Olen seurustellut rakkaan mieheni kanssa vuoden verran. Hän on kuuro ja meillä suhde toimii.Tietysti on ylä ja alamäkiä, kuten joka suhteessa eikä pilkaltakaan olla säästytty, mutta se vain vahvistaa suhdettamme. Osaan jo pikku hiljaa viittoa ja sovellan lisää,jos en jotain osaa.Pidämmesamoista asioista ja molemmilla myös omia juttuja. Itse kaipaisin ns. vertaistukea. Tietääkö kukaan onko samankaltaisille pareille yhdistystä tai tapaamisia Suomessa? Olisi mukava jakaa kokemuksia.
Vertaistukea kuuro/kuuleva pariskunnalle?
6
1035
Vastaukset
- tytsy
Harmi kun sellaista yhdistystä tai tapaamisia ei täällä Suomessa ole.. kunpa olisikin! Minä itse seurustelen kuulevan miehen kanssa, taas minä olen kuuro. Ja aika kauan olemme jo pitäneet yhtä, yli 4 vuotta.
Omassa ystäväpiirissäni on pari kolme ystävää, jotka seurustelevat kuulevan kanssa. Heidän kanssaan olen jakanut kokemuksia, mutta on tietenkin mukava jakaa muidenkin kanssa!- sariliini
Ehkä sellaisen voisi järjestää =)Kun vain keksisi keinon kuinka tavoittaa porukkaa. Sitä täytynee harkita. Meillä ei oikeastaan ole sellaista yhteistä ystäväpiiriä...molemmilla omat ystävät, joistakin tullut molemmille ystäviä..osa minun ystävistä...harmi..pelkäävät tilannetta ja välttelevät seuraamme ja välillä olen todella pahoittanut mielen.
Mutta meitähän on moneksi ja ajattelen että se on heidän tappionsa ;)
- vertaistuki?
Heips! :) Täälläpä toinen kuuron miehen kanssa seurusteleva tyttönen. Suhde toimii oikein mukavasti ja viittomakieltäkin on tullu opittua jo ihan mukavasti. Totta, että olis mukava vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia "samanlaisessa" tilanteessa olevien kanssa :) Jos laittaisit tänne vaikka siun sähköpostiosotteen niin voisi kirjotella ja vaihtaa ajatuksia?
- sareliini
Sähköposti osoitteeni on [email protected]
Nyt kiirus...koulu työt vie paljon aikaa ;)
Mun nicki muuttui kun rekisteröidyin.
- Anmaki
Hei!
Olen kuuro. Mieheni on kuuleva. Meillä on kaksi lasta. Olemme pian 25 vuotta naimisissa.
Juttelemme puhumalla koska pidän kovasti suomenkielestä. Mieheni ja lapset eivät osaa viittoa.
Mikäli haluat vertailutukea, voit kääntyä huonokuuloisten yhdistykseen. Voi löytyä vastauksia sieltä. - siltsu
Hei Sareliini! itse olen ollut naimisissa kuuron mieheni kanssa pian kaksi vuotta, meillä edelleen elämä sujuu ihan mukavasti, mutta itse olisin myös kiinnostunut ja jakamaan kokoemuksia /keskustelemaan näistä asioista, jospa saisin sinuun vielä sähköpostilla yhteyttä?...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100