Eli ollaan koiran kanssa harjoteltu mejää jonkin aikaan ja nyt olisi tarkoitos tuleva kesänä kokeisiin menna.
Mutta entä ne varusteet. Tiedän että pitää olla koiralla valjaat ja 6m naru.
Onko väliä minkalaiset valjaat ovat, vai kelpaako ihan perus valjaat. Ja tuo hihna löytyykö eläinkaupasta tuohon tarkoituksees ihan omia hihnoja vain mistä voi hankkia.
Ollaan nyt harjoituksissa käytetty ihan perus valjailta ja köedestä tehtyä narua, mutta olen huomannu ettei tuö köysi ole mikään paras vaihtoehto.
Kiitoksi vastauksista.
Mejä
1
731
Vastaukset
- jäljestäjä
Eipä taida olla mitään hirveän tarkkoja säädöksiä mejä-varusteiden suhteen. Ainoa tarkka säädös on, että koira tulee olla kytkettynä 6m pitkään naruun. Näitä voi ostaa eläinliikkeistä "jälkiliina" nimikkeellä. Moni tekee jälkiliinansa myös itse. Esim. pyykkinaru on suosittu materiaali. Se ei sotkeudu risuihin eikä mene solmuun.
Jäljen saa ajaa kiinteästä (kuristamattomasta) kaulapannasta tai valjaista. On olemassa aivan erityisiä jälkivaljaita tätä hommaa varten, mutta saatavuus on aika huono eikä monissa eläinkaupoissa olla koskaan kuultukaan sellaisista. Jälkivaljaissa on usein myös vaihtoehtoinen kiinnityskohta liinalle koiran mahan alla.
Hyvä kuitenkin olla jo treenatessa omat varusteet jälkeä varten. Koira oppii nopeasti yhdistämään, että nämä valjaat päällä tehdään töitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988