voi helvetti!

lisäsuoritus 2007 v.

olen velkajärjestelyssä ja minulle on kertynyt maksettavaa ts. lisäsuoritusvelvollisuus vuodelle 2007(aiemmin ollut nollaohjelmana). Olen toimittanut kaikki tulo/menodokumentit velkaneuvojalle,että hän laskisi prikulleen oikein,että kaikki mitä pitää maksaa tulisi maksetuksi. Velkajärjestelijä on nyt pitkällä sairaslomalla,ja asia seisoo hänen pöydällään...
Velkajärjestelyni loppuu syksyllä 2008! Repeän liitoksistani kun en saa mistään tietoa,siis lähinnä maksuaikataulusta. Haluan selvitä kunnialla läpi kun loppusuoralla mennään...Olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku asiasta tietoinen vastaisi. Olen jo repinyt hiuksia ja valvonut useita öitä;(!
Kiitokset etukäteen ja tsemppiä kaikille!

11

5477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohdalla

kävi siten, että velkaneuvoja laski lisäsuoritusosuuden väärin. Siis paljon suuremmaksi kuin mikä oli oikea. Se tuli ilmi, kun myös yksi velkojataho oli laskenut summan ja velkoja korjasi sen oikeaksi ja saattoi sen velkaneuvojalle tiedoksi. Joskus voi käydä niinkin päin. Lähetä dokumentit velkojan lakimiehelle ja soita ensin ja kysy mahdollisuutta laskemiseen, koska tilanne on se mikä on. Oma järjestely on kaukana takana.Tsemppiä sinulle!

• lisäsuoritus 2007 v.

Pitää ottaa vakavasti sinun neuvosi! Ainut ongelma on että olen toimittanut kaikki veljaneuvojalle siis dokumentit ja tosin suurimmasta osasta alkuperäiset löytyy minulta. Kuinka kauan mielestäsi voin odottaa velkaneuvojan tai tapauksessani velkajärjestelijän töihin paluuta että hän saisi laskelmansa tehtyä. Siinä vaiheessa velkoja varmaankin korjaa laskelmaa oikeaksi jos siinä on jotain epäselvyyttä.
        ainut mikä taitaa minua riipiä on epätietoisuus siitä ajasta ja ehkä laiskuus kun olen päivät töissä ja en töistä juurikaan pysty hoitamaan virastoasioita? siis lyhyesti...onko määrätty joku tietty aika mihin mennessä edellisen vuoden lisäsuoritukset pitää olla tilitettynä velkojille? Velkajärjestelijä on antanut niin epäselvää infoa että en ole saanut siitä mitään irti vaikka olen pyytänyt ihan maallikkokielellä neuvoa. Kuulemma niitä ei tarvitse välttämättä maksaa ennen kuin järjestelyn loputtua,mutta aloin ajamaan asiaa eteenpäin kun haluan maksaa pois jo ennen sitä...siis kaikki ajallaan...Minustakin tuntuu että laskentaperiaate on hiukan hankala ainakin siellä missä minun asioita on hoidettu!!!
        Mahtava että olet selvinnyt voittajana jo koko järjestelystä;)!!!

• tiedä missä
        lisäsuoritus 2007 v. kirjoitti:

Pitää ottaa vakavasti sinun neuvosi! Ainut ongelma on että olen toimittanut kaikki veljaneuvojalle siis dokumentit ja tosin suurimmasta osasta alkuperäiset löytyy minulta. Kuinka kauan mielestäsi voin odottaa velkaneuvojan tai tapauksessani velkajärjestelijän töihin paluuta että hän saisi laskelmansa tehtyä. Siinä vaiheessa velkoja varmaankin korjaa laskelmaa oikeaksi jos siinä on jotain epäselvyyttä.
        ainut mikä taitaa minua riipiä on epätietoisuus siitä ajasta ja ehkä laiskuus kun olen päivät töissä ja en töistä juurikaan pysty hoitamaan virastoasioita? siis lyhyesti...onko määrätty joku tietty aika mihin mennessä edellisen vuoden lisäsuoritukset pitää olla tilitettynä velkojille? Velkajärjestelijä on antanut niin epäselvää infoa että en ole saanut siitä mitään irti vaikka olen pyytänyt ihan maallikkokielellä neuvoa. Kuulemma niitä ei tarvitse välttämättä maksaa ennen kuin järjestelyn loputtua,mutta aloin ajamaan asiaa eteenpäin kun haluan maksaa pois jo ennen sitä...siis kaikki ajallaan...Minustakin tuntuu että laskentaperiaate on hiukan hankala ainakin siellä missä minun asioita on hoidettu!!!

ajassa lisäsuoritus pitää suorittaa ja omalla kohdallani en sitä edes osannut odottaa, koska olin eläkkeellä ja ei ollut muita tuloja kuin eläketulot. Niinpä velkojat olivat seuranneet verotietojani ja yksi taho otti yhteyttä minuun hiukka ennen kun järjestely loppui.

Se oli tosi yllätys, mutta eläkkeeni oli ehtinyt nousta yli sen tietyn rajan ihan normaalien vuosittaisen indeksikorotuksien vuoksi ja niistä kertyi parin vuoden osalta lisäsuoritusta.

Koko maksuohjelma päättyi parin kuukauden sisään, siitä kun yhteydenotto tuli velkojalta ja varasin ajan velkaneuvojalle. Hän laski ja myös velkojataho oli laskenut ( verotiedot pohjana) mitä joudun suorittamaan lisää.

Ero oli aika huomattava ja velkoja laski oikein ja sen mukaan maksoin lisäsuoritukset. Olihan siinä kasaamista ( sukulaiset auttoivat) kun piti suht nopeasti raapia kasaan euroja - paljon.
        Siinä oli muistaakseni maksuaikaa hieman ja suoritin maksut eräpäivään mennessä ja siinä vaiheessa virallinen maksuohjelma oli takana.

• selvittäjä ??

Ihan kysyn, että oliko sinulla selvittäjä hoitamassa maksuohjelman tekemistä. Jos oli, niin otappa häneen yhteyttä. Lisäsuoritusvelvollisuus on vaikeammin ilmoitettu, mitä se todellisuudessa on.
        Sillä ei ole mitään merkitystä onko nollaohjelma tai maksuvaraa. Muistaakseni raja on nyt 810 euroa vuodessa. Maksuohjelmaan merkittyjen tulojen lisäksi sinulla saa olla vuodessa 810 euroa tuloja, joita ei tarvitse edes velkojille ilmoittaa. Menoja sinulla pitää taas olla saman verran kun maksuohjelmaan on merkitty.
        Mikäli menosi pienentyvät tai tulosi nousevat yli 810 euroa vuodessa, niin ylimääräinen osuus maksetaan velkojille.

• oikein......
        tiedä missä kirjoitti:

ajassa lisäsuoritus pitää suorittaa ja omalla kohdallani en sitä edes osannut odottaa, koska olin eläkkeellä ja ei ollut muita tuloja kuin eläketulot. Niinpä velkojat olivat seuranneet verotietojani ja yksi taho otti yhteyttä minuun hiukka ennen kun järjestely loppui.

Se oli tosi yllätys, mutta eläkkeeni oli ehtinyt nousta yli sen tietyn rajan ihan normaalien vuosittaisen indeksikorotuksien vuoksi ja niistä kertyi parin vuoden osalta lisäsuoritusta.

Koko maksuohjelma päättyi parin kuukauden sisään, siitä kun yhteydenotto tuli velkojalta ja varasin ajan velkaneuvojalle. Hän laski ja myös velkojataho oli laskenut ( verotiedot pohjana) mitä joudun suorittamaan lisää.

Ero oli aika huomattava ja velkoja laski oikein ja sen mukaan maksoin lisäsuoritukset. Olihan siinä kasaamista ( sukulaiset auttoivat) kun piti suht nopeasti raapia kasaan euroja - paljon.
        Siinä oli muistaakseni maksuaikaa hieman ja suoritin maksut eräpäivään mennessä ja siinä vaiheessa virallinen maksuohjelma oli takana.

tarkoitat? Paljonko tuosta on aikaa? Lisäsuoritusvelvollisuus tulee vasta jos tulot nousevat noin 850 euroa vuodessa. Lisäsuoritus on tuon ylittävältä osalta 50%. Joko sulla on ollut hyvä eläke tai asiasta on jo aikaa. En kyllä ymmärrä miten jostain indeksikorotuksista voi kertyä "huomattava summa". Pieni tarkennus asiaan olisi paikallaan taholtasi tai sitten keksit koko jutun.

• tasan pitää
        oikein...... kirjoitti:

tarkoitat? Paljonko tuosta on aikaa? Lisäsuoritusvelvollisuus tulee vasta jos tulot nousevat noin 850 euroa vuodessa. Lisäsuoritus on tuon ylittävältä osalta 50%. Joko sulla on ollut hyvä eläke tai asiasta on jo aikaa. En kyllä ymmärrä miten jostain indeksikorotuksista voi kertyä "huomattava summa". Pieni tarkennus asiaan olisi paikallaan taholtasi tai sitten keksit koko jutun.

paikkansa, enkä ole sepittänyt asiaa. Tuosta on jo vuosia ja on minulla keskimääräistä parempi eläkekin ja eräänä vuonna indeksikorotus oli n 4%...se vaikutti aika paljon. Jouduin maksamaan n tuhat euroa lisää - loppujen lopuksi, kun ensilaskelma oli n. kaksitonnia...

• osavastaus:

Lisäsuoritusvelvollisuus on täytettävä seuraavan kalenterivuoden ensimmäisten kolmen kuukauden aikana. Velkajärjestelylaki 35a § 5 momentti

• Akka08
        osavastaus: kirjoitti:

Lisäsuoritusvelvollisuus on täytettävä seuraavan kalenterivuoden ensimmäisten kolmen kuukauden aikana. Velkajärjestelylaki 35a § 5 momentti

On siinä jollain ongelmat kun pitää maksaa muutama satanen kerran vuodessa. Minä maksan 400e joka kuukausi velkajärjestelyä. Vielä kaksi vuotta jäljellä. En valita, lohdutan vain että olkaa tyytyväisiä noin pieniin maksuihinne!

• Ukko007
        Akka08 kirjoitti:

On siinä jollain ongelmat kun pitää maksaa muutama satanen kerran vuodessa. Minä maksan 400e joka kuukausi velkajärjestelyä. Vielä kaksi vuotta jäljellä. En valita, lohdutan vain että olkaa tyytyväisiä noin pieniin maksuihinne!

Eipä tuo 400€:n kovin kummanen summa ole maksella edes kuukaudessa.

• kokemusta löytyy

Lisäsuoritusvelvollisuuden hoitamatta jättäminen ei ole peruste velkajärjestelyn purkamiselle.

Lisäsuoritusvelvollisuus on suoraan ulosottokelpoinen ja velkojan on velkajärjestelylain mukaan ainakin yritettävä periä saataviaan, ennen kuin velkajärjestelyn purkua voi edes hakea.

Sinun tapauksessasi lisäsuoritus menee luultavasti ulosottoon. Sikäli kun ulosottomies ei saa sinulta mitään, saattaa syntyä peruste järjestelyn purkamisesta.

Mutta selviät siitä maksamalla lisäsuorituksen siinä vaiheessa kun velkoja hakee oikeudelta velkajärjestelyn purkua. Ja tähän menee kaaaauaaan...

Velkajärjestlyssä maksamatta oleville lisäsuorituksille ei voi laittaa korkoa tai muuta perintäkulua. Paitsi tietysti ulosottomies, joka ottaa aina omansa (n. 15 eur/maksuerä).

Huomaa, että velkoja voi hakea velkajärjestelyn purkua siihen asti kun järjestelyn päättymisestä (viimeisestä maksuerästä) on kulunut yksi vuosi.

• Akka08

Ukkeli007, tervetuloa maksamaan mun puolesta jos se sulle on pikkusumma. Paljon itse maksat?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      437
      7469
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      94
      6166
    3. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      185
      5866
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      208
      5652
    5. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      35
      4511
    6. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      91
      4368
    7. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      34
      3654
    8. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      116
      3590
    9. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      67
      3588
    10. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      85
      3530
    Aihe