Voisitteko neuvoa minua vahausasioissa! Olen saanut niin ristiriitaisia neuvoja kavereiltani, etten tiedä ketä uskoa.
1. Olen vahaillut autoani värivahalla. Joku sanoi, että värivahat eivät ole hyviä. Pitääkö paikkansa? Ainakin näyttää hyvältä.
2. Kannattaisiko vahata kovalla vahalla?
3. Hyviä vahamerkkejä?
4. Ostin Bilteman kovaa vahaa alkukesästä. Nestemäistä ja haisee pahalle. En ole uskaltanut vielä käyttää. Onko kokemuksia?
5. Voiko kovan vahan laittaa värivahan päälle vai kannattaako/pitääkö värivaha ottaa ensin pois? Ja jos niin millä?
Kysymyksiä vahauksesta
6
2117
Vastaukset
- korvavaha
ja unohda noi muut. värivahat ja kovat vahat ovat huuhaata. samoin kaikki, mitä biltema myy.
- on valttia
Biltemalla laadukas tavara,suurimmaksi osaksi samaa kuin muillakin,Biltema ei itse valmista,jos moni niin luuleekin,vaikka Biltema logo onkin,mm.akku oli Biltema merkkinen,mutta paljastuikin testi voittaja akuksi,silloin loppuivat välittömasti,samaa myytiin myös eri nimellä tarvikeliikkeissä,myös sieltä akut loppuivat,kun ihmiset tiesivät miten asiat olivat,tieto on valttia,säästyy monet eurot muuhun
- vasta valttia onkin
on valttia kirjoitti:
Biltemalla laadukas tavara,suurimmaksi osaksi samaa kuin muillakin,Biltema ei itse valmista,jos moni niin luuleekin,vaikka Biltema logo onkin,mm.akku oli Biltema merkkinen,mutta paljastuikin testi voittaja akuksi,silloin loppuivat välittömasti,samaa myytiin myös eri nimellä tarvikeliikkeissä,myös sieltä akut loppuivat,kun ihmiset tiesivät miten asiat olivat,tieto on valttia,säästyy monet eurot muuhun
Vahatesteissä Autoglym on yhtä poikkeuksetta ollut kärjessä kuin Biltema häntäpäässä. Bilteman akkuja moni kuolaa vieläkin, vaikka tuo testi on lähes kymmenen vuotta vanha, ja siinä todettiin selvästi, että ulkoisesti samanlaiset Bilteman akut tulevat eri valmistajilta. On siis tuurista kiinni saako sieltä muinaisen testivoittajan vai onnettoman happokanisterin. Tuoreemmissa akkutesteissä on ollut ihan eri akut kärjessä.
- hebulis
vasta valttia onkin kirjoitti:
Vahatesteissä Autoglym on yhtä poikkeuksetta ollut kärjessä kuin Biltema häntäpäässä. Bilteman akkuja moni kuolaa vieläkin, vaikka tuo testi on lähes kymmenen vuotta vanha, ja siinä todettiin selvästi, että ulkoisesti samanlaiset Bilteman akut tulevat eri valmistajilta. On siis tuurista kiinni saako sieltä muinaisen testivoittajan vai onnettoman happokanisterin. Tuoreemmissa akkutesteissä on ollut ihan eri akut kärjessä.
sen biltemanne kanssa!!!!!
- tdi96
tämä väittely näillä palstoilla. Jos joku kysyy jotain, niin vastataan johonkin muuhun ja haistatellaan vielä...
Minäpä yritän vastata edes jotain alkuperäisiin kysymyksiin.
1. Värivahoista minulla ei ole kokemusta, mutta jos vertaa kenkien lankkaamiseen, niin väsynyt väri saa uutta hohtoa väristä. Itse käyttäisin kuitenkin väritöntä, jotta lopputulos on varmasti tasainen.
2. Kova vaha on mielestäni ehdottomasti kestävämpi kuin litkut, kaikkia en tietysti ole kokeillut.
3. Korrek on ainakin hyvä
4. Veikkaisin, että lähtee aika äkkiä pesussa pois.
5. Tätä en tiedä, mutta luulisin, että voi. Tuskin siitä mitään kemiallista reaktiota syntyy, korkeintaan epätasainen lopputulos, mikäli värivaha ei ole aivan tasainen. - tiedän kaiken
Jos halutaan suorittaa perusteellinen vahaus niin työkseen vahaavat eivät käytä bilteman laadukkaita tuotteita ja se on riittävä syy jättää merkki väliin.
1. Pese kärry täysin puhtaaksi vaikka liottimella jos ei muuten lähde
2. vahaus autoglym super resin polish purkista ( punainen etiketti)
3. vahan kuivuttua ja pois pyyhittyä levitä uusi kerros autoglym extra gloss protection ( kultainen etiketti) ja anna vahan vaikuttaa pitkään... itse vahaan tallissa ja annan olla aineen pinnassa yön yli ennenkuin hinkaan pois.
Auringonpaisteessa on parempi olla vahaamatta ollenkaan ;)
Kohtuu uuteen autoon tuo tekee hyvin pitkään kestävän kiillon.
Jos auto on vanhempi niin silloin varmasti löytyy rajumpia aineita joilla aloittaa. Koska noissa edellä mainituissa vahoissa ei ole mekaanisesti hiovia ainesosia.
Tuolta lisää tietoa:
http://www.autoglym.com
Itse olen ostanut biltemasta ties mitä ja noin 80% tapauksista saanut tehdä joko työn kahteen kertaan tai ostaa myöhemmin muualta laadukkaampaa tavaraa tilalle. Eli köyhän kuten minä ei kannata paskaa ostaa.
Viimeksi ostin saranoita jotka kaikki oli jokasuuntaan mutkalla valmiiksi -- eli tulee venäläistä jälkeä väkisinkin.
V--UN Biltema.
Kiitos...helpotti jo. Anteeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442797Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 591360
- 941253
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138- 471129