Piian peilin maalaus

Apua

Haluaisin maalata kirpparilta ostamani piian peilin (pieni peilipöytä). Mikä maali sopisi, kalustemaali vai kenties petsi?

8

1678

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BrettSinclair

Millainen käsittely siinä on tällähetkellä?

• Aloittaja

Näyttäis siltä, ettei siinä oo mitään käsittelyä. Pinta vaikuttaa tosi siistiltä, ei koloja tms. Ei välttämättä tarvis käsittelyä, mtta haluaisin maalata sen esim. valkoiseksi..

• leppis
        Aloittaja kirjoitti:

Näyttäis siltä, ettei siinä oo mitään käsittelyä. Pinta vaikuttaa tosi siistiltä, ei koloja tms. Ei välttämättä tarvis käsittelyä, mtta haluaisin maalata sen esim. valkoiseksi..

Itse olen käyttänyt vanhojen huonekalujen maalauksessa Helmi-maalia.

• vinkistä!
        leppis kirjoitti:

Itse olen käyttänyt vanhojen huonekalujen maalauksessa Helmi-maalia.

Jos sitä uskaltais kokeilla..

• Myöhästyinkö?
        Aloittaja kirjoitti:

Saat tietysti tehdä huonekaluillesi, mitä haluat, mutta maalaamalla pilaat peilisi ja lasket sen mahdollista myyntiarvoa. Koska pinta on vielä noin loistava, mieti riittääkö esim. ruokaöljyllä sively tai oksalakalla pyyhkiminen. Me olemme "paikkamaalanneet" monta huonekalua niin ja saaneet kehuja. Eikä ole iso työ eikä maksa paljon, ja et tee mitään peruuttamatonta.

• alan ammattilainen
        Myöhästyinkö? kirjoitti:

Saat tietysti tehdä huonekaluillesi, mitä haluat, mutta maalaamalla pilaat peilisi ja lasket sen mahdollista myyntiarvoa. Koska pinta on vielä noin loistava, mieti riittääkö esim. ruokaöljyllä sively tai oksalakalla pyyhkiminen. Me olemme "paikkamaalanneet" monta huonekalua niin ja saaneet kehuja. Eikä ole iso työ eikä maksa paljon, ja et tee mitään peruuttamatonta.

just joo,ruokaöljyä???? Sori vaan mutta ei ole kuivuvaa eli noi rypsit ja oliiviöljyt ei kuivu niinkuin pellavaöljypohjaiset vernissat yms maaliöljyt. se vaan imeytyy siihen puuhun ja rupeaa härskiintymään ja kerää jumalattoman näppärästi kaiken lian ittseesnä. eikä sitä saa millään siitä pois, ei millään. eikä maali välttämättä pysy siinä enää sen jälkeen. Öljyissä on vissit eronsa.

Maalaa empirellä tai helmillä, ihan sama, omahan on kamppees. jos siinä ei ole edes vikaa, se voi olla joku muutaman vuoden vanha puutyö eikä edes mitän antiikkia, joten huoli pois kulttuuriperinnön turmelemisesta ja tee mitä lystäät, sinunhan se on. :o) tai käy näyttään jollain antiikkityypillä, ei sitä muuten tiedä.

• Aloittaja
        alan ammattilainen kirjoitti:

just joo,ruokaöljyä???? Sori vaan mutta ei ole kuivuvaa eli noi rypsit ja oliiviöljyt ei kuivu niinkuin pellavaöljypohjaiset vernissat yms maaliöljyt. se vaan imeytyy siihen puuhun ja rupeaa härskiintymään ja kerää jumalattoman näppärästi kaiken lian ittseesnä. eikä sitä saa millään siitä pois, ei millään. eikä maali välttämättä pysy siinä enää sen jälkeen. Öljyissä on vissit eronsa.

Maalaa empirellä tai helmillä, ihan sama, omahan on kamppees. jos siinä ei ole edes vikaa, se voi olla joku muutaman vuoden vanha puutyö eikä edes mitän antiikkia, joten huoli pois kulttuuriperinnön turmelemisesta ja tee mitä lystäät, sinunhan se on. :o) tai käy näyttään jollain antiikkityypillä, ei sitä muuten tiedä.

siinä asiassa, ettei se ole mitään antiikkia, ei todellakaan. Varmaan se on muutaman vuoden vanha puutyö, niin kuin arvelitkin sen olevan. Mutta siitä huolimatta se on kaunis ja hyväkuntoinen. Haluaisin vaan siihen uuden pinnan.
        Ölujy vois olla kans hyvä, että ruokaöljyllä en haluaisi sitä "pilata".

• Empire, hyytelömaali, eli tikstrooppinen maali, myynnissä maali/rautakaupoissa, sillä onnistuu aloittelijakin, eikä valu niin herkästi, yleinen maali entisöinneissä. Ruiskulla eri viskositettia, noin 30-32.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      93
      7639
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      105
      5522
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4738
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4673
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3392
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2768
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2457
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2408
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe