Carcassonne + autoilu Ranskassa

Carcassonneen

Onko Carcassonnesta kokemuksia/vinkkejä. Ollaan menossa sinne ensi kesänä viikoksi. Mitä lähiseuduilla olisi hyviä nähtävyyksiä (n 40km säteellä kaupungista)? Entä onko ympärillä jotain viinitiloja, jonne pääsisi maistelemaan tms ?

Onko kokemuksia auton vuokrauksesta ko kaupungista ? Paljon maksaisi ? Entä saako suomalaisella ajokortilla yleensäkkään ajaa ranskassa ? Itselläni on vanha iso-kokoinen ajokortti, jossa ei ole mitään eu-logoja tms.

6

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kate Mosse-fani

      Carcassonessa viime kesänä käyneenä voin suositella sitä todella lämpimästi. Kunnostettu La Cité -linnoituskaupunki on Unescon kohde, sen koluamiseen uppoaa hyvin ainakin yksi päivä - ja illallinen sen ravintoloissa elävän musan kera on must. Toinen päivä menee ihan ihmetellessä muuta kaupunkia eli Basse Ville. Majapaikkaa voin suositella tuolta linnakkeen kupeesta, itse olimme pienessä B&B-paikassa, jonka ikkunoista aukesi hyvät näkymät suoraan linnoitukselle: www.lesflorentines.net - rouva osaa vähän englantiakin. Ympäristössä hyväkuntoinen voi viettää oikeaa luontolomaa, lähistöllä on järvi, jossa luonnokaunis maa-uimala, Canal du Midi kulkee kaupungin laitamilla, sen rantoja kiva patikoida/fillaroida - tai miksei asu jokiveneellä? Lisäksi n. 60 km säteellä on oikea linnoitusten raunioiden armada, alue tunnetaan kataarien maana. Kataarit asuttivat tuota kolkkaa Ranskasta 1200-luvun alkuun, jolloin nuo kylät - ja Carcassonnen linnoituskin - tuhottiin kerettiläisinä. "Pikkuisen" on noihin raunioihin kivuttavaa, mutta on sen väärtti, jos nuppi kestää. Joka puolella on viiniviljelmiä, meni mihin suuntaan vain, eikä rannikollekaan ole matkaa paljon, Gruissanin seutu on viehättävää hyvine rantoineen - siellä suunnalla on myös Fontfroiden upea luostarikokonaisuus. Pohjoiseen on Minervois-niminen alue idyllisine pikkukylineen, Minerve on näistä komein valtavan jokirotkon reunalla kiikkuen. Alueella voi yöpyä myös viininviljelmillä ja maistelemaan toki pääsee, Minervois ja Corbieres-viinialueilla päätuotteena on kuitenkin enimmäkseen rosé ;))

      Ennen reissua kannattaa lukea Kate Mossen "Labyrintti" niin pääsee kataaritunnelmiin.

      Suosittelen ehdottomasti auton vuokraamista, sillä on mutkaton kurvailla tienoilla, lentokentän sivujen kautta varmaan löytyy vuokraajia. Meillä oli kärry Espanjan puolelta. Ajokortista en osaa kommentoida mitään muuta kuin että hanki eu-kortti...

      Kataareista: www.payscathare.org/3-6276-19-exceptional-sites.php
      Carcassonne: www.carcassonne.org/
      Maakunta Aude: www.audetourisme.com
      Yx viinilinna: www.chateau-du-donjon.com

    • Ranskaan

      Tutustukaapa naihin sivuihin: http://www.audetourisme.com/index.php3?langue=en

      Alueella on useita viehattavia pikkukylia. Niissa kannattaa kayda aamulla torilla ennenkuin kay kasiksi paivan ohjelmaan
      Matkailutoimistoista saa myos hyodyllista tietoa paikallisilta ihmisilta

      Kataari linnoista ja luostareista: http://www.payscathare.org/3-6276-19-exceptional-sites. php Suosittelen Peyrepertuse ja Lastours
      Olen asunut toistakymmenta vuotta taalla Ranskassa ja suomalaisella vanhalla vaaleanpunaisella kortilla ajan.

    • Procycling Janyary 2008

      Nimimerkin mukaisessa lehdessä kehuttiin Carcassonnea hyvänä tukikohtana fillarilomalle. Lähellä on sekä kovia nousuja että helpompia reittejä. Kannattaa miettiä auton sijasta/lisäksi pyörän vuokrausta.

      • pek-ka

        Olen itse ajellut työmatkoilla vuokra-autoilla, minulla on se vanhanmallinen iso ajokortti (ei paperiversio kuitenkaan), ja on se aina kelvannut. Tosin ihmettelevät sitä, ettei siinä ole numeroa eikä myöntämispäivää, mutta aina olen auton saanut. Tutki hintoja netistä, itse olen ajellut Hertzin keskikokoisilla, ja hinta on vaihdellut paljonkin riippuen vuokrauspaikasta, siitä palautetaanko samaan paikkaan jne. Kyllä siellä liikenteesä pärjää, paremmin sujuu vaikka liikennettä on kotimaahan verrattuna paljon enemmän. Olen liikkunut Toulousen nurkilla, kerran Andorrassa, kauniita seutujahan siellä on. Autoa palauttaessasi pyydä kuitti, niin ei joudu jälkeenpäin selvittelemään, nytkin yrittää Hertz veloittaa ylimääräistä päivää, kun oli hiukka kiire palautuksessa.


    • Carcassonneen

      Kiitoksia kaikista vastauksista... Tuli vielä mieleen, että miten on skoottereiden vuokrauksen laita ? Välimerellähän niitä on ainakin vuokralla paljon.

    • Carcas

      Kertokaa miten matkanne sujui, olitteko tyytyväisiä näkemäänne ja kokemaanne?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      241
      2338
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1555
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      73
      1346
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1255
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1172
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      89
      1089
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      958
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      77
      919
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      902
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      789
    Aihe