RINKAN OSTO

Ensikertalainen...apua :)

Minkämerkkisen rinkan olet hyväksi todennut? Tahtoisin mukavan ja kätevän rinkan, hinta pitäisi kuitenkin olla suhteellisen edullinen.
Olen lähdössä kuukaudeksi Länsi Afrikkaan, oleskelen ainakin kahdessa, ehkä useammassakin kohteessa. En ole koskaan omistanut rinkkaa, saati matkalaukkua ja jäkimmäistä en halua. Olen 163cm, sekin varmaan vaikuttaa rinkan ostossa? ERÄTUKKU myy halvalla North Ice merkkisiä rinkkoja, mahtaneeko olla miellyttäviä kannella? Onko 75l liian iso??? haittaako ylijäävä tila mitään? Kamalasti ehkä tyhmältäkin kuulostavia kysymyksiä mut eipähän tarvitse sit katua jos on asiat selvillä.

6

6598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja mukavuus

Parhaiten sen sopivan loydat kokeilemalla. Kaupassa voinet lastata rinkan tayteen tavaraa ja kokeilla milta tuntuu. Mukavuus on tietysti tarkea jos tarkoituksesi on kanniskella rinkkaa kilometritolkulla. Jos taas lahinna kannat sen taksista/linja-autosta hotelliin ei silla niin valia...
      75 litrainen rinkka tayteen pakattuna painaa paljon (riippuu toki siita milla sen taytat). Liian iso jatkuvaan kanniskeluun. Tarvitset sen lisaksi varmaan myos jonkun kassin tai pikkurepun kasimatkatavaroita/paivareissuja varten.
      En osaa rinkkamerkeista sen kummemmin neuvoa, itsellani ainoa omistamani rinkka on Perusta ostettu paikallista valmistetta, hinta pari-kolmekymppia.

• perusteella

Haglöfsin rinkat ovat todella hyviä, itselläni on haglöfsin sec-rinkka. Sinun kokoisellesi olisi varmaankin tuo 60-70 litrainen rinkka hyvä. Tärkeää rinkassa on tuo säädettävyys, että saat rinkan tukevasti selkääsi ilman että se hölskyy. Kannattaa muistaa myös että rinkkaa kannetaan lantiolla hartiaremmit pitävät rinkan lähinnä vain tukevasti kiinni selässä, joten lantioremmin hyvä kiristys on välttämätön. Ainakin noissa haglöfsin rinkoissa tuo lantioremmi on hyvä. Näitä rinkkoja taitaa saada intersportista ja partiokaupasta ainakin.

• roberto carlos

Katsoppas www. pallontallaajat.fi ja sieltä keskustelupalsta, niin siellä on paljon kysymyksiä ja vastauksia rinkoista.

• ja halpaa

jos haluat, niin ne pitää hankkia erikseen. Kantomukavuus SINUN selässäsi selviää ainoastaan kokeilemalla, toinen tärkeä ominaisuus sitten kestävyys. Sen osalta kannattaa turvautua parempiin merkkeihi, esim Halti, Savotta, Fjällräven, Haglöfs, Deuter, Karrimor, Berghaus jne. Itse en oudompaa netti/supermarkettirinkkaa ostaisi.

• ensikertalainen...

Kiitos kaikille vastaajille, olette ihania :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      78
      5236
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      118
      3608
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      40
      3466
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      51
      3064
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2778
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2309
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      24
      2101
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      199
      2000
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      419
      1638
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1578
    Aihe