Isäpuoli huutaa

Kärsijä

Moi! Haluan kysyä tätä tyttöystäväni puolesta ja kirjoitan tämän niinkuin olisin hän. Olen 14-vuotias ja minulla on muutama sisarus. Ongelmani on se kun äitini uusi mies ystävä on aina ärtyisä ja kiukkuinen, hän huutaa ja kiroaa minulle kaikesta. Jos en hymyile kotona olen isäpuoleni mielestä pahalla päällä ja huutaa asiasta. Valittaa että en tee kotitöitä vaikka kerrankin juuri olin pyykkejä laittamassa, en tiedä mitä pitäisi tehdä.. Jos menen olohuoneeseen istumaan ja katsomaan telvisiota tulee heti kommenttia isäpuolelta "eikö sullakaan oo muuta tekemistä?". Minun pitäisi siis olla hiljaa omassa huoneessa mutta kun sekään ei tunnu aina hyvältä hänelle. Kerran hän keksi että voin vain kerran arkipäivänä mennä johonkin kaverille kylään tai olla keskustassa. Isäpuoleni ei huuda kun kaverini on kylässä mutta kun perheen kesken on niin silloin hän huutaa jos huutaa. Kiroaa kuten "saatanan kakara" ja kerran sanoi "lähde meneen täältä". Riitaa on ollut jopa serkun kanssa ihan turhasta asiasta. Isäpuolikun huutaa pienimmästäkin asiasta tai vähintään valittaa hirveästi.

Tätä on aika usein, olen seurannut tyttöystäväni tilannetta ja nyt kyllä puutun asiaan. Isäpuolen käytöshän vaikuttaa tyttöystävääni ja muihin hänen sisaruksiin vaikka oikeastaan hän huutaa vain tyttöystävälleni?!? Osaksi ymmärrän hänen tilanteensa kun olen saman tapaisen asian joskus kokenut. Mitä voisi tehdä että isäpuolen saisi kuriin? Miten asian saisi kuriin? Poliisilta kun ei taida saada apua, auttaisiko esim. kun äänittäisi isäpuolen huutoa ja kiroamista? Minusta tuntuu että kohta isäpuoli alkaa lyömään raivoamisen lisäksi. Tulee vielä rankka vajaa 4 vuotta jos 18-vuotiaana muutta pois kotoa.

18

3175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      ..riittää että menette tyttöystäväsi kanssa poliisiasemalle ja kerrotte tästä. Tai ainakin sossuun, eiköhän sieltäkin apua saa..

    • äitisi

      suhtautuu siihen:Että vierasmies huutaa,kiroilee7
      hänen lapselleen,?-onko ystäväsi,OIKEA ISÄ ELOSSA?
      Mummo tai joku sukulainen,jolle voisitte puhua asi
      asta.
      Tahtoo nuo ISÄPUOLET olla sellaisia,etteivät suvaitse vieraanmiehen lasta,mutta sanoit tuota mi
      estä äitisi uudeksi mies ystäväksi.MILLAINEN äiti se on joka vierestä kuuntelee,haukkumistasi..Sinä asut kotonasi,sinun,kuuluisi saada olla lapsi vapaasti kotonasi,Tunnen ja tiedän tapauksia jossa
      vieraat isät,laittavat äidin ex lapsen uuden per
      heen piiaksi.

      Eihän sitä vieraitten kuullen huudeta,etteivät pääse sanomaan.Tästä miehestä;että on ilkeä tyttö
      kaverillesi.-Kerro äidillesi ettet kestä tuon
      ukon haukkumista.olet hyvä ystävä,kaverillesi,kun
      haluat auttaa häntä.Koittakaa soittaa jollekin asi
      antuntijalle.

      TAI käykää juttelemassa,,,perheasiain tms.oisko
      koulussa ketään ammatti ihmistä.Lapsen elämä on
      tärkein.Voisitko muuttaa jonkun sukulaisen luo?
      yrittäkää soskua.Myöhemmin vois olla tuo nauhoitus
      juttu hyvä,jos teitä ei uskota..toivotan tsemppiä
      ja kirjoittakaa kuinka käy,ajattelen teitä.
      ja voimia ystävät...

    • saman kokenut

      Minä olen kokenut saman kuin tyttöystäväsi. Täytän pian 19 ja olen asunut vajaan vuoden omassa asunnossa. Yksi syy siihen että muutin oli juuri isäpuoleni. Hän käyttäytyi täysin samalla tavalla, ehkä jopa kauheammin kuin kuvailit tyttöystäväsi isäpuolta. Minulla tätä kesti monta vuotta ja lopulta se johti väkivaltaan. Onneksi pääsin muuttamaan omilleni.

      Teidän kannattaa tosiaan tehdä asialle jotakin ettei hän ala lyömään tyttöystävääsi. Jos asian antaa olla, se vain pahenee. Itse esim. nauhoitin salaa kännykälläni kun isäpuoli huusi ja haukkui minua. Sitten annoin sukulaisten ja muiden kuunnella jotta kaikki saivat tietää miten isäpuoli käyttäytyi.

      Tosi ikävää että tuollaisia inhottavia ihmisiä on mutta onneksi on myös paljon ihmisiä jotka voivat auttaa. Kannattaa vaan rohkeasti mennä pyytämään apua :)

      Tsemppiä!

      • Kärsijä

        Kiitos jo näistä ehdotuksista! Juttelen tyttöystäväni kanssa ja toivon että saisin hänet todella suostumaan johonkin noista tai onnistuuko sukulaisen luo muuttaminen. Kirjoittelen tänne sitten kun asia on alkanut selvitä.

        Äiti ei suhtaudu asiaan oikein mitenkään, hän ei ole ainakaan asialle ole tehnyt mitään vaikka on todennäköisesti nähnyt isäpuolen huutavan tyttärelleen.

        Yritämme jaksaa..


      • kuulkaaaaasss
        Kärsijä kirjoitti:

        Kiitos jo näistä ehdotuksista! Juttelen tyttöystäväni kanssa ja toivon että saisin hänet todella suostumaan johonkin noista tai onnistuuko sukulaisen luo muuttaminen. Kirjoittelen tänne sitten kun asia on alkanut selvitä.

        Äiti ei suhtaudu asiaan oikein mitenkään, hän ei ole ainakaan asialle ole tehnyt mitään vaikka on todennäköisesti nähnyt isäpuolen huutavan tyttärelleen.

        Yritämme jaksaa..

        Monet aikuiset ei kuuntele puhetta, eikä siihe auta poliisi tai sossu.. Ystäväni isä haukkui aina tytärtään ja hakkas.. Kerättiin kaikki kaverit mukaa joita oli varmaa 20-30 ja mentii käymää niillä ja sanottii että jos ukko koskee vielä likkaa ni sit me kosketaa siihe. Sen jälkee se oli kiltti isä sille tytölle!


      • Kärsijä
        kuulkaaaaasss kirjoitti:

        Monet aikuiset ei kuuntele puhetta, eikä siihe auta poliisi tai sossu.. Ystäväni isä haukkui aina tytärtään ja hakkas.. Kerättiin kaikki kaverit mukaa joita oli varmaa 20-30 ja mentii käymää niillä ja sanottii että jos ukko koskee vielä likkaa ni sit me kosketaa siihe. Sen jälkee se oli kiltti isä sille tytölle!

        Ei tyttöystäväni vielä suostu tekemään mitään. Pidän tämän tekemäni aiheen mielessä ja tulen tänne kysymään jos on kysyttävää, nostan tämän aiheen takaisin jos ratkaisua saadaan aikaan.


      • aiheet ei nouse.
        Kärsijä kirjoitti:

        Ei tyttöystäväni vielä suostu tekemään mitään. Pidän tämän tekemäni aiheen mielessä ja tulen tänne kysymään jos on kysyttävää, nostan tämän aiheen takaisin jos ratkaisua saadaan aikaan.

        et pysty nostamaan aihetta. mitä enemmän uusia aiheita tulee, sitä alemmas tämä aihe tippuu ja lopulta menee seuraavan sivun puolelle, mitä harvat katsovat.. siis tuli vaan mieleen.

        Jos itse olisin tuossa asemassa kuin kerroit tytön olevan, minä huutaisin takaisin, että hän (siis isäpuoli) ei kuulu tänne, hän ei ole perhettä, hän ei siis myöskään määräile tai huuda täällä. Enkä myöskään kuuntelisi häntä saatika tottelisi.

        ja isäpuolen kuullen puhuisin äidille että miksi ei tee asialle mitään ja kertoisin että miltä minusta tuntuu. Tekisin varmasti selväksi että hän ei minua liikuta mihinkään suuntaan.

        En minä ainakaan hyväksyisi tuollaista alkuunkaan. Tosin olen melko itsepäinen luonteeltani. En tiedä millainen tyttöystäväsi on, mutta ujokin voi yrittää olla edes reagoimatta isäpuolen huutamiseen jolloin isäpuoli sen varmasti huomaa.

        tästä ei varmaan ollut hirveästi apua mutta kunhan kirjoitin..


    • Anonyymi

      Oon itte 13, ja mun isäpuoli on jopa käynyt kimppuun. Se on heitelly mua tavaroilla ja uhannut tappaa mun isän. Ymmärrän sun tyttöystävää. Mä oon kestäny tota yli 5 vuotta ja isäpuoli vielä löi mun isää. Oon ilmottanu sossulle ja ne ei tee mitään

      • Anonyymi

        Tämähän on jo aivan järkyttävää. Onno sinulla sisaruksia? Nyt sinun/teidän on välittömästi keksittävä mitä tahansa jotta pääsette pois. Poliisille on asiasta ilmoitettava, samoin isällesi.

        Kunnes kaikki asiat ovat kunnossa, Jumalan siunausta sinulle ja rakastamillesi ihmisille. Koita jaksaa!


    • Fyysinen ja henkinen väkivalta ovat asioita, joilta lasta on suojeltava.
      Kuulostaa siltä, että olisi hyvä jutella jollekin luotettavalle aikuiselle, jonka kanssa voisi pohtia mitä huutamiselle voisi tehdä. Voisiko esimerkiksi tyttösytävän äidin kanssa käydä keskustelun siitä, miten isäpuoli kohtelee ikävästi tyttöystävääsi?

      Jos yhtään tuntuu siltä, että tilanne ei selkeydy tai on kestämätöntä, pelottavaa ja ahdistavaa, on hyvä olla yhteydessä sosiaalitoimistoon tai kriisipuhelimeen. Älkää ainakaan jääkö yksin pahoinvoinnin kanssa vaan turvatkaa aikuisiin.

      Hurjasti tsemppiä kesään!
      Joensuun nettisaapas, Laura

      • Anonyymi

        netti_saapas satuitko huomaamaan että juttu on vuodelta 2008 xD


      • Anonyymi

        Perheväkivaltaa esiintyy myös vuonna 2019. Henkistä ja fyysistä. Viesti on erinomainen, sillä se voi omalta osaltaan tukea tilanteessa eläviä.


      • Anonyymi

        Eikö Karvinen lukenut kirjoitusta? Ei ole kyse pahoinvoinnista, vaan väkivallan uhasta. On väkivaltainen teko paiskoa nuoren tavaroita. Eikö Nettisaapas tunnista väkivallan uhkaa?


    • Anonyymi

      Puhu äidilles. Jos se ei tee mitään, puhu sossulle. Nuorten huostaanottolaitoksessa tai mikä sen nimi on, elämä ei kuulemma ole ruusuista, mutta voittaa se varmaan tollasen, ja on ainakin vaihtelua. Tosin siinä voi tietty käydä niin että joudut muuttamaan toiselle paikkakunnalle jopa satojen kilometrien päähän joten kannattaa ottaa selvää kunnolla ja miettiä ennenkuin menet puhumaan sossulle.

      Muista aina että ihmiset jotka raivoo toisille, tuntee kadottaneen aidon ittensä. Mitä suurempi raivo, sitä enemmän eksyksissä. Sä muistutat niissä jotain niistä itsestään, jotain mitä ne ei halua hyväksyä. Mutta kukaan ei voi pakottaa heitä hyväksymään asioita, ei edes jumala. Ja jos voikin niin ei se tee niin, koska sillon me ei opittas ite.

      Ja vaikka on yleensä joku syy miksi raivo kohdistuu tiettyyn ihmiseen, niin on myös aina muita syitä miksi se raivo on siellä alunperin, joten vaikka se raivon senhetkinen kohde poistuisi, niin uusi aina löytyy jostain. Siksi meillä on niin paljon rikoksenuusijoita.

    • Anonyymi

      Kertokaa sossutädeille!!

    • Anonyymi

      Sossuun ilmotus. Jos just sinä kärsit tällä hetkellä!! Joka luet tän. Kerro koulun terkalle. Mun isä puoli särki ja hävitti mun tavaroota jaja vaatteita. Oon sijoituksessa nyt. Äiti puolsi sitä ukkoa:(

    • Anonyymi

      Sosiaalityöntekijälle voit kertoa,vaikka esim minun lapsenlapsi on peloteltu ettei kerro mitään. Itken usein hänen elämää ylimääräisenä siellä perheessä. Todella julma isäpuoli. T itkevä mummi.

    • Anonyymi

      Hei! Laitan viestiä liian myöhässä tänne mutta nyt on siis semmoinen tilanne että minun isäpuoli huutaa minulle kokoajan pienistä jutuista ja haukkuu kaikkea mitä teen…:) astia tippui kädestäni väärälle paikalle astianpesukoneeseen ja se huus mulle siitä ja sano että teen sen tahalleen juttuhan on siis se että mua ahdistaa ja pelottaa se mitä se sanoo mulle ja meen aina ihan shokkiin etten uskalla sanoa mitään…

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe