uusi käyttöjärjestelmä

Mac pönttö

Moi, olen tyytyväinen Mac-käyttäjä vuodesta 1986 mutta silti minulla on aivan olemattomat tiedot. Olen siis vain käyttänyt konetta, enkä ymmärrä siitä mitään.
Minulla on nyt muutaman vuoden vanha imac ja siinä käyttöjärjestelmän versio Os X 10.3.9. Uusi ipodini sanoo kuitenkin että tuo on liian vanha eikä sillä voi käyttää uutta ipodia.
Olin luullut että voin noin vain päivittää käyttikseni netistä mutta ilmeisesti mun pitääkin ostaa uusi. Onko näin? Siis ilmeisesti menen Apple storeen ja ostan sieltä tämän Leopard-käyttiksen. Näytti maksavan yli 100 euroa. Vai selviänkö tästä jotenkin halvemmalla? Pitääkö mun tietää muuta?
Ja vielä toinen tyhmä kysymys: Kun Safaria käyttää, se arvaa ekoista lyönneistä mille sivuille on menossa. Miten näitä arvauksia voi poistaa? Joskus kun konetta käyttää toinen henkilö, tulee kiusallisia hetkiä kun hän näkee millä sivuilla koneelta on joskus käyty..
Mac pönttö

4

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et voi tuosta vaan mennä ostaa rytkäyttämään sitä Leopardia. Sitä varten pitää olla ainakin G4-prossu (867 MHz tai enemmän) ja vähintään 512 MB muistia. Onko?

Jos ei ole, laita Hopeiseen Omenaan ostoilmoitus Tiikeristä (10.4). Jos kiikastaa vain muistista, osta lisää — mieluiten niin paljon kuin menee — niin voit halutessasi laittaa sen Leopardinkin.

Safarin Asetuksista saa noita automaattisia täydennyksiä pois ja päälle. Koska meillä on aika lailla eri versiot enkä muista vanhoista mitään, en arvaa neuvoa tarkemmin. Normaalilla järjellä löytyy kyllä.:)

• tuohon..

>Sitä varten pitää olla ainakin G4-prossu (867 MHz tai enemmän) ja vähintään 512 MB muistia.

Täällä on PB 12" 867Mhz 1128 MB ja piti palata Tigeriin kun rantapallo pyörinyt ja tuulettimet huutaneet jopa Mail ohjelma käyttäessä. En suosittele.

• 1stMacFinn

Ota omenan alta Tietoja tästä Macistä. Siitä näet muistin määrän. Ja Lisätietoja kohdasta saat loput tiedot esim. prosessorista ja levytilasta ym.

Saattaa olla, että käytetty Tiikeri on sulle paras vaihtoehto.

Safarista sen verran, että Safari-valikossa on Nollaa Safari. Se auttaa tuohon ongelmaan, muistaakseni. Ja jatkossa, jos surffaat sivuille, joista et halua jälkiä, käytä siitä samasta valikosta Yksityinen selaus valintaa, ei jää jälkiä.

• Pantterin Safarissa tosiaan jo Yksityinen selaus? Voin toki muistaa väärin mutta muistelen että ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2735
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      420
      2254
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2156
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2000
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1769
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1689
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1206
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1154
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1059
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      977
    Aihe