Vertaistukea kuuro/kuuleva pariskunnalle?

sariliini

Olen seurustellut rakkaan mieheni kanssa vuoden verran. Hän on kuuro ja meillä suhde toimii.Tietysti on ylä ja alamäkiä, kuten joka suhteessa eikä pilkaltakaan olla säästytty, mutta se vain vahvistaa suhdettamme. Osaan jo pikku hiljaa viittoa ja sovellan lisää,jos en jotain osaa.Pidämmesamoista asioista ja molemmilla myös omia juttuja. Itse kaipaisin ns. vertaistukea. Tietääkö kukaan onko samankaltaisille pareille yhdistystä tai tapaamisia Suomessa? Olisi mukava jakaa kokemuksia.

6

1081

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytsy

Harmi kun sellaista yhdistystä tai tapaamisia ei täällä Suomessa ole.. kunpa olisikin! Minä itse seurustelen kuulevan miehen kanssa, taas minä olen kuuro. Ja aika kauan olemme jo pitäneet yhtä, yli 4 vuotta.
      Omassa ystäväpiirissäni on pari kolme ystävää, jotka seurustelevat kuulevan kanssa. Heidän kanssaan olen jakanut kokemuksia, mutta on tietenkin mukava jakaa muidenkin kanssa!

• sariliini

Ehkä sellaisen voisi järjestää =)Kun vain keksisi keinon kuinka tavoittaa porukkaa. Sitä täytynee harkita. Meillä ei oikeastaan ole sellaista yhteistä ystäväpiiriä...molemmilla omat ystävät, joistakin tullut molemmille ystäviä..osa minun ystävistä...harmi..pelkäävät tilannetta ja välttelevät seuraamme ja välillä olen todella pahoittanut mielen.
        Mutta meitähän on moneksi ja ajattelen että se on heidän tappionsa ;)

• vertaistuki?

Heips! :) Täälläpä toinen kuuron miehen kanssa seurusteleva tyttönen. Suhde toimii oikein mukavasti ja viittomakieltäkin on tullu opittua jo ihan mukavasti. Totta, että olis mukava vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia "samanlaisessa" tilanteessa olevien kanssa :) Jos laittaisit tänne vaikka siun sähköpostiosotteen niin voisi kirjotella ja vaihtaa ajatuksia?

• sareliini

Sähköposti osoitteeni on [email protected]
        Nyt kiirus...koulu työt vie paljon aikaa ;)
        Mun nicki muuttui kun rekisteröidyin.

• Anmaki

Hei!

Olen kuuro. Mieheni on kuuleva. Meillä on kaksi lasta. Olemme pian 25 vuotta naimisissa.
      Juttelemme puhumalla koska pidän kovasti suomenkielestä. Mieheni ja lapset eivät osaa viittoa.
      Mikäli haluat vertailutukea, voit kääntyä huonokuuloisten yhdistykseen. Voi löytyä vastauksia sieltä.

• siltsu

Hei Sareliini! itse olen ollut naimisissa kuuron mieheni kanssa pian kaksi vuotta, meillä edelleen elämä sujuu ihan mukavasti, mutta itse olisin myös kiinnostunut ja jakamaan kokoemuksia /keskustelemaan näistä asioista, jospa saisin sinuun vielä sähköpostilla yhteyttä?...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      273
      18344
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      101
      10540
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      389
      7069
    4. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      71
      6378
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      41
      4656
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      85
      3444
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      124
      3018
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      97
      2555
    9. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      33
      2300
    10. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      29
      2192
    Aihe