H0-autorata (slot cars) harrastajia?

Peucalo

Tämä ei ole ihan oikea palsta tälle, mutta en parempaakaan keksinyt (vinkki ylläpidolle: ura-autoilulle oma palsta). FinSlot.net on kyllä kattava ura-auto-sivusto, mutta ei kai useampi olisi pahitteeksi :)

Asiaan:
Onko Suomessa yhtään H0-mittakaavan (Tyco, Life-Like, AFX) autorataharrastajaa? Olisi kiva vaihtaa kokemuksia, yms.

Meillä on Turussa aktiivinen n. 10 hengen porukka. Ajamme Tyco-radalla ja Life-Liken NASCAR-autoilla pientä sarjaa. Kerhon sivut ovat osoitteessa http://www.nic.fi/~janneans/autorata/.

10

5882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harras harrastaja

Siis HO eli 1/87 rata?...mielenkiintoista. Itellä HO pienoisrutatie.

• Peucalo

HO on tosiaan tuttu pienoisrautateiltä. Ura-autoissa mittakaava ei ole ollenkaan niin tarkka kuin junissa.

HO-mittakaavasta puhutaan autoradoissa silloin, kun skaala on jotain 1/87:stä 1/64:ään riippuen valmistajasta ja automallista. Joskus HO-ura-autoista käytetään nimitystä mini slots, eli mini ura-autot (Scalextricillä on MicroScalextric).

Olen nähnyt netissä kuvan, jossa rautatie ja autorata on yhdistetty samaan maisemaan - ihan onnistuneestikin :)

• Funker

Oli muuten hyvä sivu kerhollanne. Minä en edes tiennyt, että noita pieniä ura-autoja saa jostain suomesta. Olin löytänyt vain ulkomaisia nettikauppoja.

Onko muuten noi micro-scalexticautot ihan hyviä laadultaan ja sopiiko hyvin Tycon rataan?

• kemmikko

Sain velijeltä perintonä suht hyväkuntoisen Tycon 7-metrisen radan.Rataan kuuluu autoja näitä Tycon miniformuloita. Autoja on 4 kappaletta ja niissä on kaikissa jotain vikaa. Onko enää mistään saatavissa autoja tähän rataan?

• kemmikko kirjoitti:

Sain velijeltä perintonä suht hyväkuntoisen Tycon 7-metrisen radan.Rataan kuuluu autoja näitä Tycon miniformuloita. Autoja on 4 kappaletta ja niissä on kaikissa jotain vikaa. Onko enää mistään saatavissa autoja tähän rataan?

eli mistä löytää autoja tyco grand prix super rataan? Rata 11,30m pitkä ja on formula autot.
        Jos ei löydy ni täytyy rata heittää pois :(

• Toney
        nupi kirjoitti:

eli mistä löytää autoja tyco grand prix super rataan? Rata 11,30m pitkä ja on formula autot.

Itse juuri siivoilin kaappeja ja hyllyltä pisti silmään 80-luvulla saamani Tyco Magnum 440 Turbo -autorata. Harmittavaa vaan, että molemmat autot ( 2 x Corvette; mustakeltainen ja punavalkoinen) ovat hukkuneet jonnekin. Muutoin rata olisi täydellinen. Vienkö kirpparille, heitänkö pois, vai olisiko jollain autoja tuohon?

• hozza
        nupi kirjoitti:

http://lelumix.webshops.fi/

• MO
        Toney kirjoitti:

Itse juuri siivoilin kaappeja ja hyllyltä pisti silmään 80-luvulla saamani Tyco Magnum 440 Turbo -autorata. Harmittavaa vaan, että molemmat autot ( 2 x Corvette; mustakeltainen ja punavalkoinen) ovat hukkuneet jonnekin. Muutoin rata olisi täydellinen. Vienkö kirpparille, heitänkö pois, vai olisiko jollain autoja tuohon?

LÖYTYS AUTOT JA KOKO RATA PALJOLLA OSTAT HYVIN PIDETTY!!!

• luussimies

moi kaikki tyco harrastajat. mulla olisi tyco F1, rata. pituutta 18.3 m. autot, mc laren ja williams renault. molemmat autot toimivat , toisen käsikaasun johto on poikki aivan kaasun juuresta. myös molempien autojen takaspoilerit ovat poikki. muuten omassa laatikossaan ja kaide yms. osat ovat tallessa.en tosin tiedä miltä rata näyttää valmiina, joten halukas ostaja voi tutkia itse asian.jos olet kiinnostunut asiasta, vastaile mulle os. [email protected].

• jawa

Olisko kellään tommosen tyco autoradan autoja??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5663
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      12
      3528
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      193
      2301
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      163
      1723
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      77
      1607
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1447
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1365
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1325
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1195
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1194
    Aihe