Eilen kun tuota ohjelmaa katsoin, niin onneksi istuin, muuten olisin lentänyt perseelleni. Siis nämä individualistit tuunaajat olivat johonkin kuppaseen saxoon upottaneet rahaa yli 40 tuhatta euroa, koska haluavat ajaa yksillöllisellä autolla. Ei perkele voi noin kahjoa porukkaa ollakaan. Pikkuauto, ja vanha sellainen, on surkea kottero, vaikka siihen upottaisikin noin paljon. Juontaja kysyikin, että mikset sillä rahalla olisi ostanut vaikka porschea, muta tärkeämpää on kuulemma yksilöllisyys. Uuden Boxsterin tuolla rahalla saa. Siis siellä...
Mahtaa kanssaihmisiä naurattaa.....
Tämä ei nyt ole hyökkäys sitikkaa kohtaan, vaan aivan yhtä älytöntä oli sitten minkä merkkinen rottelo hyvänsä kyseessä.
Eilinen Fifth Gear
21
1832
Vastaukset
- mieltä
Ja ovat rumiakin vielä.
Ei jummarra..- maku maku
on vaikea väitellä, jokaisella on oma mielipide.
- niimpä niin
mutta eikös jokaisella ole oikeus pistää omat rahansa minne haluaa. En puolusta mitenkään tätä, mutta meitä on moneksi. Jos mennään jenkkilään, niin sieltä niitä rahan levittäjä vasta löytyy. kyllä niitä tunig rakentaija löytyy meiltä omasta takaakin, ketkä laittaa älyttömiä määriä autoihin, etenkin ne jotka teettää kaiken muualla, koska ei itse osaa tai pysty tekemään. Mutta harrastukset maksaa aina. Itsellä on eräs tuttu, joka myös laittoi aika isot rahat rakenteluun, vaikka itse teki suurimman osan töistä. Sanoi että mieluimmin hän rahat tähän harrastukeen laittaa, kun kantaa ne kaljakupilaan, projektiin meni 4v, kun sen rahamäärän jakoi vuosille niin ei siitä niin kauhean iso lasku tullut.
- c3po-
En huomannut koko juttua, sen kyllä näin jossa se raivosi C3:n huonosta laadusta ja vain sivulauseenomaisesti kehui muuten.
Kyllä itsekin ottaisin ennen Boxterin mutta toiset tykkää näpertää ja kyllä kai sitikkakin tuon tuunaamisen jälkeen kulkee kuin kilpa-auto? - Automiekkonen
c3po- kirjoitti:
En huomannut koko juttua, sen kyllä näin jossa se raivosi C3:n huonosta laadusta ja vain sivulauseenomaisesti kehui muuten.
Kyllä itsekin ottaisin ennen Boxterin mutta toiset tykkää näpertää ja kyllä kai sitikkakin tuon tuunaamisen jälkeen kulkee kuin kilpa-auto?Yksi niistä tuunatuista oli ihan 1.0-koneella varustettu, eli varmasti kulkee. Ja vaikka tuollaiseen katiskaan työntäisi kuinka paljon rahaa tahansa, niin ajo-ominaisuuksia, turvallisuutta sun muuta ei saa lähellekään sitä tasoa kuin uudessa autossa.
- c3p0
Automiekkonen kirjoitti:
Yksi niistä tuunatuista oli ihan 1.0-koneella varustettu, eli varmasti kulkee. Ja vaikka tuollaiseen katiskaan työntäisi kuinka paljon rahaa tahansa, niin ajo-ominaisuuksia, turvallisuutta sun muuta ei saa lähellekään sitä tasoa kuin uudessa autossa.
Niin, en ohjelmaa nähnyt, oletin vain että porssen hinnalla saisi vaisumpaankin kiesiin rakennettua asialliset ajo-ominaisuudet ja tehokkaan moottorin. Mutta vain jos osaa. Ilmeisesti tässä oli siis satsattu blingbling-hölynpölyyn koko rahalla.
Jos ei pidä Porschesta, pitäisikö ostaa sellainen vain siksi koska sattuu olemaan varaa moiseen? Onko se jotenkin väärin käyttää ne rahat sen auton rakenteluun, josta pitää? Mielestäni hienoa että todellakin löytyy ihmisiä jotka viis veisaavat siitä mikä sen auton merkki, status ja rahassa mitattava arvo on vaan rakentelevat "sydämellä".
Auton, rakennellunkaan ei ole tarkoitus olla kilpa-auto, eihän ajoratakaan ole kilpa-ajoa varten. Tuo litrainenkin kone on arkiajoon jopa yllättävän pirteä, ja mikäs sen mukavampaa kuin auto joka miellyttää silmää, ja kaiken lisäksi kulkee 5-6 litran keskikulutuksella ja kulutusosat on halpoja.
Kuka tahansa jolla on riittävä saldo tilillä, voi kävellä kauppaan ja ostaa sen Porschen. Kuka tahansa ei kykene auton rakenteluun, joten pisteet kyllä jälkimmäiselle ilman muuta. Saxon hankinnan kun edes voi perustella järkisyillä, Porschen hankintaa sen sijaan ei.
Niin, ja onhan suomessakin rakennettu turbo-AX joka taitaisi tuollaisen Boxsterin kyykyttää mennen tullen, jos tuota puolta aiheesta aletaan miettiä. Ja samaan pystyy saman rakentelijan BX Van turbo ... ja varmasti hymyilyttää moisen kanssa enemmän kuin Porsche-kuskia :)- Automiekkonen
Itse ainakin säälin niitä, jotka työntävät hirmu rahat johonkin vanhaan paskaan, josta ei millään maailman rahalla saa mm. uuden porschen veroista.
Ja mitähän helvetin väliä on sillä, syökö auto 5 vai 15 litraa satkulla, jos siihen on varaa työntää 40 tonnia rahaa ? Haloo..... - outlanderisti
Automiekkonen kirjoitti:
Itse ainakin säälin niitä, jotka työntävät hirmu rahat johonkin vanhaan paskaan, josta ei millään maailman rahalla saa mm. uuden porschen veroista.
Ja mitähän helvetin väliä on sillä, syökö auto 5 vai 15 litraa satkulla, jos siihen on varaa työntää 40 tonnia rahaa ? Haloo.....Suomessa ei 40te saa juuri minkään näköistä Porschea? vai saako? Johan vähän parempi perheauto maksaa tuon. Näkyy tuo halvin uutena maksavan 70te ja halvin OIKEA liki 200te????? Et jos tommosen 10te autoa rakentaa kolmekin vuotta ja pistää siihen tuon 40te fyffee niin aika halvalla saa taatusti katseita keräävän auton.
- täällä huutelet
Automiekkonen kirjoitti:
Itse ainakin säälin niitä, jotka työntävät hirmu rahat johonkin vanhaan paskaan, josta ei millään maailman rahalla saa mm. uuden porschen veroista.
Ja mitähän helvetin väliä on sillä, syökö auto 5 vai 15 litraa satkulla, jos siihen on varaa työntää 40 tonnia rahaa ? Haloo.....eikö ole yksi ja sama laittaako joku autoon 40t vai laittaako sen kaljaan.
Eihän kaikki autoilijat osaa edes ajovaloa vaihtaa.
Ja rata-autototkin vie äkkiä 60t ja enemmänkin jos haluaa pärjätä, no onhan se kuskistakin kiinni.
Veneeseenkin voi pläjäyttää vaikka 100t niin pääsee nauttimaan merestä. - Automiekkonen
outlanderisti kirjoitti:
Suomessa ei 40te saa juuri minkään näköistä Porschea? vai saako? Johan vähän parempi perheauto maksaa tuon. Näkyy tuo halvin uutena maksavan 70te ja halvin OIKEA liki 200te????? Et jos tommosen 10te autoa rakentaa kolmekin vuotta ja pistää siihen tuon 40te fyffee niin aika halvalla saa taatusti katseita keräävän auton.
En ole väittänytkään, että TÄÄLLÄ saa porschen tuolla rahalla, mutta briteissä saa. Ja se nyt on yhdentekevää laittaako sen rahan vanhaan rotteloon kerralla vaiko kolmessa vuodessa, sama summa se on kuitenkin. Ja kun ne rahat menevät siinä tosiaan kuin kankkulan kaivoon. Muutaman tonnin noista rotiskoista voi säälistä saada, mutta porschesta sen saman saa vielä 20 vuoden päästä.....
- outlanderisti
Automiekkonen kirjoitti:
En ole väittänytkään, että TÄÄLLÄ saa porschen tuolla rahalla, mutta briteissä saa. Ja se nyt on yhdentekevää laittaako sen rahan vanhaan rotteloon kerralla vaiko kolmessa vuodessa, sama summa se on kuitenkin. Ja kun ne rahat menevät siinä tosiaan kuin kankkulan kaivoon. Muutaman tonnin noista rotiskoista voi säälistä saada, mutta porschesta sen saman saa vielä 20 vuoden päästä.....
Vm 1979 911 SC 3,0 pyynti 26900e. Halvin 911 tänään 136800euroo eli 110000euroo pudonnu hinta?? miten se säilyminen olikaan? Sitäpaitsi halvin 911 maksaa saarellakin yli 62000£ et sillee.
- Automiekkonen
outlanderisti kirjoitti:
Vm 1979 911 SC 3,0 pyynti 26900e. Halvin 911 tänään 136800euroo eli 110000euroo pudonnu hinta?? miten se säilyminen olikaan? Sitäpaitsi halvin 911 maksaa saarellakin yli 62000£ et sillee.
"Muutaman tonnin noista rotiskoista voi säälistä saada, mutta porschesta sen saman saa vielä 20 vuoden päästä....."
Eli kyse oli siitä, että sen muutaman tonnin saa porschesta (boxster) vielä 20 vuoden päästäkin, en ole missään väittänyt, että autojen arvo ei tipu.
Ja nimenomaan boxsterista oli alunperinkin puhe, ei noista kalliimmista. Automiekkonen kirjoitti:
Itse ainakin säälin niitä, jotka työntävät hirmu rahat johonkin vanhaan paskaan, josta ei millään maailman rahalla saa mm. uuden porschen veroista.
Ja mitähän helvetin väliä on sillä, syökö auto 5 vai 15 litraa satkulla, jos siihen on varaa työntää 40 tonnia rahaa ? Haloo....."Uuden Porschen veroista ..."
Sehän ei ole mikään absoluuttinen totuus, mikä auto on toisen veroinen ja mikä ei. Se on puhdas makuasia. Jos jonkun mielestä uusi Porsche ei kiinnosta pätkän vertaa eikä herätä minkäänlaisia omistushaluja, et voi sanoa hänen olevan väärässä.
Ja miksei sillä olisi rikkaallekin väliä mitä se auto kuluttaa? Luulenpa että ne joilla todella on varaa hankkia kalliimpi auto, ovat rikastuneet juuri siksi koska on tullut useammassakin känteessä mietittyä mihin ne rahansa laittaa. Aika ajoin toki pulpahtaa pintaan näitä perintö-, tms uusrikkaita jotka elävät vähän aikaa otsikoissa näyttävästi ja katoavat yhtä nopeasti kuin ilmestyivät.
Ja vielä, todella harva todellinen autoharrastaja miettii mikä sen auton arvo on 20 vuoden päästä. Ei sitä sijoitukseksi hankita eikä rahan takia, vaan se on rakas harrastus. Lopputuloksen arvoa omistajalleen ei pidä, eikä voi mitata rahassa.- vaan..
shamr0ck kirjoitti:
"Uuden Porschen veroista ..."
Sehän ei ole mikään absoluuttinen totuus, mikä auto on toisen veroinen ja mikä ei. Se on puhdas makuasia. Jos jonkun mielestä uusi Porsche ei kiinnosta pätkän vertaa eikä herätä minkäänlaisia omistushaluja, et voi sanoa hänen olevan väärässä.
Ja miksei sillä olisi rikkaallekin väliä mitä se auto kuluttaa? Luulenpa että ne joilla todella on varaa hankkia kalliimpi auto, ovat rikastuneet juuri siksi koska on tullut useammassakin känteessä mietittyä mihin ne rahansa laittaa. Aika ajoin toki pulpahtaa pintaan näitä perintö-, tms uusrikkaita jotka elävät vähän aikaa otsikoissa näyttävästi ja katoavat yhtä nopeasti kuin ilmestyivät.
Ja vielä, todella harva todellinen autoharrastaja miettii mikä sen auton arvo on 20 vuoden päästä. Ei sitä sijoitukseksi hankita eikä rahan takia, vaan se on rakas harrastus. Lopputuloksen arvoa omistajalleen ei pidä, eikä voi mitata rahassa.tutulla kaverilla oli sellainen ja hankki. Mutta miten siinä sitten kävikään. Piti pari vuotta ja totesi että oli tyhmin ostos mitä oli tehnyt. Tällä hetkellä hän ajelee C5 farkulla että silleen.
- Automiekkonen
shamr0ck kirjoitti:
"Uuden Porschen veroista ..."
Sehän ei ole mikään absoluuttinen totuus, mikä auto on toisen veroinen ja mikä ei. Se on puhdas makuasia. Jos jonkun mielestä uusi Porsche ei kiinnosta pätkän vertaa eikä herätä minkäänlaisia omistushaluja, et voi sanoa hänen olevan väärässä.
Ja miksei sillä olisi rikkaallekin väliä mitä se auto kuluttaa? Luulenpa että ne joilla todella on varaa hankkia kalliimpi auto, ovat rikastuneet juuri siksi koska on tullut useammassakin känteessä mietittyä mihin ne rahansa laittaa. Aika ajoin toki pulpahtaa pintaan näitä perintö-, tms uusrikkaita jotka elävät vähän aikaa otsikoissa näyttävästi ja katoavat yhtä nopeasti kuin ilmestyivät.
Ja vielä, todella harva todellinen autoharrastaja miettii mikä sen auton arvo on 20 vuoden päästä. Ei sitä sijoitukseksi hankita eikä rahan takia, vaan se on rakas harrastus. Lopputuloksen arvoa omistajalleen ei pidä, eikä voi mitata rahassa.Monetkaan jutut autoissa eivät ole absoluuttisia, mutta kyllä se tasan tarkkaan absoluuttista on, että Citroen Saxosta, vanhasta rupusesta pikkuautosta, sen enempää kuin minkään muunkaan merkkisestä pikkuautosta, ei tule porschen veroista, ei sitten millään. Ei korirakenteeltaan, ei laadultaan, ei ajo-ominaisuuksiltaan eikä miltään osin. Siitä on turha edes väitellä. Mutta siinähän tuunaavat....
Automiekkonen kirjoitti:
Monetkaan jutut autoissa eivät ole absoluuttisia, mutta kyllä se tasan tarkkaan absoluuttista on, että Citroen Saxosta, vanhasta rupusesta pikkuautosta, sen enempää kuin minkään muunkaan merkkisestä pikkuautosta, ei tule porschen veroista, ei sitten millään. Ei korirakenteeltaan, ei laadultaan, ei ajo-ominaisuuksiltaan eikä miltään osin. Siitä on turha edes väitellä. Mutta siinähän tuunaavat....
Vanha ja rupunen ... se on aika subjektiivinen mielipide. Moni vanha auto on sen verran hyvin pidetty, varsinkin ne rakennellut harrasteautot että ovat paremmassa kunnossa kuin muutaman vuoden ikäiset bulevardisportit joiden omistajat eivät ymmärrä auton ylläpidosta mitään.
Ajo-ominaisuuksista sen verran että Saxo edeltäjineen on yhä kovaa valuuttaa autoslalomissa ja sprintissä ... miksiköhän?
Jos kiinnostaa esimerkki siitä miten vanha harrasteuato todella kunnostetaan käyttöön, etsipä jostakin käsiisi GTI-lehti jossa mintunvihreä BX 19GTi 16V ... tai toinen hyvä esimerkki löytyy nimellä "BX PK-evolution" ... tutkiskelepa noita.- Automiekkonen
shamr0ck kirjoitti:
Vanha ja rupunen ... se on aika subjektiivinen mielipide. Moni vanha auto on sen verran hyvin pidetty, varsinkin ne rakennellut harrasteautot että ovat paremmassa kunnossa kuin muutaman vuoden ikäiset bulevardisportit joiden omistajat eivät ymmärrä auton ylläpidosta mitään.
Ajo-ominaisuuksista sen verran että Saxo edeltäjineen on yhä kovaa valuuttaa autoslalomissa ja sprintissä ... miksiköhän?
Jos kiinnostaa esimerkki siitä miten vanha harrasteuato todella kunnostetaan käyttöön, etsipä jostakin käsiisi GTI-lehti jossa mintunvihreä BX 19GTi 16V ... tai toinen hyvä esimerkki löytyy nimellä "BX PK-evolution" ... tutkiskelepa noita.Kyllä sen tietää itse kukin, että rahalla paljon saa, mutta nuo edellä luettelemani ominaisuudet, kun puhutaan mm. UUDESTA porschesta, eli ajo-ominaisuudet, yleinen laatu, korirakenne (tärkeä), niitä ei vanhaan saxoon saa rahallakaan uutta nykyautoa vastaavaksi.
Mutta kukin työntää rahansa vaikka kankkulan kaivoon. Itse en koskisi vanhaan pikkuautoon pitkällä tikullakaan, puhumattakaan että työntäisin siihen 40 tonnia rahaa...ei helevetti. - mitä sitten
Automiekkonen kirjoitti:
Monetkaan jutut autoissa eivät ole absoluuttisia, mutta kyllä se tasan tarkkaan absoluuttista on, että Citroen Saxosta, vanhasta rupusesta pikkuautosta, sen enempää kuin minkään muunkaan merkkisestä pikkuautosta, ei tule porschen veroista, ei sitten millään. Ei korirakenteeltaan, ei laadultaan, ei ajo-ominaisuuksiltaan eikä miltään osin. Siitä on turha edes väitellä. Mutta siinähän tuunaavat....
valitat, jos se ei ole sinun pussista pois, niin minä olisin sinuna hiljaa. sama se minulle vaikka sinä laittaisit omat rahasi, vaikka ilotyttöön, ei se minua ainakaan haittaa. Tai hautaat rahasi vaikka paskatunkiolle, se on sinun asiasi. Ymmärsitkö? En minä tule ainakaan siunailemaan tänne, miten sinä olet rahasi käyttänyt.
- omat rahat
Automiekkonen kirjoitti:
Kyllä sen tietää itse kukin, että rahalla paljon saa, mutta nuo edellä luettelemani ominaisuudet, kun puhutaan mm. UUDESTA porschesta, eli ajo-ominaisuudet, yleinen laatu, korirakenne (tärkeä), niitä ei vanhaan saxoon saa rahallakaan uutta nykyautoa vastaavaksi.
Mutta kukin työntää rahansa vaikka kankkulan kaivoon. Itse en koskisi vanhaan pikkuautoon pitkällä tikullakaan, puhumattakaan että työntäisin siihen 40 tonnia rahaa...ei helevetti.Olet varmaan jo lähettänyt tälle saxo tunarille mielipiteesi, ja neuvosi rahan käytöstä, kun noin täälläkin vaahtoat tästä aiheesta.
- Automiekkonen
omat rahat kirjoitti:
Olet varmaan jo lähettänyt tälle saxo tunarille mielipiteesi, ja neuvosi rahan käytöstä, kun noin täälläkin vaahtoat tästä aiheesta.
Pitäisiköhän ? Onneksi Suomi on vapaa maa, ja arvostella saa.
Tosin tuossa joku ehdotti että ilotyttöihin laittaisi rahaa. No, mikäs siinä. Kun käyttää kortonkia, niin sillä 40 tonnilla saa aika paljon enemmän iloa kuin jollain kuppasella pikkuauton raadolla. Ja säästyy taudeilta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2354280- 1242184
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2151811Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641784- 1791634
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1861506- 541364
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751281- 601262
- 1191161