä se olekkaan niin helppoa kuin olisi joskus luullut! yhdyn kommenttiisi!

• €:)

Tyttäreni opiskeli lähihoitajaksi, myös hän teki opinnäytetyön sadutuksesta ja sen vuoksi olen tosiaankin sitä mieltä, että sinun täytyisi saduttaa itse lapsia. Itse saduttaen pääset sisään siihen hommaan ja huomaat myös tehtävän haasteellisuuden. Itse olen pph ja olen saduttanut lapsia silloin tällöin. Nyt me kokoamme tämän alkuvuoden satuja, ajatuksena on koota kirja äitienpäivään mennessä. Joten siitä vain kokoamaan suvun/naapurin ym. lapsilta satuja. Tyttäreni käytti hyväkseen pieniä serkkujaan ja hyvin onnistui.

• tekstiä... : )

Et kai oo tosissas? Vai että käytti hyväkseen, siitähän pitäs ilmoittaa jonnekin, ja hyvähän se on kehuskella jos vielä onnistui siinä? Hui! : ) Leikki leikkinä. Kannattaa olla tarkkana mitä kirjoittaa tai mennä äidinkielen kurssille.

• pusiåpus

Sadutus eitodellakaan ole helppoa. Ja kun se sadutus pitää myös osata tehdä jos aiot käyttää sitä työmenetelmänä. Suosittelen lukemaan paljon paljon sadutuksesta.
      Ja mars kysymään lupaa naapuripäiväkottiin..

• vink vink

Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Ja kannattaa myös huomioida, että sadutuksessa lapsi saattaa kertoa asioita tosielämästä....eli on oltava tarkkana mitä satuja voi käyttää "julkisesti" ja varsinkaan lapsen nimellä. Aika helposti on tunnistettavissa vaikkakin olisi etunimellä, jos esim.päiväkodin nimi mainitaan myöskin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2401
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      61
      2327
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1480
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1190
    9. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1156
    Aihe