Alapää vaivaa

...

Tää vaiva alko suunnilleen samoihin aikoihin kun menkat. Sattuu ihan älyttömästi ku ottaa tamponin pois (ei johdu siitä että se olisi kuiva) ja muutenkin alapäähän sattuu jos vaikka pyyhkii sen vessassa käytyään. Tai jos vaan koskettaakin siihen. Mulla on muutaman kerran ollu aiemminkin samantapaisia oireita, ja oon käyttänyt niihin apteekista saatavia hiivasieni lääkkeitä. Mutta muistaakseni mulla on ollu viimeksi samoja oireita ihan puolen vuoden sisällä. Uusiutuuko hiivasieni niin pian? Pitäisikö jo mennä lääkäriin tuon vaivan takia?

5

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Äsken juuri huomasin että toinen sisemmistä häpyhuulista on ihan turvoksissa. Ja kutinaakin on.

• ...?

Kuulostaa vulvodynialta. Aiheuttaa monille myös ongelmia harrastaa seksiä jos alapään arkuus ja kivut kasvavat liian suureksi. Toiset käyttävät puudutustippoja eikä nekään välttämättä auta.
      Mutta ei tuo nyt ainakaan miltään hiivalta kuulosta.
      Itellä on hiivatulehdus pari kertaa vuodessa. Hiivan seurauksena vuodat kokkareista valkovuotoa (sitä ei voi olla huomaamatta) ja kutiat ja kirvelet ja limakalvot punoittavat, sekä olet hyvin kuiva alapäästä.
      Mene käymään tohtorilla. Vulvodyniaa jos se on niin sen kanssa on vaan tavallaa opittava elämään, siihen ei oikein mikään auta.

netistä....
      Diagnoosi

Koska vulvodynian aiheuttajaa ei tunneta, voi diagnoosin teko olla vaikeaa. Vulvodynia on alidiagnoisoitu sairaus ja se todetaan usein vasta, kun potilas on käynyt ulkosynnytintulehduksiin sopivien oireiden takia lukuisissa tutkimuksissa ja käyttänyt tuloksetta monia hoitoja. Diagnoosi perustuu potilaan itsensä kertomaan oirekuvaan, kliiniseen tutkimukseen ja ulkosynnyttimien ja emättimen tulehdusten sekä ihosairauksien poissulkuun.

Kliinisessä tutkimuksessa todetaan usein paikallinen kosketusarkuus ja kipu emättimen eteisen alueella kostutetulla vanutilkulla tutkittaessa. Vestibuliittisyndroomassa löydöksinä ovat myös emättimen eteisen punoitus ja joskus myös turvotus. Kliinisen tutkimuksen yhteydessä otetaan emättimen tulehdusnäytteet ja papa-näyte. Usein tehdään myös emättimen ja kohdunsuun kolposkopiatutkimus ja otetaan ulkosynnyttimistä pieni koepala patologille kudostutkimusta varten.

• ...

Siis onko toi sellasta mikä tulee silloin tällöin vaiko pysyvää? Mulla nää vaivat ei ainakaan oo ollut pysyviä, vaan tulee aina joskus. Mutta aiemmin en kyllä ainakaan ole huomannut tota turvotusta minkä nyt huomasin.

• En varma..
        ... kirjoitti:

Siis onko toi sellasta mikä tulee silloin tällöin vaiko pysyvää? Mulla nää vaivat ei ainakaan oo ollut pysyviä, vaan tulee aina joskus. Mutta aiemmin en kyllä ainakaan ole huomannut tota turvotusta minkä nyt huomasin.

Kyllä se pysyväksi ainakin muuttuu, mutta olen lukenut aiheesta keskusteluja ja kaikilla ei ole alkanut se yhtäkkiä vaan tullut merkkejä siitä ennen kuin itse vaiva on oikein vaivaksi asti päässyt.
        Eli ollut aiemmin oireita, sitten hävinneet, ja sen jälkeen tulleet pysyvästi.
        Mutta toki voi kyseessä olla joku muukin :) Tuli vaan ensimmäisenä mieleen vulvodynia kun juuri viime päivinä olen lukenut siitä paljon ja tuo kosketusarkuus pisti silmään. Toisilla on käveleminen, istuminen ja jopa ihan vaan oleminen kivun vuoksi vaikeaa.
        Toivottavasti löydät selvyyden!
        Toivotaan että menee pois.

• Anonyymi
        En varma.. kirjoitti:

Kyllä se pysyväksi ainakin muuttuu, mutta olen lukenut aiheesta keskusteluja ja kaikilla ei ole alkanut se yhtäkkiä vaan tullut merkkejä siitä ennen kuin itse vaiva on oikein vaivaksi asti päässyt.
        Eli ollut aiemmin oireita, sitten hävinneet, ja sen jälkeen tulleet pysyvästi.
        Mutta toki voi kyseessä olla joku muukin :) Tuli vaan ensimmäisenä mieleen vulvodynia kun juuri viime päivinä olen lukenut siitä paljon ja tuo kosketusarkuus pisti silmään. Toisilla on käveleminen, istuminen ja jopa ihan vaan oleminen kivun vuoksi vaikeaa.
        Toivottavasti löydät selvyyden!
        Toivotaan että menee pois.

Ettei vaan ole seksitauteja saatu?
        Tai sitten jos ei ole edes harrastettu yhdyntää niin voi olla vanhapiian vaivoja,se värkki kun tarttis välillä lykkimistä ja miehenkin eliksiiriä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      23
      4248
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      224
      3756
    3. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      44
      2718
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      107
      2699
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      24
      2699
    6. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      12
      2625
    7. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      2416
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      41
      2377
    9. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      2316
    10. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      61
      1801
    Aihe