Olen joutunut keskustelupalstoille kopioviestejä postittavan massapostittajan valheellisten syytösten kohteeksi, kun olen puuttunut hänen massapostittamiseensa.
Hän levittää minusta ja muutamasta muusta kirjoittajasta omasta päästään keksimäänsä "tietoa", että levitämme vakoiluohjelmia hänen ja muiden keskustelijoiden koneisiin.
Tässä linkki yhteen viestiin. (Niitä on ilmestynyt viime päivinä kymmenittäin. Ne poistetaan, mutta tuo häirikkö postittaa ne aina uudelleen.)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000032165849
Jos keskustelisin omalla nimelläni, enkä nimimerkillä, olisin varmaan kääntynyt jo poliisin puoleen.
Mitähän laki sanoo väärien syytösten levittämisestä tällaisessa nimimerkein käytävässä keskustelussa?
Minusta levitetään valhetta, että olisin rikollinen
4
530
Vastaukset
- ..........?
No, eihän se laki mitään sano, vaan sitä tulkitaan.
Sitä tulkitaan kuitenkin niin, että jos on mukana nimimerkillä, niin nimimerkillä ei ole kunniaa eli sitä voi loukata niin paljon kuin viitsii.
Jos taas olisi mukana vaikka oikealla nimellään, niin mukanaolo keskusteluissa takaa taas saman, eli saa olla eri mieltä karkeastikin. Tässäkin kunnianloukkauksen kynnys on korkealla.- terence.hill
Ei se oikeinkaan voi olla. Toisia nimimerkkejä voi sitten kaiketi leimata vaikka raiskaajiksi ja pedofiileiksi, jos joku häirikkö saa sellaista päähänsä???
Olen vastannut syytöksiin, etteivät ne pidä paikkaansa, ja lähettänyt ylläpidolle poistamispyynnöt.
Mielestäni vähintä olisi, että tuo häirikköviestittelijä bannattaisiin näiltä foorumeilta ikiajoiksi. Hänellä on aivan omat sääntönsä...
Onpas törkeää... Tuohan menee jo kunnianloukkausen piikkiin. Oletko ilmoittanut ylläpitäjälle tästä ogelmasta?.
Itse olen jopa joutunut siihe, että mun Nimi ja yhteystiedot on julkaistu chatissa täydellisenä ja ilman mun lupaa. Ilmoitin ylläpitälle, mutta tuskin on paneutunu siihen.- tähti
Oletko KandyKing miettinyt miksi niin kävi? Miksi joku kirjoitti yhteystietosi ylelle? Olisiko sillä mitään tekemistä asian kanssa, että profiilissasi oli linkki kotisivuillesi, joilla julkaisit itse kaikki omat tietosi?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1812588Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2301437Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus841300- 791194
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401186Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1331075Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin111022Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116900Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen
Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.27871Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät78800