Tilasimme uuteen taloomme keittiön Petralta, umpipuisilla koivuovilla ja rungot mdf. Eli siis rungot käytännössä "lastulevyä". Hintaa paketilla noin 25 000 euroa. Puolen vuoden jälkeen eräs puuseppä kävi meillä kylässä ja tuli keskustelua keittiökalusteista. Kysyin arviota vastaavista keittiökalusteista sillä erotuksella että myös rungot olisivat umpikoivua. Tarjous oli häneltä 15 000 euroa ilman kivitasoja ja tiskialtaita.Sekä myös kalusteet asennettuna. Lisänä vielä että Petran käyttämät saranat ovat hintaan nähden ala-arvoisia.
Tällä lailla! Kyseinen puuseppä on tehnyt meille useita huonekaluja ja laatu on aivan eri luokkaa kuin "kaupan" tuotteissa. Ja hintakin edullisempi!
Puusepältä halvemmalta
8
10257
Vastaukset
- petraaja+
Sodoman päivät,ei kai nyt muuta voi kuin alle mennnä ,jos lähtökohtana on 150 000 vanahaa markkaa keittiöstä.
Sillä sai melkein talon joitakin vuosikymmeniä siten,jos ei prameaa suosinut.
Tuossa sen näkee,mikä suhteellisuudentajuttomuus yhteiskunnassa vallitsee.
Hintataso on ryöstäytynyt täysin käsistä.
No,tsemppiä teille vain ja toivottavasti onnistunut kokonaisuus antaa kuitenkin mielen,sehän on pääasia.- kannattaa harkita
Tarkennuksena että puusepän toimittamassa keittiössä materiaalien osuus oli noin 7000 euroa. Ilman katetta, puutavara itse ostettuna puusepän ohjeiden mukaisesti. Eli 8000 euroa työn osuus, mitä pidän kohtuullisena työmääräään nähden. Eli näiltä osin en pidä hintaa suhteettomana (siis puusepän). Köyhällä kun ei ole varaa ostaa keittiö kuin kerran. Ja silloin tarvitaan laatua.
- sai talon v.1978
"jos lähtökohtana on 150 000 vanahaa markkaa keittiöstä.
Sillä sai melkein talon joitakin vuosikymmeniä siten,jos ei prameaa suosinut."
30 vuotta myöhemmin saa keittiöstä maksaa saman verran. Paitsi jos keittiön ostaa keittiö.netistä.
Tein ennen myyntiä kerrostalokaksiooni länsi vantaalla viime vuonna keittiöremontin. Koska asunto meni myyntiin ajattelin, että sijoitan remonttiin mahdollisimman vähän saadakseni maksimaalisen tuoton asunnosta josta olin maksanut (n.62000e) 370000 "mummoa" v.1997.
Tein remontin itse koska osaan tehdä käsilläni kaikenlaista vaikken rakennusalalla palkkatyössäni toimikkaan.
Keittiö, n.3,5m pitkä I-keittiö (n.7m ylä/alakaappia tasot) maksoi 4000e, ostin uudet keraamisen lieden ja jääpakastinkaapin samalla. Molemmat kalusteovilla, n.2v vanhan astianpesukoneen jätin, laitoin siihen vain kalusteoven. Yhteensä tuli hintaa n.5200e siis koko keittiölle. Kaikki alakaapit vetolaatikoita, kaikissa ovissa hidastimet.
Ehdin itse asua siinä n.puoli vuotta ennen omistajan vaihdosta. Keittiö oli erinomaisen toimiva. 4v sitten muuten remontoituun kylpyhuoneeseen laitoin uuden suihkukaapin altaan. Maksoi yhtn.650e K-raudasta.
Asunnonvälittäjä sai helpolla välityspalkkion. Sen jälkeen kun myynti-ilmo kuvineen oli netissä meni asunto kaupaksi seuraavana päivänä ja sain haluamani 132000e siitä. Ei yhtään isoa "yleistä" näyttöä ollut.
Ostaja sanoi kaupantekotilaisuudessa, että piti erityisesti keittiön nykyaikaisesta olemuksesta ja se oli suuri syy (sijainnin sopivuuden ym.) ostopäätökseen.
Juu. Ostakaa vaan 30tonnin keittiöitä.
Halvemmallakin pääsee ja lopputulos on sama. - ääääääääääää
kannattaa harkita kirjoitti:
Tarkennuksena että puusepän toimittamassa keittiössä materiaalien osuus oli noin 7000 euroa. Ilman katetta, puutavara itse ostettuna puusepän ohjeiden mukaisesti. Eli 8000 euroa työn osuus, mitä pidän kohtuullisena työmääräään nähden. Eli näiltä osin en pidä hintaa suhteettomana (siis puusepän). Köyhällä kun ei ole varaa ostaa keittiö kuin kerran. Ja silloin tarvitaan laatua.
"Köyhällä kun ei ole varaa ostaa keittiö kuin kerran. Ja silloin tarvitaan laatua. "
Nämä kaksi lausetta jäi hieman kaivelemaan. Kysypäs tältä "puusepältä" mitä mieltä hän on MDF-rungoista ja koivu ovista. Veikkaan, että hän unohtaa lauseestaan sanan laatu;)
Toinen pikku asia. MDF ja lastulevy. Näillä kahdella ei ole mitään tekemistä keskenään. En vaadi paljoa, mutta paskanjauhannasta en pidä.
Ps.tuolla 7000eurolla saa NIIN paljon tuota MDF:ää, että tekisit siitä polttopuitakin seuraavaksi viideksi vuodeksi ja kalustaisit koko talosi. Vittu teitä ihmiset kusetetaan ja rankalla kädellä. - silurus
ääääääääääää kirjoitti:
"Köyhällä kun ei ole varaa ostaa keittiö kuin kerran. Ja silloin tarvitaan laatua. "
Nämä kaksi lausetta jäi hieman kaivelemaan. Kysypäs tältä "puusepältä" mitä mieltä hän on MDF-rungoista ja koivu ovista. Veikkaan, että hän unohtaa lauseestaan sanan laatu;)
Toinen pikku asia. MDF ja lastulevy. Näillä kahdella ei ole mitään tekemistä keskenään. En vaadi paljoa, mutta paskanjauhannasta en pidä.
Ps.tuolla 7000eurolla saa NIIN paljon tuota MDF:ää, että tekisit siitä polttopuitakin seuraavaksi viideksi vuodeksi ja kalustaisit koko talosi. Vittu teitä ihmiset kusetetaan ja rankalla kädellä.En ole ihan varma siitä, kannattaako MDF:ää polttaa, saati tekeekö kukaan valmistaja MDF:stä runkoja, mutta tuolla 7000 eurolla tosiaan saa noin kilometrin verran kalustelevyä; eli 150 juoksumetriä runkoja 2 hyllyllä...
- luonnolapsi
ääääääääääää kirjoitti:
Ps.tuolla 7000eurolla saa NIIN paljon tuota MDF:ää, että tekisit siitä polttopuitakin seuraavaksi viideksi vuodeksi ja kalustaisit koko talosi. Vittu teitä ihmiset kusetetaan ja rankalla kädellä.Olen siinä mielessä samaa mieltä kuin vihainen hra kkkkkk, että jos maksat tehdasvalmisteisesta mdf- tai lastulevykeittiöstä 25 000€, niin johan tuntuu hinnassa olevan ilmaa...
Itse päädyin jokin aika sitten aitoon, käsityönä perinteisin menetelmin tehtyyn umpipuu/luomukeittiöön, joka suunniteltiin nimenomaan minun keittiööni (yksilöllinen suunnittelu, joka huomioi jopa talon muotoja ja josta muuten oli vielä selkeät tietokonepiirustuksetkin!). Rungot ja ovet ovat siis umpipuusta ja pintakäsittely on tehty luonnonmaaleilla ja pensselillä...ei siis tosiaan tusinatavaraa ja kaunis kuin mikä! Aikataulujen ja asennuksen suhteen ei ollut minkäänlaisia ongelmia, toimitus tapahtui luvatusti ja hintaan sisältyi asennus, joka tapahtui yhden päivän aikana. Lopputuloksena ensinnäkin hyvä mieli, mutta myös oikeasti laadukas ja persoonallinen keittiö, joka kestää isältä pojalle ja joka uskomatonta mutta totta jäi alle noitten mainitsemienne tehdas- ja keinomateriaaleilla tehtyjen keittiöiden hintojen! Vertailkaa ihmiset ihmeessä mitä voitte saada samalla rahalla, sillä parempiakin vaihtoehtoja löytyy. Oma kultakeittiöni löytyi osoitteesta www.puupaa.com.
Onnellinen luomukeittiön omistaja =)
- remppablondiini
Myös meille on rakentumassa puusepän tekemä keittiö. En tiedä kuinka paljon vaikutti hintaan se, että hän vanhempieni tuttava ja on heille tehnyt jo muutaman keittiön. Joka tapauksessa hinta on paljon edullisempi kuin keittiöfirmoista.
Jos jotain huonoa puolta koittaa etsimällä etsiä niin en ole nähnyt keittiöstäni mitään hienoa tietokone piirrustusta. Piirrustus on päässäni, mutta ainakin toistaiseksi näyttää siltä että se tulee luonnossa olemaan sellainen kuin kuvittelinkin. - vertailija
Mietin keittiön remontointia lähiaikoina ja toimittaja on vielä hakusassa.
-Tuttuna on puuseppä joka on tehnyt keittiöitä, mutta en todellakaan tilaisi häneltä omaa keittiötäni. Toimitustakuu ja aikataulu olisi heti pielessä. Tunnetusti...
- Sukulaiseni on tehnyt itse rungot omaan keittiöönsä ja yhdistellyt tukun mekanismeja ja ovia. Keittiössä laatikostot falskaa miten sattuu ja muutenkin näyttää halpikselta. Matta kalvo-ovi yms... En teettäisi hännelläkään keittiötäni. Halvalla kyllä pääsisin.
-Edellä mainittujen keittiöistä en saisi tietokonekuvaa tai mitään takuita onnistumisesta. Vaikka tarkka olen laadusta, en lähtisi tilaamaan Puustellista koska olen kuullut huonoa palautetta asiakaspalvelusta ja hinnasta. Mitä firmaa ehdottaisitte toimittajaksi? Etelä-Pohjanmaalta olen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894