kun koira puree

jfåasjfs

kuka korvaa kun koira puree??

Kun koira on kytkettynä sisätiloissa ja se puree kuka on tällöin korvaus velvollinen??

9

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestä..

      En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitit tuolla "Kun koira on kytkettynä sisätiloissa ja se puree kuka on tällöin korvaus velvollinen??", mutta meillä ainakin on kotivakuutus, joka korvaa koiran tekemät tuhot, JOS todetaan, että koira on saanut äkillisen "mielenhäiriön", tuolla tarkoitan sitä, että esim.jos koira säikähtää ukkosella ja kaataa vaikka hyllyn, tms. Mutta vakuutus ei korvaa jos koira aikansa kuluksi pureskelee vaikka esim. huonekaluja.
      Ja minusta se on niin, että omistaja on vastuussa koiran teoista (esim. jos käy jonkun kimppuun), ellei nyt sitten joku tuntematon omaa hölmöyttään mene koiran luokse luvatta..

    • jfåasjfs

      Tarkoitin siis että kun koira puree ihmistä joka on humalassa ja jolle ei ole edes annettu lupaa mennä koiran luokse. Koira on ollut aina varautunut viinan hajuisia ihmisiä kohtaan

      • jokainen lähestyy koiraa omalla vastuulla koiran reviirillä (siis vieras lähestyy tuntematonta tai vaikka sitte tuttua)
        eri asia jos koira menis tän vieraan kotiin puremaan..


      • mielestä lisää..

        Joo, no toi on minun mielestä kyllä ihan selkeetä, että se kuka menee toisen koiran luokse luvatta, olipa se koira tuttu tai tuntematon, niin tää tulija on kyllä itse vastuussa siitä, mitä tapahtuu (jos koira puree, käy päälle... tms ...)!!
        Ja tosiaan, eri asia olisi, jos koira menisi sen jonkun toisen luokse sen kotiin riehumaan/kävis päälle, tai jotain.


      • jfå....
        mielestä lisää.. kirjoitti:

        Joo, no toi on minun mielestä kyllä ihan selkeetä, että se kuka menee toisen koiran luokse luvatta, olipa se koira tuttu tai tuntematon, niin tää tulija on kyllä itse vastuussa siitä, mitä tapahtuu (jos koira puree, käy päälle... tms ...)!!
        Ja tosiaan, eri asia olisi, jos koira menisi sen jonkun toisen luokse sen kotiin riehumaan/kävis päälle, tai jotain.

        Toivottavasti asia on näin, koska minulla ei ole kotivakuutusta joka korvaisi kulut. Olen tässä nyt odotellut että mitä tuleman pitää., Koiraa en ole tapauksen takia lopettanut.


      • Pohjolayhtiöt
        jfå.... kirjoitti:

        Toivottavasti asia on näin, koska minulla ei ole kotivakuutusta joka korvaisi kulut. Olen tässä nyt odotellut että mitä tuleman pitää., Koiraa en ole tapauksen takia lopettanut.

        Ota koiravakuutus


      • jfå.... kirjoitti:

        Toivottavasti asia on näin, koska minulla ei ole kotivakuutusta joka korvaisi kulut. Olen tässä nyt odotellut että mitä tuleman pitää., Koiraa en ole tapauksen takia lopettanut.

        koiraani lopettas sen takia et jotai lähentelevää juoppoa puris xDD


      • humalainen itse

        kärsii nahoissaan.Enkä missään tapauksessa edes ajattelisi koiran lopettamista.On käynyt itsellä tälläinen tapaus n.10v. sitten.

        Samojedilla oli pentue ja naapurin isäntä päätti mennä pentuja katsomaan huoneeseen,jossa emä pentuineen oli.Tämä mies oli myös humalassa.Kielloista huolimatta hän meni sinne.

        Seuraus oli,että emä hyökkäsi miehen käsivarteen ja jälki oli aika rumaa.Hän joutui tekemään useamman lääkärireissua,mutta käsi parani kyllä.

        Hän itse maksoi kaikki kulunsa,itsehän hän oli syyllinenkin.Kyllä hän myöhemmin ymmärsikin asian.Tulipa hänestä ja koirasta vielä kaveritkin,mutta ei mennyt humalapäissään sen luo enää uudelleen.

        Tuo hyökkäys oli pentujen suojelua,koira ollut normaalioloissa vihainen kenellekään.


      • olisi humalassa
        humalainen itse kirjoitti:

        kärsii nahoissaan.Enkä missään tapauksessa edes ajattelisi koiran lopettamista.On käynyt itsellä tälläinen tapaus n.10v. sitten.

        Samojedilla oli pentue ja naapurin isäntä päätti mennä pentuja katsomaan huoneeseen,jossa emä pentuineen oli.Tämä mies oli myös humalassa.Kielloista huolimatta hän meni sinne.

        Seuraus oli,että emä hyökkäsi miehen käsivarteen ja jälki oli aika rumaa.Hän joutui tekemään useamman lääkärireissua,mutta käsi parani kyllä.

        Hän itse maksoi kaikki kulunsa,itsehän hän oli syyllinenkin.Kyllä hän myöhemmin ymmärsikin asian.Tulipa hänestä ja koirasta vielä kaveritkin,mutta ei mennyt humalapäissään sen luo enää uudelleen.

        Tuo hyökkäys oli pentujen suojelua,koira ollut normaalioloissa vihainen kenellekään.

        lain mukaan omistaja on aina korvausvelvollinen koiran tekemästä vahingosta. Eri asia olisi, jos koira olisi puolustanut omistajaa tai kotia. Jos olet todellakin kieltänyt miestä tulemasta kotiisi, voi tilanne olla toinen. Mutta jos olet päästänyt miehen kotiisi eli miehen voidaan katsoa olevan vieras, olet vastuussa.

        Näissä tapauksissa on kyse yleensä siitä, mitä mieltä koiran puremaksi joutunut henkilö on. Jos hän tekee asiasta rikosilmoituksen, laki on melkovarmasti hänen puolellaan korvausasiassa. Siksi kannattaa koittaa sovitella, vaikka omasta mielestä vika ei olisi itsessä tai koirassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe