Elikkäs welshi on taloon tulossa ja tuosta turkinhoidosta kysyisin. Kuulemma suht helppohoitoinen, mutta minkälaisilla kammoilla/harjoilla suosittelisitte turkkia käsiteltävän silloin kuin se sitä vaatii? Pennun turkkia näin aluksi..:)
Welshin turkinhoito
2
565
Vastaukset
- (%%#
Ensinnäkin onnea mahtavasta rotuvalinnasta! :)
Walesin turkki on erittäin helppohoitoinen. Harjaus kerran viikossa riittää, ja pikku pennulla ei edes niin usein. Hyvä tosin totuttaa pentu harjausoperaatioon heti pienestä pitäen. Karsta on paras väline walesin turkin harjaamiseen ja metallikampa kannattaa myös hankkia.
Springerspanielien sivuilta ( http://www.springerspanielit.com/index_fin.htm )löytyy ohjeet walesin turkin trimmaamiseen.
Ihania hetkiä lystikkään walesin kanssa!- welssitytöt
Hei vaan ja onnea tulokkaasta!
Haluaisin lisätä, että karstaa valitessa (jos koet karstan tarpeelliseksi) katso, että piikkien päät on taivutettu ja lisäksi suojattu muovipampulalla. Suora metallikarsta rikkoo helposti koiran ihon.
nimim. koiransa ihon haavoille karstannut ja opiksi ottanut =)
Metallikampa on ehdoton, kuten edellinen jo mainitsi, itse käytän kamman ohella luonnonharjas harjaa, joka vilkastuttaa pintaverenkkiertoa ja pitää turkit kiiltävänä.
Lisäksi koira kannattaa jo pennusta totuttaa trimmauskoneen ääneen esim. partakoneen tms. avulla jos itsellä ei trimmikonetta ole sekä pöydällä olemiseen käsittelyn ajan.
Eka trimmaus n. 4-6 kk:n iässä ja sen jälkeen tarpeen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1084787Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744031476- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk14963tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11948Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876