Macille hyvä editointiohjelma?

HenPaj

Mitä editointiohjelmia suosittelette Macille? Saako niitä ilmaisena ja laillisena mistään? Mulla on Canonin videokameroita ja pitäisi mini-DV nauhoja siirtää koneelle. Leikata, yhdistellä ym niitä. lisätä musiikkia sun muuta. Tekstejä ja kaikkea. mieluiten suomenkielinen ohjelma.

Mitä suosittelette?

8

3176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkemmin

mutta mäkissä pitisi olla mukana suomenkielinen I-movie editointiohjelma.

• Editoija

Eikös Mac:stä löydy valmiina ko ohjelma ja stillkuvatkin saa käsiteltyä,en ole käyttänyt mac:iä koskaan, mutta isot pojat kertonut.

• ...

sul o mäkki, sul o imovie. eikä sul oo ongelmaa. koska ratkasu on siinä.

mut jos hyvän editin haluut, ni hommaa vaikka final cut. ei oo suomenkielinen, mut on hyvä.

• Lontoon_trendit

Final Cut Pro on paras. Imovieta en ole käyttänyt, mutta se riittää, mikäli haluat tehdä jotakin ihan yksinkertaista.

• Editoija

Käytä vaan imuvie ohjelmaa mutta muista kun ajat miniDV nauhoja koneelle niin aja pakkaamattomassa AVI muodossa se vaati tilaa 13 gigaa/tunti,anna poltto-ohjelman pakata paras laatu 1tunti DVD:lle yli 1½tunnin ei kannata paljon laittaa eli säädä bittivirta mahdollisimman suureksi.

• Editoija

Itse editoin Studio 10 :llä miniDV nauha on paras, teräväpiirto hommat on aivan la.psenkenkissä en suosittele ainakaan vuoteen

• SuGizable YouTube

Mun Macissä oli valmiina iMovie ja nyt oon ettiny jonku paikan mist löytyis Sony vegas 11 macille... tietäiskö kukaan??

• Kyllä voi editoida!

Macissa on ainakin iMovie HD jolla voi editoida..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1646
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1551
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      271
      1288
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1262
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      877
    6. 66
      854
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      843
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      831
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      791
    Aihe