Neuvokaapa minkä kokoinen kone olis aloittelevalle harrikan ostajalle sopiva peli? onko yli tonninen jo turhan jötkyle... onko se sportteri sopivampi vähän pienempänä.Vai onko hyviä vinkkiehdotuksia?
harrikkaa havitteleva
12
4051
Vastaukset
- ei 883
Tästä aiheesta on kirjoiteltu eri foorumeilla todella paljon ja useasti. Kokeile myös hdcf.fi foorumilta hakutoiminnolla paljon tietoa.
Mutta asiaan: jos budjetti riittää, niin mielummin suoraan 1200 sportti kuin 883. Tehoa tarvitset mm. ohitustilanteissa eikä se silti niin tehokas ole, että se tämän takia käsistä karkaisi. Vaikka käytetty 1200 on se sitten orggis tai konversio eli myöhemmin porattu ennemmin kuin uusi 883. Ja siis pyörän painossa ei ole mitään eroa oli se 1200 vai 883.
Myös Dyna-sarjan 1340 ja 1450 kuutioisia voi ihan hyvin ajatella ensipyöräksi. Tosin ne painaa 50 kiloo sporttia enemmän, mutta ei ole mitenkään mahdoton ero, jos malttaa harjotella pyörän käsittelyä riittävän paljon.- 883 kunniaan
Kyllä -07 883 jo menee hienosti,itsellä oli -98vm 1200cc sportster ja nyt kokeilin kesällä uutta 883 ruiskupeliä, taitaisipa vanha 1200 jäädä toiseksi.
- edellinen
883 kunniaan kirjoitti:
Kyllä -07 883 jo menee hienosti,itsellä oli -98vm 1200cc sportster ja nyt kokeilin kesällä uutta 883 ruiskupeliä, taitaisipa vanha 1200 jäädä toiseksi.
Tuo tunne voipi johtua siitä, että kumiripustus on tullut tuossa välissä ja sportti on paljon "ajettavampi". Tehonlisäys 2003 -> 2004 mallien välillä (kun kumiripustus tuli) oli muistaakseni 883:ssa 2-3 hv:n luokkaa. Totta on, että kumiripustettu spora tärisee paaaljon vähemmän ja teho on sitä myöten paremmin käytettävissä (hampaissa pysyy paikat paremmin ;-)
- 883
edellinen kirjoitti:
Tuo tunne voipi johtua siitä, että kumiripustus on tullut tuossa välissä ja sportti on paljon "ajettavampi". Tehonlisäys 2003 -> 2004 mallien välillä (kun kumiripustus tuli) oli muistaakseni 883:ssa 2-3 hv:n luokkaa. Totta on, että kumiripustettu spora tärisee paaaljon vähemmän ja teho on sitä myöten paremmin käytettävissä (hampaissa pysyy paikat paremmin ;-)
Luultavasti -06vm ja -07vm välissä on tapahtunut jotain kun kaasari jäi menneisyyteen ja ruisku tuli tilalle...Tärinät sulla on jossain muualla!
- millimagia
883 kirjoitti:
Luultavasti -06vm ja -07vm välissä on tapahtunut jotain kun kaasari jäi menneisyyteen ja ruisku tuli tilalle...Tärinät sulla on jossain muualla!
Itse kamppailin Harrikkaa hankkiessani samojen kysymysten parissa kuin nimimerkki "yxi". Taustana aikoinaan pari vuotta kevarilla ajoa ja nyt "varttuneempana" japsipyörällä ajoa. Kokeilin pari kertaa 1450 kuutioista Harrikkaa ennen (vm -07) 883:n ostopäätöstä ja se tuntui kyllä liian isolta. Päädyin siin 883:een, johon otin avarammat putket ja jolla olen kyllä pärjäillyt isompienkin pyörien joukossa. Eri asia jos haluat kohottaa egoasi... tosin olen kylläkin nainen! Miehillä voi olla vaikeampaa egonsa kanssa...
- ei 883
millimagia kirjoitti:
Itse kamppailin Harrikkaa hankkiessani samojen kysymysten parissa kuin nimimerkki "yxi". Taustana aikoinaan pari vuotta kevarilla ajoa ja nyt "varttuneempana" japsipyörällä ajoa. Kokeilin pari kertaa 1450 kuutioista Harrikkaa ennen (vm -07) 883:n ostopäätöstä ja se tuntui kyllä liian isolta. Päädyin siin 883:een, johon otin avarammat putket ja jolla olen kyllä pärjäillyt isompienkin pyörien joukossa. Eri asia jos haluat kohottaa egoasi... tosin olen kylläkin nainen! Miehillä voi olla vaikeampaa egonsa kanssa...
Onpa lapsellinen väite. Ei tällä kuule ole mitään tekemistä egon kanssa. Ihan on puhtaasti käytännön seikkoja. Mulla on kokemusta kahden evo sportsterin verran ja tiedän kokemuksesta, että 883:n tehot ovat pienet, kun ajetaan aktiivisesti. Esim. ohitustilanteet tulevat paljon helpommiksi ja turvallisemmiksi, kun pyörä kiihtyy eri tavalla. Tässä ei ole mitään tekemistä huippunopeuksien tai peniksen pituuksien kanssa. 883 on kuristettu versio 1200:sta, se on vaan fakta!
- ei 883
883 kirjoitti:
Luultavasti -06vm ja -07vm välissä on tapahtunut jotain kun kaasari jäi menneisyyteen ja ruisku tuli tilalle...Tärinät sulla on jossain muualla!
Opetteleppas poika ensin vähän faktoja ja pieni katsaus sportsterin mallihistoriaan auttas saamaan asiat oikeaan perspektiiviin ;-)
- Chopper John
ei 883 kirjoitti:
Onpa lapsellinen väite. Ei tällä kuule ole mitään tekemistä egon kanssa. Ihan on puhtaasti käytännön seikkoja. Mulla on kokemusta kahden evo sportsterin verran ja tiedän kokemuksesta, että 883:n tehot ovat pienet, kun ajetaan aktiivisesti. Esim. ohitustilanteet tulevat paljon helpommiksi ja turvallisemmiksi, kun pyörä kiihtyy eri tavalla. Tässä ei ole mitään tekemistä huippunopeuksien tai peniksen pituuksien kanssa. 883 on kuristettu versio 1200:sta, se on vaan fakta!
Voi teitä nuoria. Mihin sitä kiire on jos customilla/chopperilla matkaa taittaa. Ei nää vanhat shovelit ja pannutkaan niin rivakasti ohi lähde.
Tossa kun ajelee liikennevirran mukana sitä 80-90 ja pienillä teillä vielä hitaammin, niin eipä noita ohitustarpeita tule juurikaan.
Neet on sitten ihan erilaisia pyöriä, joilla nylpytetään autojen ja rekkojen perseessä ja mennään sekunnissa ohi :)
Ihan pilke silmäkulmassa neuvoen vaan :) - riittää..
Chopper John kirjoitti:
Voi teitä nuoria. Mihin sitä kiire on jos customilla/chopperilla matkaa taittaa. Ei nää vanhat shovelit ja pannutkaan niin rivakasti ohi lähde.
Tossa kun ajelee liikennevirran mukana sitä 80-90 ja pienillä teillä vielä hitaammin, niin eipä noita ohitustarpeita tule juurikaan.
Neet on sitten ihan erilaisia pyöriä, joilla nylpytetään autojen ja rekkojen perseessä ja mennään sekunnissa ohi :)
Ihan pilke silmäkulmassa neuvoen vaan :)... ja jos tarvitset ego-boosteria vaihda 1200 ilmanputsarin koppa ja 1200 teippisarja tankkiin. Kukaan ei huomaa eroa 1200:sta ellei osaa lukea runkonumeron koodeja..
- 2006-up on paras kun tuli uusi laatikko. '07 Ruiskun ja kaasarimallin välillä ei eroja tehoissa. HDn kaasari toimii paremmin kuin minkään muun, mukaanluettuna Japsit.
- vaihtoehtoista elämää
Jötkylettä saat hanuriin kesällä jos hd_llä ajat !
- säälittävä
Ääliö!
- VN2000
Tämä kommentti tulee vähän myöhässä, mutta mitäpä sillä väliä. Se aloittelijan pyörän koko riippuu vähän siitä kuka sitä ajaa. Jos olet pienikokoinen, niin sitten varmaan joku pienempi pyörä voi olla hyvä. Itse olen kohtalaisen isokokoinen ja ostin ensimmäiseksi pyöräkseni suoraan Kawasaki VN2000 ja ei ole ollut mitään ongelmia. Kyllä se isokin pyörä tottelee kuskia aivan samalla tavalla kuin pieni pyörä. Käy koeajamassa erilaisia pyöriä ja valitse mieluisin. Turhaan sitä muiden mielipiteitä kyselee. Joo, en omista harrikkaa, enkä taida ostaakaan. Tosin ei ole mitään harrikoita vastaankaan. Jokainen pärrää millä haluaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972008- 981468
- 1121177
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51867
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36812
- 33723