kelan matkakorvaus?

tyhmä, ei voi mitään...

Olen menossa kotimaassa kuntoutukseen jonka kela maksaa ja kela siis maksaa myös matkakorvaukset jälkikäteen niin saanko sen 0,20snt/kilometri vaikka menisin kuntoutuspaikkaan lentokoneella tai junalla? Vai vaatiiko kela että sinne on mentävä just sillä omalla autolla ja maksaa korvaukset vain ja ainoastaan sen käytöstä?? Auttakaa tyhmää ihmistä, kiitos!!

3

590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llllllllllllllllllllllllll

Matkakustannukset korvataan halvinta matkustustapaa käyttäen. Siis pääsääntöisesti bussilla tai junalla. Oma auto, lentokone, ambulanssi tms. katsotaan erityiskulkuneuvoiksi ja niiden käyttöön täytyy olla perusteltu syy, esim. liikenneolosuhteet tai se, että ei terveydentilansa takia pysty käyttämään bussia/junaa (lääkärintodistus vaaditaan).

• edelleen tyhmä

Kiitos ja kumarrus :)

• Mä olen ollut ..
        edelleen tyhmä kirjoitti:

Kiitos ja kumarrus :)

Hei,
        tuli mieleen kuntoutuksesta, että joskus kannattaa laskea, pystyisikö kuitenkin pyytämään Kelasta matkakorvaukset julkisen liikenteen mukaan, varsinkin bussimatkat? Meinaan voivat olla tuhottoman kalliit ja autolla??

Toinen juttu; kannattaa katsoa kuntoutuspäiviä, josko kurssi ylittää omavastuupäivät, joten saisi lisärahaa kuntoutuksesta? Valitettavasti, jos on eläkeläinen, omavastuu on 30 päivää, ei-eläkeläisellä se taitaa olla 1-6 päivää.

Ja kolmas vinkki; mulla järjettömän vanha vakuutus, jossa sairaala-päivistä saa muutaman ropon/vuorokausi. Mun vakuutuksessa oli, että se pitää olla laitoshoitoa, ts. kuntoutuksen aikana oli asuttava ko laitoksessa.

Kannattaa siis katsoa kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin vakuutukset läpi. Kuntoutuslaitoksen sossu saattaa olla niistä kiinnostunut. Ja itseasissa sossu tietää tarkkaan noi, onko mahdollista saada kuntoutusrahaa kuntoutuksesta. Se siis ylimääräistä rahaa, ainakin mun tapauksessa.

Mukavaa kuntoutusta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laita lyhyt tunniste kaivatullesi

Laita lyhyesti joku avainsana, jolla kaivattusi voi sut tunnistaa🤗
      Ikävä
      128
      2192
    2. Keskisarjan puheet olivat ihmisarvoa alentavia

Purra ilmoitti Lauantai-aamuohjelmassa hyväksyvänsä Keskisarjan puheet. Orpon ilmoitus tänään: "Yksikään hallituspuolue
      70 plus
      267
      1870
    3. Aitiopaikalle

Kyllä se sinäkin vielä pääset seuraamaan oikein aitiopaikalta ;-)
      Ikävä
      245
      1448
    4. Kuinka vanha nainen on vielä "todella mielenkiintoinen henkilö"?

Kuinka mielenkiintoisuus silloin ilmenee?
      Ikävä
      73
      1373
    5. Tiedätkö mitä

Haluisin sanoa?
      Ikävä
      77
      1205
    6. Cheek ei enää aio äänestää kokoomusta

"Erityisen pitkästi hän kirjoittaa Palestiinan tilanteesta ja purkaa turhautumistaan siitä, miten ”Suomen valtionjohto s
      Maailman menoa
      187
      1125
    7. Joko alat

Pääsemään irti?
      Ikävä
      71
      1062
    8. Näytit hyvältä

Kävelyäsi oli mukava katsoo. Naiselle
      Ikävä
      70
      1008
    9. Hinta ei enää ole este - koeajoimme viisi kohtuuhintaista sähköautoa

Sähköautot ovat nyt hintansa puolesta tavallisten ihmisten ulottuvilla. Koeajoimme videosarjassa kaikkiaan viisi sähköau
      Hybridi- ja sähköautot
      243
      1006
    10. Onko täällä näkijää?

Olisi yksi kysymys.
      Ikävä
      78
      931
    Aihe