Samsung shg m300 simpukka. Laitoin sim-kortin paikalleen ja sen jälkeen näytössä teksti:anna pin-koodi. Okei, laitoin. Seuraavaksi:kortin lukitus - salasana ( 8 merkkiä ) HÄH? mikä ihme?
Kokeilin kaikkia, 0-riviä, 123...jne - ei auta - väärä salasana! Ohjekirjassa ei mainita mitään em. Soitto teleoperaattorille: ei johdu kortista!Kännykän
myyjä ei ollut kuullutkaan. Soitto maahantuojan huoltoon: täytyy ilmeisesti buutata ja koodata uudelleen. Ei kuulu takuuseen.
No jo nyt on....onko kellään vastaavaa tapausta, mikä neuvoksi? Kiits asiallisista kommenteista!
tietääkö
4
1951
Vastaukset
- Samsung osaa
PIN -koodi suojaa SIM -korttia luvattomalta käytöltä. Nämä lukituskoodit ovat tulleet operaattorilta liittymäsi mukana. Katsele niitä liittymäsopimuksista.
Puhelimessa on myös puhelinlukko. Tämä lukko suojaa puhelinta luvattomalta käytöltä.
Tämä Samsungin lukituskoodi on tehdasasetuksena 00000000
Ilmeisesti tarjoat koodeja väärässä järjestyksessä.
Kun puhelin käynnistetään, niin se kysyy ensin puhelimen lukituskoodia (00000000).
Seuraavana kysytään PIN –koodia (siis liittymäsopimuksen mukana tullutta koodia, tai asettamaasi koodia)
Suosittelen, että vaihdat myöhemmin puhelimesi lukituskoodin (00000000) samaksi kuin SIM- kortille käyttämääsi PIN -koodia. Silloin ei tarvitse muistaa monta koodia. Koodin ei tarvitse olla pitkä, joten sama koodi riittää.- ei puhelinta
missään samsungin ohjeissa ei neuvota muuta kuin että anna pin-koodi.ei kelvannut 1234,ei 00000000,eikä oma valinta.nyt tää kone kysyy puk-koodia.on lauantai-ilta,mistä mä sen puk-koodin saan.aikaisemmat kännykät on ollut nokioita,eikä ole ollut tällaisia ongelmia.
- JMN...
ei puhelinta kirjoitti:
missään samsungin ohjeissa ei neuvota muuta kuin että anna pin-koodi.ei kelvannut 1234,ei 00000000,eikä oma valinta.nyt tää kone kysyy puk-koodia.on lauantai-ilta,mistä mä sen puk-koodin saan.aikaisemmat kännykät on ollut nokioita,eikä ole ollut tällaisia ongelmia.
Saat operaattorilta!
- jepjepjepulis
JMN... kirjoitti:
Saat operaattorilta!
Ostin uuden Samsungin ja mulla kans kysyi ensin pin-koodia, jota ei kuitenakaan hyväksynyt. Laitoin sitten välillä sim-kortin vanhaan kännykkään ja etsiskelin paikkoja minne kännykän kanssa vois mennä maanataina ongelmaa selvittämään. Kun olin kuullut, että vasta kolmen yrityksen jälkeen pin.koodi lukittuu ja tarvitaan sitten puk-koodia, niin päätin kokeilla vielä kerran. Nytpä puhelin ei kysellyt enää mitään koodia vaan rupesi toiminaan.
Eli pitäiskö sim-kortin antaa olla hetken aikaa puhelimessa ja vasta sitten naputella se sim-koodi. Ja pitäisikö senkin jälkeen vielä vaan odotella, että kännykkä ehtii tunnistaa koodin ja tehdä tarvittavat toimenpiteet.
Nyt ainakin pelittää, toisottavasti yli takuuajan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584