Mistä olisit

valmis>>

luopumaan ympäristön puolesta ?

14

583

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luopujamummo

luopua kaikesta seuraavan 20v sisällä!Riittäneekö?

• on se, mistä en luopuisi ja se on auto.
      Ilman sitä en pääsisi omaa kylää kauemmaksi - auto on välttämätön.
      Muuten olen samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa. D))

• luopunut

Olemme jo tehneet osamme luopumistalkoista.

Muutto omakotitalosta keskustan pieneen kerrostaloasuntoon. Ei tarvitse kulkuvälinettä.
      Ajokilometrejä vuodessa noin 5000 - 6000.

Huonelämmöt makuuhuoneissa 18, muut tilat 20 astetta.

Säästölamput.

Jätteisiin minimaalisesti tavaraa.
      Koneet ja vaatteet pidämme niiden teknisen eliniän loppuun.

Ruoka perusraaka-aineista ilman hävikkiä.
      Hedelmien- ja perunankuoret yms. biojätteisiin.

Käytämme mahdollisimman paljon mikroaaltouunia. Mm. teevesi.

Ainoa asia mistä voisimme säästää on matkustelu.
      Siinäkin säästämme vähentämällä lentojen lukumäärää ja välttämällä pitkiä matkoja.
      Matkojen kestot 2 - 4vko/kpl. Yli 8h:n lentoja vain yksi/vuosi.

• Vaatteita on loppuelämäkseni, en ole koskaan välittänyt muodista omalla kohdallani, vaikka olen siitä joskus joutunut ammatikseni seuraamaan.
      Autoa en tarvitsisi jos julkinen liikenne pelaisi, nyt en pääse mökille ilman autoa.

Roskat lajittelen huolellisesti.
      Ärsyttävän paljon on turhia pakkauksia.
      Muistan kun maito ja piimä myytiin omaan astiaan.

En pidä liian kuumasta asunnosta, makuuhoneen lämpötila on paljon alle 20 astetta.
      muissakin huoneissa 18-20 asteeessa.

Kertakäyttövaippoja ei ollut.
      Sokerit, jauhot ym myytiin irtotavarana.
      Vaikka pusseissahan nuo ovat edelleenkin.

Käyn talvisin jossain aurinkoa katsomassa, sinne ei pääse kuin lentämällä.
      Olenkin lukenut jostain että lentomatkat vähenevät radikaalisti tulevaisuudessa.
      Hinnat myös nousevat niin paljon että ei tavallisella tallaajalla ole varaa lentämiseen.
      Jos ei sitten keksitä jotain muuta polttoainetta kerosiinin sijaan.

• NainenS

Luukusta tippuvien ilmaisjakelulehtien ja mainosten määrä kauhistuttaa minua. Paperin käyttö muutenkin on suurta vaikka on tietokoneet ja muut sähköiset käytössä, kaikkea tulostetaan ihan turhaan ja paljon. Kodinkoneet pidän loppuun asti,,telkkarikin on vuodelta -84 :) Pesukone ostettu vuonna -94 käytettynä.
      Omaa autoa ei, taksia ja vuokra-autoa käytän tarpeen mukaan.

• maija-marja

tulee todella paljon. Ennen ne tuli erikseen, mutta nyt ne kantaa posteljooni. Eläkeeni on niin pieni, että olen jo joutunut karsimaan kaiken ylimääräisen. Jätteet olen lajitellut jo vuosia.
        Kauhistuttaa sähkölaskun nousu.

• luopunut
        maija-marja kirjoitti:

tulee todella paljon. Ennen ne tuli erikseen, mutta nyt ne kantaa posteljooni. Eläkeeni on niin pieni, että olen jo joutunut karsimaan kaiken ylimääräisen. Jätteet olen lajitellut jo vuosia.
        Kauhistuttaa sähkölaskun nousu.

Meillä on tepsinyt käytävän oveen teipattu, 15 x 20cm lappu "EI MAINOKSIA!"
        KIITOS!

Tulee vain paikkakunnan ohut päivälehti, sunnuntain Hesari, yksi viikkolehti ja joku muijan lehti.
        Kyllä niistäkin paperia kertyy.

Sähköä kuluu alle 300kWh/kk riippuen kotona olosta.
        Lyhyempien poissaolojen (

• Kiitos!
        luopunut kirjoitti:

Meillä on tepsinyt käytävän oveen teipattu, 15 x 20cm lappu "EI MAINOKSIA!"
        KIITOS!

Tulee vain paikkakunnan ohut päivälehti, sunnuntain Hesari, yksi viikkolehti ja joku muijan lehti.
        Kyllä niistäkin paperia kertyy.

Sähköä kuluu alle 300kWh/kk riippuen kotona olosta.
        Lyhyempien poissaolojen (

kuluttajaviraston tarra ovessa toiminut toistaiseksi hyvin. Biojätteet pakkaan sanomalehdestä taiteltuun pussiin, muovisen Bio Bag pussin sijaan.Lehdet haen keräyslaatikosta,eikä maksa mitään. Nettilehdistä ja TV:stä saan tarpeeksi tietoa,sanomalehdet tulivat tarpeettomaksi.

• Tärpykkä

tuosta perskatin isosta leivin uunista.
      Enedes siinä mitään paista, koska sitä pitäisi lämmittää koko päivän ennenkuin olisi tarpeeksi lämmin.
      Sylillinen puita poltetaan melkein päivittäin ja minusta se haisee kitkulle. Hyi olkoon, pilaa huone ilmankin. Sitten pittä huoneet tuulettaa. Enkä tykkää kun aina haisee savu.
      Jos vielä rakentaisin en laittaisi minkäänlaista tuli siaa. YÖK.

• Reis-sumies

Ja 40 asteen pakkaset, tietäisit minkä vuoksi tulisijat on laitettu!

• kysyja

vika uunin käyttäjässä, eikä uunissa?

Kuuntelin kerran miestä joka marisi että eukko paistaa puu-uunissa leipää ja hän ei voi sietää sitä leivän katkua!
        Ajattelin että käry ärsyttää siksi kun ukko joutuu tekemään polttopuut.

• hissuttelija

En omista autoa, teen etähommia, käy kerran viikossa kaupassa, syön orgaanisia tuotteita, ostan noin sadalla eurolla vaatteita vuodessa, pesen pyykkini keskitetysti täysinä koneellisina, kastelen kesällä kukat kannusta, sammutan valot huoneesta lähtiessä, mietin aina miten vähimmällä vedellä saan astiat puhtaiksi .. ei tätä kukaan jaksa lukea - jääköön tähän.

• hissukka

ja ajan kuluttamiselta.

• hepuli

Minusta ihmisten keksimä ja noudattama MUOTI on suuri syntipukki tähän tuhlaukseen ja tuhoon! Pitää olla kaikki viimeisen muodin mukaan, heitetään pois toimivat laitteet, vaatteet jne jne koska eivät ole muodikkaita! Sama koskee kodin sisustamista, autoja, veneitä, leluja ja paljon paljon muuta.

Toinen asia, mikä ärsyttää minua suunnattomasti on se, että nykyään kaikki koneet ja laitteet suunnitellaan niin, että kestävät noin 10 vuotta! Näinhän sinulle kerrotaan jo kaupassa ostaessasi laitteen. Ja tämä kaupallisen hyödyn saavuttamiseksi. Ennen pakastimet, jääkaapit, pesukoneet, telkkarit, digiboksit jne jne jne kestivät noin 25 vuotta (usein vielä kauemmin). Nyt puhutaan noin 10 vuoden oletetusta käyttöajasta! Tämä on ihan hirveää ympäristän tuhoamista, mitkä jätevuoret ja miten paljon ongelmajätettä näistä syntyykään!! Tämä on ihan tahallista toimintaa jotta saataisin myytyä enemmän. Nykyisellä tekniikalla pystyttäisiin vaikka mihin!

Olen tullut siihen tulokseen, että kauppa ja rahanhimo ovat syyllisiä tähän ympäristön tuhoon. Yritän olla ajattelematta koko tätä touhua, se on niin lyhytnäköistä ja niin masentavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3744
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe