Macille hyvä editointiohjelma?

HenPaj

Mitä editointiohjelmia suosittelette Macille? Saako niitä ilmaisena ja laillisena mistään? Mulla on Canonin videokameroita ja pitäisi mini-DV nauhoja siirtää koneelle. Leikata, yhdistellä ym niitä. lisätä musiikkia sun muuta. Tekstejä ja kaikkea. mieluiten suomenkielinen ohjelma.

Mitä suosittelette?

8

3118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkemmin

      mutta mäkissä pitisi olla mukana suomenkielinen I-movie editointiohjelma.

    • Editoija

      Eikös Mac:stä löydy valmiina ko ohjelma ja stillkuvatkin saa käsiteltyä,en ole käyttänyt mac:iä koskaan, mutta isot pojat kertonut.

    • ...

      sul o mäkki, sul o imovie. eikä sul oo ongelmaa. koska ratkasu on siinä.

      mut jos hyvän editin haluut, ni hommaa vaikka final cut. ei oo suomenkielinen, mut on hyvä.

    • Lontoon_trendit

      Final Cut Pro on paras. Imovieta en ole käyttänyt, mutta se riittää, mikäli haluat tehdä jotakin ihan yksinkertaista.

    • Editoija

      Käytä vaan imuvie ohjelmaa mutta muista kun ajat miniDV nauhoja koneelle niin aja pakkaamattomassa AVI muodossa se vaati tilaa 13 gigaa/tunti,anna poltto-ohjelman pakata paras laatu 1tunti DVD:lle yli 1½tunnin ei kannata paljon laittaa eli säädä bittivirta mahdollisimman suureksi.

    • Editoija

      Itse editoin Studio 10 :llä miniDV nauha on paras, teräväpiirto hommat on aivan la.psenkenkissä en suosittele ainakaan vuoteen

    • SuGizable YouTube

      Mun Macissä oli valmiina iMovie ja nyt oon ettiny jonku paikan mist löytyis Sony vegas 11 macille... tietäiskö kukaan??

    • Kyllä voi editoida!

      Macissa on ainakin iMovie HD jolla voi editoida..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      446
      9984
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      265
      6984
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      18
      3140
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2363
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1737
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1653
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      191
      1359
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1293
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      1009
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      49
      985
    Aihe