HAMK on todella onneton koulu. Lepaan yksikkö huijasi rahaa niillä virolaisilla opiskelijoilla, Valkeakoski on aivan leikkikoulu jne. Koulun johto on täynnä aivan karmeeta porukkaa (Ajankohtaisen kakkosen perusteella). Numeroita saa puhumalla ja oppilaiden perseitä nuollaan (annetaan hyviä numeroita ilman kunnon näyttöä). Lukujärjestykset ja opintosuunnitelmat ovat päin peetä, eikä kukaan tiedä, mitä kuuluisi lukea. Tunneilla ei kannata käydä, kun siellä ei opi kuitenkaan mitään, mitä kirjassa ei olisi. Jos HAMK:n todistuksessa lukee 5, se vastaa kunnon koulun 2 osaamista. Itse en arvostaisi työmarkkinoilla sieltä valmistuneita. Älkää hyvät ihmiset menkö HAMK:iin! Kommentteja?
Hämeen Ammattikorkeakoulu
6
2890
Vastaukset
- Ins.
Olen kyllä kuullut juttuja esim. valkeakosken insseistä jne. ettei koulutuksen taso päätä huimaa. Itse olen HAMK:n Forssan yksiköstä valmistumassa oleva inssi, ja voin kertoa, että armopaloja ei juurikaan opettajilta oppilaille heru; etätehtävät, poissaolot, tenttien läpipääsy jne. Mielestäni opetuksen taso on korkea, vaikka poikkeuksiakin allekirjoittaneen koulutusohjelman opettajista löytyy.
-Oletko itse jo valmistunut vai opinnot vaiheessa?- Girlie
Valmistun tässä vuoden-parin päästä. Olen kokeillut useimpia kouluja kyllä ja hengaillut siellä täällä. Pointti on, että kokemuksesta, HAMKia en voi suositella. Mua vaan huvittaa toi HAMK:n mainontakin, hirvee panostus siihen, mutta oppilaat, jotka on jo sisällä, unohdetaan. Esim. Valkeakoskella käy ilmeisesti jo ysi-luokkalaiset tutustumassa ja kahveella...
Hyvä, että joku yksikkö on laadukkaampi, juuri tuo armopalojen anto on opettajilta NIIN väärin. Pahin virhe, mitä voi tehdä. Onneks sulla siis asiat ok =) - Ins.
Girlie kirjoitti:
Valmistun tässä vuoden-parin päästä. Olen kokeillut useimpia kouluja kyllä ja hengaillut siellä täällä. Pointti on, että kokemuksesta, HAMKia en voi suositella. Mua vaan huvittaa toi HAMK:n mainontakin, hirvee panostus siihen, mutta oppilaat, jotka on jo sisällä, unohdetaan. Esim. Valkeakoskella käy ilmeisesti jo ysi-luokkalaiset tutustumassa ja kahveella...
Hyvä, että joku yksikkö on laadukkaampi, juuri tuo armopalojen anto on opettajilta NIIN väärin. Pahin virhe, mitä voi tehdä. Onneks sulla siis asiat ok =)No kyllähän mäkin lähden sieltä Forssan yksiköstä (HAMK) portista lujaa, ei tarvi enää tunneilla käydä.... 150 ov kasassa. Tiedonkulku yleensä tökkii joskus HAMK:ssa.
- Hamkissa opiskeleva
Girlie kirjoitti:
Hyvä, että joku yksikkö on laadukkaampi, juuri tuo armopalojen anto on opettajilta NIIN väärin. Pahin virhe, mitä voi tehdä. Onneks sulla siis asiat ok =)Ihmettelen tuota Girlien valittamisintoa. Et edes pohjaa perustelujasi kovin vakaalle pohjalle. Jos kerran Hamk ei tyydytä, miksi sitten et pysynyt siellä muualla, mistä ikinä tulitkin. Epäilen, että olet yksi niistä perus-negatiivisista ihmisistä, joille mikään ei koskaan riitä.
Hamkissa on ainakin Valkeakoskella erittäin toimivat välit henkilökunnan ja opiskelijoiden välillä (pääsääntöisesti) ja palautteen antamiseen on toimiva foorumi (koulutusohjelmajohtajan kanssa keskustelutilaisuus). Palautteen antaminen on jopa vaikuttanut, ja olemme saaneet kehitystä aikaan. En tiedä oletko näihin palautetilaisuuksiin osallistunut, mutta suosittelisin lämpimästi.
En väitä, että HAMKin Valkeakosken yksikkö olisi täydellinen. Parannettavaa on, mutta aivan varmasti myös kaikkialla muualla.
Puhe "Valkeakosken insseistä" on aika turhaa. Toinen koulutusohjelma nyt sattuu olemaan tuotantotalous, joka ei ole niin "insinöörimäisen tekninen" kuin jokin muu ohjelma, vaan valmentaa toimimaan enemmän hallinnollisissa ja esimiestehtävissä. Yleensä ottaenkin insinööriopiskelijoiden suhtautuminen ihmissuhde- ja vuorovaikutustaitojen opiskeluun ja kehittämiseen on hämmästyttävän negatiivista. Nykypäivän työelämä nimenomaan odottaa näitä taitoja.
Vielä tuosta mainonnasta (oikeastaan markkinoinnnista). Se että 9-luokkalaiset (ja itseasissa vielä nuoremmatkin) käyvät tutustumassa kouluun, on tärkeä asia. Ajatuksia jatko-opinnoista ja uravalinnoista on hyvä pyöritellä ajoissa ja näihän koulutukseen hakeutumisen kynnystä alennetaan. Täytyy muistaa, että asiakassuhteita pitää rakentaa pitkällä aikavälillä.
Vielä kaikille teille HAMKin Valkeakosken yksikköön opiskelemaan tuleville, TERVETULOA!
- Opiskeilija
Kerrohan, että mikä siellä Valkeakoskella oikein on vikana? Tietääkseni siellä ei mitään suurempia ongelmia ole...
- Assistentti
Kerrohan Girlie, ensinnäkin missä yksikössä opiskelet, mitä opiskelet ja monettako vuotta. Saisi vähän kuvaa kommenttiesi taustoista.
Henkilökohtaisen kokemuksen perusteella voin sanoa koulun johdon olevan erittäin asiantuntevaa ja pätevää porukkaa. Myönnän toki, etten tunne kaikkia, mutta silti... Numeroiden antamiskäytäntöä on vaikea kommentoida, kun en tiedä tapausta. En kuitenkaan usko, että kukaan opettaja jakaisi hyviä numeroita pelkästään oppilaita mielistelläkseen (Puhumalla voi korkeintaan saada lisätehtäviä suorittamalla hylsyn nostettua hyväksytyksi ilman koko kurssin uusimista).
Lukujärjestykset ovat valtava kompromissi. Et voi realistisesti olettaa, että itsellesi sattuisi tiivitä 10-16 päivä aina, hajanaisuutta ja pitkiä päiviä tulee pakostakin. Osa opettajista on töissä omissa yrityksissään, jolloin 16-> on ainoa mahdollinen paikka tunneille. Näiden opettajien tunnit ovat usein parasta antia ajankohtaisen työelämän tuntemuksen takia. Päällekkäisyyksiltäkään ei voida välttyä, mutta sellaista korkeakouluopiskelu vain on :)
Opintosuunnitelmahan on sellainen, millaiseksi olet sen itse laatinut. Tottakai koululla on peruskaavan mukainen (Henkilökohtainen) OPinto Suunnitelma, mutta se on vain viitteeksi. Oletkohan edes laatinut HOPSia, vai yritätkö seurata orjallisesti kaikkia kavereitasi, jotka lukevat ties kuinka montaa eri sivuainetta...
Yksilöihän hieman moitteitasi, koitetaan saada aikaan asiallinen keskustelu, josta voi olla hyötyä sekä koululle, että itsellesi. Oletko muuten esittänyt kommenttejasi henkilökunnalle muilla tavoin kuin nimettömänä keskustelufoorumeissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241