Tämä ei ole ihan oikea palsta tälle, mutta en parempaakaan keksinyt (vinkki ylläpidolle: ura-autoilulle oma palsta). FinSlot.net on kyllä kattava ura-auto-sivusto, mutta ei kai useampi olisi pahitteeksi :)
Asiaan:
Onko Suomessa yhtään H0-mittakaavan (Tyco, Life-Like, AFX) autorataharrastajaa? Olisi kiva vaihtaa kokemuksia, yms.
Meillä on Turussa aktiivinen n. 10 hengen porukka. Ajamme Tyco-radalla ja Life-Liken NASCAR-autoilla pientä sarjaa. Kerhon sivut ovat osoitteessa http://www.nic.fi/~janneans/autorata/.
H0-autorata (slot cars) harrastajia?
10
5677
Vastaukset
- Harras harrastaja
Siis HO eli 1/87 rata?...mielenkiintoista. Itellä HO pienoisrutatie.
- Peucalo
HO on tosiaan tuttu pienoisrautateiltä. Ura-autoissa mittakaava ei ole ollenkaan niin tarkka kuin junissa.
HO-mittakaavasta puhutaan autoradoissa silloin, kun skaala on jotain 1/87:stä 1/64:ään riippuen valmistajasta ja automallista. Joskus HO-ura-autoista käytetään nimitystä mini slots, eli mini ura-autot (Scalextricillä on MicroScalextric).
Olen nähnyt netissä kuvan, jossa rautatie ja autorata on yhdistetty samaan maisemaan - ihan onnistuneestikin :)
- Funker
Oli muuten hyvä sivu kerhollanne. Minä en edes tiennyt, että noita pieniä ura-autoja saa jostain suomesta. Olin löytänyt vain ulkomaisia nettikauppoja.
Onko muuten noi micro-scalexticautot ihan hyviä laadultaan ja sopiiko hyvin Tycon rataan?- kemmikko
Sain velijeltä perintonä suht hyväkuntoisen Tycon 7-metrisen radan.Rataan kuuluu autoja näitä Tycon miniformuloita. Autoja on 4 kappaletta ja niissä on kaikissa jotain vikaa. Onko enää mistään saatavissa autoja tähän rataan?
kemmikko kirjoitti:
Sain velijeltä perintonä suht hyväkuntoisen Tycon 7-metrisen radan.Rataan kuuluu autoja näitä Tycon miniformuloita. Autoja on 4 kappaletta ja niissä on kaikissa jotain vikaa. Onko enää mistään saatavissa autoja tähän rataan?
eli mistä löytää autoja tyco grand prix super rataan? Rata 11,30m pitkä ja on formula autot.
Jos ei löydy ni täytyy rata heittää pois :(- Toney
nupi kirjoitti:
eli mistä löytää autoja tyco grand prix super rataan? Rata 11,30m pitkä ja on formula autot.
Jos ei löydy ni täytyy rata heittää pois :(Itse juuri siivoilin kaappeja ja hyllyltä pisti silmään 80-luvulla saamani Tyco Magnum 440 Turbo -autorata. Harmittavaa vaan, että molemmat autot ( 2 x Corvette; mustakeltainen ja punavalkoinen) ovat hukkuneet jonnekin. Muutoin rata olisi täydellinen. Vienkö kirpparille, heitänkö pois, vai olisiko jollain autoja tuohon?
- hozza
nupi kirjoitti:
Jos ei löydy ni täytyy rata heittää pois :( - MO
Toney kirjoitti:
Itse juuri siivoilin kaappeja ja hyllyltä pisti silmään 80-luvulla saamani Tyco Magnum 440 Turbo -autorata. Harmittavaa vaan, että molemmat autot ( 2 x Corvette; mustakeltainen ja punavalkoinen) ovat hukkuneet jonnekin. Muutoin rata olisi täydellinen. Vienkö kirpparille, heitänkö pois, vai olisiko jollain autoja tuohon?
LÖYTYS AUTOT JA KOKO RATA PALJOLLA OSTAT HYVIN PIDETTY!!!
- luussimies
moi kaikki tyco harrastajat. mulla olisi tyco F1, rata. pituutta 18.3 m. autot, mc laren ja williams renault. molemmat autot toimivat , toisen käsikaasun johto on poikki aivan kaasun juuresta. myös molempien autojen takaspoilerit ovat poikki. muuten omassa laatikossaan ja kaide yms. osat ovat tallessa.en tosin tiedä miltä rata näyttää valmiina, joten halukas ostaja voi tutkia itse asian.jos olet kiinnostunut asiasta, vastaile mulle os. [email protected].
- jawa
Olisko kellään tommosen tyco autoradan autoja??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409