"kristallihiekka"

aasaisa

Millaista on kyseinen hiekka?
Tarkennan, että tarkoitan sellaista valkoista, kiteistä tavaraa.Siivotaan kakat pois, mutta miten ne pissat? Jätetäänkö ne hiekkiksen pohjalle vai miten se tehdään?
Kiitoksia asiallisista neuvoista!

9

4381

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CatZ<33

Tossa alempana on kunnon jutut kissanhiekasta mutta kerron silti koska ite omistan tota hiekkaa :D

Eli kakat siivotaan pois, pissat saa jäähä siihen, sekoittele vähän hiekkaa sinnetänne niin että leviää ne pissiset hiekat ympäriinsä. tolla hiekalla on vaihtoaika kuukauden jälkeen vasta kokonaan, eli uuet hiekat tilalle vaan. Yleensä niissä pusseissa lukee kaikki tarpeelliset ohjeet. Ja vaikka sitä pissaa onkin kuukauden pissat siinä niin meillä se ei kyllä haise yhtään siis jos vain 1 kissa pissaa siihen.

Kahden kissan pissat kandee siivota puoleskuukaudes.

• luulaa3

Siis se että kauanko kestää. Mulla oli kaksi kissaa kun kristallihiekkaa käytin. Kollinkusi vaan haisee niin hirveelle ettei sen teho siihen riittänyt kuin hädin tuskin viikoksi joten vaihdoin sitten tavalliseen hiekkaan.

• ....
        luulaa3 kirjoitti:

Siis se että kauanko kestää. Mulla oli kaksi kissaa kun kristallihiekkaa käytin. Kollinkusi vaan haisee niin hirveelle ettei sen teho siihen riittänyt kuin hädin tuskin viikoksi joten vaihdoin sitten tavalliseen hiekkaan.

Meillä on myös nyt siirrytty Rainbow-kristallihiekkaan. Ja todellakin riippuu kissasta miten kauan hiekka riittää. Meillä on kaksi kissaa ja yksi pussi kestää noin puolitoista viikkoa, jonka jälkeen haju alkaa olla niin paha, että hiekat on pakko vaihtaa. Molemmat kissat on leikattuja ja terveitä, joten niiden kusi ei sillälailla haise pahalle. Muuten olen kyllä tykännyt kristallihiekasta. Se on erittäin helppohoitoista, kun kusia ei tarvitse aina kuopia laatikosta ja kestää suht pitkään hajuttomana. Toisekseen hiekka on erittäin kevyttä, joten autottomankin on se helppo kantaa kaupasta kotiin. Ja mikä parasta, kristallihiekkakiteet ei näy lattialla ja matoilla toisin kuin joku valkoinen savihiekka.

• banaani
        .... kirjoitti:

Meillä on myös nyt siirrytty Rainbow-kristallihiekkaan. Ja todellakin riippuu kissasta miten kauan hiekka riittää. Meillä on kaksi kissaa ja yksi pussi kestää noin puolitoista viikkoa, jonka jälkeen haju alkaa olla niin paha, että hiekat on pakko vaihtaa. Molemmat kissat on leikattuja ja terveitä, joten niiden kusi ei sillälailla haise pahalle. Muuten olen kyllä tykännyt kristallihiekasta. Se on erittäin helppohoitoista, kun kusia ei tarvitse aina kuopia laatikosta ja kestää suht pitkään hajuttomana. Toisekseen hiekka on erittäin kevyttä, joten autottomankin on se helppo kantaa kaupasta kotiin. Ja mikä parasta, kristallihiekkakiteet ei näy lattialla ja matoilla toisin kuin joku valkoinen savihiekka.

Itse en pidä Rainbown kristallista koska se on pyöreää ja kulkeutuu näin helpommin pitkin. Meillä on tällä hetkellä Fresh&Easyä (myös nimellä White&clean) joka on rakeista eikä pyöri pitkin kämppää samanlailla. :)

Noin muuten...kristallia voittanutta ei ole! :D

• wqdqdeqdqwdwq

Meillä kaks kissaa ja vaihto väli hiekalla kolme viikkoa.... kakat kerään välillä pois. meidän kissat tykkää... välillä kokeilin paakkuuntuvaa hiekkaa mutta kissat ei tykänny siitä enää, tuli mielenosotus kakka läjä hiekkalaatikon eteen. Siirryttiin takasin kristallihiekkaan.....

• merkki?

Minkämerkkistä kristallihiekkaa käytät?

• Pömppönen

Kristallihiekka ei ilmeisesti pölyä lainkaan?

Säälittää, kun meidän nöpöt (varsinkin Pömppönen) on aina hiekalla käynnin jälkeen otsa ihan hiekkapölyssä. Yritän pöllyttää sitä pois toisen otsalta, kun on varmaan kova savipölyn hajukin pienen nokassa tuolloin koko ajan.

• kissssskisssss
        Pömppönen kirjoitti:

Kristallihiekka ei ilmeisesti pölyä lainkaan?

Säälittää, kun meidän nöpöt (varsinkin Pömppönen) on aina hiekalla käynnin jälkeen otsa ihan hiekkapölyssä. Yritän pöllyttää sitä pois toisen otsalta, kun on varmaan kova savipölyn hajukin pienen nokassa tuolloin koko ajan.

Kun kissa raapii ja kuopii laatikossaan, tavallinen kissanhiekka pölisee ja kissa joutuu hengittämään sitä pölyä joka kerta kun käy laatikollaan. Monet kissanhiekat sisältävät asbestia joka tunnetusti ei ole mitään mukavaa ainetta kenenkään keuhkoille, ei varsinkaan pienen eläimen.

Kristalihiekka on hieman kalliimpaa kuin tavallinen mutta sen verran olen valmis maksamaan siitä etteivät kissani ainakaan minun pihiyteni takia sairastu pölykeuhkoon tai muuhun hengityselinten tautiin.

• Pömppönen
        kissssskisssss kirjoitti:

Kun kissa raapii ja kuopii laatikossaan, tavallinen kissanhiekka pölisee ja kissa joutuu hengittämään sitä pölyä joka kerta kun käy laatikollaan. Monet kissanhiekat sisältävät asbestia joka tunnetusti ei ole mitään mukavaa ainetta kenenkään keuhkoille, ei varsinkaan pienen eläimen.

Kristalihiekka on hieman kalliimpaa kuin tavallinen mutta sen verran olen valmis maksamaan siitä etteivät kissani ainakaan minun pihiyteni takia sairastu pölykeuhkoon tai muuhun hengityselinten tautiin.

Tosiaan menee kyllä henkeenkin, kun välillä Nöpöt aivastelevat hiekkaa kaapiessaan. Meillä mennään nyt pian kristallihiekan ostoon!

Miten voi olla mahdollista, että Suomessa saadaan myydä kissanhiekkaa, joka sisältää myös asbestia? En ole koskaan kuullut, että näin olisi. Tästä pitää ottaa selvä ja katsoa, mikä instanssi on laiminlyönyt vastuunsa. Tuohan on laitonta sekä kissojen että heidän omistajiensa kannalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe