Minkämerkkisen rinkan olet hyväksi todennut? Tahtoisin mukavan ja kätevän rinkan, hinta pitäisi kuitenkin olla suhteellisen edullinen.
Olen lähdössä kuukaudeksi Länsi Afrikkaan, oleskelen ainakin kahdessa, ehkä useammassakin kohteessa. En ole koskaan omistanut rinkkaa, saati matkalaukkua ja jäkimmäistä en halua. Olen 163cm, sekin varmaan vaikuttaa rinkan ostossa? ERÄTUKKU myy halvalla North Ice merkkisiä rinkkoja, mahtaneeko olla miellyttäviä kannella? Onko 75l liian iso??? haittaako ylijäävä tila mitään? Kamalasti ehkä tyhmältäkin kuulostavia kysymyksiä mut eipähän tarvitse sit katua jos on asiat selvillä.
RINKAN OSTO
6
6507
Vastaukset
- ja mukavuus
Parhaiten sen sopivan loydat kokeilemalla. Kaupassa voinet lastata rinkan tayteen tavaraa ja kokeilla milta tuntuu. Mukavuus on tietysti tarkea jos tarkoituksesi on kanniskella rinkkaa kilometritolkulla. Jos taas lahinna kannat sen taksista/linja-autosta hotelliin ei silla niin valia...
75 litrainen rinkka tayteen pakattuna painaa paljon (riippuu toki siita milla sen taytat). Liian iso jatkuvaan kanniskeluun. Tarvitset sen lisaksi varmaan myos jonkun kassin tai pikkurepun kasimatkatavaroita/paivareissuja varten.
En osaa rinkkamerkeista sen kummemmin neuvoa, itsellani ainoa omistamani rinkka on Perusta ostettu paikallista valmistetta, hinta pari-kolmekymppia. - perusteella
Haglöfsin rinkat ovat todella hyviä, itselläni on haglöfsin sec-rinkka. Sinun kokoisellesi olisi varmaankin tuo 60-70 litrainen rinkka hyvä. Tärkeää rinkassa on tuo säädettävyys, että saat rinkan tukevasti selkääsi ilman että se hölskyy. Kannattaa muistaa myös että rinkkaa kannetaan lantiolla hartiaremmit pitävät rinkan lähinnä vain tukevasti kiinni selässä, joten lantioremmin hyvä kiristys on välttämätön. Ainakin noissa haglöfsin rinkoissa tuo lantioremmi on hyvä. Näitä rinkkoja taitaa saada intersportista ja partiokaupasta ainakin.
- roberto carlos
Katsoppas www. pallontallaajat.fi ja sieltä keskustelupalsta, niin siellä on paljon kysymyksiä ja vastauksia rinkoista.
- ja halpaa
jos haluat, niin ne pitää hankkia erikseen. Kantomukavuus SINUN selässäsi selviää ainoastaan kokeilemalla, toinen tärkeä ominaisuus sitten kestävyys. Sen osalta kannattaa turvautua parempiin merkkeihi, esim Halti, Savotta, Fjällräven, Haglöfs, Deuter, Karrimor, Berghaus jne. Itse en oudompaa netti/supermarkettirinkkaa ostaisi.
- ensikertalainen...
Kiitos kaikille vastaajille, olette ihania :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000588944124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132405Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1911560Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221317- 71960
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41897Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72814Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57812En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41762Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75662