Eli tietääkö kukaan, minkälaajuinen vesieristys on tarpeellinen keittiössä...onko "pakollinen"?! Riittääkö että laittaa laatan alle, vai tarviiko sinnekkään??? Minkälaisen vesieristyksen olet itse keittiöösi laittanut?? Vaatiiko vakuutus yhtiö että vesieristys pitää olla betoniseinään?
Kommentteja pikaisesti tulemaan!!! Kiitos!
Keittiö + vesieristys??
6
4030
Vastaukset
- Gonamies
Keittiöön ei vaadita vesieristystä. Jotkut tosin pistävät sellaisen tiskipöydän takana olevaan seinään. Tuollaisen hyödystä en tiedä.
Sen sijaan tiskikoneen alle on syytä laittaa valuma-allas, joka on yhdistetty suoraan viemäriverkkoon. - on.....
Meillä on vesieristys tiskikaapin takana olevassa seinässä, jossa sijaitsee tiskikone sekä lattialaatan alla. Tiskikonetta varten on lattiakaivo kaikenvaralta, jos kone vuotaa, se menee suoraan lattiakaivoon. Sitä oppii varovaiseksi kun on yhden kosteusvaurioremontin tehnyt, elikä jos on rahaa laittaa vesieristettä, suosittelen kyllä laittamaan. Eipähän tarvi varoa, jos keittiön laatalle loiskuu vettä, sillä laattojen saumat eivät vettä pidä vaan vesieriste pitää.
- vesieristyksen
alakaappien taakse. Tiskikoneen alla on valuma-allas, josta vei menee viemäriin.
Alakaappien alle en laita laattaa. Rakennan betonitaloa. - mitä veden
kanssa lutraajia, jos keittiöönkin pitää laittaa vesieristys.
- ooo,o.o,.oo.,oooo,.o,.,.o,....
Kyllä se taitaa nykyisin olla niin, että jos teet remontin ja uusit pintoja niin eristykset tulee laittaa, muuten jää ilman korvauksia.
Eli homma menee näin:
-alakaapiston alle(johon pesukone tulee) laitetaan kosteussulku vedeneriste. Nauhat nurkkiin ja eriste 10cm seinälle. Nurkassahan se vesi todellisuudessa tulee lillumaan.
-Läpivinnit nauhoitetaan ja seinälle riittää pelkkä kosteussulku. Suositus kuitenkin myös käyttää vedeneristettä
Tosiasia on se, että vesi joka menee seinän ja lattian välistä rakenteisiin aiheuttaa kosteusvaurion. Vesi joka lilluu keskellä lattiaa, kuivaa itsestään pikkuhiljaa lukuunottamatta pilalle mennyttä parkettia.- aka
parketin päälle vesieristys/nauhotus höpö höpö
valumaallas koneen alle sokkelin etureunaan asti.siinä sitä vesieristettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255