apuva!

freeshaper

Mitä olette mieltä, Ollaan ukon kanssa seurusteltu 5 vuotta ja asuttu yhdessä kohta 3 vuotta, eikä sanaakaan kihlauksesta, naimisiin menosta taikka lapsista, ollaan tosin vasta parikymppisiä ja ukko lähti armeijaan pari viikkoa sitten. Itse olisin valmis heti NYT naimisiin!!! Miten vihjasta miehelle hionovaraisesti että eikö olis jo ehkä aika hypätä suhteessa vähän eteenpäin? Kyse ei ole että olis suhde lopahtanut, päin vastoin, helyttely viestejä tulee joka ilta ja loma viikonloput ollaan kiinni kun takiaiset toisissamme, mutta onko se sitten niin että miehelle ehkä riittä se ja vain minä haluan enemmän ja eteenpäin?! Auttakaa, laittakaa mielipiteitä ja paljon....

5

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaa

      Suotta alat painostaa tai vihjailla toiveillasi, sillä uskon että armeijan jälkeen miehesi saattaa hyvinkin löytää samoille linjoille kanssasi..

      Opiskeleeko miehesi/ onko hänellä tiedossa työpaikka armeijan jälkeen? Olisiko työ hänen ammattiaan vastaavaa vai jotain mitä hän tekee vain löytääkseen jotain parempaa? Armeija ja tulevaisuus pohdituttavat varmasti nyt eniten, eikä miehesi uskoakseni halua kihlata sinua ennen kuin on selvillä siitä mitä elämältään haluaa (opinnot, työpaikka, jne). Naimisiin meno selkiintyy takuulla sitten kun muut käytännönasiat ja toimeentulo on turvattu. Silloin hänellä on aivan erilaiset lähtökohdat pyytää sinua vaimokseen.

      Usko pois. :)

      Haaveilla saat ja kannattaa tehdäkin niin (vaikka ääneenkin miehesi kanssa), mutta älä ala painostamaan vaan luota siihen että miehesi kosii kyllä sitten kun hän kokee olevansa siihen valmis.

      Kannattaa kuitenkin puhua tulevaisuudesta lapsineen ehdottomasti, sillä ettehän te muuten voi tietää mitä tuleman pitää tai mitä toinen haluaa. Suosittelen ennen kihloihin menemistä niin ei tule yllätyksiä myöhemmin.

      • _Misty_

        Kyllä nykyään nainenkin voi kosia...;)
        Ehkä miehesi ei vaan tajua, että olet noin pitkälle jo ajatellut..Voihan se olla miehellesi suuri yllätys, positiivinen..=)
        Ei kaikki aina mene yleisen kaavan mukaan...;)


    • elämässä.....

      Jospa ihan keskustelun aiheesta aloittaisit eli ihan varovainen kysely liittyen nyt vaikka naimisiin menoon ja lapsiin. Samalla voit kertoa omat ajatuksesi asiasta. Jos mies ei kuitenkaan ajatukselle lämpiä, niin painostamaan ei kannata ryhtyä. Olette vielä nuoria, ehditte kyllä.

      Jos miehestä ei nyt tunnu aika oikealta voi mieli kyllä muuttua ja esimerkiksi vuoden päästä tilanne voi olla ihan toinen. Tietysti jos sanoo, että ei ikinä aio mennä naimisiin tmv. niin sitten minä ainakin miettisin, että onko yhteistä tulevaisuutta, jos toisella on halu naimisiin.

    • !!!!!

      Ei kannata hoppuilla. Olette nuoria vielä ja mieli voi todellakin muuttua. Itselläni on 8-vuotinen seurustelusuhde nyt kariutumassa, seurustella alettiin teineinä. Olen ikionnellinen, ettei olla edes kihloissa, saatikka naimisissa, eikä lapsiakaan luojan kiitos ole. Itse olin vielä pari vuotta sitten varma, että vietän loppuelämäni tämän ihmisen kanssa ja reilu vuosi sitten olisin halunnut lapsia vaikka heti. Nyt tilanne on kuitenkin se, että olemme eroamassa, kun kumpaakaan ei enää kiinnosta tippaakaan. Haluan nähdä muutakin elämää kuin tätä onnetonta nyhjöttämistä, tutustua uusiin ihmisiin jne. Yleisesti ottaen teinisuhteilla on huono ennuste, yleensä ne päättyvät juuri 7-8 vuoden yhdessä olon jälkeen (tästä on lähipiirissäni lukemattomia esimerkkejä). En tarkoita sitä, että tekin varmasti eroatte. Malttakaa siis vielä!

    • KIIREHDI

      ETEENPÄIN!
      Minä paraskin sanoja, mutta siltikin sen neuvon antaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe