uusi käyttöjärjestelmä

Mac pönttö

Moi, olen tyytyväinen Mac-käyttäjä vuodesta 1986 mutta silti minulla on aivan olemattomat tiedot. Olen siis vain käyttänyt konetta, enkä ymmärrä siitä mitään.
Minulla on nyt muutaman vuoden vanha imac ja siinä käyttöjärjestelmän versio Os X 10.3.9. Uusi ipodini sanoo kuitenkin että tuo on liian vanha eikä sillä voi käyttää uutta ipodia.
Olin luullut että voin noin vain päivittää käyttikseni netistä mutta ilmeisesti mun pitääkin ostaa uusi. Onko näin? Siis ilmeisesti menen Apple storeen ja ostan sieltä tämän Leopard-käyttiksen. Näytti maksavan yli 100 euroa. Vai selviänkö tästä jotenkin halvemmalla? Pitääkö mun tietää muuta?
Ja vielä toinen tyhmä kysymys: Kun Safaria käyttää, se arvaa ekoista lyönneistä mille sivuille on menossa. Miten näitä arvauksia voi poistaa? Joskus kun konetta käyttää toinen henkilö, tulee kiusallisia hetkiä kun hän näkee millä sivuilla koneelta on joskus käyty..
Mac pönttö

4

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et voi tuosta vaan mennä ostaa rytkäyttämään sitä Leopardia. Sitä varten pitää olla ainakin G4-prossu (867 MHz tai enemmän) ja vähintään 512 MB muistia. Onko?

      Jos ei ole, laita Hopeiseen Omenaan ostoilmoitus Tiikeristä (10.4). Jos kiikastaa vain muistista, osta lisää — mieluiten niin paljon kuin menee — niin voit halutessasi laittaa sen Leopardinkin.

      Safarin Asetuksista saa noita automaattisia täydennyksiä pois ja päälle. Koska meillä on aika lailla eri versiot enkä muista vanhoista mitään, en arvaa neuvoa tarkemmin. Normaalilla järjellä löytyy kyllä.:)

      • tuohon..

        >Sitä varten pitää olla ainakin G4-prossu (867 MHz tai enemmän) ja vähintään 512 MB muistia.

        Täällä on PB 12" 867Mhz 1128 MB ja piti palata Tigeriin kun rantapallo pyörinyt ja tuulettimet huutaneet jopa Mail ohjelma käyttäessä. En suosittele.


    • 1stMacFinn

      Ota omenan alta Tietoja tästä Macistä. Siitä näet muistin määrän. Ja Lisätietoja kohdasta saat loput tiedot esim. prosessorista ja levytilasta ym.

      Saattaa olla, että käytetty Tiikeri on sulle paras vaihtoehto.

      Safarista sen verran, että Safari-valikossa on Nollaa Safari. Se auttaa tuohon ongelmaan, muistaakseni. Ja jatkossa, jos surffaat sivuille, joista et halua jälkiä, käytä siitä samasta valikosta Yksityinen selaus valintaa, ei jää jälkiä.

      • Pantterin Safarissa tosiaan jo Yksityinen selaus? Voin toki muistaa väärin mutta muistelen että ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2710
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2001
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      274
      1059
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      969
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    Aihe