Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ruiskutasoitetun katon korjaus

kerrostaloasunnon vm64 on pari huonetta alkuperäisellä ruiskutasoite katolla (ns. röpelöpinta)
Nyt pitäs ylimaalata katto kun poistettiin komeroita ja verholautoja.
Yhden alueen vedin kokeeksi lateksilla ja käteen meni tietenkin, tasoite tupes irtoamaan alta.
Mites kannattaa nyt tehdä tuolle n.1m2 alueelle yhden huoneen laidassa ?
Maalinpoistoaineella ja lastalla vaiko hiomakoneella ? Huh...
Oikea maali olisi huomattavasti kalliimpi alkydimaali johon täytyisi nyt siirtyä tai ainakin pohjamaalata alkydupohjamaalilla.

Mietin vaan että kannattaa kuvitella vetävänsä tommoisella tikkurilan röpelöpintamaalilla uusiksi lopuksi koko huone ?

8

16247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teet....

      sillä maalinpoistoaineella?
      ne vanhat röpelöt lähtee kun kastelet sen katon ja vedät lastalla.
      röpelömaalilla ei tule samanlaista pintaa jos meinaat paikkailla, joudut vetämään koko katon.

    • lateksillakin

      maalata, mutta pitää käyttää läskisti (runsaasti) maalia ja tehdä nopeasti.

      Kun hankailee hitaasti ja kuivilla vehkeillä, niin sulaahan se.

      • Tikkurilan Tixomat on kyllä kova sana.
        Kyllä pysyy ja kyllä haisee.
        Melkoset käryt ja kännit siitä tulee.

        Kuulin kans sittemmin että tekijä maalaa vesimaalillakin tuon mutta itse en onnistunut.


    • vähissä

      Mielestäni paikkailu on mahdotonta. Eli hommaat paikalle henkilön joka suorittaa noita röpelöruiskutuksia ja pyydät häneltä tarjouksen(koko huoneen tyhjennys ja seinienki peittely kova homma) tai menet ostamaan paneelia tai haltexia, jota saa myös röpelöpintaisena.

      • Itse paras

        Tee kuten ylempänä neuvottiin, eli kostuta kattopinta kunnolla ja kaavi se pehmentynyt vesiliukoinen tasoite kokonaan pois.

        Ostat sitten 1-2 säkkiä Vetonit LR :aa ja 80-senttisen tasoiteliipin. Vedät liipillä koko katon ensin yhteen suuntaan, annat kuivua ja hiot kevyesti isoimmat liipin raidat pois ja liippaat sitten toiseen kertaan ristiin edellisen kerroksen kanssa.

        Anna kuivua, hio sileäksi ja pohjamaalaa. Ei maksa paljoa, eikä vaivakaan ole kummoinen. Yhden ison huoneen katon liippaa käsin kertaalleen noin tunnissa.

        Minulla nyt takana 300 neliötä katon ylitasoitusta käsipelillä ja oikein naurattaa nuo ylihintaisia roiskatasoituksia rahalla ostavat.


      • säästänyt
        Itse paras kirjoitti:

        Tee kuten ylempänä neuvottiin, eli kostuta kattopinta kunnolla ja kaavi se pehmentynyt vesiliukoinen tasoite kokonaan pois.

        Ostat sitten 1-2 säkkiä Vetonit LR :aa ja 80-senttisen tasoiteliipin. Vedät liipillä koko katon ensin yhteen suuntaan, annat kuivua ja hiot kevyesti isoimmat liipin raidat pois ja liippaat sitten toiseen kertaan ristiin edellisen kerroksen kanssa.

        Anna kuivua, hio sileäksi ja pohjamaalaa. Ei maksa paljoa, eikä vaivakaan ole kummoinen. Yhden ison huoneen katon liippaa käsin kertaalleen noin tunnissa.

        Minulla nyt takana 300 neliötä katon ylitasoitusta käsipelillä ja oikein naurattaa nuo ylihintaisia roiskatasoituksia rahalla ostavat.

        900eur materiaalien ja työsi ohella.
        Onnittelen.


      • Säästörakentaja
        säästänyt kirjoitti:

        900eur materiaalien ja työsi ohella.
        Onnittelen.

        ...oli kuitenkin 3500 euroa, sis. materiaalit. Ja nehän ei tuossa paljoakaan tee.


    • Martti N

      Kattosi oli tasoitettu kipsillä,(kipsi, katossa pitäisi kieltää) josta johtui katon pinnan tippuminen. Tämä on sen verran ammattilaisten hommaa, että suosittelen ottamaan yhteyttä 050 5316548, ja homma pelaa. Ympäri suomen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2358
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1495
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1459
    8. 54
      1325
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      83
      1284
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe