Saako päivähoitaja

tupakoida

työaikana ja saako esiintyä humalassa vapaallakaan? Kysynpähän vaan.

68

6667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksen:

      Työaikana, lasten läsnäollessa, ei saa tupakoida. Vapaalla saa tehdä kaikkea sitä, mikä lain mukaan muutenkin on ihmisille sallittua.

      • roskikselle tai

        johonkin muuhun osoitettuiun paikkaan.
        Nykyisin monet rekrytoijat kysyvät,polttako hakija!
        Ja vapaa-ajallaan saa tehä mitä lystää,lain puitteissa tietenkin!


      • kyllä oikein
        roskikselle tai kirjoitti:

        johonkin muuhun osoitettuiun paikkaan.
        Nykyisin monet rekrytoijat kysyvät,polttako hakija!
        Ja vapaa-ajallaan saa tehä mitä lystää,lain puitteissa tietenkin!

        hyvää kuvaa lasten kanssa työskentelevästä saa jos se baarissa viikonloppuna vastaan tulee...


      • muttei niin
        roskikselle tai kirjoitti:

        johonkin muuhun osoitettuiun paikkaan.
        Nykyisin monet rekrytoijat kysyvät,polttako hakija!
        Ja vapaa-ajallaan saa tehä mitä lystää,lain puitteissa tietenkin!

        että lapset näkevät ja vapaalla saa tehdä mitä haluaa,lakeja noudattaen tietysti..luuletkos meitä pyhimyksiksi??


      • pk:ssa töissä...
        kyllä oikein kirjoitti:

        hyvää kuvaa lasten kanssa työskentelevästä saa jos se baarissa viikonloppuna vastaan tulee...

        Voi herran jestas sentään...meinaat että meillä hoitajilla ei saisi olla omaa elämää ja käydä joskus omien ystäviensä kanssa ravintolassa? Haluasinpa tietää mitä sinä teet työksesi? Onko sinulla sitten oikeus käydä, mutta meillä ei? Eiköhän se ole meidän oma asia, niin kuin sinunkin mitä me vapaa-ajallamme teemme. Älytöntä narisemista...ja ihan vaan siksi, että olemme päiväkodissa töissä.


      • Ei saa
        kyllä oikein kirjoitti:

        hyvää kuvaa lasten kanssa työskentelevästä saa jos se baarissa viikonloppuna vastaan tulee...

        hyvää kuvaa, kun tulee baarissa vastaan. On sitten kyseessä hoitaja tai siivooja. Humalainen ihminen ei koskaan ole edustava.


      • ???
        kyllä oikein kirjoitti:

        hyvää kuvaa lasten kanssa työskentelevästä saa jos se baarissa viikonloppuna vastaan tulee...

        Ei anna vanhemmistakaan hyvää kuvaa, jos ne tulee illalla baarissa vastaan . Eikö sama sitten päde niinkin päin. Missähän lapset sillä aikaa on??


      • vanhemmat...
        kyllä oikein kirjoitti:

        hyvää kuvaa lasten kanssa työskentelevästä saa jos se baarissa viikonloppuna vastaan tulee...

        käydä baarissa/olla humalassa/poltta tupakkaa. Ei se oikein hyvää kuvaa äidistä ja isästä anna, jos tulevat baarissa viikonloppuna vastaan.

        Viikonloput ovat perheen yhteistä aikaa, ja jos vanhemmat ovat baarissa, lapset ovat jonkun muun hoidossa tai jopa yksin! Ja seuraavanakin päivänä vanhemmat ovat krapulasta kiukkuisia tai jopa ihan sairaita.


      • käydä...
        Ei saa kirjoitti:

        hyvää kuvaa, kun tulee baarissa vastaan. On sitten kyseessä hoitaja tai siivooja. Humalainen ihminen ei koskaan ole edustava.

        baarissa ilman että on umpipäissään.


      • ............
        kyllä oikein kirjoitti:

        hyvää kuvaa lasten kanssa työskentelevästä saa jos se baarissa viikonloppuna vastaan tulee...

        Samalla logiikalla ihmetyttää, että miten kummassa sen sinun lapsesi hoitajan olet baarissa nähnyt. Olet tainnut itsekin olla baarissa. Ero vain se, että lapsen elämään hoitajan juominen viikonloppuna ei vaikuta millään tavalla.


      • sinäkö saat???
        kyllä oikein kirjoitti:

        hyvää kuvaa lasten kanssa työskentelevästä saa jos se baarissa viikonloppuna vastaan tulee...

        sinäkö olet hyvä vanhempi jos itse siellä baarissa viikonloppuna olet? haloo.. sinä voit vanhempana käydä baarissa mutta hän ei vaapaa-ajallaan koska työskentelee arkena päiväkodissa?????

        huh huh... eiköhän ne saa lastenhoitajatkin tehdä vapaa-ajallaan mitä tykkää. Ja jos baarissa on ei tarkoita että olisi siellä joka ilta... ja toiset osaavat juhlia hillitysti..


      • yhteistä?
        Ei saa kirjoitti:

        hyvää kuvaa, kun tulee baarissa vastaan. On sitten kyseessä hoitaja tai siivooja. Humalainen ihminen ei koskaan ole edustava.

        Niin sitä, että mitä yhteistä on sillä että on "baarissa" ja "on humalassa"?
        Minäkin olen ollut kymmenkunta kertaa baarissa ja joka ainoa kerta olen mennyt sinne omalla autolla.


      • raitis pph
        kyllä oikein kirjoitti:

        hyvää kuvaa lasten kanssa työskentelevästä saa jos se baarissa viikonloppuna vastaan tulee...

        Ei minusta...


      • olla
        yhteistä? kirjoitti:

        Niin sitä, että mitä yhteistä on sillä että on "baarissa" ja "on humalassa"?
        Minäkin olen ollut kymmenkunta kertaa baarissa ja joka ainoa kerta olen mennyt sinne omalla autolla.

        sitten sitä melko harvinaista laatua oleva. Luulempa että 95% baareissa olevista henkilöistä on myös humalassa. Humalan asteita on sitten monia, lievästä örveltämiseen saakka. Mutta kuten niin monasti ennenkin, näillä palstoilla taitaa tärkeintä olla vain se, miten parhaiten pääsee sivaltamaan tai oikaisemaan toista kirjoittajaa. ´Tai kirjoitusvirheiden listaaminen, ei aihe sisältö. Näsäviisaiden palsta...


      • baarissa ja selvinpäin
        olla kirjoitti:

        sitten sitä melko harvinaista laatua oleva. Luulempa että 95% baareissa olevista henkilöistä on myös humalassa. Humalan asteita on sitten monia, lievästä örveltämiseen saakka. Mutta kuten niin monasti ennenkin, näillä palstoilla taitaa tärkeintä olla vain se, miten parhaiten pääsee sivaltamaan tai oikaisemaan toista kirjoittajaa. ´Tai kirjoitusvirheiden listaaminen, ei aihe sisältö. Näsäviisaiden palsta...

        Minun vakiopaikassani, jos niin voi sanoa, on monia vakioasiakkaita, jotka ovat siellä yleensä selvinpäin ja omalla autolla. Itsekin kuulun heihin. Joskus ole sitten muilla kyydein, ja otan jotain väkevämpää. Baariin tullessani olen tosin oppinut kertomaan, että tänään olen alkoholittomalla linjalla, koska joskus on vahingossa annettu tavallinen olut, kun olen pyytänyt alkoholittoman. Käyn baarissa, jossa alkoholittomuuttakin arvostetaan, tekevät ihania alkoholittomia "drinksujakin".

        Jos joskus sitten alkoholia otankin, se tapahtuu kotona, ja kohtuudella. Inhoan krapula-aamuja, ja olen oppinut myöskin sen, että on täysin normaalia, jos ei halua ottaa baarissa alokoholia lainkaan, ja tällaisia henkilöitä on nykyään ilahduttavan paljon, vaikka muitakin sekaan kyllä mahtuu vielä.

        Samassa baarissa tapaan usein vanhimman lapseni entisiä hoitajia, ne ovat niitä parhaita, joita olen äidin urallani kohdannut. Ja ihan ovat humalassakin, eikä siinä mitään.

        itse olen hoitoalalla, ja en tupakoi työvuoron aikana. Vapaa-ajallani sitten teen mitä haluan, lainpuitteissa tietenkin. Mitä siinä nyt on outoa, samanlaisia ihmisiähän tässä ollaan. Turhaan pipo kiristää, jos toisten vapaa-aikaakin pitäisi jotenkin valvoa. Työnantajahan voi kieltää tietyillä aloilla tupakoinnin työvuoron aikana (jos ei tauoilla ole oikeutta poistua työpaikalta), mutta enimmäkseen kai siinä vieläkin edetään kannustamisen ja vapaaehtoisuuden pohjalta. Ei minulle ole mikään ongelma olla polttamatta seitsemän tuntia, ruokatunnilla sitten vaan otan korvaushoitona tabun kielen alle.

        Nämä ovat ikuisuus kysymyksiä. Omasta mielestäni täysin toisarvoisia. Tupakoimattomuus ja "nuhteettomuus" ei tee työntekijästä jotenkin "parempaa", joskus tuntuu jopa, että päinvastoin. Jos lapseni päiväkodista joku kävisikin tupakalla, ei se mielestäni maailmaa kaada. Kunhan lapset eivät jää ilman valvontaa sen vuoksi, tai muutoin turvallisuus vaarannu (esimerkiksi pieni lapsi pääsee tuhkakupille).


      • .
        kyllä oikein kirjoitti:

        hyvää kuvaa lasten kanssa työskentelevästä saa jos se baarissa viikonloppuna vastaan tulee...

        Jos törmäät baarissa lapsesi hoitajaan niin olet todennäköisesti itsekkin siellä kyseisessä baarissa vapaa ajallasi :)


      • ;))
        yhteistä? kirjoitti:

        Niin sitä, että mitä yhteistä on sillä että on "baarissa" ja "on humalassa"?
        Minäkin olen ollut kymmenkunta kertaa baarissa ja joka ainoa kerta olen mennyt sinne omalla autolla.

        siitä oletko humalassa vai et. En lähtisi kehumaan sillä että ajoin ihan itse baarista kotiin.;)


    • aion rentoutua tänään

      ja nauttia pullollisen siideriä, tai kaksikin.
      vietämme iltaa tuttavaperheen kanssa ja ryyppäämme. olenhan vapaalla vapaa tekemään mitä huvittaa. jokainenhan voi lapselle hoitajaa hakiessaan vaatimaan tämän olemaan 100% raitis.
      monasti olen kauppaan sattunut siideriostoksille samaan aikaan hoidokkien vanhempien kanssa.

    • ja isäkin

      Saavathan äiti ja isäkin, miksei siis hoitaja.
      Kukahan se onkaan lapsen kannalta tärkeämpi henkilö?
      Taidat olla niitä jotka sysää kaikki vastuun yhteiskunnalle ja itse saat tehdä mitä huvittaa.

    • tehkööt mitä

      haluavat, mutta työajalla ei tartteis kyllä polttaa. Vaikka sen tekisi nurkan takana, niin kyllä se haisee ja ne lapset sen huomaa.

      Ei kai sillä polttamisella merkitystä ole niitten lasten kohdalla, joiden vanhemmatkin polttaa, mutta niitten kohdalla on, joiden vanhemmat eivät polta.

      Jos vanhempi ei halua törmätä baarissa hoitajaan, niin pysyköön pois sieltä baareista ja ennen kaikkea pitäkööt lapsensa poissa sieltä.

    • kiva jos

      hoitaja haisee röökille kesken työpäivän. Sallittua se varmaan on, mutta ainakin itse olen huomannut, että tupakointi tehdään piilossa lasten silmistä. Tämä riittää minulle.

      Ja sitten tuo humalassa olo. Itse näin punaista kun näin lapseni hoitajan joka päivä lähimarketissa mäyräkoiran ostossa. Ja ihan itsellen osti, sen todisti hutera kävely ja toisinaan sen myös haistoi. Krapulassa siis töissä >:( Kuitenkin itse näen sen niin, että niinkauan kuin töissä ollaan selvinpäin, minulla ei ole oikeutta puuttua siihen. Vapaa-aika se on hoitajilla, opettajilla ja lääkäreilläkin. Se tosin on totta, että humalainen ei koskaan esiinny edukseen

    • että näkyvät ammatit:

      esim. pappi, poliisi,opettaja ja lastenhoitaja ei saa olla humalassa vapaa-ajallakaan, koska yhteiskunnassa katsotaan heti tällaistä käytöstä paheksuvasti, mutta itse (arvostelijat) saadaan ryypätä ja rellestää mielin määrin. Aika kaksinaamaista touhua.

    • on ihan

      perseet olalla ni kyl mä sit ymmärrän ja eiköhän se sauhuttelu ole jokaisen oma asia, mut ei lasten nähden.Pitääkö tässä nyt pelätä et kytätään esim. kaupassa, mitähän se päiväkodintäti nyt mahtaa ostaa... vaikka viikonlopuksi. voi herranjumala tätä "venäjää"!!!

      • määrää

        päiväkodeissa ja niiden piha-alueilla tapahtuvan tupakoinnin kielletyksi.
        Perhepäivähoidossa tupakointi vaikea asia. Hoitajantupakointi kiellettyä lasten läsnäollessa.Kuitenkin työ tehdään hoitajan kotona jolloin ollaan ykstyisalueella jotatupakkalaki ei koske kuten päiväkoteja. No, hoitaja puikkii parvekkeelle piiloon ja jättää lapset valvomatta tupakkatauon ajaksi.Rikkoo lakia, koska lapset ilman valvontaa!!!


      • LH84
        määrää kirjoitti:

        päiväkodeissa ja niiden piha-alueilla tapahtuvan tupakoinnin kielletyksi.
        Perhepäivähoidossa tupakointi vaikea asia. Hoitajantupakointi kiellettyä lasten läsnäollessa.Kuitenkin työ tehdään hoitajan kotona jolloin ollaan ykstyisalueella jotatupakkalaki ei koske kuten päiväkoteja. No, hoitaja puikkii parvekkeelle piiloon ja jättää lapset valvomatta tupakkatauon ajaksi.Rikkoo lakia, koska lapset ilman valvontaa!!!

        Itse en polta, mutta kyllä meidän päiväkodissa tupakoivat hoitajat käyvät tupakalla myös työaikana.. onhan se ihan sallittua. Niillä on oma tupakkapaikka "piilossa" ettei mistään heitä näe.
        Kyllä minulla on oikeus käydä baarissa viikonloppuna, ja usein niin teenkin. Itse asun pienellä paikkakunnalla jossa kaikki suunnilleen tuntevat toisensa. Mieluummin lähdenkin viereiseen kaupunkiin jos baariin aion mennä, sillä kyllä täällä vähän katotaan että päiväkodin täti ja baarissa. Kerran mulle tulikin yks ihminen tässä paikallisessa baarissa sanomaan että "sä oot töissä päiväkodissa. Eikö sun pitäs olla esimerkkinä niille lapsille eikä juosta baarissa?" Mä sanoin siihen että "tää on mun vapaa-aikaa. Ja tuskin ne lapset täällä baarissa ovat, ja tuskin myöskään pihalla sen jälkeen kun kävelen kotia!.
        Joten siis, kyllä baareissa on oikeus myös päiväkodin työntekijöillä käydä kunhan se ei häiritse työntekoa:


      • perhepäivähoitaja`
        määrää kirjoitti:

        päiväkodeissa ja niiden piha-alueilla tapahtuvan tupakoinnin kielletyksi.
        Perhepäivähoidossa tupakointi vaikea asia. Hoitajantupakointi kiellettyä lasten läsnäollessa.Kuitenkin työ tehdään hoitajan kotona jolloin ollaan ykstyisalueella jotatupakkalaki ei koske kuten päiväkoteja. No, hoitaja puikkii parvekkeelle piiloon ja jättää lapset valvomatta tupakkatauon ajaksi.Rikkoo lakia, koska lapset ilman valvontaa!!!

        käy pissalla tai kakalla (meilläkin on sellaisia tarpeita, yllätys yllätys)?
        Rikkooko hän silloinkin lakia, kun lapset ovat wc:ssa käynnin ajan ilman valvontaa?
        Vai pitääkö ne lapset ottaa vessaan mukaan?
        Vai onko hoitajalla oikeus käydä tarpeillaan vain työajan ulkopuolella?
        Vai saako hoitaja yleensäkään käydä pissalla tai kakalla?


    • ei saa

      eli minulle pph ohjaaja sanoi että Helsingissä perhepäivähoitajat (kunnaliset sekä yksityiset)eivät saa polttaa työaikana.

      • pphska

        Sanoa saa mitä haluaa.Käytäntö on eri asia.Moni ohjaajakin poltaa.Polttaa myös työaikana.Työspimus ei kiellä tupakointia työaikana.Pphn työaika usein yli kymmenen tuntia.Ne ketkä polttavat niin polttavat myös työaikana.


      • vaikka he
        pphska kirjoitti:

        Sanoa saa mitä haluaa.Käytäntö on eri asia.Moni ohjaajakin poltaa.Polttaa myös työaikana.Työspimus ei kiellä tupakointia työaikana.Pphn työaika usein yli kymmenen tuntia.Ne ketkä polttavat niin polttavat myös työaikana.

        polttaisivatkin,tekeekö se heistä huonompia hoitajia?


      • hoitaja
        vaikka he kirjoitti:

        polttaisivatkin,tekeekö se heistä huonompia hoitajia?

        altistaa hoitolapset passiiviselle tupakoinnille. Tänä päivänähän on tupakointi kiellettyä myös ravintoloissa( sallittua sitä varten erikseen varatussa tilassa ).Ravintoloiden savuttomuus on työntekijöiden terveyttä ajatellen tärkeää. Hoitaja kantaa nikotiinijäämiä ihollaan ja hengityksessään ja altistaa sitä kautta myös hoidokkinsa tupakan ainesosille. Ikävä juttu, mutta näin se vaan on.


    • lasten vanhemmat

      esiintyä humalassa vapaa-aikana? Ovat vielä suurimpia roolimalleja lapselle kuin hoitajat.
      Ja opettajat... kaikilta jotka ovat lapsen kanssa tekemisissä jollain tavalla pitäisi varmaan kieltää alkoholin käyttö vapaa-aikanaan.
      Aloittaja voisi varmaan tehdä laki-aloitteen eduskuntaan.

    • Hohhoh

      Juu, saako kaupan kassa olla humalassa vapaa-ajalla, saako lasten vanhemmat juoda...
      Tupakoida ei saa työajalla mutta se mitä vapaalla tekee luulisi olevan jokaisen oma asia. Onhan lastenhoitajillakin siviilielämänsä. Tollokin tietää ettei alkoholinkäyttö saa vaikuttaa työssä oloon ja töihin tullaan selvinpäin niinkuin missä tahansa työpaikassa tai ammatissa luulisi olevan

    • meidät

      velvoittaa käymään joka sunnuntai kirkossakin... hoh, hoh....

      • kyllä

        ainakin Hauholla.


    • neitihoitajatar

      Tupakointi on lasten kanssa työskenteleviltä työaikana kielletty.
      Vaikka sitten menisi piiloonkin.

      Sen sijaan vapaa-ajallaan voi toki juoda. Hirveässä kaatokännissä esiintyminen tuskin kenestäkään ihmisestä, ammatista viis, tuskin hyvää kuvaa antaa.

      • missään!

        Se ei ole laitonta.
        Kieltää voi yrittää....mutta silloin älähtää liitto.
        Jos työsopimuksessa vaaditaan tupakoimattomuutta, silloin...
        ja se ei ole kielto, se on sopimus!


      • neitihoitajatar
        missään! kirjoitti:

        Se ei ole laitonta.
        Kieltää voi yrittää....mutta silloin älähtää liitto.
        Jos työsopimuksessa vaaditaan tupakoimattomuutta, silloin...
        ja se ei ole kielto, se on sopimus!

        Laissa sanotaan näin

        "12 § (21.7.2006/700)
        Tupakointi on kielletty:

        1) päiväkotien lapsille ja oppilaitosten oppilaille tarkoitetuissa sisätiloissa sekä niiden pääasiassa kahdeksaatoista vuotta nuoremmille tarkoitetuilla ulkoalueilla;"

        Eli toisin sanoen tupakalle pitäisi poistua pois päiväkodin alueelta, ja silloinhan myöskin tauko muuttuu palkattomaksi, koska työssä oleva ei ole ns. saatavilla?

        Mutta vähän saivarteluksihan tuo menee.

        Saatan olla väärässä. Ja jokainen omat keuhkonsa pilatkoon:)


      • lto:)
        neitihoitajatar kirjoitti:

        Laissa sanotaan näin

        "12 § (21.7.2006/700)
        Tupakointi on kielletty:

        1) päiväkotien lapsille ja oppilaitosten oppilaille tarkoitetuissa sisätiloissa sekä niiden pääasiassa kahdeksaatoista vuotta nuoremmille tarkoitetuilla ulkoalueilla;"

        Eli toisin sanoen tupakalle pitäisi poistua pois päiväkodin alueelta, ja silloinhan myöskin tauko muuttuu palkattomaksi, koska työssä oleva ei ole ns. saatavilla?

        Mutta vähän saivarteluksihan tuo menee.

        Saatan olla väärässä. Ja jokainen omat keuhkonsa pilatkoon:)

        Meillä työnantaja yritti kieltää tupakoinnin juuri tuohon lakipykälään vedoten, mutta kielto jäi yritykseksi liitosta saadun tuen vuoksi, sillä päiväkodissamme tupakointitilana käytetään parkkipaikalla sijaitsevaa lukollista roskakatosta johon lapsilla ei ole pääsyä päiväkotipäivän aikana, kuten ei tuolle parkkipaikallekkaan. Mikäli olisivat kieltäneet tupakoinnin tuossa katoksessa, olisi toinen vaihtoehto ollut tupakointi ulkona parkkipaikalla (joka on kaupungin parkkipaikka, eikä kuulu pelkästään pk:lle) ja se olisi ollut taas huonompi vaihtoehto.


      • neitihoitajatar
        lto:) kirjoitti:

        Meillä työnantaja yritti kieltää tupakoinnin juuri tuohon lakipykälään vedoten, mutta kielto jäi yritykseksi liitosta saadun tuen vuoksi, sillä päiväkodissamme tupakointitilana käytetään parkkipaikalla sijaitsevaa lukollista roskakatosta johon lapsilla ei ole pääsyä päiväkotipäivän aikana, kuten ei tuolle parkkipaikallekkaan. Mikäli olisivat kieltäneet tupakoinnin tuossa katoksessa, olisi toinen vaihtoehto ollut tupakointi ulkona parkkipaikalla (joka on kaupungin parkkipaikka, eikä kuulu pelkästään pk:lle) ja se olisi ollut taas huonompi vaihtoehto.

        Eli siis toisin sanoen, työnantajalla ei siis ilmeisesti ole oikeutta kieltää työntekijöitä poistumasta työpaikalta työaikana?

        Meillä on työpaikassa vedottu siihen, että tauot ovat palkallisia, jolloin niiden aikana ei ole oikeutta poistua työpaikalta.

        Tosin meillä ei ole kuin yksi tupakoiva työntekijä, ja hän on sanonut pystyvänsä olemaan päivän tupakoimatta ilman sen suurempia elämöintejä.


      • lto:)
        neitihoitajatar kirjoitti:

        Eli siis toisin sanoen, työnantajalla ei siis ilmeisesti ole oikeutta kieltää työntekijöitä poistumasta työpaikalta työaikana?

        Meillä on työpaikassa vedottu siihen, että tauot ovat palkallisia, jolloin niiden aikana ei ole oikeutta poistua työpaikalta.

        Tosin meillä ei ole kuin yksi tupakoiva työntekijä, ja hän on sanonut pystyvänsä olemaan päivän tupakoimatta ilman sen suurempia elämöintejä.

        Koska hoitajilla ei ole päivän aikaan mahdollista ruokatuntiin, on heillä lakisääteinen oikeus 20min lepotaukoon, toiset käyttävät tuon ajan hoitaen omia asioitaan puhelimella tai kahvittelemalla, tupakoitsiat käyvät n. 4krt työpäivänaikana tupakalla, johon kuluu 2min kerralla, näin heille jää vielä 12min aikaa kahvitaukoonkin. ( Meillä hoitajat vievät tupakalle mennessään pk:n roskia, eikä tuon tupakan polttamiseen rivakasti kulu kuin vajaa 2min).
        Työpaikalta poistumista ei voi kieltää, sillä emmehän me töissä ollessamme ole vankilassa.
        Eivätkä ne hoitajat siellä tupakalla tosiaan jatkuvasti ravaa ja tupakkatauot pidetään niin, etteivät ne haittaa ryhmän toimintaa millään lailla.... ei ainakaan meidän päiväkodissamme


      • neitihoitajatar
        lto:) kirjoitti:

        Koska hoitajilla ei ole päivän aikaan mahdollista ruokatuntiin, on heillä lakisääteinen oikeus 20min lepotaukoon, toiset käyttävät tuon ajan hoitaen omia asioitaan puhelimella tai kahvittelemalla, tupakoitsiat käyvät n. 4krt työpäivänaikana tupakalla, johon kuluu 2min kerralla, näin heille jää vielä 12min aikaa kahvitaukoonkin. ( Meillä hoitajat vievät tupakalle mennessään pk:n roskia, eikä tuon tupakan polttamiseen rivakasti kulu kuin vajaa 2min).
        Työpaikalta poistumista ei voi kieltää, sillä emmehän me töissä ollessamme ole vankilassa.
        Eivätkä ne hoitajat siellä tupakalla tosiaan jatkuvasti ravaa ja tupakkatauot pidetään niin, etteivät ne haittaa ryhmän toimintaa millään lailla.... ei ainakaan meidän päiväkodissamme

        Vautsista, hienoa, että jossain on todella 20 minuutin tauot oikeasti. Olen luullut sen olevan urbaanin legendan.

        Hyvää kesää sinne.

        T: kaksi työpäivää ennen LOMAA


      • Voivatko päiväkotinne
        lto:) kirjoitti:

        Koska hoitajilla ei ole päivän aikaan mahdollista ruokatuntiin, on heillä lakisääteinen oikeus 20min lepotaukoon, toiset käyttävät tuon ajan hoitaen omia asioitaan puhelimella tai kahvittelemalla, tupakoitsiat käyvät n. 4krt työpäivänaikana tupakalla, johon kuluu 2min kerralla, näin heille jää vielä 12min aikaa kahvitaukoonkin. ( Meillä hoitajat vievät tupakalle mennessään pk:n roskia, eikä tuon tupakan polttamiseen rivakasti kulu kuin vajaa 2min).
        Työpaikalta poistumista ei voi kieltää, sillä emmehän me töissä ollessamme ole vankilassa.
        Eivätkä ne hoitajat siellä tupakalla tosiaan jatkuvasti ravaa ja tupakkatauot pidetään niin, etteivät ne haittaa ryhmän toimintaa millään lailla.... ei ainakaan meidän päiväkodissamme

        ei-tupakoitsijat myös käydä 4 kertaa vaikkapa happihyppelyllä ulkona työpäivän puitteissa.
        Meillä on ainoastaan yksi kahvitauko, 9 min, ja se pidetään päivälevon aikana. Kahdessa ryhmässä käydään. Tupakalle ei ole meillä lupa poistua, ei myöskään kellään muullakaan kuntamme työntekijällä työaikanaan.


      • ainakin
        Voivatko päiväkotinne kirjoitti:

        ei-tupakoitsijat myös käydä 4 kertaa vaikkapa happihyppelyllä ulkona työpäivän puitteissa.
        Meillä on ainoastaan yksi kahvitauko, 9 min, ja se pidetään päivälevon aikana. Kahdessa ryhmässä käydään. Tupakalle ei ole meillä lupa poistua, ei myöskään kellään muullakaan kuntamme työntekijällä työaikanaan.

        Meillä tauko on tauko ja sinä aikana saa tosiaan olla tauolla. Itse en tupakoi, mutta käyn monestikin happihyppelyllä läheisessä kioskissa ostamassa jotain välipalaa jos olen illassa :)

        Meilläkään ei ole koskaan ollut ongelmia tupakoinnin tähden, sillä se ei ole haitannut työtä mitenkään eikä tupakalle kukaan mene tilanteessa, jossa ei lapsiryhmästä poistuminen ole ok. Meillä myös pidetään kiinni lakisääteisistä tauoista jo ihan henkilökunnan jaksamisen vuoksi.


      • niponipo
        ainakin kirjoitti:

        Meillä tauko on tauko ja sinä aikana saa tosiaan olla tauolla. Itse en tupakoi, mutta käyn monestikin happihyppelyllä läheisessä kioskissa ostamassa jotain välipalaa jos olen illassa :)

        Meilläkään ei ole koskaan ollut ongelmia tupakoinnin tähden, sillä se ei ole haitannut työtä mitenkään eikä tupakalle kukaan mene tilanteessa, jossa ei lapsiryhmästä poistuminen ole ok. Meillä myös pidetään kiinni lakisääteisistä tauoista jo ihan henkilökunnan jaksamisen vuoksi.

        saa poistua työpaikalta!
        Se on kiellettyä!
        Ei saa tosiaankaan mennä kioskille...kysy vaikkapa pomoltasi ihan
        muuten vaan ohimennen!


      • niponipo,
        Voivatko päiväkotinne kirjoitti:

        ei-tupakoitsijat myös käydä 4 kertaa vaikkapa happihyppelyllä ulkona työpäivän puitteissa.
        Meillä on ainoastaan yksi kahvitauko, 9 min, ja se pidetään päivälevon aikana. Kahdessa ryhmässä käydään. Tupakalle ei ole meillä lupa poistua, ei myöskään kellään muullakaan kuntamme työntekijällä työaikanaan.

        työsopimuksessa!


      • toki tietoinen
        niponipo kirjoitti:

        saa poistua työpaikalta!
        Se on kiellettyä!
        Ei saa tosiaankaan mennä kioskille...kysy vaikkapa pomoltasi ihan
        muuten vaan ohimennen!

        asiasta, enkä ole ainoa joka siinä kiskalla piipahtaa. Meillä pomo ei asiasta nipota, koska kiska on niin lähellä, että reissu kestää max. 5 minuuttia. Saman ajanhan ne tupakoijatkin roskiksen nurkalla viettävät.


      • edellinen
        toki tietoinen kirjoitti:

        asiasta, enkä ole ainoa joka siinä kiskalla piipahtaa. Meillä pomo ei asiasta nipota, koska kiska on niin lähellä, että reissu kestää max. 5 minuuttia. Saman ajanhan ne tupakoijatkin roskiksen nurkalla viettävät.

        että minä en ainakaan ole kuullutkaan, että meidän kunnassa olisi kiellettyä poistua hetkeksi työpaikaltaan työpäivän aikana, jollei se häiritse työntekoa. Ja tupakalla ja siellä kiskalla käydään päivän ainoan kahvitauon aikana, joka on päivälevon aikaan, ei muuten.


      • Jos siellä tapahtuu
        edellinen kirjoitti:

        että minä en ainakaan ole kuullutkaan, että meidän kunnassa olisi kiellettyä poistua hetkeksi työpaikaltaan työpäivän aikana, jollei se häiritse työntekoa. Ja tupakalla ja siellä kiskalla käydään päivän ainoan kahvitauon aikana, joka on päivälevon aikaan, ei muuten.

        jotakin, niin minuutti minuutilta selvitetään missä kukakin oli.
        Kestääkö kanttisi valehdella, että olit kahvihuoneessa..."mut ei vaan huvittanut mennä auttamaan!"
        Lukaseppa työehtosopimuksesi uudelleen!
        Kusessa olet oikeasti jos jatain tapahtuu!


      • matkalla-
        Jos siellä tapahtuu kirjoitti:

        jotakin, niin minuutti minuutilta selvitetään missä kukakin oli.
        Kestääkö kanttisi valehdella, että olit kahvihuoneessa..."mut ei vaan huvittanut mennä auttamaan!"
        Lukaseppa työehtosopimuksesi uudelleen!
        Kusessa olet oikeasti jos jatain tapahtuu!

        auton tms alle tai kaadut jka lyöt pääsi...työnantaja EI OLE korvausvelvollinen koska se EI OLE työtapaturma, koska sun kuuluis pykälien mukaan olla työpaikallasi!>Joka on määritelty työehtosopimuksessa.
        Papereihin kun pitää tasan tarkkaan selittää, missä oli.
        Entäs sun lapset, jos susta tulee vihannes sen seurauksena, ne ei saa penniäkään
        ...koska olit lintsausreisulla.
        Kannattaa siis noudattaa pykäliä!


      • ja paikallises lisää...e
        matkalla- kirjoitti:

        auton tms alle tai kaadut jka lyöt pääsi...työnantaja EI OLE korvausvelvollinen koska se EI OLE työtapaturma, koska sun kuuluis pykälien mukaan olla työpaikallasi!>Joka on määritelty työehtosopimuksessa.
        Papereihin kun pitää tasan tarkkaan selittää, missä oli.
        Entäs sun lapset, jos susta tulee vihannes sen seurauksena, ne ei saa penniäkään
        ...koska olit lintsausreisulla.
        Kannattaa siis noudattaa pykäliä!

        "28 § Kahvitauko
        Viranhaltijalle/työntekijälle järjestetään päivittäin yksi 10 minuutin pituinen
        tauko (kahvitauko), joka luetaan työaikaan ja jonka aikana viranhaltija/
        työntekijä ei saa poistua työpaikalta. Tauko järjestetään tarvittaessa
        vuoroittain ja muutoinkin siten, ettei tauosta aiheudu häiriötä
        työn kululle tai suoritettaville palveluksille. Taukoa ei saa sijoittaa työvuoron/
        työpäivän alkuun tai loppuun."


      • kun hait tämän ketjun
        ja paikallises lisää...e kirjoitti:

        "28 § Kahvitauko
        Viranhaltijalle/työntekijälle järjestetään päivittäin yksi 10 minuutin pituinen
        tauko (kahvitauko), joka luetaan työaikaan ja jonka aikana viranhaltija/
        työntekijä ei saa poistua työpaikalta. Tauko järjestetään tarvittaessa
        vuoroittain ja muutoinkin siten, ettei tauosta aiheudu häiriötä
        työn kululle tai suoritettaville palveluksille. Taukoa ei saa sijoittaa työvuoron/
        työpäivän alkuun tai loppuun."

        vatipäille faktat esille. Meidän päiväkodissa toimitaan juuri näin.


      • näyttää
        ja paikallises lisää...e kirjoitti:

        "28 § Kahvitauko
        Viranhaltijalle/työntekijälle järjestetään päivittäin yksi 10 minuutin pituinen
        tauko (kahvitauko), joka luetaan työaikaan ja jonka aikana viranhaltija/
        työntekijä ei saa poistua työpaikalta. Tauko järjestetään tarvittaessa
        vuoroittain ja muutoinkin siten, ettei tauosta aiheudu häiriötä
        työn kululle tai suoritettaville palveluksille. Taukoa ei saa sijoittaa työvuoron/
        työpäivän alkuun tai loppuun."

        tuo pomolle jahka lomilta palailen. Ei siinä minulle mitään ongelmaa ole, mutta saattaa sitten pomon omat tupakkitauot loppua äkkiä...


      • uteliaana kysyn
        matkalla- kirjoitti:

        auton tms alle tai kaadut jka lyöt pääsi...työnantaja EI OLE korvausvelvollinen koska se EI OLE työtapaturma, koska sun kuuluis pykälien mukaan olla työpaikallasi!>Joka on määritelty työehtosopimuksessa.
        Papereihin kun pitää tasan tarkkaan selittää, missä oli.
        Entäs sun lapset, jos susta tulee vihannes sen seurauksena, ne ei saa penniäkään
        ...koska olit lintsausreisulla.
        Kannattaa siis noudattaa pykäliä!

        Miten voit puhua ihmisen yhteydessä vihanneksesta? Olen töissä erittäin vaikeasti onnettomuuksissa vammautuneiden parissa, ja tuo sana on ikävä! Ja tuossa tilanteessa ei moni mieti korvauksia ja niiden saantia. No, ehkä oletkin päivähoidon työntekijä, se selittäisi jo paljon!


      • tarkoita muuta
        uteliaana kysyn kirjoitti:

        Miten voit puhua ihmisen yhteydessä vihanneksesta? Olen töissä erittäin vaikeasti onnettomuuksissa vammautuneiden parissa, ja tuo sana on ikävä! Ja tuossa tilanteessa ei moni mieti korvauksia ja niiden saantia. No, ehkä oletkin päivähoidon työntekijä, se selittäisi jo paljon!

        kuin juuri tuota että tietää mistä on kyse.
        Ihan niinkuin puhutaan kersoista, penskoista, kakaroista, muksuista,ipanoista.


      • pointti?
        uteliaana kysyn kirjoitti:

        Miten voit puhua ihmisen yhteydessä vihanneksesta? Olen töissä erittäin vaikeasti onnettomuuksissa vammautuneiden parissa, ja tuo sana on ikävä! Ja tuossa tilanteessa ei moni mieti korvauksia ja niiden saantia. No, ehkä oletkin päivähoidon työntekijä, se selittäisi jo paljon!

        Viestisi pointti oli ehkä tarkoitus olla hyvä.

        Mutta niilläkin ihmisillä joita hoidat on varmasti myös läheisiä, joku saattaa olla päivähoidon työntekijäkin. Aika ikävää jos jaottelet asiakkaidesi läheiset ammattien mukaan. Siinä on ehkä sinulla kasvunpaikka työssäsi?

        Kaikkea hyvää kuitenkin.


    • tupakoida

      suomessa, sitä ei mikään laki kai kiellä ja jurrissakin saa olla...

    • äitihän minäkin

      Vapaalla hoitsu saa tupakoida ja juoda, se on hänestä itsestään kiinni.
      Työajalla ei saa juoda ja tupakoida, joissakin päiväkodeissa saa tupakoida tupakkapaikalla, mutta mielestäni se ei ole oikein sillä nykyään on niin paljon astmaatikkoja ja hajusteallergikkoja lapsia. Hoitaja voi siis tupakanhajullaan aiheuttaa astmakohtauksen jopa.
      Myös hajuveden käyttö on minusta typerää, sillä siihenkin hajuun astmaatikko ja allergikko reagoivat.

      • Mars

        Silloin ei lapsen paikka ole tavallisessa päiväkodissa, mikäli hän oireilee noin voimakkaasti. Hajuvesien, dödön tai lemmikkieläinten pitoa ei ole kielletty hoitajilta ja usealla perheellä on lemmikki myös niiden hoidettavien lapsilla.


      • äitihän minäkin
        Mars kirjoitti:

        Silloin ei lapsen paikka ole tavallisessa päiväkodissa, mikäli hän oireilee noin voimakkaasti. Hajuvesien, dödön tai lemmikkieläinten pitoa ei ole kielletty hoitajilta ja usealla perheellä on lemmikki myös niiden hoidettavien lapsilla.

        Suomessa ei allergiapäiväkoteja ole kuin ehkä suurimmissa kaupungeissa. Kun ihminen opiskelee työpaikkaansa varten päiväkodissa, on eettisinä ohjeina ja lupauksessa ainakin lähihoitajilla terveyden edistäminen.
        Lisäksi heille opetetaan minkälaiset hajut voivat tehdä pahaa.

        Kyllä kannattaisi jokaisen ihmisen ottaa huomioon nämä hajusteallergikot.

        minusta päiväkodeissakin henkilökunnalla pitäisi olla työvaatteet, niitä kun saa sellaisiakin jotka eivät näytä laitoksiin suunnatuilta.

        Dödö ei yleensä ole niin voimakas että aiheuttaa kohtauksen, en tiedä millainen ihme hajupommi sinun dödösi on.

        Muuten: Laissa päivähoidosta lukee, että hoidon on oltava terveyttä edistävää.
        Menehän lukemaan lakeja ja sano sitten saako hoitaja käyttää hajuvettä, mikäli se haitaksi.


      • lastenhoitaja -70
        äitihän minäkin kirjoitti:

        Suomessa ei allergiapäiväkoteja ole kuin ehkä suurimmissa kaupungeissa. Kun ihminen opiskelee työpaikkaansa varten päiväkodissa, on eettisinä ohjeina ja lupauksessa ainakin lähihoitajilla terveyden edistäminen.
        Lisäksi heille opetetaan minkälaiset hajut voivat tehdä pahaa.

        Kyllä kannattaisi jokaisen ihmisen ottaa huomioon nämä hajusteallergikot.

        minusta päiväkodeissakin henkilökunnalla pitäisi olla työvaatteet, niitä kun saa sellaisiakin jotka eivät näytä laitoksiin suunnatuilta.

        Dödö ei yleensä ole niin voimakas että aiheuttaa kohtauksen, en tiedä millainen ihme hajupommi sinun dödösi on.

        Muuten: Laissa päivähoidosta lukee, että hoidon on oltava terveyttä edistävää.
        Menehän lukemaan lakeja ja sano sitten saako hoitaja käyttää hajuvettä, mikäli se haitaksi.

        Eikä hajuvesi ole niin voimakas, että aiheuttaisi kohtauksen, mikäli sitä käytetään kohtuudella ja on merkiltään laadukasta.
        Työvaatteita arvostelevat tanttamaiset äidit, jotka pukeutuvat helteilläkin kaapuihin, lyhythihaiset t-paidat ovat sallittuja sekä hameet/housut jotka jäävät polvien korkeudelle.
        Mitenkä on se lemmikkieläimeien pitäminen, karvaa ja eläinhilsettä, kun tulee pakostakin vaatteiden mukana päiväkotiin....


      • äitihän minäkin
        lastenhoitaja -70 kirjoitti:

        Eikä hajuvesi ole niin voimakas, että aiheuttaisi kohtauksen, mikäli sitä käytetään kohtuudella ja on merkiltään laadukasta.
        Työvaatteita arvostelevat tanttamaiset äidit, jotka pukeutuvat helteilläkin kaapuihin, lyhythihaiset t-paidat ovat sallittuja sekä hameet/housut jotka jäävät polvien korkeudelle.
        Mitenkä on se lemmikkieläimeien pitäminen, karvaa ja eläinhilsettä, kun tulee pakostakin vaatteiden mukana päiväkotiin....

        Itse olen sairaanhoitaja ja tiedän kyllä kuinka pienikin haju voi aiheuttaa kohtauksen lapselle.
        En ole tanttamainen täti, olen itseasiassa aika nuori, 24v.=)
        Kirjoitin noista työvaatteista juuri lemmikkieläinten vuoksi, kun työvaatteet olisivat päiväkodilla kokoajan ei eläinpölyä kulkeutuisi niin paljon lasten ilmoille. ainakaan tädin vaatteissa.
        Toki toisilla lapsillakin on lemmikkejä, mutta monestikkaan lapset eivät istu toistensa sylissä, ainakaan samanikäiset.
        Noita t-paitoja ja lyhythihaisia minä mietinkin, mutta työpaikka vaan tarjoaisi ne, myös hameet ovat hyviä töissä. Minäkin omistan yhden hameen, jonka työnanataja on minulle ostanut. Laitosvaatteita tosin, silti, nykyään työvaatteetkin ovat muodikkaita.

        Kun täti aamulla suitsuttelee hajuvesiään hän toivottavasti edes ajattelee sitä pientä astmaattista lasta, joka voi saada kohtauksen hänen turhamaisuutensa vuoksi ja joutua jopa sairaalahoitoon. Olen muuten hoitanut tällaisia lapsia, jotka ovat joutuneet hengittelemään maskin kautta lääkkeitä, kun ovat saaneet hajusteista kohtauksen.

        Toivottavasti sinäkin, lastenhoitoalalla olevana mietit enemmän lapsia ennen töihin menoa ja töissä, kuin itseäsi. Minäkin mietin ennen töihin lähtöä ja töissä enemmän potilaita kuin itseäni, myös sinua mikäli potilaakseni joskus joudut.
        Minulle se terveyden edistäminen on tärkeämpää kuin oma hajuvesi.=)


      • hajut ja astma
        äitihän minäkin kirjoitti:

        Itse olen sairaanhoitaja ja tiedän kyllä kuinka pienikin haju voi aiheuttaa kohtauksen lapselle.
        En ole tanttamainen täti, olen itseasiassa aika nuori, 24v.=)
        Kirjoitin noista työvaatteista juuri lemmikkieläinten vuoksi, kun työvaatteet olisivat päiväkodilla kokoajan ei eläinpölyä kulkeutuisi niin paljon lasten ilmoille. ainakaan tädin vaatteissa.
        Toki toisilla lapsillakin on lemmikkejä, mutta monestikkaan lapset eivät istu toistensa sylissä, ainakaan samanikäiset.
        Noita t-paitoja ja lyhythihaisia minä mietinkin, mutta työpaikka vaan tarjoaisi ne, myös hameet ovat hyviä töissä. Minäkin omistan yhden hameen, jonka työnanataja on minulle ostanut. Laitosvaatteita tosin, silti, nykyään työvaatteetkin ovat muodikkaita.

        Kun täti aamulla suitsuttelee hajuvesiään hän toivottavasti edes ajattelee sitä pientä astmaattista lasta, joka voi saada kohtauksen hänen turhamaisuutensa vuoksi ja joutua jopa sairaalahoitoon. Olen muuten hoitanut tällaisia lapsia, jotka ovat joutuneet hengittelemään maskin kautta lääkkeitä, kun ovat saaneet hajusteista kohtauksen.

        Toivottavasti sinäkin, lastenhoitoalalla olevana mietit enemmän lapsia ennen töihin menoa ja töissä, kuin itseäsi. Minäkin mietin ennen töihin lähtöä ja töissä enemmän potilaita kuin itseäni, myös sinua mikäli potilaakseni joskus joudut.
        Minulle se terveyden edistäminen on tärkeämpää kuin oma hajuvesi.=)

        Itse kärsin vaivasta, ja voin kertoa, että sen tuoksun ei kovin kummoinen tarvitse olla. Hajuvesien käyttämättömyys töissä pitäisi olla itsestäänselvyys. Dödöjäkin on olemassa tuoksuttomia. Itse olen saanyt kohtauksen mm. työtoverini vaatteiden huuhteluaineen tuoksusta, vaikka en muuta tehnyt kuin istui vieressä ruokapöydässä. Mutta koska olen aikuinen, se otettiin todesta, samoin kuin oireiluni homeen suhteen. Lapsia sen sijaan ei kukaan ajattele. Työntekijä saa siirron terveisiin tiloihin, mutta lapset eivät.

        En ole mikään tiukkapipo, mutta mielestäni hajusteiden käyttö pitäisi pystyä kieltämään töissä. Koska vaihtoehtojakin on.


    • Äippä**

      Saa sitä hoitaja vapaallaan tehdä mitä haluaa, MUTTA

      • Äippä**

        mutta... on se perin inhottavaa mennä ostarille PÄIVÄLLÄ lapsensa kanssa ostoksille ja tarhatäti hoipertelee karaokebaarista hirveessä jurrissa vastaan ja moikkailee kovaan ääneen.

        Hyi yök! Ei sellaisen ihmisen kanssa tarvi minun mielestäni lapseni olla. Kun ei kotonakaan meillä lapsi näe vanhempiaan humalassa överipäissään. Jotenki sitä ei halua lastaa sellaiselle vkl juopolle hoitoon vaikka työ aikana olisikin selvnpäin ja tupakoimatta.

        Kyllähän teillä samat oikeudet on ei siinä sen ihmeempää ole. Itse vallitsen hoitajani.


      • 3xäiti
        Äippä** kirjoitti:

        mutta... on se perin inhottavaa mennä ostarille PÄIVÄLLÄ lapsensa kanssa ostoksille ja tarhatäti hoipertelee karaokebaarista hirveessä jurrissa vastaan ja moikkailee kovaan ääneen.

        Hyi yök! Ei sellaisen ihmisen kanssa tarvi minun mielestäni lapseni olla. Kun ei kotonakaan meillä lapsi näe vanhempiaan humalassa överipäissään. Jotenki sitä ei halua lastaa sellaiselle vkl juopolle hoitoon vaikka työ aikana olisikin selvnpäin ja tupakoimatta.

        Kyllähän teillä samat oikeudet on ei siinä sen ihmeempää ole. Itse vallitsen hoitajani.

        Hoitajat pukeutuu tästä lähtien kun musliminaiset,tuoksuu pelkälle iholle,eikä käy kodin ulkopuolella ettei kukaan kuvittele että mokomalla on siviilielämää!
        Ziisus sentään onkohan kaikki äidit ja isät siveydensipuleita jotka ei tee mitään ettei lapsi raukka saa mitään traumoja!
        Tervetuloa maailmaan,missä hoitajat ovat oikeita ihmisiä.
        Meneekös oma tupakoiva vanhempi piiloon ettei vaan lapsi rukka näe ja joudu terapiaan?Ja miten perheen isän perjantai pullo?
        Aika ahdasmielistä keskustelua ap.ltä
        Taidat itse olla kaikkea tuota mistä muita epäilet.
        Kukaan ei ole täydellinen et edes sinä.


      • hoitajaihminen
        3xäiti kirjoitti:

        Hoitajat pukeutuu tästä lähtien kun musliminaiset,tuoksuu pelkälle iholle,eikä käy kodin ulkopuolella ettei kukaan kuvittele että mokomalla on siviilielämää!
        Ziisus sentään onkohan kaikki äidit ja isät siveydensipuleita jotka ei tee mitään ettei lapsi raukka saa mitään traumoja!
        Tervetuloa maailmaan,missä hoitajat ovat oikeita ihmisiä.
        Meneekös oma tupakoiva vanhempi piiloon ettei vaan lapsi rukka näe ja joudu terapiaan?Ja miten perheen isän perjantai pullo?
        Aika ahdasmielistä keskustelua ap.ltä
        Taidat itse olla kaikkea tuota mistä muita epäilet.
        Kukaan ei ole täydellinen et edes sinä.

        Tulipa tossa sellanen juttu mieleen että olen pk:ssa töissä ja viikonloppuna lähdin kuskiksi muutamalle kaverilleni. Menimme paikalliseen ja kaverini ottivat juomat ja minulle tuli pelkkä kokis. Juttelimme kaikessa rauhassa maailman menosta ja paikalle sattui tulemaan hoitopaikassa olevien lasten molemmat vanhemmat.

        Arvatkaahan miltä se tuntui ja mitä kysymyksiä päässäni oikein pyöri?! Vanhemmat baaritiskillä tilaamassa drinkkejä.... ja missä lapset? Kenellä ovat tälläkertaa kylässä että isi ja äiti pääsevät yhdessä ottamaan kuppia baariin. Se vasta olikin huvittava tilanne kun minut näkivät, tervehdin ja he jäivät juttelemaan ihan ylisistä asioista, olin itse tietenkin vaivaantunut kun baarissa tapaa hoitolasten vanhemmat (vaivaantunut omasta puolestani että mitä nyt minusta ajattelevat) vaikka olinkin kuskin roolissa.
        Vanhempia ei näyttänyt yhtään itseään vaivaavan että mitä ajattelen kun kummatkin tuopit kädessä ja lapset viikonloppuhoidossa mummolassa.
        Mutta niin se saa ollakkin, vanhempienkin saatava yhteistä aikaa ja olla yhdessä ja tehdä jotain jos lapset mummolassa yökylässä. En tarkoita yhdessä tekemisellä sitä että paras vaihtoehto on mennä baariin nollaamaan itsensä, mutta ei alkoholi ole laissa vielä kielletty. Ei keneltäkään, eiköhän se ole pääasia että töissä on sitten hyvissä voimin, ei krapulainen tai muuta vastaavaa. Tai sitten se että ei baarissa vädä itteensä konttauskuntoon ja kännipäiten halaile ja suukottele kaikkia tuttuja ja puolituttuja.
        Morkkaako ihmiset pappeja, lääkäreitä, vanhustenhoitajia, poliiseja yms. yms. jos näkevät ottamassa baarissa huikkaa? En minä ainakaan!!!
        Ihmisiähän tässä ollaan joiden ei tarvitse tanssia toisten pillin mukaan tuollaisissa asioissa että MITÄ MUUT OIKEIN AJATTELEVAT.


    • sitä kukaan

      vahtii, että polttaako tai juoko? Kenen luulet käyvän tsekkaamassa? Ehkä joku käykin, mutta kuka työaikana ehtii? Kenties joku vanhempi, joka itse on kotona ja lapsi hoidossa, voisi singahtaa ilmoittamatta paikalle haistelemaan, haiseeko rööki.

    • Anonyymi

      Päiväkodin hoitajat ovat itsekkäitä kun käyttävät hajuvettä niin että toisilla silmät vuotaa. Miksi pitää laittaa hajuvettä suljettuun tilaan,missä allergisia lapsia,työkavereita ja vanhempia. Sitä hajua kun ei pääse pakoon. Ja hajuvesilemu haisee pitkään. Ennen käytettiin hajuvettä vain juhlissa. Nykyään jopa miehet raksalla käyttää hajuvesiä. Kysyn vaan että minkä takia????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe