case 845

lomittaja

kertokaa kokemuksia kyseisestä traktorista , mitä on perusviat ja onko ollut jonkin asian kans ongelmia tulis lumen linkoukseen ja klapikoneen pyöritykseen.miten toimii pakkasella.

24

10264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juxu

      Luja kone on. Ainut haittapuoli on, että on kaksoiskytkimellä ja että moottori ei ole mikään paras mahdollinen käynnistymään kylmänä: sanoisin, että normaalisti hehkuttaen -15 astetta on pakkasraja kylmäkäynnistykseen. Kyllä se juuri vielä -20:stäkin lähtee, mutta epävarmaa alkaa olla..

    • 845 vm 86

      Ostettiin silloin uutena ja palveli meillä 21 vuotta, tunteja kertyi noin 6000h. Mitään lastentauteja tai kalliita remontteja ei tarvinnu tehä kys aikana. Kone oli aluksi maatalouskäytössä myöhemmin pelkästään metsäajossa kärryn ja kuormaimen edessä. Muutamia ärsyttäviä "ominaisuuksia" kummiskin oli..mm katon vuotaminen sateella josta johtui että kattoverhoukset kastuivat ja kävivät homehtumeen....paranneltiin kittaamalla kattopaneelin saumat liimatiivistemassalla ja vuoto loppui. Myös moottorin "hengettömyys" raskaammissa töissä jäi mieleen...vaatii kepittämistä ja suht kovien kierrosten käyttöä mieli saada pidettyä vauhtia yllä. Viimeisimmissä malleissa vuosina 1994 - 1996 oli mielestäni jo tarjolla tehdas asenteisia turboja jotka piristivät konetta kummasti. Ulkopuolisen hydrauliikan tuotto oli lähes olematon...muistaakseni 33 l / min josta otettiin ohjaukselle about 10l / min...eli ulos jäi ainoastaan noin 20 L / Min. Keulapumppua ei kys malliin saanut samoin isomman mallin (956) hydraulipumppua ei muistaaksen saanut asennettua 845:en lohkon kylkeen. Mutta uskon tuoton riittävän hyvinkin sinun tarpeisiin. Polttoaineelle ei ollut perso vehje ainakaan rauhallisessa ajossa...kuten klapikoneen tai metsäkuormaajan käytössä...tankki kesti tosi pitkään...eri juttu sitten tieajossa täysillä kierroksilla.

      • Juxu

        Moottoriin saa piristystä ruuvaamalla hieman syöttöä lisää - samalla polttoaineen kulutus pienenee entisestään. Itselläni ei ole kokemusta saksalaisesta, liekö siinä tosiaan noin pieni hydrauliikkapumppu? Engelsmannin vastaavassa 885:ssä on 50 litrainen, joka ainakin riittää. On se engelsmanni paljon notkeampikin ja paljon kevyempi. Lisäksi siinä on myös hydraulinen monilevypakka ulosotossa.. ja pikavaide. Mutta se XL:n katto, se katto.. Niinkuin lastenlaulussa sanotaan : sen katto vuotaa sateella, holladi-hii, hollaade-hoo!


      • Sateessa...
        Juxu kirjoitti:

        Moottoriin saa piristystä ruuvaamalla hieman syöttöä lisää - samalla polttoaineen kulutus pienenee entisestään. Itselläni ei ole kokemusta saksalaisesta, liekö siinä tosiaan noin pieni hydrauliikkapumppu? Engelsmannin vastaavassa 885:ssä on 50 litrainen, joka ainakin riittää. On se engelsmanni paljon notkeampikin ja paljon kevyempi. Lisäksi siinä on myös hydraulinen monilevypakka ulosotossa.. ja pikavaide. Mutta se XL:n katto, se katto.. Niinkuin lastenlaulussa sanotaan : sen katto vuotaa sateella, holladi-hii, hollaade-hoo!

        Sepä tuos xl hytis on on ongelma tarkoitettu vain sisäkäyttöön:) nii ja poutapäivinä voi kokeilla ulkona.. Se moottori on tosiaan kaikkien nahkasahojen kuningas, menee oikein aikaa, että alkaa reagoimaan, kun painaa tallan pohjaan, vastapainoksi on kyllä sitkeä, enkku versios on tosiaan pirteämpi moottori, kun on vähä lyhyempi isku, mutta vastapainoksi saa vieläkin huonomman käynnistyvyyden, lämmitettävä heinäseipään varjostakin, tosin se kahdenkilovatin vakiona oleva letkulämmitin on yliverto, parikyt minuuttia riittä kymmeneen asteeseen saakka, toisin kun jotku lohkolämmittimet, tunninpäästä ei vilä arvaa vastuksen vierestä kokeilemalla, onko tää päällä jos ei porina kuuluisi.


      • Juxu
        Sateessa... kirjoitti:

        Sepä tuos xl hytis on on ongelma tarkoitettu vain sisäkäyttöön:) nii ja poutapäivinä voi kokeilla ulkona.. Se moottori on tosiaan kaikkien nahkasahojen kuningas, menee oikein aikaa, että alkaa reagoimaan, kun painaa tallan pohjaan, vastapainoksi on kyllä sitkeä, enkku versios on tosiaan pirteämpi moottori, kun on vähä lyhyempi isku, mutta vastapainoksi saa vieläkin huonomman käynnistyvyyden, lämmitettävä heinäseipään varjostakin, tosin se kahdenkilovatin vakiona oleva letkulämmitin on yliverto, parikyt minuuttia riittä kymmeneen asteeseen saakka, toisin kun jotku lohkolämmittimet, tunninpäästä ei vilä arvaa vastuksen vierestä kokeilemalla, onko tää päällä jos ei porina kuuluisi.

        Just sama moottori on engelsmannissa kuin sakemannissakin vrt.845 ja 885, 139,7mm iskulla. Sitkeä kuin mikä! Olen minä kuitenkin reilusta -20:stäkin startannut 885:n. Näkinhännän näpärällähän se on ollut, akku loppuu niin äkkiä, sen on pakko lähteä ensi startilla. Se lyhytiskuisempi kone mikä on 685:ssä on tosiaan vielä huomattavasti huonompi käynnistymään, siitäkin on kokemusta..


      • Tädillä olis..
        Juxu kirjoitti:

        Just sama moottori on engelsmannissa kuin sakemannissakin vrt.845 ja 885, 139,7mm iskulla. Sitkeä kuin mikä! Olen minä kuitenkin reilusta -20:stäkin startannut 885:n. Näkinhännän näpärällähän se on ollut, akku loppuu niin äkkiä, sen on pakko lähteä ensi startilla. Se lyhytiskuisempi kone mikä on 685:ssä on tosiaan vielä huomattavasti huonompi käynnistymään, siitäkin on kokemusta..

        Munat se oli setä.. mä en kyllä viitti startata mitään traktoria kylmästä käyntiin jos ei kenenkään hengestä oo kysymys, on se niin raakaa kolinaa, kun yli kymmenen menee pakkanen.


      • Juxu
        Tädillä olis.. kirjoitti:

        Munat se oli setä.. mä en kyllä viitti startata mitään traktoria kylmästä käyntiin jos ei kenenkään hengestä oo kysymys, on se niin raakaa kolinaa, kun yli kymmenen menee pakkanen.

        En minäkään ehdointahdoin. Joskus vain on ollut pakko. Niin.. pakko ja pakko; olisinhan voinut sanoa kuin muutkin: "En minä nyt pääse, ei traktori lähde käyntiin näin äkkiä" (Lohkolämmitin on, enkä malta sitä pitää koko ajan lämpiämässä josko sattuisi että joku tarvitsisi hinausapua)


      • Janttu A
        Juxu kirjoitti:

        Moottoriin saa piristystä ruuvaamalla hieman syöttöä lisää - samalla polttoaineen kulutus pienenee entisestään. Itselläni ei ole kokemusta saksalaisesta, liekö siinä tosiaan noin pieni hydrauliikkapumppu? Engelsmannin vastaavassa 885:ssä on 50 litrainen, joka ainakin riittää. On se engelsmanni paljon notkeampikin ja paljon kevyempi. Lisäksi siinä on myös hydraulinen monilevypakka ulosotossa.. ja pikavaide. Mutta se XL:n katto, se katto.. Niinkuin lastenlaulussa sanotaan : sen katto vuotaa sateella, holladi-hii, hollaade-hoo!

        Vaihteensiirto, ei meinaa hytti riittää, on niin pitkät liikkeet. Onko 845:ssa samoin?


      • Juxu
        Janttu A kirjoitti:

        Vaihteensiirto, ei meinaa hytti riittää, on niin pitkät liikkeet. Onko 845:ssa samoin?

        Nuo pitkät liikkeet on ominaista vain engelsmannilaatikolla/perällä. En ole osannut niitä pahana pitää ja kun missään vaiheessa kepit eivät ole tiellä vaikka pitkät liikkeet onkin. Tuleepa työpaikkaliikuntaa edes vasemmalle kädelle!:) On ne liikkeet olleet joskus lyhyitäkin: silloin kun vaihteet olivat kaaressa, viiden sentin liikkeellä vaihtui seuraava pykälä


      • Vaihtui...
        Juxu kirjoitti:

        Nuo pitkät liikkeet on ominaista vain engelsmannilaatikolla/perällä. En ole osannut niitä pahana pitää ja kun missään vaiheessa kepit eivät ole tiellä vaikka pitkät liikkeet onkin. Tuleepa työpaikkaliikuntaa edes vasemmalle kädelle!:) On ne liikkeet olleet joskus lyhyitäkin: silloin kun vaihteet olivat kaaressa, viiden sentin liikkeellä vaihtui seuraava pykälä

        Ainakin siinä nopeassa 574 natikassa, ei ehtiny niin nopeaan vetelemään siinä loviraudas pykäliä päälle, että ois narina kuulunu, jos kytkintä kerran ehti polkasta, toisin kun kotimaisella pitää vaihtaa kaiiiikeees rauhaas niin ku jotain rekka-autoa


      • 12345
        Vaihtui... kirjoitti:

        Ainakin siinä nopeassa 574 natikassa, ei ehtiny niin nopeaan vetelemään siinä loviraudas pykäliä päälle, että ois narina kuulunu, jos kytkintä kerran ehti polkasta, toisin kun kotimaisella pitää vaihtaa kaiiiikeees rauhaas niin ku jotain rekka-autoa

        Pirun luja kone ja nostolaite on huippu mekaaniseksi,kardaanin tukilaakeri kannattaa tarkastaa niitä menee jos renkaiden jako ei käy yksiin.Joten suosittelen ostamaan.Eikä ole niin perso öljyille kuin englantilainen laatikkoon hydrania, hydrauliikkaan käy yleisöljy.


      • NIRSO öljystä?
        12345 kirjoitti:

        Pirun luja kone ja nostolaite on huippu mekaaniseksi,kardaanin tukilaakeri kannattaa tarkastaa niitä menee jos renkaiden jako ei käy yksiin.Joten suosittelen ostamaan.Eikä ole niin perso öljyille kuin englantilainen laatikkoon hydrania, hydrauliikkaan käy yleisöljy.

        ???


      • Nekään oo
        NIRSO öljystä? kirjoitti:

        ???

        Niin nuukia, kun ohjekirjas sanotaan. mulla on 685 ollu 5000 tuntia käytös yleisöljy, eikä siinä mitään oo ollu.


      • Juxu
        Nekään oo kirjoitti:

        Niin nuukia, kun ohjekirjas sanotaan. mulla on 685 ollu 5000 tuntia käytös yleisöljy, eikä siinä mitään oo ollu.

        Siihen aikaan vain kun IH:n märkäjarrut ja ulosoton pakkakytkin ja pikavaihde tuli, ei oikeanlaisia öljyjä yksinkertaisesti ollut olemassakaan muita kuin HY-Tran.. mikä sekään ei ole niin kallista, etteikö sitä kannattaisi käyttää. Se kun on edelleen ainutlaatuinen, sen ovat muutkin öljynjalostajat myöntäneet, eivätkä ole saaneet jäljitellyksi.. On niin visusti varjeltu salaisuus se koostumus


      • Mutta..
        Juxu kirjoitti:

        Siihen aikaan vain kun IH:n märkäjarrut ja ulosoton pakkakytkin ja pikavaihde tuli, ei oikeanlaisia öljyjä yksinkertaisesti ollut olemassakaan muita kuin HY-Tran.. mikä sekään ei ole niin kallista, etteikö sitä kannattaisi käyttää. Se kun on edelleen ainutlaatuinen, sen ovat muutkin öljynjalostajat myöntäneet, eivätkä ole saaneet jäljitellyksi.. On niin visusti varjeltu salaisuus se koostumus

        Ei sen yhden natikan takia ruveta kaikkiin neljään traktoriin laittamaan sitä hydraa, kun sitä öljyä vielä meneekin ei selviä pikku lekkerillä niin ku natikas.. En moiti konetta sitä käytetään meillä paljon ikään ja tunteihin nähden, mutta ei ole saanu erityis kohtelua öljynsä takia eikä oo siitä oikeasti moittinu.


      • -89
        Mutta.. kirjoitti:

        Ei sen yhden natikan takia ruveta kaikkiin neljään traktoriin laittamaan sitä hydraa, kun sitä öljyä vielä meneekin ei selviä pikku lekkerillä niin ku natikas.. En moiti konetta sitä käytetään meillä paljon ikään ja tunteihin nähden, mutta ei ole saanu erityis kohtelua öljynsä takia eikä oo siitä oikeasti moittinu.

        Jos etukuormaimella varustettu yksilö niin
        etuakselin olkatapit kannattaa tarkistella,ainaki
        käytettynä ostetussa 5000h ajetussa,jossa
        uutena laitettu kuormain,oli vaihtokunnossa
        olkatapit ja helat. saattoi tietty olla yksilövika.


      • kylläain
        Juxu kirjoitti:

        Just sama moottori on engelsmannissa kuin sakemannissakin vrt.845 ja 885, 139,7mm iskulla. Sitkeä kuin mikä! Olen minä kuitenkin reilusta -20:stäkin startannut 885:n. Näkinhännän näpärällähän se on ollut, akku loppuu niin äkkiä, sen on pakko lähteä ensi startilla. Se lyhytiskuisempi kone mikä on 685:ssä on tosiaan vielä huomattavasti huonompi käynnistymään, siitäkin on kokemusta..

        Juu, surimmalla vaihteella alkaa vääntämään vasta 1700 kierroksen paikkeilla.


      • Anonyymi
        Juxu kirjoitti:

        Siihen aikaan vain kun IH:n märkäjarrut ja ulosoton pakkakytkin ja pikavaihde tuli, ei oikeanlaisia öljyjä yksinkertaisesti ollut olemassakaan muita kuin HY-Tran.. mikä sekään ei ole niin kallista, etteikö sitä kannattaisi käyttää. Se kun on edelleen ainutlaatuinen, sen ovat muutkin öljynjalostajat myöntäneet, eivätkä ole saaneet jäljitellyksi.. On niin visusti varjeltu salaisuus se koostumus

        Foordissa käytettii jo v.1965 vain pakka käyttöön soveltuvaa öljyä,koska 4000 ja 5000 tonnisessa oli kytkimestä riippumaton ulosotto


    • onnimannic

      Taka isku polttoaine linjaan. Lähtee hyvin myös pakkasella käyntiin.
      Isomman hydrauli pumpun voi vaihtaa. Pitää vaan pitkittää uudestaan.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa, että pitää vaan pitkittää uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa, että pitää vaan pitkittää uudestaan.

        Kyllä 845 on muuten ihan hyvä traktori, mutta erittäin huono käynnistymään kun vähänkin on pakkasta. Muutoin kyllä verrattuna Englanti Caseihin monin verroin parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 845 on muuten ihan hyvä traktori, mutta erittäin huono käynnistymään kun vähänkin on pakkasta. Muutoin kyllä verrattuna Englanti Caseihin monin verroin parempi.

        asia on juurikin näin,olen omistanut kyseisen mallin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 845 on muuten ihan hyvä traktori, mutta erittäin huono käynnistymään kun vähänkin on pakkasta. Muutoin kyllä verrattuna Englanti Caseihin monin verroin parempi.

        Aurinko laskee niin tarktori roikkaan oli tuttua kunnes vaihdoin polttoaineletkut kokonaan ja vaihdoin syöttöpumppuun uuden nestepään. Nyt ei tarvi lämmittää kuin vasta -5'C jälkeen jos ei ehdi niin muutama sekunti pyöritystä ja käyntiin. Aikaisemmin olis vaatinut varmaan minuutin starttauksen sen kylmemässä turha yrittää ilman lämmitystä.


    • Anonyymi

      845xl käyttöoppaan vaihteiston öljyvaatimuksena on B6-Hytran. Tuo luokitus löytyy mm. Teboil Wetol W:stä. Tietysti uudemmat Hytran öljyt ovat alaspäin yhteensopivia vaikkei niissä tuota speksiä enää mainita suoraan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      161
      2617
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1649
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1065
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe