Kuukautisten siirto?

??!

Haluaisin tietää voiko kuukautisia siirtää hoitojen aikana. Olemme lähdössä matkalle ja samana kuuna hoidot ovat tauolla. Kuukautiseni alkavat kesken kahden viikon matkaa ja haluaisin niitä siirtää, mutta onko jollain muulla kokemuksia tai tietoa siirrosta, että onkohan se edes mahdollista? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

9

1737

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tammikuu_08

      Voit soittaa ja tarkistaa asian vielä lääkäriltä. Minulla siirrettiin juuri ennen hoitoja matkan vuoksi eikä siitä ainakaan ollut mitään haittaa.

      • ??!

        Kiitos paljon vastauksesta!


      • tulossa...

        eli matka menkat. Itseltäni löytyy kaapista kyllä lääkkeitä, jolla menkkoja saisi siirrettyä, mutta mietin vaan sitä, että mitä jos olenkin raskaana (vaikka taitaa olla toiveajattelua). Kun yritys on kuitenkin koko ajan päällä, eikä niitä lääkkeitä saa syödä, jos on raskaana. Onko kellään kokemuksia???


    • Marissssa

      Minä siirsin mun menkat ihan saman jutun takia pillereiden avulla (en muista niiden nimeä) ja mulle se oli aivan kauheeta! Olin niin turvoksissa, oli paha olo, päänsärkyä ja mahakipua koko matkan ajan! Sen lisäksi mun kierto meni ihan sekaisin, joten jos saisin tehdä uudelleen, ottaisin mielummin menkat!!! Mutta mulla on tosin aika kovat menkat, joten voi olla että jos ei vouda niin paljon eikä oo hirveet kivut, niin sen voi siirtää helpommin. En tiedä, mutta mulle ei sovinnut!

    • Nöpsik

      Kallis ihminen!
      Älä siirä!!! ma olen siirtanut pillereiden avulla (edes lääkäri antanut ohjeet)ja koko kierto meni sekaisin ja rahat hoitoihin/lääkeihin menivat hukaan... Nyyt ajatelen että olisin jo raskaana jos ei olisin tempailut sen kanssa.....
      Kyllä sa voit nautia lomaa edes kun on menkat

    • Tammikuu_08

      Minulla ei ollut oireita lääkkeistä (keltarauhashormonia). Noita ei saisi syödä jos on raskaana, mutta koska yritys oli koko ajan päällä, en voinut aisaa täysin tietää. Lääkäri sanoi, että ei ole hyvä syödä (koska määrä on niin iso siirrettäessä menkkoja), mutta että kyllä hänellä on potilaita, jotka ovat syöneet ja olleetkin raskaana eikä siitä ole mitään seurauksia tullut. Tuo kierron sotkeentuminen riippuu varmaan siitä, että mikä hoito teillä on meneillään. Meillä alkoi piikittely menkkojen alkaessa, joten normaalikierrolla ei ole mitään väliä.
      Olen kyllä ollut etelässä myös menkoilla ja kyllä se niinkin menee ihan ok. Tietty jos on viikon matka ja siinä vielä menkat, niin tuntuuhan se vähän rajoittavalta. Riippuu tietty paikasta, siisteydestä jne..

      • ??!

        Siinä kuussa ei ole ollenkaan hoitoja matkan ajankohdasta riippuen, eli edelliset menkat ehtineet tulla ja mennä ja sitä ennen ehdin jo testaillakin. Tietenkään TÄYSIN varmaa ei tieto raskaudesta välttämättä ole, vaikka kuinka testailisi... Minullakin kun sattuu aika runsaasti vuotamaan, siksi toivon että jotain olisi tehtävissä. Koskaan en ole tamponin kanssa uinut ja ajatus jostain syystä ei ole kovin kiehtova!


      • ??!
        ??! kirjoitti:

        Siinä kuussa ei ole ollenkaan hoitoja matkan ajankohdasta riippuen, eli edelliset menkat ehtineet tulla ja mennä ja sitä ennen ehdin jo testaillakin. Tietenkään TÄYSIN varmaa ei tieto raskaudesta välttämättä ole, vaikka kuinka testailisi... Minullakin kun sattuu aika runsaasti vuotamaan, siksi toivon että jotain olisi tehtävissä. Koskaan en ole tamponin kanssa uinut ja ajatus jostain syystä ei ole kovin kiehtova!

        Niin ja olen joskus aikaisemmin saanut näitä siirtopillereitä lääkäriltä, eikä ole tullut mitään sivuvaikutuksia ja kuukautiset tulleet ihan normaalisti parin päivän päästä kun niiden syömisen lopetin.


      • lääkärille?
        ??! kirjoitti:

        Niin ja olen joskus aikaisemmin saanut näitä siirtopillereitä lääkäriltä, eikä ole tullut mitään sivuvaikutuksia ja kuukautiset tulleet ihan normaalisti parin päivän päästä kun niiden syömisen lopetin.

        Moi! Soititko lääkärille? Mitä hän oli asiasta mieltä? Itseäni kiinnostaa tietää, kun on sama juttu tulossa...

        Mä oon kerran menkkoja siirtänyt Primolutilla laparoskopian takia, eikä tullut mitään sivuvaikutuksia.

        Itseäni tosin vaan mietityttää se (niin kuin aiemmin jo kirjoitin), että noita lääkkeitä ei saisi syödä, jos on raskaana, mutta mistäs sen taas tietää ennen kuin ne menkat alkaa...

        On tää naisena oleminen välillä ongelmallista :-)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4894
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3217
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1365
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1196
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      865
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe