Olin tiistaina kuuntelemassa ensimmäistä osaa luentosarjasta joka koskettelee värien vaikutusta mielialaan ja niiden parantavaa vaikutusta kehossamme.
Värit ympäröivät meitä kaikkialla, missä liikummekin. Nyt pimeimpänä aikana sisustuksessa väreillä on terapeuttinen vaikutus, ajatellaanpa vaikka joulua ja punaista, lämpöistä hehkua.
Ateria voi olla värien sinfoniaa. Ihminen syö silmillään ja mikä voikaan houkutella enemmän kuin kauniisti esille laitettu ruoka. Annoksena tai kattauksena, värit tekevät ensimmäisen vaikutelman ja viimeisen silauksen.
Väriterapeutit käyttävät värejä hoitomuotona.
Värianalyysi tutkii kangastilkkujen avulla oletko kesä, vai talvi ihminen, sopivatko kevään värit ihollesi, vai oletko ehkä kypsän syksyn väreissä parhaimmillasi.
Auran väri kertoo persoonallisuudestamme. Se on tulkintaa värien kautta, uskomustako, vai faktaa, mutta monien kohdalla hyvin todettavissa.
Meillä on mielivärejä asusteissa, sisustuksessa ja jopa autokin valitaan usein värin perusteella.
Mitä värit merkitsevät Sinulle?
Värien vaikutus ihmiseen.
31
1717
Vastaukset
- inhoat ja mistä tykkäät,
pikaisesti luotaan sua!
Millainen olet!
Itse olen sininen ja vihreä,inhosin keltaista(opettelin siitä eroon) ja nyt menee hyvin!
Tai sanotaanko paremmin ;D
*waitride*Indigon sininen ja yleensä siniset värit ovat lempivärejäni vaikka ne kaikki sävyt eivät pue minua asusteissa, ihoni muuttuu kalvakkaaksi.
Asustevärinä punaisen jotkin sävyt.
Ruskeaa ja mustaa käytän harkiten, mitään väriä en kyllä kokonaan vältä. Sävyjä on niin monia, perusvärit harvoin toistuvat missään ihan puhtaina kun kaikkia sekoitetaan. Vihreää kevättä, kuka sitä voi vastustaa.
Nyt en ehdi enempää omista väreistäni, mutta palataan juttelemaan. Värit ovat niin monitahoinen asia, silmien väriä myöten.- katsotaas!
Tuoksuvattu kirjoitti:
Indigon sininen ja yleensä siniset värit ovat lempivärejäni vaikka ne kaikki sävyt eivät pue minua asusteissa, ihoni muuttuu kalvakkaaksi.
Asustevärinä punaisen jotkin sävyt.
Ruskeaa ja mustaa käytän harkiten, mitään väriä en kyllä kokonaan vältä. Sävyjä on niin monia, perusvärit harvoin toistuvat missään ihan puhtaina kun kaikkia sekoitetaan. Vihreää kevättä, kuka sitä voi vastustaa.
Nyt en ehdi enempää omista väreistäni, mutta palataan juttelemaan. Värit ovat niin monitahoinen asia, silmien väriä myöten.Olet rauhallinen,tyyni,hieman jopa vakavamielinen. Et säntäile hosuen ympäriinsä,säilytät malttisi paikassa kuin paikassa.
Tarkastelet asioita ensin,teet sitten vasta päätöksen.
Sinussa on paljon rakkautta,mutta sen ilmaiseminen on joskus hyvin vaikeaa.
Pystyt suoriutumaan asioista...siis sinulla on "langat käsissä" etkä sotkeennu hommiisi.
Joskus olet hyvinkin kärsimätön,mutta se ei näy ulospäin.
Silloin et pysty rentoutumaan,vaan tietynlainen kireys piinaa sua.
Sulla on "jalat maassa" et juuri villiinny,tykkäät olla rauhassa ja tykkäät että arki sujuu kuin se on aina sujunut...huolella ja rauhassa,säntillisesti,ilman suurempia sytkäyksiä. - Suorinkäsin
katsotaas! kirjoitti:
Olet rauhallinen,tyyni,hieman jopa vakavamielinen. Et säntäile hosuen ympäriinsä,säilytät malttisi paikassa kuin paikassa.
Pystyt suoriutumaan asioista...siis sinulla on "langat käsissä" etkä sotkeennu hommiisi.
Sulla on "jalat maassa" et juuri villiinny,tykkäät olla rauhassa ja tykkäät että arki sujuu kuin se on aina sujunut...huolella ja rauhassa,säntillisesti,ilman suurempia sytkäyksiä.Kylläpä oli vuodatusta...joku voisi uskoa, jos niin haluaa.
Olen kyllä aivan omat johtopäätökseni osannut tehdä. katsotaas! kirjoitti:
Olet rauhallinen,tyyni,hieman jopa vakavamielinen. Et säntäile hosuen ympäriinsä,säilytät malttisi paikassa kuin paikassa.
Sulla on "jalat maassa" et juuri villiinny,tykkäät olla rauhassa ja tykkäät että arki sujuu kuin se on aina sujunut...huolella ja rauhassa,säntillisesti,ilman suurempia sytkäyksiä.En tiedä onko ns. auran olemassaolo asia josta kannattaa edes mainita, mutta mainitsempa kuitenkin.
Auran värien perusteella tehdään luonneanalyysi, tai, kysymyksiin vastaamalla voi saada omat värit selville.
Omat värini ovat, useisiin testeihin viitaten, pääväri sininen ja turkoosi toisena, joissain testeissä violettia mukana, mutta pääväri aina sininen.
Lausuntosi oli aika tarkka luonneanalyysi minusta, joskaan kaikkia kohtia en tunne itseeni kuluviksi.
Tässä huomaan että värien kiehtovaan maailmaan olet sinäkin sukeltanut. Meillä jatkuu luentosrja pitkälle kevääseen ja kesän kukkaloistoon ja väreihin päätämme tutustumismatkamme okran ruskeasta purppuran punaiseen, eli värikkääseen maailmaamme lempiväriemme kautta.- lempi ja inhokki värisi
Suorinkäsin kirjoitti:
Kylläpä oli vuodatusta...joku voisi uskoa, jos niin haluaa.
Olen kyllä aivan omat johtopäätökseni osannut tehdä.yksi kutakin!
- Waitride
Suorinkäsin kirjoitti:
Kylläpä oli vuodatusta...joku voisi uskoa, jos niin haluaa.
Olen kyllä aivan omat johtopäätökseni osannut tehdä.kirjoita vaikka anonyymillä sähköpostilla>tuohon ylläolevaan nimeen llität @netti.fi niin katotaan!
- lupiini
ovat punainen ja keltainen, varsinkin murrettuina pidän niistä. Niitä käytän paljon asusteissani, mutta toki minulla on myös paljon muitakin värejä. Aiemmin en pitänyt lainkaan sinisestä, mutta vanhemmiten olen ruvennut pitämään sinisenharmaasta ja joskus sähkönsinisestäkin. Sisustuksessa en harrasta mitään sinisistä. En usko värianalyyseihin enkä tarvitse mitään kangastilkkuja, kun valitsen itselleni sopivia asusteita. On kiva valita juuri sellaista, mistä itse pitää, eikä toimia jonkun väriterapeutin talutusnuorassa.
- YKSILÖLLISTÄ! ! !
Kyllä minä uskon että taiteelliset ihmiset osaavat nähdä mikä väri kellekkin sopii. Olen nähnyt niin monta esimerkkiä miten värit vaikuttavat ihmisen ulkonäköön. Minulla on lähi sukulainen joka haluaa aina ostaa valkoisia vaatteita ja kun hän laittaa ne yllensä niin on kalpea kun lakana ja ei sovi ollenkaan. Itse olen aika epävarma mikä minulle sopii ainoastaan sammaleen vihreä tuntuu että on minun värini ja aina kun minulla on se väri ylläni niin olen kuullut huomautuksia kuin "näytät levänneeltä tänään" ja " onko sinulla piilolinssit kun silmäsi ovat niin vihertävät " niin että kyllä minä uskon että värit ovat tärkeitä tekiöitä.
huoneet esim.beigeä kaikki tai muuta murrettua vaaleaa. Asuihin ostan usein minkälainen sattuu kohdalle joka miellyttää. Nyt on monella seinällä punahehkuinen raanu joita en ole itse kaikkia kutonut. Keittiön seinällä se antaa eloa tauluillekkin.
Erilaiset taulujen kehykset antavat pontta huoneelle. Uhkasin kyllä nyt laittaa ihan valkeaa vaihteeksi johonkin.
Ruskaiset lehdet ne osaa olla monenvärisiä ja niistä nauttii.Noin minäkin suhtaudun siihen tilkkutestiin!
Kyllä itsekin huomaa mikä väri sopii ja mikä tuntuu itsestä hyvältä, se kelvatkoon muillekin.
Sairaaloiden ja virastojen kylmän kalseat valkoiset seinät kaipaisivat värejä. Sanotaan siisteyden vuoksi käytettävän valkoista, mutta samalla pesulla se lika lähtee värillisestä pinnasta kuin valkoisestakin.
Vuoteessa makaava potilaskin varmasti pitäisi värikkäimmistä pinnoista.
Keltaisen sanotaan olevan oppimisen väri. Yhteen aikaan kouluissa olikin keltakantiset pulpetit, liekö sen ajan oppilaat paremmin oppineet, mene ja tiedä.
Kyllä värit piristävät, keltaiset tulppaanit isona nippuna, kuin aurinko paistaisi keskellä pimeyttä.
Talven värittömiin päiviin vaikka punainen kaulaliina kaulaan... piristää kummasti ja antaa kasvoille hehkua.pääsky kirjoitti:
huoneet esim.beigeä kaikki tai muuta murrettua vaaleaa. Asuihin ostan usein minkälainen sattuu kohdalle joka miellyttää. Nyt on monella seinällä punahehkuinen raanu joita en ole itse kaikkia kutonut. Keittiön seinällä se antaa eloa tauluillekkin.
Erilaiset taulujen kehykset antavat pontta huoneelle. Uhkasin kyllä nyt laittaa ihan valkeaa vaihteeksi johonkin.
Ruskaiset lehdet ne osaa olla monenvärisiä ja niistä nauttii.Syksyn värit, kypsyvät marjat ja kanervikko, ruskan värit puissa ja varsinkin maaruska joka ei kaikkina vuosina ole samaa värien leikkiä, riippuen säästä ja sateista. Kukapa ei niistä nauttisi.
Täällä etelässä ei vain ole samaa loistoa ruskassakaan kuin siellä pohjoisessa.
Nyt kun lunta on saatu täällä etelässä odottaa, olen kaihoten ajatellut pohjoista komeine hankineen. Aurinko pysyttelee siellä pitkään piilossa, mutta kuinka kauniita ovatkaan ne sinisen hämärän hetket ja täysikuu.
Värejä nekin.- pohjonen*
Tuoksuvattu kirjoitti:
Syksyn värit, kypsyvät marjat ja kanervikko, ruskan värit puissa ja varsinkin maaruska joka ei kaikkina vuosina ole samaa värien leikkiä, riippuen säästä ja sateista. Kukapa ei niistä nauttisi.
Täällä etelässä ei vain ole samaa loistoa ruskassakaan kuin siellä pohjoisessa.
Nyt kun lunta on saatu täällä etelässä odottaa, olen kaihoten ajatellut pohjoista komeine hankineen. Aurinko pysyttelee siellä pitkään piilossa, mutta kuinka kauniita ovatkaan ne sinisen hämärän hetket ja täysikuu.
Värejä nekin.kuu aamulla möllötti puiden latvojen tasalla, valkoista lunta puiden oksilla, pakkasta 18 astetta, 20 km koneella ajettuja hiihtolatuja täysin puhtaassa valkoisessa luonnossa, jäniksen jäkiä, ketun jälkiä, riekon jälkiä lumen painamien koivun oksin ympärillä. Tälläinen on värimaailma, kun ulos menen.
- Tuoksuvattu*
pohjonen* kirjoitti:
kuu aamulla möllötti puiden latvojen tasalla, valkoista lunta puiden oksilla, pakkasta 18 astetta, 20 km koneella ajettuja hiihtolatuja täysin puhtaassa valkoisessa luonnossa, jäniksen jäkiä, ketun jälkiä, riekon jälkiä lumen painamien koivun oksin ympärillä. Tälläinen on värimaailma, kun ulos menen.
Viestisi herätti kivat muistot. Joskus -50 luvulla muistan kuinka maantien varteen pystytetyt ns, lumiaidat olivat peittyneet kinoksiin, oli todella paksut hanget. Minulla on mahdollisuus käydä kirjastossa kävellen joen ylitse jäätä pitkin, mutta erään kerran oli pakko palata takaisin kun jalat eivät ylettyneet maahan paksussa hangessa, emmekä me tyttöystäväni kanssa jaksaneet sitä kulkua edes joelle asti, jonne sinnekin oli matkaa kilometrin verran.
Kuusela nimisen mökin pihateitä reunusti metrisen kinokset, Ne luudan kanssa avatut pihapolut olivat komea näky. Milloin ja missä voisi enää tavata sellaisen näyn.
Meilläkin on lunta. Minun pihapiirissäni ei täällä ole peuran jälkiä, ei ole pupu pyyhältänyt pihan poikki kuten viime talvena omalla pihalla.
Maisemassa on kuitenkin värejä vaikka lumi peittää tienoot. Kaunis punerrus oli taivaalla tuolla järven takana aamulla kun lähdin kävelemään ennen 07.00. Taivaalla oli tähtiä ja noin -5 asteen pakkanen. Talvessakin on maalauksellisuutta kun osaa katsoa ja kuunnella.
Hyvää latua ei tähän lumeen täällä saa....
- 1943
värien suosija. Vihreä, punainen, keltainen, sininen ja oranssi ovat lempivärejäni. Kun mieheni kuolemasta oli kulunut noin puoli vuotta, pukeuduin muuten mustaan, mutta minulla on keltainen bleiseri. Sen käyttöönotto oli merkki siitä, että toivoa oli taas elämässä. Nykyinen miesystäväni maalaa tauluja. Hänen tauluissaan on niitä värejä, joista pidän. Minua on ilahduttanut suuresti, kun hän on lyhyen tuttavuutemme aikana ollut melko tuottelias.
- Väreistä ???
olen sitä mieltä että kyllähän värit merkitsevät jotain meille kaikille.Minulla ei ole mitään sellaista väriä mistä en tykkäisi. Eikä sellaista väriä mitä ehdottomasti en päälleni laittaisi.Hautajaisiin en laittaisi päälleni kuin mustaa se on ainoa asia.Ja senkin valitsisin tämän muden ihmisten takia, koska näinhän meillä on tapana.
- ihan imbulssi-
Väreistä ??? kirjoitti:
olen sitä mieltä että kyllähän värit merkitsevät jotain meille kaikille.Minulla ei ole mitään sellaista väriä mistä en tykkäisi. Eikä sellaista väriä mitä ehdottomasti en päälleni laittaisi.Hautajaisiin en laittaisi päälleni kuin mustaa se on ainoa asia.Ja senkin valitsisin tämän muden ihmisten takia, koska näinhän meillä on tapana.
ostoksena viime talven alesta (kuinkas muuten) valkoisen toppispusakan. Johan rupes ihmiset jutteleen, siis miehetkin, kaikenmoista mukavaa kaupungilla.
Itsellenikin tuli myös iloinen mieli, että olihan siinä värillä merkitystä.
Yleensä takkini ovat jotain tummaa tai mustaa väriä.
Mustan villakangastakin kanssa olen käyttänyt vaalean ruohonvihreää neuloskaulahuivia, ihan hyvä. - virettä
ihan imbulssi- kirjoitti:
ostoksena viime talven alesta (kuinkas muuten) valkoisen toppispusakan. Johan rupes ihmiset jutteleen, siis miehetkin, kaikenmoista mukavaa kaupungilla.
Mustan villakangastakin kanssa olen käyttänyt vaalean ruohonvihreää neuloskaulahuivia, ihan hyvä.Tunnustan, luin vaan aloituksen ja tätä edellisen viestin.
Värillä on väliä.
Ihminen joka inhoaa jotain väriä on rajallinen. Värien yhdistäminen on merkityksellistä minuust.
Jos aina vaan mustaa niin se ei ihan terve merkki ole ...paitsi jos työssään koko ajan värejä käsittelee...silloin se on lepoa väreistä..taino valkonen on paras silloinkin :)
Musta puna valko ..jokin sairauden merkki..violetti on hengellisyyden väri..punainen on hälyytysväri tai sitten iloa kaipaavan väri...sininen on älyn ja itsenäisyyden väri..vihreä kasvun...keltaisen valitsee surullinen....värillä on väliä....oikea yhdistäminen itseensä nähden on kiinnostavaa.
katso nuoren erästä kehitysvaihetta ..siinä on mustaa ja mustaa ja mustaa...se vaan pitää ohittaa :))) - nuorisomuodissa.
virettä kirjoitti:
Tunnustan, luin vaan aloituksen ja tätä edellisen viestin.
Värillä on väliä.
Ihminen joka inhoaa jotain väriä on rajallinen. Värien yhdistäminen on merkityksellistä minuust.
Jos aina vaan mustaa niin se ei ihan terve merkki ole ...paitsi jos työssään koko ajan värejä käsittelee...silloin se on lepoa väreistä..taino valkonen on paras silloinkin :)
Musta puna valko ..jokin sairauden merkki..violetti on hengellisyyden väri..punainen on hälyytysväri tai sitten iloa kaipaavan väri...sininen on älyn ja itsenäisyyden väri..vihreä kasvun...keltaisen valitsee surullinen....värillä on väliä....oikea yhdistäminen itseensä nähden on kiinnostavaa.
katso nuoren erästä kehitysvaihetta ..siinä on mustaa ja mustaa ja mustaa...se vaan pitää ohittaa :)))Hyvä huomiosi tuo nuorison musta kausi.
Tapauksia tiedän, että musta kausi johti itsensä viiltelyyn, se oli muotia. Ny
Nyt moni sen kauden nuori kärsii mielenterveysongelmista ja häpeää mustaa kauttansa joka jätti ikuiset arvet. - Tuoksuvattu*
virettä kirjoitti:
Tunnustan, luin vaan aloituksen ja tätä edellisen viestin.
Värillä on väliä.
katso nuoren erästä kehitysvaihetta ..siinä on mustaa ja mustaa ja mustaa...se vaan pitää ohittaa :)))Joko me tässä iässä olemme kangistuneet omiin kaavoihimme ja kadottaneet leikkimielisyyden.
Miksi olemme niin ennakkoluuloisia ettemme voi ihan vain leikkimielellä katsoa mitä värien menkityksestä kerrotaan. On monia väreillä hoitajia, on kiviparantajia, on kukkaterapiaa ja jos ihmeellisempiä hoitoja mielelle ja keholle.
Luemme horoskooppiakin (kuka hymyssä suin vain huvikseen, kuka ihan tosissaan noita päivittäin vaihtuviakin) ja etsimme tähtikartan perusteella vastausta kysymykseen millainen minä olen, tai millaiseksi minut määritellään.
Ihmiset maksavat suuriakin summia saadakseen oman syntymähetken mukaisen tähtikarttaan ja sen liikkeisiin perustuvan analyysin luonteesta ja tulevaisuudesta. Siihenkään kaikki eivät usko, eivät iki maailmassa kysele jupiterin tai oinaan asennosta taivaalla joskus vuosikymmeniä sitten syntymähetkellään. Jos kuitenkin se kauris olisikin ollut enemmän kaloissa kuin kravussa jne. Asia huvittaa, mutta huvillakin on sijansa maailmassa.
Syöpäleikkauksesta aamulla herännyt tuttava pyysi tuomaan hänelle jotain oranssia. Se oli kuin pakkomielle, ja hänen pöydällensä vietiin kukkakimppu jossa oli oranssia. Hän päätti parantua ja siitä se alkoi.
Kysyttäessä miksi hän sitä oranssia haluaa, hän sanoi vain itsestään tuntuvan siltä, että valkoinen seinä oli kammottava ja vaati oranssia.
Värien maailmassa oranssi on kuulemma parantava väri, varsinkin lantion alueen vaivoissa.
Uskokoon ken haluaa, maailmahan on ihmeitä täynnä, emmekä osaa kaikkea muutoinkaan selittää.
Ei liene tarvettakaan. - oranssi auttaa
Tuoksuvattu* kirjoitti:
Joko me tässä iässä olemme kangistuneet omiin kaavoihimme ja kadottaneet leikkimielisyyden.
Miksi olemme niin ennakkoluuloisia ettemme voi ihan vain leikkimielellä katsoa mitä värien menkityksestä kerrotaan. On monia väreillä hoitajia, on kiviparantajia, on kukkaterapiaa ja jos ihmeellisempiä hoitoja mielelle ja keholle.
Luemme horoskooppiakin (kuka hymyssä suin vain huvikseen, kuka ihan tosissaan noita päivittäin vaihtuviakin) ja etsimme tähtikartan perusteella vastausta kysymykseen millainen minä olen, tai millaiseksi minut määritellään.
Ihmiset maksavat suuriakin summia saadakseen oman syntymähetken mukaisen tähtikarttaan ja sen liikkeisiin perustuvan analyysin luonteesta ja tulevaisuudesta. Siihenkään kaikki eivät usko, eivät iki maailmassa kysele jupiterin tai oinaan asennosta taivaalla joskus vuosikymmeniä sitten syntymähetkellään. Jos kuitenkin se kauris olisikin ollut enemmän kaloissa kuin kravussa jne. Asia huvittaa, mutta huvillakin on sijansa maailmassa.
Syöpäleikkauksesta aamulla herännyt tuttava pyysi tuomaan hänelle jotain oranssia. Se oli kuin pakkomielle, ja hänen pöydällensä vietiin kukkakimppu jossa oli oranssia. Hän päätti parantua ja siitä se alkoi.
Kysyttäessä miksi hän sitä oranssia haluaa, hän sanoi vain itsestään tuntuvan siltä, että valkoinen seinä oli kammottava ja vaati oranssia.
Värien maailmassa oranssi on kuulemma parantava väri, varsinkin lantion alueen vaivoissa.
Uskokoon ken haluaa, maailmahan on ihmeitä täynnä, emmekä osaa kaikkea muutoinkaan selittää.
Ei liene tarvettakaan.paranemisen alkuun,kaikenlaisen paranemisen,myös kun on surullinen. Silloin vaan kaikkea oranssia "kehiin".
Tunnetteko ihmisen,jolla on ihanan helakka nauru,sellainen melkein kikatus...hänen aurassaan on oranssia ja paljon!
Väriä ei tarvitse käyttää,se on ihmisen aurassa tosdiaankin ja joskus jokin väri vetää puoleensa,on pakko saada punaista vaikka on sitä inhonnut...silloin tarvitsee punaista.
*waitride* - Väreistä/auroista
oranssi auttaa kirjoitti:
paranemisen alkuun,kaikenlaisen paranemisen,myös kun on surullinen. Silloin vaan kaikkea oranssia "kehiin".
Tunnetteko ihmisen,jolla on ihanan helakka nauru,sellainen melkein kikatus...hänen aurassaan on oranssia ja paljon!
Väriä ei tarvitse käyttää,se on ihmisen aurassa tosdiaankin ja joskus jokin väri vetää puoleensa,on pakko saada punaista vaikka on sitä inhonnut...silloin tarvitsee punaista.
*waitride*Aura ei ole monestikaan ihmisellä samanlainen, vaan vaihtelee, terveyden ja mielentilan/tunne-elämän myötä, siitä voi saada hyvin paljon selville, mutta pitää olla hyvin perillä oleva ihminen.
Kehottaisinkin lukemaan vaikka googlelta, asiasta on hyvä kirjoitus sivulla. - 1943
ihan imbulssi- kirjoitti:
Mustan villakangastakin kanssa olen käyttänyt vaalean ruohonvihreää neuloskaulahuivia, ihan hyvä.ostaisin varmaan esim. vihreän bleiserin, jos jossain näkisin. Mitä kertonee tämä maailmanlaajuinen tummuus maailman tilasta. En muualla ole matkustellut kuin Lontoossa. Sielläkin yleisilme pukeutumisessa on synkkä. Ja autoilijana nuo tummat hahmot ilman heijastinta maantiellä pelästyttävät. Hyvä, että olet vaalea valonpilkku. Heijastinliivi on silti tarpeen pimeällä.
- nautiskelija
... itse maalaamani taulu. Tulppaaneja vaasissa - punaisia.
Mielialani oli korkealla sitä maalatessani ja aina välillä nostan silmäni siihen työstä - se kohottaa.
Samoin mieleeni vaikuttaa työpöydän edessä oleva ikkuna, mistä aika ajoin tulvii valoa.
Uskon värien ja valon vaikutukseen mielialaan. - RosaLiiin
...ja joudun päivittäin niiden ja värivalintojen kanssa tekemisiin.
Mutta olen ajatellut, että sisälläni asuu myös pieni "terapeutti".
Syksyisin, pimeimpään aikaan, marraskuussa ehkä,
se herää ja pakottaa hankkimaan jotain keltaista tai oranssia.
Ostan ehkä ison korillisen mandariineja, appelsiineja, ison kimpun keltaisia kukkia
tai kerran tämä mokoma ostatti ison oranssisen kylpypyykeenkin.
Siis mitä milloinkin, auringonväri lähellä juuri pimeimpään vuodenaikaan
virkistää ja valaisee arkea, sielua ja tuo iloa elämään. - Kultaköynnös
ja yhteensointuvuutta väreissä.
En usko omaavani erityisen hyvää värisilmää, mutta joskus tökkii joidenkin värien yhteensovittaminen. Kokee, että yhdistelmä ei ole onnistunut.
Kotini olohuone on ruskean erisävyistä yhdistelty, ja aivan kuten sanoitkin, niin joulun "purkamise" jälkeen vaikutti juuri varsinkin olohuone jotenkin bliisulta ja ikävältä.
Mitäpä jos maalaisimme seiniä. Joku seinä pikkuisen eriväriseksi? Olisiko mielekästä?- Tuoksuvattu*
Ennen joulua katselin makuuhuoneeni "ilmettä" ja mietin yhden seinän maalaamista jollain rauhoittavalla värillä.
Tyydyin kuitenkin vaihtamaan vain värilliset verhot harmaiksi, kirjavan sängynpeitteen siniseen silkkiin ja siihen päälle valkoinen virkkaamani pitsipeitto jolle yksi kauniin sininen koristetyyny.
Huone rauhoittui ja nyt täällä on kiva mustassa keinutuolissa istua kutimenkin kanssa.
Kyllä huoneen ilmapiiri muuttuu maalaamalla, mutta onko se liian suuri operaatio jokaisen muutoshalun puuskan yllättäessä.
Ehkä on helpompi hankkia kivoja kankaita, ommella tyynyjä sohvalle, tai laittaa seinälle iloisia värejä hehkuva sisustustaulu joita nykyisin on edullisesti saatavana. Ei tarvita kallista maalausta koska "tekotaidekin" on kaunista.
Piristystä tuo kaapin paikan vaihtaminen, uudet värit sisustuksessa ja yksi asia jonka olen itse todennut... kun olet matkoilla vaikka vain pari päivää ja palaat kotiin, on kuin taikasauva olisi muuttanut kodín juuri sellaiseksi jossa sanot heti ovella, kiva tulla kotiin.
Sisustetaan väreillä tai maalataan talo, kunhan värit mielyttävät omaa silmää. Kotonahan me jo vietämme suurimman ajan päivistämme.
Värikästä viikkoa kaikille. Pari lehdetöntä oksaa ulkoa ja kaunis krysanteemi joukkoon, halpa värileikki keittiön pöydälle silmien iloksi. Oksista katse löytää aina uusia muotoja. - laps´ Suomen
Laita mieluimmin tapettia seinään, sillä
maali näyttää halvalta ainakin olohuoneessa. - Kultaköynnös
Tuoksuvattu* kirjoitti:
Ennen joulua katselin makuuhuoneeni "ilmettä" ja mietin yhden seinän maalaamista jollain rauhoittavalla värillä.
Tyydyin kuitenkin vaihtamaan vain värilliset verhot harmaiksi, kirjavan sängynpeitteen siniseen silkkiin ja siihen päälle valkoinen virkkaamani pitsipeitto jolle yksi kauniin sininen koristetyyny.
Huone rauhoittui ja nyt täällä on kiva mustassa keinutuolissa istua kutimenkin kanssa.
Kyllä huoneen ilmapiiri muuttuu maalaamalla, mutta onko se liian suuri operaatio jokaisen muutoshalun puuskan yllättäessä.
Ehkä on helpompi hankkia kivoja kankaita, ommella tyynyjä sohvalle, tai laittaa seinälle iloisia värejä hehkuva sisustustaulu joita nykyisin on edullisesti saatavana. Ei tarvita kallista maalausta koska "tekotaidekin" on kaunista.
Piristystä tuo kaapin paikan vaihtaminen, uudet värit sisustuksessa ja yksi asia jonka olen itse todennut... kun olet matkoilla vaikka vain pari päivää ja palaat kotiin, on kuin taikasauva olisi muuttanut kodín juuri sellaiseksi jossa sanot heti ovella, kiva tulla kotiin.
Sisustetaan väreillä tai maalataan talo, kunhan värit mielyttävät omaa silmää. Kotonahan me jo vietämme suurimman ajan päivistämme.
Värikästä viikkoa kaikille. Pari lehdetöntä oksaa ulkoa ja kaunis krysanteemi joukkoon, halpa värileikki keittiön pöydälle silmien iloksi. Oksista katse löytää aina uusia muotoja.Minulla on äitini aikoinaan virkkaama parisängynpeitto ja olinkin suunnitellut hankkivani sen alle jonkun kankaan, sillä peitto ei ole ollut pitkään aikaan käytössä.
On tunnustettava tässä, että olen sen verran laiska, että en viitsisi levittää kahta peittoa
sänkyyn, mutta mielikuva sinisävyisen makuhuoneen rauhoittavasta ilmeestä saa minut lähtemään kangaskauppaan peittokangasostoksille.
Uteleva kysymys lopuksi: Oletko kenties sisustussuunnittelija, vai luova ihminen muuten vain? - Kultaköynnös
laps´ Suomen kirjoitti:
Laita mieluimmin tapettia seinään, sillä
maali näyttää halvalta ainakin olohuoneessa.ovat todella kylmän ja halvankin näköiset, ja varsinkin kun taulujen paikkoja on vaihdeltu, niin kaikkia naulan jälkiäkään ei ole saatu piiloon.
Jotain tässä täytyy kevään korvilla kodin ilmeen kohentamiseksi tehdä. Tapettit seiniin on hyvä ja arvokkaammalta näyttävä vaihtoehto.
Ajattelin vain sitäkin, kun en osaa itse tapiseerata, mutta maalaustelalla pystyisin itse maalaamaamaan. Säästäisin työpalkoissa :) - Tuoksuvattu*
Kultaköynnös kirjoitti:
Minulla on äitini aikoinaan virkkaama parisängynpeitto ja olinkin suunnitellut hankkivani sen alle jonkun kankaan, sillä peitto ei ole ollut pitkään aikaan käytössä.
On tunnustettava tässä, että olen sen verran laiska, että en viitsisi levittää kahta peittoa
sänkyyn, mutta mielikuva sinisävyisen makuhuoneen rauhoittavasta ilmeestä saa minut lähtemään kangaskauppaan peittokangasostoksille.
Uteleva kysymys lopuksi: Oletko kenties sisustussuunnittelija, vai luova ihminen muuten vain?Monta eri työtä ja ammattia on elämä eteen avannut, eli tarjonnut mahdollisuuksia ja elämyksiä, mutta en ole suunnittelija. Maalaan kyllä harrastuksena omaksi iloksi.
Kaikkea on vain tullut kokeiltua omassa elinpiirissä kun joskus koko maailmani oli kuin tumma pilvi. Värien avulla muuttuu oma mielikin, masennuksen mustasta puhtaan valkoiseksi ja niiden kautta väritkin ovat avautuneet sisustuksessa apukeinoiksi.
Viimeinen muutos, kirjava villamatto sai väistyä olohuoneesta ja tilalle valkoinen, sinisellä hieman sävytety puuvillamatto tilalle. Tuli ihan kuin tilaa hengittää.
Onnea kangasostoksiisi. Sävyjä on nykyisin niin paljon että jokainen löytää omansa, joskus piti värjätäkin että sai haluamansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139