Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Auttaisiko joku?

Uuno Luuseri

Tätä on varmaan kysytty täällä ennenkin, mutta minulle asia on uusi.
Olen hankkimassa skypeä, mitä minun tulisi ottaa huomioon?
Voisiko joku ystävällisesti kertoa miten skypen saa toimimaan?

16

3008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soitellaan...

      Eipä siinä ole oikein mitään "hankkimista", sen kun lataat, kone kyllä neuvoo kokoájan ihan hyvin, ei pitäisi olla mitään ongelmia.
      Ei muuta kun soittelemaan, niin tottahan toki pitää olla luurit/mikki yhdistelmä, se on minusta paras.

    • mummeli 60v

      http://www.skype.com/intl/en/welcomeback/ tuosta se lähtee, kaksoiklikkaat tuota osoitetta. Tuon sivun alareunassa on valittavana kieli ja pääset suomenkielisille sivuille. Kun olet imuroinut sen ja olet saanut sen auki. (Laita muistiin salasanasi)
      Avatussa Skypen sivulla meni ensiksi Työkalut-Asetukset ja tarkista sieltä vaihtoehdot, jos et rajoita yhteydenottajia (yksityisys), saat mitä ihmeellisimpiä yhteydenottoja.
      Jos joudut imuroimaan sen uudelleen ja sinulla on yhteystietoja jo tallella, kenties olet ostanut saldoa lankapuheluja varten.
      Mene skypen sivuille suomalaisilla sivuilla -tili, englanninkielisillä account ja kirjaudu sisään ja download uudelleen niin tietosi ja saldosi säilyvät.
      Ei muuta kuin juttelemaan!
      Eripuolilla Suomea asuvien sukulaisten kanssa tulee helposti juteltua pari tuntiakin varsinkin kun on vielä kamera että voi nähdäkin ja kuvaan tunkeutua muutkin perheenjäsenet ja kaiken lisäksi voi vielä heistä ottaa videonäppärikuvan. Siitä vaan!

      • sinä

        kuulokkeet/mikki yhdistelmää? Vai koneessa valmiina olevia. Minä en käytä muuta kuin kannettavassa valmiina olevia, niin ääni pätkii , eikä ole ihan hyvä kuuluvuus. Pitäisikö siirtyä kuuloke/mikki yhdistelmään?Onko muilla tätä ongelmaa?


      • mummeli 60v
        sinä kirjoitti:

        kuulokkeet/mikki yhdistelmää? Vai koneessa valmiina olevia. Minä en käytä muuta kuin kannettavassa valmiina olevia, niin ääni pätkii , eikä ole ihan hyvä kuuluvuus. Pitäisikö siirtyä kuuloke/mikki yhdistelmään?Onko muilla tätä ongelmaa?

        Tällä hetkellä käytän kameran mukana tullutta mikrofonia jonka voi liittää puseron kaulukseen ja koneen omia kaiuttimia, koska kukaan muu ei ole kuulemassa vastapuolen puheluja kotonani. Pieniä teknisiä vaikeuksia oli mutta skypen asetuksissa mulla on äänilaitteissa mikrofoni Conexant High DEfini.... ja ääni ulos on sisäinen kaiutin. XP:ssä käytin sankaluureja ja silloin molemmissa luki Realtech.... Ystävälläni on Xp ja usp:hen kytketty skypepuhelin, siinä mikrofoni asetuksina pitää näkyä se usp ja ääni ulos Windos oletus. Vistassa pitää käydä ohjauspaneelin kautta vaihtamassa asetukset sankaluureille ja oikean alakulman kaiuttimen kuvan kautta pystyy Mikserillä säätämään puhelun aikana puhelukohtaisesti ääniä. Tulikohan tästä nyt mitään tolkkua toivottavasti.


      • Uuno Luuseri

        Osaisitko vielä kertoa mistä johtuu, kun kone ilmoittaa "syöttötaso on matala"?


      • mummeli 60v
        Uuno Luuseri kirjoitti:

        Osaisitko vielä kertoa mistä johtuu, kun kone ilmoittaa "syöttötaso on matala"?

        Onko sinulla pöytäkone vai kannettava.
        Mikä ohjelma xp, vista vai mikä.
        Ohjelman valikosta varmaan löytyy ohje ja tuki tms. ja sieltä hakusanoilla voi löytyä tietoja lisää.
        Jos sinulla on kannettava onko yhdistettynä verkkovirtaan vai käytätkö akkuja


      • Uuno Luuseri
        mummeli 60v kirjoitti:

        Onko sinulla pöytäkone vai kannettava.
        Mikä ohjelma xp, vista vai mikä.
        Ohjelman valikosta varmaan löytyy ohje ja tuki tms. ja sieltä hakusanoilla voi löytyä tietoja lisää.
        Jos sinulla on kannettava onko yhdistettynä verkkovirtaan vai käytätkö akkuja

        Kone on pöytäkone ja windows 2000. Ongelmana on saada ääni kuulumaan. Kuulen kyllä soittajan äänen, mutta soittaja ei kuule omaani.


      • mummeli 60 v
        Uuno Luuseri kirjoitti:

        Kone on pöytäkone ja windows 2000. Ongelmana on saada ääni kuulumaan. Kuulen kyllä soittajan äänen, mutta soittaja ei kuule omaani.

        Skypen ikkunassa valitse tiedosto ja sieltä asetukset ja edelleen äänilaitteet ja ääni sisään (mikrofoni) siinä on joku oletus vasemmassa päässä pieni kolmio näyttää onko siellä valittavissa muita vaihtoehtoja. Jos sulla on sankaluurit oletus voi olla vaikka Realtech, molemmissa ääni sisään ja ääni ulos. Katso tuota "käytänkö minä" vastaustani tuossa yläpuolella. Siellä äänilaitteiden asetuksissa on myöskin koesoitto se kannattaa soittaa ja salli skypen säätää äänilaitteeni asetuksia. Se näyttää sulle tietoa puhelun aikanakin mahdollisista ongelmista. Näitä ongelmia olen testanut ainakin kymmenen henkilön kanssa ja kaikilla on saatu toimimaan. Toivottavasti sinäkin! Kysy lisää jos ei toimi, mutta kerro sitten samalla mitkä luurit/kaiuttimet sulla on.


      • aet

        Skypen myyntipuoli kyllä pelaa kreditiä myöten erinomaisesti, mutta kun pitäisi saada ongelmiin suomenkielistä apua(kaikki eivät osaa englantia),
        niin sitä ei löydy mistään skypen sivuilta. Onko olemassa suomenkielistä osoitetta, mistä voi kysyä vastausta ongelmiin?
        Haloo...hätä!!!


    • mummeli60v

      Toimiiko skypesi jo? Ovatko ongelmat ratkenneet?

      • skype69

        kaikkeni oon tehnyt ... mitä tarkoittaa skype ei voi kuulla puhettasi. syöttötaso on matala ... nyt menee hermot ;)oon käyttänyt tätä puoli vuotta ja mitään ongelmaa ei ole aieemin ollut ???


      • yrittänyt, vaanko ei vieläkään
        skype69 kirjoitti:

        kaikkeni oon tehnyt ... mitä tarkoittaa skype ei voi kuulla puhettasi. syöttötaso on matala ... nyt menee hermot ;)oon käyttänyt tätä puoli vuotta ja mitään ongelmaa ei ole aieemin ollut ???

        https://secure.skype.com/account/intl/fi/login?message=login_required
        kirjaudu vielä kerran entisillä tunnuksillasi ja muistelen että suositus olisi internet EXplorer sivuilta, tee äänisäädöt ja koesoitto, anna skypen valvoa soitonlaatua ja ennen kaikkea tarkista ettei sulla ole missään kaiuttimien asetuksissa mute (mykistys) päällä, se voi olla jopa sankaluurien johdossa sellainen mutikka, jossa on äänenvoimakkuus ja on/off ja sitten mykistys. Katso siitä sivulta myös että koneesi täyttää siellä alhaalla olevat ominaisuudet.


      • skype69
        yrittänyt, vaanko ei vieläkään kirjoitti:

        https://secure.skype.com/account/intl/fi/login?message=login_required
        kirjaudu vielä kerran entisillä tunnuksillasi ja muistelen että suositus olisi internet EXplorer sivuilta, tee äänisäädöt ja koesoitto, anna skypen valvoa soitonlaatua ja ennen kaikkea tarkista ettei sulla ole missään kaiuttimien asetuksissa mute (mykistys) päällä, se voi olla jopa sankaluurien johdossa sellainen mutikka, jossa on äänenvoimakkuus ja on/off ja sitten mykistys. Katso siitä sivulta myös että koneesi täyttää siellä alhaalla olevat ominaisuudet.

        kaikki tämä on tehty ja ei toimi ... lieneene headset mennyt rikki.


      • mutta oletko kokeillut
        skype69 kirjoitti:

        kaikki tämä on tehty ja ei toimi ... lieneene headset mennyt rikki.

        http://messenger-comp.com/?lang=fi&country=fi
        ladata messengeriä, toimii melko samoilla periaatteilla ja siellä testata headsettisi, kuuluuko ne siellä. Useimmilla on käytössä molemmat ohjelmat ja tuo on uusin. Messengerissä on ollut helppotajuinen kuulokkeiden ja äänen testaaminen ainakin aikaisemmin. Voithan sen sitten poistaa jos et halua sitä pitää koneellasi, ohjauspaneelin kautta lisää/poista ohjelmia.


      • vanhempi versio parempi
        mutta oletko kokeillut kirjoitti:

        http://messenger-comp.com/?lang=fi&country=fi
        ladata messengeriä, toimii melko samoilla periaatteilla ja siellä testata headsettisi, kuuluuko ne siellä. Useimmilla on käytössä molemmat ohjelmat ja tuo on uusin. Messengerissä on ollut helppotajuinen kuulokkeiden ja äänen testaaminen ainakin aikaisemmin. Voithan sen sitten poistaa jos et halua sitä pitää koneellasi, ohjauspaneelin kautta lisää/poista ohjelmia.

        http://www.download.fi/verkko_ohjelmat/viestiohjelmat/msn_messenger.cfm

        tuossa vanhemmassa versiossa se on varmaan ghelpompi kokeilla headsetin asetuksia.
        Kokeilin itse asentaa tuon uuden on vähän kömpelö versio


      • skype69
        mutta oletko kokeillut kirjoitti:

        http://messenger-comp.com/?lang=fi&country=fi
        ladata messengeriä, toimii melko samoilla periaatteilla ja siellä testata headsettisi, kuuluuko ne siellä. Useimmilla on käytössä molemmat ohjelmat ja tuo on uusin. Messengerissä on ollut helppotajuinen kuulokkeiden ja äänen testaaminen ainakin aikaisemmin. Voithan sen sitten poistaa jos et halua sitä pitää koneellasi, ohjauspaneelin kautta lisää/poista ohjelmia.

        kiitos! kaikkki kokeiltu ... huomenna vaan osraa uus headset. illan jatkoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe