Moi, olen tyytyväinen Mac-käyttäjä vuodesta 1986 mutta silti minulla on aivan olemattomat tiedot. Olen siis vain käyttänyt konetta, enkä ymmärrä siitä mitään.
Minulla on nyt muutaman vuoden vanha imac ja siinä käyttöjärjestelmän versio Os X 10.3.9. Uusi ipodini sanoo kuitenkin että tuo on liian vanha eikä sillä voi käyttää uutta ipodia.
Olin luullut että voin noin vain päivittää käyttikseni netistä mutta ilmeisesti mun pitääkin ostaa uusi. Onko näin? Siis ilmeisesti menen Apple storeen ja ostan sieltä tämän Leopard-käyttiksen. Näytti maksavan yli 100 euroa. Vai selviänkö tästä jotenkin halvemmalla? Pitääkö mun tietää muuta?
Ja vielä toinen tyhmä kysymys: Kun Safaria käyttää, se arvaa ekoista lyönneistä mille sivuille on menossa. Miten näitä arvauksia voi poistaa? Joskus kun konetta käyttää toinen henkilö, tulee kiusallisia hetkiä kun hän näkee millä sivuilla koneelta on joskus käyty..
Mac pönttö
uusi käyttöjärjestelmä
4
724
Vastaukset
et voi tuosta vaan mennä ostaa rytkäyttämään sitä Leopardia. Sitä varten pitää olla ainakin G4-prossu (867 MHz tai enemmän) ja vähintään 512 MB muistia. Onko?
Jos ei ole, laita Hopeiseen Omenaan ostoilmoitus Tiikeristä (10.4). Jos kiikastaa vain muistista, osta lisää — mieluiten niin paljon kuin menee — niin voit halutessasi laittaa sen Leopardinkin.
Safarin Asetuksista saa noita automaattisia täydennyksiä pois ja päälle. Koska meillä on aika lailla eri versiot enkä muista vanhoista mitään, en arvaa neuvoa tarkemmin. Normaalilla järjellä löytyy kyllä.:)- tuohon..
>Sitä varten pitää olla ainakin G4-prossu (867 MHz tai enemmän) ja vähintään 512 MB muistia.
Täällä on PB 12" 867Mhz 1128 MB ja piti palata Tigeriin kun rantapallo pyörinyt ja tuulettimet huutaneet jopa Mail ohjelma käyttäessä. En suosittele.
- 1stMacFinn
Ota omenan alta Tietoja tästä Macistä. Siitä näet muistin määrän. Ja Lisätietoja kohdasta saat loput tiedot esim. prosessorista ja levytilasta ym.
Saattaa olla, että käytetty Tiikeri on sulle paras vaihtoehto.
Safarista sen verran, että Safari-valikossa on Nollaa Safari. Se auttaa tuohon ongelmaan, muistaakseni. Ja jatkossa, jos surffaat sivuille, joista et halua jälkiä, käytä siitä samasta valikosta Yksityinen selaus valintaa, ei jää jälkiä.Pantterin Safarissa tosiaan jo Yksityinen selaus? Voin toki muistaa väärin mutta muistelen että ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696841
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes562287- 562108
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se611231Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3531224- 551211
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384958Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947