brasilian

ostokset

Brasiliassa ilmeisesti on huomattavasti edullisempaa kuin Suomessa? Onko millaiset ostosmahdollisuudet? Löytyykö muotivaatteita ja asusteita?

7

1814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran käynyt

      Huolimatta siitä että Brasiliassa on köyhyyttä siltä voi ostaa mitä tahansa, kaikkea on tarjolla.
      Hinnat ovat myös edulliset. Jos menet suurkaupunkiin niin saat mitä haluat, pienissä paikoissa on lähinnä tarjolla vaan hellevaatteita yms.

      • brother rabbit

        Onhan siellä jotkut tuotteet halpoja, mutta ei ne nyt niin järisyttävän halpoja ole.
        Se, että paikallisetkin niitä pystyvät ostelemaan, johtuu pelkästään siitä, että lähes kaikkea on mahdollista ostaa osamaksulla. Lenkkareita, farkkuja ym. ym.


    • Minea*

      Ostettavaa on kohtalaisesti - esim. Mercado Central on hyvä paikka tinkiä. Paljon käsintehtyjä korva-, kaula-, rannekoruja (n. 2-4 realia), markkinoilla on paljon tusinatuotetta joissa kaikkialla sama hinta esim. babydoll tyyppiset topit 10 realia ja "saman sarjan" mekot 15 realia / kpl - kuoseja ja värejä on joka lähtöön joukossa on hyvin kauniita, kun vaan jaksaa katsella eikä osta heti ensimmäiseltä. Jos näitä ostaa tuliaisiksi ja myyjällä on hyvä valikoima niin kannattaa tietysti ostaa monta samalta niin säästää n. 10-15 realia.

      T-paitoja on jos missä väreissä ja kuoseissa - turistikrääsän seasta tekee todella edullisia löytöjä - ihan peruslaatua. Housut ja hameet ovat pääosin kokoa 32-36, mutta ostoskeskuksissa on isompiakin (näissä tietysti huomattavasti korkeammat hinnat, mutta jos taas pitää silmät auki ja vähän vertailee ensin niin saattaa tehdä löytöjä. Ostoskeskuksissa on myös edullisia ketjuja (kuten esim meillä H&M) ja myynnissä oli paljon korkeavyötäröisiä farkkuja, hotpants-mallisia deminhaalareita, minihameita henkselein ja asusteita kevään tulevissa väreissä, eli ainakin tätä kirjoittaessani ostoskeskusten valikoima oli ajanmukainen, kesäinen tietysti) - markkinoilla koko on pääosin "one size" kuten tavallista. Tosi paljon oli paljeteilla kirjailua - paikalliset hempukat olivat välillä pyntänneet itsensä niin, että muistuttivat lähinnä joulukuusta :))

      Itse ostin myös kauppahallista laukun (paljon tarjolla nyt isoja kultaisia ja hopeisia, eikä perinteisiä "LV" turistikuoseja, vaan hyvät materiaalit ja kohtuuhinta) sekä parit kengät - tinkien hinnasta putosi noin 30% jos vaan jaksoi nähdä vaivan - ihan pikkusummista en viitsinyt edes alkaa vääntää. Kaupanteko huomattavasti miellyttävämpää kuin esim. turkissa jne. brassit on leppoisia eikä tule ostopaineita, vaikka tuotetta olisi pyöritelty kauan.

      Istahtaessanne mihin tahansa barracaan (ja tietysti myös kaduilla erityisesti iltaisin) teille tullan tyrkyttämään mitä tahansa maan ja taivaan väliltä - riippumattoa, maalauksia, koriste-esineitä, kuppeja ja kippoja, savukkeita ja tietysti leluja ja muuta krääsää. Näiden kauppiaiden lomassa kiertää myös porukkaa jotka tarjoavat eläinperäisiä ja usein laittomia esim. käärmeennahka vöitä ja muita tuotteita. Kannattaa suhtutua varauksella, sillä ollessaan eettisesti arveluttavia, näillä saa myös järjestettyä itselleen tullissa tuliset paikat.

      Mukavaa matkaa!

      • tyylinsä kullakin

        että suomalaiset kehtaavat mainostaa, että hinnasta putoaaa tinkimällä jopaa 30%, täältä lähdetään hyvinvointimaasta lomalle ja siellä tingitään ostoksistaa jotka on jo todella halpoja.He tekevät katu ym. kauppaa elääksensä ja todella köyhyydessä eläen.Olen aina ajatellut näitä omanedun tavoittelioita suomalaisia, heitä ei tietääkseni kuitenkaan ole kuin pieni osa matkailioista jotka lomailee Fortalezassa.Itse olen ollut paljon kyseisessä kaupungissa.Suomalaiset ovat pilaamassa mainettaan juuri tällä,että vietäisiin nälkäänkuolevan suusta se viimeinenkin pala,samanlaisia ovat italiaanot.


      • tyylinsä kullakin
        tyylinsä kullakin kirjoitti:

        että suomalaiset kehtaavat mainostaa, että hinnasta putoaaa tinkimällä jopaa 30%, täältä lähdetään hyvinvointimaasta lomalle ja siellä tingitään ostoksistaa jotka on jo todella halpoja.He tekevät katu ym. kauppaa elääksensä ja todella köyhyydessä eläen.Olen aina ajatellut näitä omanedun tavoittelioita suomalaisia, heitä ei tietääkseni kuitenkaan ole kuin pieni osa matkailioista jotka lomailee Fortalezassa.Itse olen ollut paljon kyseisessä kaupungissa.Suomalaiset ovat pilaamassa mainettaan juuri tällä,että vietäisiin nälkäänkuolevan suusta se viimeinenkin pala,samanlaisia ovat italiaanot.

        Jos näet huonoa omaatuntoa paikallisten asemasta, niin siitä vaan. Ehkä oletkin jollain tavalla syyllinen heidän ahdinkoonsa.

        Minä en ole...


      • en syyllinen,mutta kohtuus ...
        tyylinsä kullakin kirjoitti:

        Jos näet huonoa omaatuntoa paikallisten asemasta, niin siitä vaan. Ehkä oletkin jollain tavalla syyllinen heidän ahdinkoonsa.

        Minä en ole...

        kukin taaplaa tyylillään, mutta sen tiedän paikallisista että jos suomalainen pääsee heidän suosioonsa he ovat todella reiluja ja ystävällisiä.Mutta senkin tiedän että mafia on siinä maassa ja siellä voi kyllä joutua iäksikin hukkaan jos nälkäänkuolevilta vie viimeisen suupalan,näin on marjat maassa.Brasiliassa kannattaa olla vieras ja varsinkin ekakertoja käydessään varauksellinen.HE OVAT JÄRKEVIÄ IHMISIÄ;MUTTA KÖYHIÄ!!!


    • monenmoista

      Ei sillai muotivaatetta löydy jos ei kaupunkiin kunnon kauppoihin mene jossa hinnat sitten nousee. Kojuissa vaatteet ei mitään merkkitietoutta ja siellä monesti hinnat sillai ylhäällä että odotetaan tinkausta. Monesta tuotteesta tippuu puolet ja huumorilla monet alkuhinnan laittaakin. Monesti naurettiin räkäisesti kun hinnan kuuli, ja myyjä myös, hinta tippui ennen kuin nauru loppui...
      Huumoriporukkaa... Mukava tingata varsinkin miespuolisilta, kun he eivät ole mitään tosikkoja (naiset näytti toisinaan pitkää naamaa jo turistin nähdessä).
      Vaatteet tosi pieniä ja vaikka paikan päällä mahtui päälle niin kerran pestyä saa nukelle antaa. Kenkiin olen ollut tosi tyytyväinen.
      Rantakadulla myytiin paljon ns. eläinjuttuja käsintehtyjä, korallia ja muuta ei niin laillista tuliaista. Vieressä saattoi keskellä yötä nukkua vauva. Ja turisteja säälitti ja kukkaron nyörit aukesi... =/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe