Saako riparilla...

Hipsukka...

- polttaa tupakkaa
- kiroilla
- pelata pelikorteilla
- suudella tai harrastaa seksiä/itsetyydytystä?

49

10881

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Särkynyt enkeli

      Riippuu varmasti riparista mutta siel mis mä olin ni:
      -sai polttaa vanhempien luvalla
      -ei saanu kiroilla
      -sai pelata pelikorteilla
      -ei saanu suudella, ei harrastaa sexiä eikä itsetyydytystä

      • Höh!

        Ei saanut harrastaa itsetyydystä? Miten ne sitä kontrolloi? Ja sanoiko ne riparin alussa, että: "Täällä ei sitten vedetä käteen, kun se on rumaa!" Kummallista...

        Mikä idea siinä on, ettei saa suudella? Tai kiroilla? Onpas ankeaa... Älkää menkä riparille, senkin hunsvotit!

        T: Hullu


    • Mest

      -vanhempien luvalla saa polttaa
      -saa kiroilla
      -saa pelata pelikorteilla
      -ei ainakaan saa harrastaa seksiä, muista en tiedä

    • Epäilevä

      voiko itsetyydytyksen muka kieltää, ellei se häiritse muita? Eiköhän se ole jokaisen yksityisasia eikä laissa kielletty, kuten esim. alaikäisten tupakanpoltto ja päihteiden käyttö.

    • Jane

      En tiedä mitä virallisesti saa tehdä.

      Meidän riparilla ainakin viime kesänä yksi tyttö tuli raskaaksi.

      • Nuorisopappi

        on kyseessä. Toisaalta, taas kuinka todistat, että raskaus alkoi riparilla. Seurakunnan viranhaltija tai joku muu vastaava päivystää yön ja huolehtii päivälläkin, ettei asiattomuuksia tapahdu!


      • minä vain
        Nuorisopappi kirjoitti:

        on kyseessä. Toisaalta, taas kuinka todistat, että raskaus alkoi riparilla. Seurakunnan viranhaltija tai joku muu vastaava päivystää yön ja huolehtii päivälläkin, ettei asiattomuuksia tapahdu!

        Totta kai kyseessä on huono valvonta ja totta kai vielä kyseenalaistat sen että raskaus alkoi riparilla. Tyypillistä puhetta papilta.

        Naisen kuukautiskierto kestää n. 28 päivää ja ovulaatio tapahtuu kierron keskiaviheilla, eli 14. päivä kuukautiseten alkamisesta. Ripari kestää aika kauan ja on hyvin mahdollista että ovulaatio ja hedelmöitys on tapahtunut juuri riparin aikana. Riparilla tavataan muutenkin uusia poikia ja tyttöjä ja kaikenlaista säpinää tapahtuu.

        Onko seksi jotenkin asiatonta? Ei minusta ainakaan.
        Minä nussin kuin viimeistä päivää silloisen poikaystäväni kanssa eikä kukaan mitään huomannut. Epäilivät kylläkin. Se on niin helppoa mennä vessaan tai syrjäisempään paikkaan. Se kiinnijäämisen pelko on sen verran kiihottavaa, ehkä se onkin se syy miksi näin tapahtui.
        Samalla riparilla oli toinenkin tyttö joka kävi melkein jokaisen pojan kanssa jossain ties mitä tekemässä. Valvonta oli mutta ei siitä mitään hyötyä ole.

        Jos nuoret haluaa nussia niin mitä sitä on kukaan estämään? Riparithan on nykyään muutenkin niin kristillisiä, että!


      • Mikko
        minä vain kirjoitti:

        Totta kai kyseessä on huono valvonta ja totta kai vielä kyseenalaistat sen että raskaus alkoi riparilla. Tyypillistä puhetta papilta.

        Naisen kuukautiskierto kestää n. 28 päivää ja ovulaatio tapahtuu kierron keskiaviheilla, eli 14. päivä kuukautiseten alkamisesta. Ripari kestää aika kauan ja on hyvin mahdollista että ovulaatio ja hedelmöitys on tapahtunut juuri riparin aikana. Riparilla tavataan muutenkin uusia poikia ja tyttöjä ja kaikenlaista säpinää tapahtuu.

        Onko seksi jotenkin asiatonta? Ei minusta ainakaan.
        Minä nussin kuin viimeistä päivää silloisen poikaystäväni kanssa eikä kukaan mitään huomannut. Epäilivät kylläkin. Se on niin helppoa mennä vessaan tai syrjäisempään paikkaan. Se kiinnijäämisen pelko on sen verran kiihottavaa, ehkä se onkin se syy miksi näin tapahtui.
        Samalla riparilla oli toinenkin tyttö joka kävi melkein jokaisen pojan kanssa jossain ties mitä tekemässä. Valvonta oli mutta ei siitä mitään hyötyä ole.

        Jos nuoret haluaa nussia niin mitä sitä on kukaan estämään? Riparithan on nykyään muutenkin niin kristillisiä, että!

        Riparilla on murrosikäisiä tyttöjä ja poikia, joilla on seksi koko ajan mielessä. Se on tietysti aivan luonnollista.

        Kenties riparilla pitäisi olla ilmaisia kondomeja tarjolla tuollaisten tilanteiden varalta. Myös ehkäisyvalistusta pitäisi antaa.

        Se pitäisi olla yksi olennainen osa koko leirin opetusta.


      • Nuorisopappi
        Mikko kirjoitti:

        Riparilla on murrosikäisiä tyttöjä ja poikia, joilla on seksi koko ajan mielessä. Se on tietysti aivan luonnollista.

        Kenties riparilla pitäisi olla ilmaisia kondomeja tarjolla tuollaisten tilanteiden varalta. Myös ehkäisyvalistusta pitäisi antaa.

        Se pitäisi olla yksi olennainen osa koko leirin opetusta.

        sille oikealle, jonka kanssa menee kerran naimisiin. Se on kirkkomme näkemys seksuaalisuuden täyttymyksestä. Esiaviolliset tai
        muut irtonaiset suhteet eivät kuulu kristittyjen käyttäytymistapoihin. Seksi on vain jotain 0,5% ihmisen ajankäytöstä. Ei kaikkea ole järkevää sek-
        suaalistaa, kuten aikamme ikävä kyllä, tekee. Seksi on hauskaa---avioliitossa. Kahden pojan isänä tiedän!


      • Isonen
        minä vain kirjoitti:

        Totta kai kyseessä on huono valvonta ja totta kai vielä kyseenalaistat sen että raskaus alkoi riparilla. Tyypillistä puhetta papilta.

        Naisen kuukautiskierto kestää n. 28 päivää ja ovulaatio tapahtuu kierron keskiaviheilla, eli 14. päivä kuukautiseten alkamisesta. Ripari kestää aika kauan ja on hyvin mahdollista että ovulaatio ja hedelmöitys on tapahtunut juuri riparin aikana. Riparilla tavataan muutenkin uusia poikia ja tyttöjä ja kaikenlaista säpinää tapahtuu.

        Onko seksi jotenkin asiatonta? Ei minusta ainakaan.
        Minä nussin kuin viimeistä päivää silloisen poikaystäväni kanssa eikä kukaan mitään huomannut. Epäilivät kylläkin. Se on niin helppoa mennä vessaan tai syrjäisempään paikkaan. Se kiinnijäämisen pelko on sen verran kiihottavaa, ehkä se onkin se syy miksi näin tapahtui.
        Samalla riparilla oli toinenkin tyttö joka kävi melkein jokaisen pojan kanssa jossain ties mitä tekemässä. Valvonta oli mutta ei siitä mitään hyötyä ole.

        Jos nuoret haluaa nussia niin mitä sitä on kukaan estämään? Riparithan on nykyään muutenkin niin kristillisiä, että!

        Onhan seksi luonnollista, mutta leirin vetäjillä on riparilaisistaan vastuu leirin aikana. Eikä sellainen käy painsä, että leiriläisiä tuleekin yhtäkkiä yksi enemmän =)

        Toisaalta valvojat eivät myöskään voi olla joka paikassa.


        Sitten taas toisaalta, mitä tähän nussimiseen tulee... niin uskon, että seksiä voi harrastaa ja harrastetaan niin kristillisissä tai vähemmän kristillisissä piireissä ennen avioliittoa. Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tunteeton seksi, ts. yhden illan jutut, ovat turhia. Seksistä saa enemmän irti, kun siinä on rakkautta mukana. Ehkäisy tuo siihen lisäksi vielä turvallisuuden ja välittäminen tunteen.


        "Hillitse himosi,
        hallitse halusi,
        kahlitse kalusi,
        sillä yhden illan ihanuus,
        voi olla yhdeksän kuukauden lihavuus."

        =)


        Oli miten oli, mutta seksi on kyllä ihanaa, sitä ei voi yksinkertaisesti kiistää, mutta jokainen tallatkoon tavallaan.


        Rock, Rauha ja Rakkaus!


      • Kokenut
        Nuorisopappi kirjoitti:

        sille oikealle, jonka kanssa menee kerran naimisiin. Se on kirkkomme näkemys seksuaalisuuden täyttymyksestä. Esiaviolliset tai
        muut irtonaiset suhteet eivät kuulu kristittyjen käyttäytymistapoihin. Seksi on vain jotain 0,5% ihmisen ajankäytöstä. Ei kaikkea ole järkevää sek-
        suaalistaa, kuten aikamme ikävä kyllä, tekee. Seksi on hauskaa---avioliitossa. Kahden pojan isänä tiedän!

        Et ole koskaan ollut monen naisen kanssa. Jos tietäisit mitä menetät niin katuisit ehkä.

        Minä en ole tosin kristitty ja ylpeä siitä! Saan ainakin nauttia elämän hedelmistä! Nykyään olen elänyt 8-vuotta suhteessa jossa ei ole ollut ulkopuolisia. välillä kaipaan menneitä mutta en ryhdy pettämään. Ei tarvitse olla kristitty jotta voi olla uskollinen. Voi itsekin ajatella omalla järjellä.


      • Nuorisopappi
        Kokenut kirjoitti:

        Et ole koskaan ollut monen naisen kanssa. Jos tietäisit mitä menetät niin katuisit ehkä.

        Minä en ole tosin kristitty ja ylpeä siitä! Saan ainakin nauttia elämän hedelmistä! Nykyään olen elänyt 8-vuotta suhteessa jossa ei ole ollut ulkopuolisia. välillä kaipaan menneitä mutta en ryhdy pettämään. Ei tarvitse olla kristitty jotta voi olla uskollinen. Voi itsekin ajatella omalla järjellä.

        sillä se kertoo jämäkkyydestä. En väittänytkään, ettei ei-kristitty voi olla uskollinen. Koroston sitä, että uskollisuus ja avioon kuuluva seksi ovat uskoville kilvoittelun asia. Periaatekysymys.
        Jumalan armoa uskovat siihen elämänmenoon tarvitsevat.


      • Kokenut
        Nuorisopappi kirjoitti:

        sillä se kertoo jämäkkyydestä. En väittänytkään, ettei ei-kristitty voi olla uskollinen. Koroston sitä, että uskollisuus ja avioon kuuluva seksi ovat uskoville kilvoittelun asia. Periaatekysymys.
        Jumalan armoa uskovat siihen elämänmenoon tarvitsevat.

        Olen todella tyytyväinen kun kerrankin kristitty pappi joka elää oikeiden kristillisten arvojen mukaan.
        minusta on todella outoa jos uskova ihminen harrastaisi seksiä ennen avioliittoa. Ei tuo ole mitenkään vanhanaikaista kristitylle.
        Olen usein pohtinut miten itseään kristityksi kutsuva käyttäytyy kuitenkin sopimattomasti.

        opeta riparilla mitä kristinusko oikeasti on ja mitä kristilliset arvot on! Oikeasti!


      • Nuorisopappi
        Isonen kirjoitti:

        Onhan seksi luonnollista, mutta leirin vetäjillä on riparilaisistaan vastuu leirin aikana. Eikä sellainen käy painsä, että leiriläisiä tuleekin yhtäkkiä yksi enemmän =)

        Toisaalta valvojat eivät myöskään voi olla joka paikassa.


        Sitten taas toisaalta, mitä tähän nussimiseen tulee... niin uskon, että seksiä voi harrastaa ja harrastetaan niin kristillisissä tai vähemmän kristillisissä piireissä ennen avioliittoa. Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tunteeton seksi, ts. yhden illan jutut, ovat turhia. Seksistä saa enemmän irti, kun siinä on rakkautta mukana. Ehkäisy tuo siihen lisäksi vielä turvallisuuden ja välittäminen tunteen.


        "Hillitse himosi,
        hallitse halusi,
        kahlitse kalusi,
        sillä yhden illan ihanuus,
        voi olla yhdeksän kuukauden lihavuus."

        =)


        Oli miten oli, mutta seksi on kyllä ihanaa, sitä ei voi yksinkertaisesti kiistää, mutta jokainen tallatkoon tavallaan.


        Rock, Rauha ja Rakkaus!

        on kyllä sitä mieltä, että yksikään vastuullinen ja elävässä uskossa oleva isonen ei opeta, että kristitty nuori voisi sekstailla aina sen seurus-
        telukaverin kanssa, jonka kaa on. Uskollisuus on uskollisuutta sitä ainoaa kohtaan, jonka kanssa menee kerran naimisiin.


      • aikuinen

        Minusta tuntuu, että rippikoulun ikärajaa pitäisi huomattavasti alentaa. Mitä hyötyä siitä on jos siellä vaan seksiä harrastetaan. Eikö sen tarkoitus olisi se, että opitaan kristillisen elämän perustietoja. Olisiko 10-12 v. parempi ikä. Silloin on vielä järki päässä. Mitä vanhemmiksi ehtivät sen pöllömmiksi tuntuvat tulevan.


      • Mymmeli
        aikuinen kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että rippikoulun ikärajaa pitäisi huomattavasti alentaa. Mitä hyötyä siitä on jos siellä vaan seksiä harrastetaan. Eikö sen tarkoitus olisi se, että opitaan kristillisen elämän perustietoja. Olisiko 10-12 v. parempi ikä. Silloin on vielä järki päässä. Mitä vanhemmiksi ehtivät sen pöllömmiksi tuntuvat tulevan.

        Miksi riparilla saa/ei saa polttaa?
        Miksi riparilla ei saa suudella/masturboida (jos ei saa)?
        Miksi riparilla ei saa pelata korttia (jos ei saa)?
        Ja minkä helvetin takia ei saa harrastaa seksiä ennen avioliittoa (tai mistä tää juttu on tullut)?
        Entäpäs jos on monta kertaa naimisissa?


      • isonen2
        Mymmeli kirjoitti:

        Miksi riparilla saa/ei saa polttaa?
        Miksi riparilla ei saa suudella/masturboida (jos ei saa)?
        Miksi riparilla ei saa pelata korttia (jos ei saa)?
        Ja minkä helvetin takia ei saa harrastaa seksiä ennen avioliittoa (tai mistä tää juttu on tullut)?
        Entäpäs jos on monta kertaa naimisissa?

        sai polttaa tupakkaa vanhempien luvalla

        suudella sai kyllä, ei siinä mitään, seksiä ei tietenkään. Masturbointi on jokaisen yksityinen asia.

        tottakai saa pelata korttia (outo kysymys)

        Ja Mymmelille: siihen on monia ihan järkeviä syitä. Jumala ei halua rajottaa ihmisen elämää tai asettaa kiusallaan jotain ihme aitoja tai "et saa" -kylttejä ihmisen elämään. Siis tässä seksiasiassa. Jumala tahtoo suojella ihmistä. Kuten pappi täällä jo puhui uskollisuudesta omaa aviopuolisoa kohtaan...on parempi, kun ei ole mustasukkaisuutta tai paineita edellisten vuoksi, ei sukupuolitautien vaaraa, ei tarvitse miettiä aborttia(yleensä avioliitossa oletan), ei tarvitse pelätä, että toinen juoksee karkuun, ´....ähh..siis niin monta hyvää syytä. Oon ite ajatellu myös, että kun rakastaa toista tosi paljon, niin eikö se riitä? Mutta sitten ajattelen, että jos erottaisiin, niin se olisi aivan kamalaa, kun on antanut itsensä jo kokonaan. Tietysti henkinen side on myös tosi kipeä, jos eroaa, mutta aivan erityisesti, jos on antanut itsensä KOKONAAN. Olen itse seurustellut reilu kolme vuotta ja odotamme seksiä avioliittoon ja suhteemme on ollut hyvin rikasta ja läheistä. Varsinkin alkuvaiheessa aloitettu seksi yleensä tuhoaa suhteen henkisen puolen...että tutustuminen toiseen ihmisenä kärsii...Vai mitä olette mieltä?

        Olen itse 18 vuotias.

        Siis ylipäänsä seksi kuuluu avioliittoon, jossa nainen ja mies ovat sitoutuneet toisiinsa loppuelämäkseen.


      • Nuorisopappi
        isonen2 kirjoitti:

        sai polttaa tupakkaa vanhempien luvalla

        suudella sai kyllä, ei siinä mitään, seksiä ei tietenkään. Masturbointi on jokaisen yksityinen asia.

        tottakai saa pelata korttia (outo kysymys)

        Ja Mymmelille: siihen on monia ihan järkeviä syitä. Jumala ei halua rajottaa ihmisen elämää tai asettaa kiusallaan jotain ihme aitoja tai "et saa" -kylttejä ihmisen elämään. Siis tässä seksiasiassa. Jumala tahtoo suojella ihmistä. Kuten pappi täällä jo puhui uskollisuudesta omaa aviopuolisoa kohtaan...on parempi, kun ei ole mustasukkaisuutta tai paineita edellisten vuoksi, ei sukupuolitautien vaaraa, ei tarvitse miettiä aborttia(yleensä avioliitossa oletan), ei tarvitse pelätä, että toinen juoksee karkuun, ´....ähh..siis niin monta hyvää syytä. Oon ite ajatellu myös, että kun rakastaa toista tosi paljon, niin eikö se riitä? Mutta sitten ajattelen, että jos erottaisiin, niin se olisi aivan kamalaa, kun on antanut itsensä jo kokonaan. Tietysti henkinen side on myös tosi kipeä, jos eroaa, mutta aivan erityisesti, jos on antanut itsensä KOKONAAN. Olen itse seurustellut reilu kolme vuotta ja odotamme seksiä avioliittoon ja suhteemme on ollut hyvin rikasta ja läheistä. Varsinkin alkuvaiheessa aloitettu seksi yleensä tuhoaa suhteen henkisen puolen...että tutustuminen toiseen ihmisenä kärsii...Vai mitä olette mieltä?

        Olen itse 18 vuotias.

        Siis ylipäänsä seksi kuuluu avioliittoon, jossa nainen ja mies ovat sitoutuneet toisiinsa loppuelämäkseen.

        Eipä voi olla muuta kuin iloinen kaltaisistasi. Kortinpeluu on joskus muuten rajattu pois riparin
        hommista vain siksi, että nuoret pelaa helposti rahasta. Sit ei ole kiva kirkkoherranvirastossa
        vastata vanhempien soittoihin:Miksi meidän nuorella meni 50 eukkua korttipeliin? Eli puhtaasti käytännöllinen syy. Avioliiton pyhyys hyvä. Ja kannattaa olla uskollinen sille puolisolle, jonka löytää vaikka 30-vuotiaana. Kokemuksesta sanon. Kannattaa oottaa!


      • delfiini
        Kokenut kirjoitti:

        Et ole koskaan ollut monen naisen kanssa. Jos tietäisit mitä menetät niin katuisit ehkä.

        Minä en ole tosin kristitty ja ylpeä siitä! Saan ainakin nauttia elämän hedelmistä! Nykyään olen elänyt 8-vuotta suhteessa jossa ei ole ollut ulkopuolisia. välillä kaipaan menneitä mutta en ryhdy pettämään. Ei tarvitse olla kristitty jotta voi olla uskollinen. Voi itsekin ajatella omalla järjellä.

        "Minä en ole tosin kristitty ja ylpeä siitä!"

        Vähäänpä tyydyt. Tuosta asiasta ei todellakaan kannata olla ylpeä, päinvastoin, syvästi masentunut.


      • Nuorisopappi
        delfiini kirjoitti:

        "Minä en ole tosin kristitty ja ylpeä siitä!"

        Vähäänpä tyydyt. Tuosta asiasta ei todellakaan kannata olla ylpeä, päinvastoin, syvästi masentunut.

        olet oikeessa. Uskosta kannattaa&saa iloita ja nauttia! Jumalassa on voimaa!


      • #ateisti
        Nuorisopappi kirjoitti:

        on kyllä sitä mieltä, että yksikään vastuullinen ja elävässä uskossa oleva isonen ei opeta, että kristitty nuori voisi sekstailla aina sen seurus-
        telukaverin kanssa, jonka kaa on. Uskollisuus on uskollisuutta sitä ainoaa kohtaan, jonka kanssa menee kerran naimisiin.

        Tiesittekö että uskovaisen äo on pienempi kuin ateistin


      • mjnbygy67
        Nuorisopappi kirjoitti:

        olet oikeessa. Uskosta kannattaa&saa iloita ja nauttia! Jumalassa on voimaa!

        Niin on, siinä saatanallisuuden herra jumalassa saatanallista voimaa:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

        Eloon jääneet koulutetaan iloitsemaan ja nauttimaan joten olit rehellinen:
        http://historianet.fi/yhteiskunta/uskontojen-historia/murhia-ja-seksia-nunnaluostarissa

        Onko joku noista pappinne näköinen?


      • arvottomuutta
        Kokenut kirjoitti:

        Olen todella tyytyväinen kun kerrankin kristitty pappi joka elää oikeiden kristillisten arvojen mukaan.
        minusta on todella outoa jos uskova ihminen harrastaisi seksiä ennen avioliittoa. Ei tuo ole mitenkään vanhanaikaista kristitylle.
        Olen usein pohtinut miten itseään kristityksi kutsuva käyttäytyy kuitenkin sopimattomasti.

        opeta riparilla mitä kristinusko oikeasti on ja mitä kristilliset arvot on! Oikeasti!

        ".... kristillisten arvojen mukaan."

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338

        https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890


      • nyughygtgtfr
        Nuorisopappi kirjoitti:

        olet oikeessa. Uskosta kannattaa&saa iloita ja nauttia! Jumalassa on voimaa!

        Oletko saatanaa palveleva vapaamuurarikin???

        Jos uskominen on kielletty niin minkä vuoksi papisto kouluttaa uskontunnustuksen kaltaisia uskovaisia, saatanalle orjiksi vai?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."


      • hyygtvtv
        Nuorisopappi kirjoitti:

        sillä se kertoo jämäkkyydestä. En väittänytkään, ettei ei-kristitty voi olla uskollinen. Koroston sitä, että uskollisuus ja avioon kuuluva seksi ovat uskoville kilvoittelun asia. Periaatekysymys.
        Jumalan armoa uskovat siihen elämänmenoon tarvitsevat.

        Mitä kilvottelua se on kun lapsia aikuiset papitkin raiskaavat???
        Sanojen helinää sinulta rikollisten puolustamiseksi.
        Lue yllä olevan uskontunnustuksen sisältö ja yritä edes tosissa ymmärtää mitä se tarkoittaa aivopesu ohjemana!
        Kukaan ei synny uskontunnustuksen kaltaiseksi, niin silloin tiedämme varmuudella, että kyseessä on IHMISYYDEN vastaisen rikollisuuden aivopesu.

        Näistä, suomeen rikollisesti miekan voimalla pakotetusta kristittyjen sivistyksen saavutuksistako olette ylpeitä???
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        JÄRKIINTYKÄÄ, ainakin te joilla vielä on mahdollisuus!


      • fcdcdxdsxsz
        Nuorisopappi kirjoitti:

        olet oikeessa. Uskosta kannattaa&saa iloita ja nauttia! Jumalassa on voimaa!

        satojen miljoonien ihmisten tappamisista, tapattamisista, raiskaamisista, rystämisistä jne sekä miekalla uskoon ja kasteeseen pakottamisen RIKOLLISUUDELLA YLPEILEMINEN ON saatanaa jumalanaan palvelevien piruilua!
        Ole sitten pappina vapaamuurari tai et niin teillä on sama sarvipää herra jumalana!

        Todellisuudessa, Jumalan ja Jeesuksen Nimissä rikollisuutta yllä pitävinä todistatte, että Jumala ja Jeesus ovat syyllisiä rikoksiinne
        JA NIIN EI OLE
        VAAN TE ITSE OLETTE ALISTUNEET saatanallisuuden rikollisuuden orjiksi!ä


      • Anonyymi
        Nuorisopappi kirjoitti:

        sillä se kertoo jämäkkyydestä. En väittänytkään, ettei ei-kristitty voi olla uskollinen. Koroston sitä, että uskollisuus ja avioon kuuluva seksi ovat uskoville kilvoittelun asia. Periaatekysymys.
        Jumalan armoa uskovat siihen elämänmenoon tarvitsevat.

        Jumala ei oo olemas äyssi


    • toinen nuorisopappi

      Tupakointiin vanhemmat eivät voi antaa lupaa koska alle 18-vuotiaan tupakoinnin laki kieltää. Meillä tupakointiin vaaditaan lappu, jossa vanhempi ilmoittaa tietävänsä että nuori tupakoi. Sitten saa tupakoida. Pientä teknistä kiertämistä lain suhteen, myönnän. Tupakoida saa sitten vain tupakkapaikalla ja vain ne, joilla se lappu on. Ja tupakkapaikkana joku huussintakunen on oikein hyvä...

      Minusta kiroileminen on huono tapa ja sivistymätöntä (paitsi silloin kun lyö vasaralla sormeensa), ja itse puutun rippikoulussa nuorten kiroilemiseen. Se mitä tapahtuu selkäni takana, sille en tietenkään voi mitään mutta kun yhdessä ollaan niin suu siivotaan.

      Korttia saa pelata kunhan ei pelaa rahasta.

      Suudella saa kunhan ei se ole jatkuvaa julkista nuoleskelua. Mutta jos isonen ihastuu pikkuiseen, niin sitten on kyllä seurustelun aloittamisen kanssa odotettava leirin jälkeiseen aikaan.

      Seksiä ei riparilla saa harrastaa.

      Itsetyydytystä taas voi minun puolestani harrastaa ihan niin paljon kuin huvittaa kunhan pitää sen yksityisasianaan eikä sen takia myöhästy yhteisilta oppitunneilta yms. Eihän sitä pappikaan viikkoa jaksa ilman että käsitöitä tulee tehtyä......

      • lfkerkjekw

        Kirkoissa ovat monet oppineet kiroamaan!

        #Meillä tupakointiin vaaditaan lappu, jossa vanhempi ilmoittaa tietävänsä että nuori tupakoi. Sitten saa tupakoida. Pientä teknistä kiertämistä lain suhteen, myönnän. #
        Siis;
        osoitat selvällä esimerkillä, että rikollisesti asiaan suhtautumalla tuet rikollisten kouluttamista, ilmeisesti käytännössä oikein opettaen!
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Joten

        kristittyjen herrojen keksimä rippikoulu koulutuksen ovat vaarallisia. suomalaisten lapset ja nuoret ansaitsee IHMISYYDELLE arvokkaampaa koulutusta kuin mitä kristittyjen rikollisuus tarjoaa helevettiin matkaten.
        Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        On suorastaan järkyttävää, että ihmisille on vaatimuksena mm Lakien noudattaminen
        ja
        rikollisuuden suomen valtion kirkko rikollisineen kouluttaa rikollisia!!!!
        Jotain helevetin ristiriitaisuutta järjettömyydessänne on ja sitä sivistystä ei ihminen tarvitse:
        -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
        -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan helevettiin.
        -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat.
        -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollinen lisäys.
        -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
        -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
        -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
        -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
        -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on. Lapsikaste on yksi perisynti rikos.
        -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
        -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
        -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet.
        -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
        -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
        -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia. Suomeessa ei tietääkseni ole edes Jeesuksen ja Hänen opetuslasten perustamia seurakuntia kirkkoineen.
        -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi!

        jne....

        Uskontunnustuksen antamisen IKÄRAJAA PITÄÄ NOSTAA!
        Ei ole millään tavalla järkevää että alaikäisistä koulutetaan järjettömiä ja ymmärtämättömiä rikollisia jonkin rikollisuuden opin rikollisesti laatinen luder/lutherin mukaan joka on muka "minä olen herra sinun jumalasi" ja rikollisesti vaatii "sinulla ei saa olla muita jumalia" VAIKKA SUOMEN LAKI ANTAA KANSALAISILLEEN USKONVAPAUDEN!

        Rikolliseksi kouluttaminen alaikäisistäkin on RIKOLLISUUTTA!


    • Nuorisopappi

      kollegani mielipiteeseen alla!

    • Onhan se harmi, kun itsellä alkaa ripari 7.6

    • 4234

      Ensimmäisestä en tiedä mutta mitä nuo 3 muuta tuolla lisatlla tekee? hohohoooo...

    • Jihuu?

      - Tupakointi on kiellettyä, hallussapidetyt tupakat ja muut päihteet takavarikoidaan ja jos käytöstä jää kiinni, ilmoitus kotiin ja pihalle.
      - Kiroilla ei saa, kiroilusta joutuu tiskaamaan (fyysiset rangaistukset = perseestä).
      - Pelikorteilla saa pelata, jos ei pelaa oppitunnin aikana (muuten takavarikoidaan, viedään vaikka kädestä, ja jos et anna, seurakunnalla on oikeus soittaa poliisi, tiedän "mitä vittua?").
      - Suutelusta, seksistä ja masturboinnista ei olla puhuttu.

    • sreheah

      - Uuden tupakkalain takia riparilla EI enää saa polttaa.
      - Ei saa kiroilla.
      - Sai pelata pelikorteilla, mutta ei pelata uhkapelejä. Eli ei rahaa mukaan niihin peleihin :D
      - Ei minun mielestä kukaan ole suutelua leiriläisten kesken kieltänyt. Isonen ei saa suudella kylläkään. Ja seksiä tod.näk. ei saa harrastaa. Itsetyydytystä ei pysty paljoakaan rajoittamaan, mutta huoneet ovat yleensä monenhengen huoneita, joten "kämppiksistä" ei välttämättä ole kiva kuunnella tai jtn? :D

    • xdxdxdxd

      Riparil on aina pappi, sä voit sen kans sopii siit polttamisest! Sil on vaitiolovelvollisuus eli sulle ei voi tulla mitää ongelmii! :D

    • R3tards

      Raamatun mukaanhan itsetyydytys ja seksi on syntiä.. Että miettikääpä siitä onko sallittua..

      • nhbbvtvrcrc

        Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua
        EI OLE KIRJOITETUSSA MUODOSSA!

        Monet järkevät opettaa:
        SEN VUOKSI
        JEESUS LÄHETTI OMILLEEN PYHÄN HENGEN JOTTA TOTUUS EI MAAILMASTA KATOAISI.

        ----

        raamattu on edelleen saatanaa jumalanaan palvelevan rikollisuuden käsikirja.
        väärennettyä rikollisuuden totuutta. saman raamatun oppeja mm vapaamuurarit käyttävät, saatanan palvonnassa.
        Miettikää sitä! Niissä piireissä on myös pappeja.

        raamatusta hiukan....

        VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "


    • kamiima

      Riparilla oli hirvee fapfap meininki aina öisin

      • runkkurinki

        sama täällä, runkattiin siellä aina jätkien kanssa yöllä


    • Pohjois-Pohjanmaalla

      80-luvulla:

      - polttaa tupakkaa:

      Luvalla, leirin ulkopuolella (vaikka alle 16-vuotias ei lain mukaan saanut tupakoida).

      - kiroilla

      Jaa, no ei. Tai sitä nyt ainakin paheksuttiin. Jos ei totellut kieltoja, niin tuli jälki-istuntoa.

      - pelata pelikorteilla

      Sai.

      - suudella tai harrastaa seksiä/itsetyydytystä?

      Kuulemma seksiäkin harrastettiin. Ja yhteisnaku-uintia. Mutta ei luvan kanssa.

      - juoda alkoholia:

      Pappi toi. Kuulemma.

    • noheisittenvaan

      Mikä perkele sinä olet?
      Saako sua pilkata?

    • Ewelyn91

      EI TODELLAKAAN.!

    • mjkmnuyb

      Keskisuomessa pelasivat muutama vuosi sitten ryysypokkaa. Asia on hiukan arkaluontoinen joten en mainitse yksityis kohtia.

    • Kauha-Guru

      Minä uskon inkauskontoon ja saan laillisesti vaporisoida DMT freebasea mitäs tuumaatte kämäset kristityt paskat siihen?

    • Jeesuss

      Mä uskon lentävään spaghettihirviöön koska kukaan ei oo todistanu et se ei ois oikee

    • lmjnybybytvt

      Uskot uskomuksineen on ihmisyyttä turmelevaa järjettömyyttä ja uskovaisia tarvitaan vain laiskojen pullapossu pappien elättämiseen ja viinan juottamiseen seurakunnan laskuun. Siis tosiassa suomen valtion perustuslain suojaamaa rikollista moraalittomuutta!

      aikojen alussa laiskiaiset/loiset olivat sadetanssijoita, poppamiehiä jne. heistä sitten kehittyi tuhansien vuosien kuluessa papisto. Ja hiljalleen seuraavien tuhansien vuosien kulueessa poliittisti aktiiveista tulee papiston tilalle seuraava laiskiaisten lauma jota kansaa verottamalla pitää elettää.

      Ei ole ihmisyydelle hyväksi sekään, että rikollisuudelle annetaan oikein suomen perustuslain suoja - ja ihmisille ja heidän lapsilleen ei anneta selvää Laillista oikeutta olla ihminen vaan ihmisen pitää suomen valtion kirkon toimesta pakkokouluttaa ihmisyydestä uskontunnustuksessaan luopunut jotta on oikeudettu kähittymään, kouliintumaan tasavertaisina valtion virkoihin joissa monissa vaativat kirkon jäsenyyden lisäksi rippikoulu koulutuksen, siis uskontunnustuksen kaltaisuuden mikä monissa viroissa tulee esiin järjettömyyksinä, joten pitää olla järjetön ja ymmärtämätön että saa valtion viran!

      Joten
      aivopesu vaatimuksen täyttävien aikaan saanosta ovat rippikoulutkin... rikollisia kouluttaminen on rikollisuuden sivitystä.. ihmisyydelle ei arvoa saa antaa järkevästi!

    • bgsjndnced
    • Anonyymi

      en kyllä ymmärrä et miks täälä kysyä?Kysy papiltas niin eiköhän selvii. Muista kuitenkin että seksi on syntiä.

      • Anonyymi

        Mikä mahtaa tehdä seksistä sen enempää syntiä kuin seksistä avioliitossa?
        Miksi seksi ylimalkaan olisi syntiä? Kahden kauppa mitä erilaisemmista motivaattoreista lähtien.
        (Eikä siteerata sitten sitä Raamattua, vaan omilla aivoilla, kiitos)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe