Alapää vaivaa

...

Tää vaiva alko suunnilleen samoihin aikoihin kun menkat. Sattuu ihan älyttömästi ku ottaa tamponin pois (ei johdu siitä että se olisi kuiva) ja muutenkin alapäähän sattuu jos vaikka pyyhkii sen vessassa käytyään. Tai jos vaan koskettaakin siihen. Mulla on muutaman kerran ollu aiemminkin samantapaisia oireita, ja oon käyttänyt niihin apteekista saatavia hiivasieni lääkkeitä. Mutta muistaakseni mulla on ollu viimeksi samoja oireita ihan puolen vuoden sisällä. Uusiutuuko hiivasieni niin pian? Pitäisikö jo mennä lääkäriin tuon vaivan takia?

5

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Äsken juuri huomasin että toinen sisemmistä häpyhuulista on ihan turvoksissa. Ja kutinaakin on.

    • ...?

      Kuulostaa vulvodynialta. Aiheuttaa monille myös ongelmia harrastaa seksiä jos alapään arkuus ja kivut kasvavat liian suureksi. Toiset käyttävät puudutustippoja eikä nekään välttämättä auta.
      Mutta ei tuo nyt ainakaan miltään hiivalta kuulosta.
      Itellä on hiivatulehdus pari kertaa vuodessa. Hiivan seurauksena vuodat kokkareista valkovuotoa (sitä ei voi olla huomaamatta) ja kutiat ja kirvelet ja limakalvot punoittavat, sekä olet hyvin kuiva alapäästä.
      Mene käymään tohtorilla. Vulvodyniaa jos se on niin sen kanssa on vaan tavallaa opittava elämään, siihen ei oikein mikään auta.




      ********************************
      netistä....
      Diagnoosi

      Koska vulvodynian aiheuttajaa ei tunneta, voi diagnoosin teko olla vaikeaa. Vulvodynia on alidiagnoisoitu sairaus ja se todetaan usein vasta, kun potilas on käynyt ulkosynnytintulehduksiin sopivien oireiden takia lukuisissa tutkimuksissa ja käyttänyt tuloksetta monia hoitoja. Diagnoosi perustuu potilaan itsensä kertomaan oirekuvaan, kliiniseen tutkimukseen ja ulkosynnyttimien ja emättimen tulehdusten sekä ihosairauksien poissulkuun.

      Kliinisessä tutkimuksessa todetaan usein paikallinen kosketusarkuus ja kipu emättimen eteisen alueella kostutetulla vanutilkulla tutkittaessa. Vestibuliittisyndroomassa löydöksinä ovat myös emättimen eteisen punoitus ja joskus myös turvotus. Kliinisen tutkimuksen yhteydessä otetaan emättimen tulehdusnäytteet ja papa-näyte. Usein tehdään myös emättimen ja kohdunsuun kolposkopiatutkimus ja otetaan ulkosynnyttimistä pieni koepala patologille kudostutkimusta varten.

      • ...

        Siis onko toi sellasta mikä tulee silloin tällöin vaiko pysyvää? Mulla nää vaivat ei ainakaan oo ollut pysyviä, vaan tulee aina joskus. Mutta aiemmin en kyllä ainakaan ole huomannut tota turvotusta minkä nyt huomasin.


      • En varma..
        ... kirjoitti:

        Siis onko toi sellasta mikä tulee silloin tällöin vaiko pysyvää? Mulla nää vaivat ei ainakaan oo ollut pysyviä, vaan tulee aina joskus. Mutta aiemmin en kyllä ainakaan ole huomannut tota turvotusta minkä nyt huomasin.

        Kyllä se pysyväksi ainakin muuttuu, mutta olen lukenut aiheesta keskusteluja ja kaikilla ei ole alkanut se yhtäkkiä vaan tullut merkkejä siitä ennen kuin itse vaiva on oikein vaivaksi asti päässyt.
        Eli ollut aiemmin oireita, sitten hävinneet, ja sen jälkeen tulleet pysyvästi.
        Mutta toki voi kyseessä olla joku muukin :) Tuli vaan ensimmäisenä mieleen vulvodynia kun juuri viime päivinä olen lukenut siitä paljon ja tuo kosketusarkuus pisti silmään. Toisilla on käveleminen, istuminen ja jopa ihan vaan oleminen kivun vuoksi vaikeaa.
        Toivottavasti löydät selvyyden!
        Toivotaan että menee pois.


      • Anonyymi
        En varma.. kirjoitti:

        Kyllä se pysyväksi ainakin muuttuu, mutta olen lukenut aiheesta keskusteluja ja kaikilla ei ole alkanut se yhtäkkiä vaan tullut merkkejä siitä ennen kuin itse vaiva on oikein vaivaksi asti päässyt.
        Eli ollut aiemmin oireita, sitten hävinneet, ja sen jälkeen tulleet pysyvästi.
        Mutta toki voi kyseessä olla joku muukin :) Tuli vaan ensimmäisenä mieleen vulvodynia kun juuri viime päivinä olen lukenut siitä paljon ja tuo kosketusarkuus pisti silmään. Toisilla on käveleminen, istuminen ja jopa ihan vaan oleminen kivun vuoksi vaikeaa.
        Toivottavasti löydät selvyyden!
        Toivotaan että menee pois.

        Ettei vaan ole seksitauteja saatu?
        Tai sitten jos ei ole edes harrastettu yhdyntää niin voi olla vanhapiian vaivoja,se värkki kun tarttis välillä lykkimistä ja miehenkin eliksiiriä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      24
      447
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe