Uimavaippa?

tietämätöntiina

Eli,olemme lähdössä kylpylälomalle ja nuorimmainen on vielä vaipoissa.Ikää 1v.5kk.Onko olemassa siis joitain uinti/uimavaippoja?MIten ne toimii?Entä pissan ja kakan kestäviä uikkareita?Koska faktahan on että ton ikänen mukula tarvii vielä vaipan sinne altaaseen.Voiko sen päälle laittaa uikkarit ku en halua pitää tyttölasta pelkässä vaipassakaan.
Kiitos jos joku osaa neuvoa!

13

4860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sointu

      Ihan höpöhöpöjä koko uimavaipat. Mekin ostimme kesällä kylpyläreissulle 1,5 vuotiaalle tytölle. Samantien vesi meni vaipan sisään, joten samallalaillahan se pissikin sieltä tulee ulos veden mukana. Meillä ei uikkaria ollut, se saattaisi hiukan estää jos on tosi napakka. Loput uimavaipat olemmekin käyttäneet kyläreissuilla "varmistuksena" nyt, kun tyttö käy jo suht hyvin pöntöllä.

    • kestoilija

      Onhan niitä uimavaippoja olemassa, sekä kertakäyttöisiä että kestomallisia. Joissain vauvauinneissa ne ovat pakollisia ja joissain kiellettyjä.

      Pissaahan ei mikään vaippa vedessä pidätä, eikä se pikkulapsen pissan lirahtaminen altaaseen nyt niin kamalaa ole. Kakkaa varten nuo uimavaipat ovat, mutta monessa vauvauinnissa on neuvottu niiden sijasta käyttämään vain napakkaa lahkeellista uikkaria. Kakkavahingosta pitää joka tapauksessa (oli vaippa tai ei) ilmoittaa ja ainakin vauvauinti keskeytyy aina siihen ja allas menee puhdistukseen. Uikkari on kyllä kiva kun käsittelee lasta vedessä, ei ole niin liukas.

      Me ei olla kyllä vuoden iän jälkeen käytetty tytöllä mitään vaippaa uidessa, kun veteen se ei ole kakannut ikinä, ja kertoo kyllä jos kakattaa. Ei myöskään pissannut veteen, vaan kiipesi aina altaasta pois jos oli hätä, ja ehdittiin vähän parempaan paikkaan liruttelemaan.

      • tsaidu

        Oukkei!Eli Teidän mielestänne turhia tollaset "vaipat".Kiitos.=o) Mäki kyl ajattelin että lahkeellinen uikkari olis sen kakan takia varmasti paras.Meidän neiti ei kyl vielä näytä eikä ainaka sano jos tavaraa on tulossa...Ja ei ne vauvat ole ainoita jotka sinne veteen pissii...Mehän ei olla menossa vauvauintiin vaan kylpylälomalle ja varmasti siel vedes tulee lilluttua niinkauan kuin pikkuinen jaksaa...Jos sinne altaaseen kakka tulee niin joutuuko itse maksamaan puhdistuksen?Olen kuullu jotain sellasta...Entä pitääkö silloinkin ilmoittaa jos se kakka on siel uikkaris eikä suinkaan altaassa? -Sori tyhmät kysymykset mut vaikka on 5 lasta niin tälläseen dilemmaan en ole vielä koskaan törmänny!! ;o)


      • tsaidu
        tsaidu kirjoitti:

        Oukkei!Eli Teidän mielestänne turhia tollaset "vaipat".Kiitos.=o) Mäki kyl ajattelin että lahkeellinen uikkari olis sen kakan takia varmasti paras.Meidän neiti ei kyl vielä näytä eikä ainaka sano jos tavaraa on tulossa...Ja ei ne vauvat ole ainoita jotka sinne veteen pissii...Mehän ei olla menossa vauvauintiin vaan kylpylälomalle ja varmasti siel vedes tulee lilluttua niinkauan kuin pikkuinen jaksaa...Jos sinne altaaseen kakka tulee niin joutuuko itse maksamaan puhdistuksen?Olen kuullu jotain sellasta...Entä pitääkö silloinkin ilmoittaa jos se kakka on siel uikkaris eikä suinkaan altaassa? -Sori tyhmät kysymykset mut vaikka on 5 lasta niin tälläseen dilemmaan en ole vielä koskaan törmänny!! ;o)

        Mä siis olen toi ap. kysyjä...tsaidu eli tietämätöntiina.Mä kyl yleensä kirjotan samalla nimimerkillä mut nyt tuli joku ohari alunperin...;o)


      • kahden äiti
        tsaidu kirjoitti:

        Mä siis olen toi ap. kysyjä...tsaidu eli tietämätöntiina.Mä kyl yleensä kirjotan samalla nimimerkillä mut nyt tuli joku ohari alunperin...;o)

        Siis löytyyhän niitä mutta en tiedä onko suomessa....siis ovat ihan kuin uimahousut....laitetaan sivuilta tarrakiinnityksellä housut kiinni,,eli sitä voi itse säädellä...ovat juuri tehty vauvoja varten jotka käyvät altaissa ettei kakat valu pitkin lahkea eikä pissit mene veteen....HUOM! Eivät ole kertakäyttö housut.


        mulla on yhdet joita en kyllä enään tartte jos jotakin kiinnostaa???


        [email protected]


      • kahden äiti
        kahden äiti kirjoitti:

        Siis löytyyhän niitä mutta en tiedä onko suomessa....siis ovat ihan kuin uimahousut....laitetaan sivuilta tarrakiinnityksellä housut kiinni,,eli sitä voi itse säädellä...ovat juuri tehty vauvoja varten jotka käyvät altaissa ettei kakat valu pitkin lahkea eikä pissit mene veteen....HUOM! Eivät ole kertakäyttö housut.


        mulla on yhdet joita en kyllä enään tartte jos jotakin kiinnostaa???


        [email protected]

        Kaivoin nuo uima-housut esille ja ovat KOOSHIES merkkiä...jospa jostakin netti sivuilta ne löytyisi...mutta omat voin myydä, niillä ei ole enään tarvetta jos kiinnostaa.


      • kestoilija
        kahden äiti kirjoitti:

        Siis löytyyhän niitä mutta en tiedä onko suomessa....siis ovat ihan kuin uimahousut....laitetaan sivuilta tarrakiinnityksellä housut kiinni,,eli sitä voi itse säädellä...ovat juuri tehty vauvoja varten jotka käyvät altaissa ettei kakat valu pitkin lahkea eikä pissit mene veteen....HUOM! Eivät ole kertakäyttö housut.


        mulla on yhdet joita en kyllä enään tartte jos jotakin kiinnostaa???


        [email protected]

        Monestakin kestovaippakaupasta saa siis uimavaippoja, etenkin suomessa ;) On saanut jo kauan ennenkuin kertakäyttöiset uimavaipat tulivat markettien hyllyyn.

        Mutta kummatkaan eivät estä pissan pääsyä altaaseen, turha luulo.


      • kahden äiti
        kestoilija kirjoitti:

        Monestakin kestovaippakaupasta saa siis uimavaippoja, etenkin suomessa ;) On saanut jo kauan ennenkuin kertakäyttöiset uimavaipat tulivat markettien hyllyyn.

        Mutta kummatkaan eivät estä pissan pääsyä altaaseen, turha luulo.

        toki, uimavaippojan on saanut liki ties kuinka kauan mutta minun mielestä on kaksi eri asiaa puhua uimavaipoista sekä uimahousuista jotka pitävät pissin sekä kakan...nuo Kooshin sivut kyllä ovat engallnin kieliset..kaipa googlettamalla löytyy myöäs suomenkieliset, kannattaa tutustua! ;)

        Meillä ainakin ollut pelkkää postiivistä kokemusta housuista,,,eräässä maassa ei ilman kys uimahousuja vauvat pääse edes altaalle!


      • äityli myös!
        kahden äiti kirjoitti:

        toki, uimavaippojan on saanut liki ties kuinka kauan mutta minun mielestä on kaksi eri asiaa puhua uimavaipoista sekä uimahousuista jotka pitävät pissin sekä kakan...nuo Kooshin sivut kyllä ovat engallnin kieliset..kaipa googlettamalla löytyy myöäs suomenkieliset, kannattaa tutustua! ;)

        Meillä ainakin ollut pelkkää postiivistä kokemusta housuista,,,eräässä maassa ei ilman kys uimahousuja vauvat pääse edes altaalle!

        saada vaipasta "uimavaippa" on laittaa kertakäyttöisen vaipan päälle muovinen vaippaliina,vai mikä se nyt olikssn?.


    • Pariton Isä

      »Koska faktahan on että ton ikänen mukula tarvii vielä vaipan sinne altaaseen.»

      Mun muksu ei tuossa iässä tarvinnut vaippaa kuin öisin ja koskaan ei ole mitään uimavaippaa ollut (1 vuotiaasta käyty uimassa).
      Mistä ihmeen faktasta oikein höpiset?

      • tsaidu

        No mun kaikki 5 ovat olleet vielä alle 2 vuotiaina täysin vaipoissa ja musta se on ok.Enpä ole juuri tavannut lapsia jotka olisivat alle 2 vuotiaina päiväkuivia.Ja ehkä ennemminkin OLETIN että pienet muksut vielä tarvitsevat vaipan sinne altaaseen.Niinkuin jo aiemmin totesin niin asia on minulle uusi. =o)


    • onko kokemuksia?

      Kävin tänään ostamassa itselleni ja esikoiselleni uikkarit urheiluliikkeestä. Siellä lasten uikkareiden juokossa oli pieniä uimahousuja, joissa oli sisäkankaan ja päälikankaan välissä joku muovin tuntuinen kerros. Ajattelin, että nuopa olisi kätevät, kun ei tarvitse erikseen uimavaippaa, kun eihän se uimavaippakaan pissaa ime (jos imisi, niin eikö se yhtalailla imisi myös sitä uima-altaan vettä?), mutta tuo "vaippauikkari" pysäyttää varmaan mahdollisen kakkavahingon paremmin kuin tavallinen uikkari.

    • ap.

      Elikkäs,kylpyläloma vietetty ja ilman uimavaippaa.Ostin tytölle lahkeellisen uikkarin ja sillä mentiin.Kakkaa ei tullu,pissasta en toki tiedä.Mutta oppia ikä kaikki,ilman uomavaippaakin pärjää. ;o)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe