kertokaa kokemuksia kyseisestä traktorista , mitä on perusviat ja onko ollut jonkin asian kans ongelmia tulis lumen linkoukseen ja klapikoneen pyöritykseen.miten toimii pakkasella.
case 845
24
10550
Vastaukset
- Juxu
Luja kone on. Ainut haittapuoli on, että on kaksoiskytkimellä ja että moottori ei ole mikään paras mahdollinen käynnistymään kylmänä: sanoisin, että normaalisti hehkuttaen -15 astetta on pakkasraja kylmäkäynnistykseen. Kyllä se juuri vielä -20:stäkin lähtee, mutta epävarmaa alkaa olla..
- 845 vm 86
Ostettiin silloin uutena ja palveli meillä 21 vuotta, tunteja kertyi noin 6000h. Mitään lastentauteja tai kalliita remontteja ei tarvinnu tehä kys aikana. Kone oli aluksi maatalouskäytössä myöhemmin pelkästään metsäajossa kärryn ja kuormaimen edessä. Muutamia ärsyttäviä "ominaisuuksia" kummiskin oli..mm katon vuotaminen sateella josta johtui että kattoverhoukset kastuivat ja kävivät homehtumeen....paranneltiin kittaamalla kattopaneelin saumat liimatiivistemassalla ja vuoto loppui. Myös moottorin "hengettömyys" raskaammissa töissä jäi mieleen...vaatii kepittämistä ja suht kovien kierrosten käyttöä mieli saada pidettyä vauhtia yllä. Viimeisimmissä malleissa vuosina 1994 - 1996 oli mielestäni jo tarjolla tehdas asenteisia turboja jotka piristivät konetta kummasti. Ulkopuolisen hydrauliikan tuotto oli lähes olematon...muistaakseni 33 l / min josta otettiin ohjaukselle about 10l / min...eli ulos jäi ainoastaan noin 20 L / Min. Keulapumppua ei kys malliin saanut samoin isomman mallin (956) hydraulipumppua ei muistaaksen saanut asennettua 845:en lohkon kylkeen. Mutta uskon tuoton riittävän hyvinkin sinun tarpeisiin. Polttoaineelle ei ollut perso vehje ainakaan rauhallisessa ajossa...kuten klapikoneen tai metsäkuormaajan käytössä...tankki kesti tosi pitkään...eri juttu sitten tieajossa täysillä kierroksilla.
- Juxu
Moottoriin saa piristystä ruuvaamalla hieman syöttöä lisää - samalla polttoaineen kulutus pienenee entisestään. Itselläni ei ole kokemusta saksalaisesta, liekö siinä tosiaan noin pieni hydrauliikkapumppu? Engelsmannin vastaavassa 885:ssä on 50 litrainen, joka ainakin riittää. On se engelsmanni paljon notkeampikin ja paljon kevyempi. Lisäksi siinä on myös hydraulinen monilevypakka ulosotossa.. ja pikavaide. Mutta se XL:n katto, se katto.. Niinkuin lastenlaulussa sanotaan : sen katto vuotaa sateella, holladi-hii, hollaade-hoo!
- Sateessa...
Juxu kirjoitti:
Moottoriin saa piristystä ruuvaamalla hieman syöttöä lisää - samalla polttoaineen kulutus pienenee entisestään. Itselläni ei ole kokemusta saksalaisesta, liekö siinä tosiaan noin pieni hydrauliikkapumppu? Engelsmannin vastaavassa 885:ssä on 50 litrainen, joka ainakin riittää. On se engelsmanni paljon notkeampikin ja paljon kevyempi. Lisäksi siinä on myös hydraulinen monilevypakka ulosotossa.. ja pikavaide. Mutta se XL:n katto, se katto.. Niinkuin lastenlaulussa sanotaan : sen katto vuotaa sateella, holladi-hii, hollaade-hoo!
Sepä tuos xl hytis on on ongelma tarkoitettu vain sisäkäyttöön:) nii ja poutapäivinä voi kokeilla ulkona.. Se moottori on tosiaan kaikkien nahkasahojen kuningas, menee oikein aikaa, että alkaa reagoimaan, kun painaa tallan pohjaan, vastapainoksi on kyllä sitkeä, enkku versios on tosiaan pirteämpi moottori, kun on vähä lyhyempi isku, mutta vastapainoksi saa vieläkin huonomman käynnistyvyyden, lämmitettävä heinäseipään varjostakin, tosin se kahdenkilovatin vakiona oleva letkulämmitin on yliverto, parikyt minuuttia riittä kymmeneen asteeseen saakka, toisin kun jotku lohkolämmittimet, tunninpäästä ei vilä arvaa vastuksen vierestä kokeilemalla, onko tää päällä jos ei porina kuuluisi.
- Juxu
Sateessa... kirjoitti:
Sepä tuos xl hytis on on ongelma tarkoitettu vain sisäkäyttöön:) nii ja poutapäivinä voi kokeilla ulkona.. Se moottori on tosiaan kaikkien nahkasahojen kuningas, menee oikein aikaa, että alkaa reagoimaan, kun painaa tallan pohjaan, vastapainoksi on kyllä sitkeä, enkku versios on tosiaan pirteämpi moottori, kun on vähä lyhyempi isku, mutta vastapainoksi saa vieläkin huonomman käynnistyvyyden, lämmitettävä heinäseipään varjostakin, tosin se kahdenkilovatin vakiona oleva letkulämmitin on yliverto, parikyt minuuttia riittä kymmeneen asteeseen saakka, toisin kun jotku lohkolämmittimet, tunninpäästä ei vilä arvaa vastuksen vierestä kokeilemalla, onko tää päällä jos ei porina kuuluisi.
Just sama moottori on engelsmannissa kuin sakemannissakin vrt.845 ja 885, 139,7mm iskulla. Sitkeä kuin mikä! Olen minä kuitenkin reilusta -20:stäkin startannut 885:n. Näkinhännän näpärällähän se on ollut, akku loppuu niin äkkiä, sen on pakko lähteä ensi startilla. Se lyhytiskuisempi kone mikä on 685:ssä on tosiaan vielä huomattavasti huonompi käynnistymään, siitäkin on kokemusta..
- Tädillä olis..
Juxu kirjoitti:
Just sama moottori on engelsmannissa kuin sakemannissakin vrt.845 ja 885, 139,7mm iskulla. Sitkeä kuin mikä! Olen minä kuitenkin reilusta -20:stäkin startannut 885:n. Näkinhännän näpärällähän se on ollut, akku loppuu niin äkkiä, sen on pakko lähteä ensi startilla. Se lyhytiskuisempi kone mikä on 685:ssä on tosiaan vielä huomattavasti huonompi käynnistymään, siitäkin on kokemusta..
Munat se oli setä.. mä en kyllä viitti startata mitään traktoria kylmästä käyntiin jos ei kenenkään hengestä oo kysymys, on se niin raakaa kolinaa, kun yli kymmenen menee pakkanen.
- Juxu
Tädillä olis.. kirjoitti:
Munat se oli setä.. mä en kyllä viitti startata mitään traktoria kylmästä käyntiin jos ei kenenkään hengestä oo kysymys, on se niin raakaa kolinaa, kun yli kymmenen menee pakkanen.
En minäkään ehdointahdoin. Joskus vain on ollut pakko. Niin.. pakko ja pakko; olisinhan voinut sanoa kuin muutkin: "En minä nyt pääse, ei traktori lähde käyntiin näin äkkiä" (Lohkolämmitin on, enkä malta sitä pitää koko ajan lämpiämässä josko sattuisi että joku tarvitsisi hinausapua)
- Janttu A
Juxu kirjoitti:
Moottoriin saa piristystä ruuvaamalla hieman syöttöä lisää - samalla polttoaineen kulutus pienenee entisestään. Itselläni ei ole kokemusta saksalaisesta, liekö siinä tosiaan noin pieni hydrauliikkapumppu? Engelsmannin vastaavassa 885:ssä on 50 litrainen, joka ainakin riittää. On se engelsmanni paljon notkeampikin ja paljon kevyempi. Lisäksi siinä on myös hydraulinen monilevypakka ulosotossa.. ja pikavaide. Mutta se XL:n katto, se katto.. Niinkuin lastenlaulussa sanotaan : sen katto vuotaa sateella, holladi-hii, hollaade-hoo!
Vaihteensiirto, ei meinaa hytti riittää, on niin pitkät liikkeet. Onko 845:ssa samoin?
- Juxu
Janttu A kirjoitti:
Vaihteensiirto, ei meinaa hytti riittää, on niin pitkät liikkeet. Onko 845:ssa samoin?
Nuo pitkät liikkeet on ominaista vain engelsmannilaatikolla/perällä. En ole osannut niitä pahana pitää ja kun missään vaiheessa kepit eivät ole tiellä vaikka pitkät liikkeet onkin. Tuleepa työpaikkaliikuntaa edes vasemmalle kädelle!:) On ne liikkeet olleet joskus lyhyitäkin: silloin kun vaihteet olivat kaaressa, viiden sentin liikkeellä vaihtui seuraava pykälä
- Vaihtui...
Juxu kirjoitti:
Nuo pitkät liikkeet on ominaista vain engelsmannilaatikolla/perällä. En ole osannut niitä pahana pitää ja kun missään vaiheessa kepit eivät ole tiellä vaikka pitkät liikkeet onkin. Tuleepa työpaikkaliikuntaa edes vasemmalle kädelle!:) On ne liikkeet olleet joskus lyhyitäkin: silloin kun vaihteet olivat kaaressa, viiden sentin liikkeellä vaihtui seuraava pykälä
Ainakin siinä nopeassa 574 natikassa, ei ehtiny niin nopeaan vetelemään siinä loviraudas pykäliä päälle, että ois narina kuulunu, jos kytkintä kerran ehti polkasta, toisin kun kotimaisella pitää vaihtaa kaiiiikeees rauhaas niin ku jotain rekka-autoa
- 12345
Vaihtui... kirjoitti:
Ainakin siinä nopeassa 574 natikassa, ei ehtiny niin nopeaan vetelemään siinä loviraudas pykäliä päälle, että ois narina kuulunu, jos kytkintä kerran ehti polkasta, toisin kun kotimaisella pitää vaihtaa kaiiiikeees rauhaas niin ku jotain rekka-autoa
Pirun luja kone ja nostolaite on huippu mekaaniseksi,kardaanin tukilaakeri kannattaa tarkastaa niitä menee jos renkaiden jako ei käy yksiin.Joten suosittelen ostamaan.Eikä ole niin perso öljyille kuin englantilainen laatikkoon hydrania, hydrauliikkaan käy yleisöljy.
- NIRSO öljystä?
12345 kirjoitti:
Pirun luja kone ja nostolaite on huippu mekaaniseksi,kardaanin tukilaakeri kannattaa tarkastaa niitä menee jos renkaiden jako ei käy yksiin.Joten suosittelen ostamaan.Eikä ole niin perso öljyille kuin englantilainen laatikkoon hydrania, hydrauliikkaan käy yleisöljy.
???
- Nekään oo
NIRSO öljystä? kirjoitti:
???
Niin nuukia, kun ohjekirjas sanotaan. mulla on 685 ollu 5000 tuntia käytös yleisöljy, eikä siinä mitään oo ollu.
- Juxu
Nekään oo kirjoitti:
Niin nuukia, kun ohjekirjas sanotaan. mulla on 685 ollu 5000 tuntia käytös yleisöljy, eikä siinä mitään oo ollu.
Siihen aikaan vain kun IH:n märkäjarrut ja ulosoton pakkakytkin ja pikavaihde tuli, ei oikeanlaisia öljyjä yksinkertaisesti ollut olemassakaan muita kuin HY-Tran.. mikä sekään ei ole niin kallista, etteikö sitä kannattaisi käyttää. Se kun on edelleen ainutlaatuinen, sen ovat muutkin öljynjalostajat myöntäneet, eivätkä ole saaneet jäljitellyksi.. On niin visusti varjeltu salaisuus se koostumus
- Mutta..
Juxu kirjoitti:
Siihen aikaan vain kun IH:n märkäjarrut ja ulosoton pakkakytkin ja pikavaihde tuli, ei oikeanlaisia öljyjä yksinkertaisesti ollut olemassakaan muita kuin HY-Tran.. mikä sekään ei ole niin kallista, etteikö sitä kannattaisi käyttää. Se kun on edelleen ainutlaatuinen, sen ovat muutkin öljynjalostajat myöntäneet, eivätkä ole saaneet jäljitellyksi.. On niin visusti varjeltu salaisuus se koostumus
Ei sen yhden natikan takia ruveta kaikkiin neljään traktoriin laittamaan sitä hydraa, kun sitä öljyä vielä meneekin ei selviä pikku lekkerillä niin ku natikas.. En moiti konetta sitä käytetään meillä paljon ikään ja tunteihin nähden, mutta ei ole saanu erityis kohtelua öljynsä takia eikä oo siitä oikeasti moittinu.
- -89
Mutta.. kirjoitti:
Ei sen yhden natikan takia ruveta kaikkiin neljään traktoriin laittamaan sitä hydraa, kun sitä öljyä vielä meneekin ei selviä pikku lekkerillä niin ku natikas.. En moiti konetta sitä käytetään meillä paljon ikään ja tunteihin nähden, mutta ei ole saanu erityis kohtelua öljynsä takia eikä oo siitä oikeasti moittinu.
Jos etukuormaimella varustettu yksilö niin
etuakselin olkatapit kannattaa tarkistella,ainaki
käytettynä ostetussa 5000h ajetussa,jossa
uutena laitettu kuormain,oli vaihtokunnossa
olkatapit ja helat. saattoi tietty olla yksilövika. - kylläain
Juxu kirjoitti:
Just sama moottori on engelsmannissa kuin sakemannissakin vrt.845 ja 885, 139,7mm iskulla. Sitkeä kuin mikä! Olen minä kuitenkin reilusta -20:stäkin startannut 885:n. Näkinhännän näpärällähän se on ollut, akku loppuu niin äkkiä, sen on pakko lähteä ensi startilla. Se lyhytiskuisempi kone mikä on 685:ssä on tosiaan vielä huomattavasti huonompi käynnistymään, siitäkin on kokemusta..
Juu, surimmalla vaihteella alkaa vääntämään vasta 1700 kierroksen paikkeilla.
- Anonyymi
Juxu kirjoitti:
Siihen aikaan vain kun IH:n märkäjarrut ja ulosoton pakkakytkin ja pikavaihde tuli, ei oikeanlaisia öljyjä yksinkertaisesti ollut olemassakaan muita kuin HY-Tran.. mikä sekään ei ole niin kallista, etteikö sitä kannattaisi käyttää. Se kun on edelleen ainutlaatuinen, sen ovat muutkin öljynjalostajat myöntäneet, eivätkä ole saaneet jäljitellyksi.. On niin visusti varjeltu salaisuus se koostumus
Foordissa käytettii jo v.1965 vain pakka käyttöön soveltuvaa öljyä,koska 4000 ja 5000 tonnisessa oli kytkimestä riippumaton ulosotto
- onnimannic
Taka isku polttoaine linjaan. Lähtee hyvin myös pakkasella käyntiin.
Isomman hydrauli pumpun voi vaihtaa. Pitää vaan pitkittää uudestaan.- Anonyymi
Mitä tarkoittaa, että pitää vaan pitkittää uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, että pitää vaan pitkittää uudestaan.
Kyllä 845 on muuten ihan hyvä traktori, mutta erittäin huono käynnistymään kun vähänkin on pakkasta. Muutoin kyllä verrattuna Englanti Caseihin monin verroin parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä 845 on muuten ihan hyvä traktori, mutta erittäin huono käynnistymään kun vähänkin on pakkasta. Muutoin kyllä verrattuna Englanti Caseihin monin verroin parempi.
asia on juurikin näin,olen omistanut kyseisen mallin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä 845 on muuten ihan hyvä traktori, mutta erittäin huono käynnistymään kun vähänkin on pakkasta. Muutoin kyllä verrattuna Englanti Caseihin monin verroin parempi.
Aurinko laskee niin tarktori roikkaan oli tuttua kunnes vaihdoin polttoaineletkut kokonaan ja vaihdoin syöttöpumppuun uuden nestepään. Nyt ei tarvi lämmittää kuin vasta -5'C jälkeen jos ei ehdi niin muutama sekunti pyöritystä ja käyntiin. Aikaisemmin olis vaatinut varmaan minuutin starttauksen sen kylmemässä turha yrittää ilman lämmitystä.
- Anonyymi
845xl käyttöoppaan vaihteiston öljyvaatimuksena on B6-Hytran. Tuo luokitus löytyy mm. Teboil Wetol W:stä. Tietysti uudemmat Hytran öljyt ovat alaspäin yhteensopivia vaikkei niissä tuota speksiä enää mainita suoraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268