9-luokkalainen

ja suomalainen kirjallisuus

Onko vinkkejä antaa 9-luokkalaiselle pojalle mielenkiintoisesta suomalaisesta kirjasta/kirjoista? Koulussa pitää tehdä omavalintaisesta kirjasta esitelmä. Itse en osaa mitään suositella. Viime vuonna suosittelin tuntematonta sotilasta (pidin siitä itse kouluaikoina), mutta eipä poika ollutkaan samaa mieltä.

Taustatietona, että tietenkin kaikki Potterit on luettu (mieluiten alkup. kielellä, ei pidä käännöksistä), nyt lukee Lovecraftin kauhukirjoja.

3

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuon ikäinen

osaa jo mennä ihan itse kirjastoon ja valita sieltä mieluisan kirjan.

Tarvittaessa henkilökunta osaa auttaa. He ovat suoraan sanoen ihmeiden tekijöitä. Kunhan poika osaa avata suunsa ja kertoa heille, minkälaisista kirjoista on aiemmin on pitänyt.

• varmaan

saa suunsa auki. Me vaan asutaan vähän syrjässä ja kirjastoon on matkaa. Ei siis itse sinne noin vaan kävele. Varmasti myös kirjaston tätit osaa auttaa, mutta ajattelin kysyä täältä vinkkejä joka tapauksessa. Ei kai olisi pitänyt :o

• 9-luokkalainen myös

Itsekin olen 9 luokalla ja kirjaesitelmä pitäisi tehdä :D ja lovecraftia luen myös. Nyt tuntuu kyllä että loppu kirjastosta kirjat kun olen kohta saanut kaikki kirjaston lovecraftit luettua, mutta kyllä sieltä aina jotain löytyy kun etsii. :P Suomalaisistakin löytyy joskus ihan hyviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7549
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1833
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1830
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      958
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      890
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      21
      709
    Aihe