H0-autorata (slot cars) harrastajia?

Peucalo

Tämä ei ole ihan oikea palsta tälle, mutta en parempaakaan keksinyt (vinkki ylläpidolle: ura-autoilulle oma palsta). FinSlot.net on kyllä kattava ura-auto-sivusto, mutta ei kai useampi olisi pahitteeksi :)

Asiaan:
Onko Suomessa yhtään H0-mittakaavan (Tyco, Life-Like, AFX) autorataharrastajaa? Olisi kiva vaihtaa kokemuksia, yms.

Meillä on Turussa aktiivinen n. 10 hengen porukka. Ajamme Tyco-radalla ja Life-Liken NASCAR-autoilla pientä sarjaa. Kerhon sivut ovat osoitteessa http://www.nic.fi/~janneans/autorata/.

10

5926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harras harrastaja

Siis HO eli 1/87 rata?...mielenkiintoista. Itellä HO pienoisrutatie.

• Peucalo

HO on tosiaan tuttu pienoisrautateiltä. Ura-autoissa mittakaava ei ole ollenkaan niin tarkka kuin junissa.

HO-mittakaavasta puhutaan autoradoissa silloin, kun skaala on jotain 1/87:stä 1/64:ään riippuen valmistajasta ja automallista. Joskus HO-ura-autoista käytetään nimitystä mini slots, eli mini ura-autot (Scalextricillä on MicroScalextric).

Olen nähnyt netissä kuvan, jossa rautatie ja autorata on yhdistetty samaan maisemaan - ihan onnistuneestikin :)

• Funker

Oli muuten hyvä sivu kerhollanne. Minä en edes tiennyt, että noita pieniä ura-autoja saa jostain suomesta. Olin löytänyt vain ulkomaisia nettikauppoja.

Onko muuten noi micro-scalexticautot ihan hyviä laadultaan ja sopiiko hyvin Tycon rataan?

• kemmikko

Sain velijeltä perintonä suht hyväkuntoisen Tycon 7-metrisen radan.Rataan kuuluu autoja näitä Tycon miniformuloita. Autoja on 4 kappaletta ja niissä on kaikissa jotain vikaa. Onko enää mistään saatavissa autoja tähän rataan?

• kemmikko kirjoitti:

Sain velijeltä perintonä suht hyväkuntoisen Tycon 7-metrisen radan.Rataan kuuluu autoja näitä Tycon miniformuloita. Autoja on 4 kappaletta ja niissä on kaikissa jotain vikaa. Onko enää mistään saatavissa autoja tähän rataan?

eli mistä löytää autoja tyco grand prix super rataan? Rata 11,30m pitkä ja on formula autot.
        Jos ei löydy ni täytyy rata heittää pois :(

• Toney
        nupi kirjoitti:

eli mistä löytää autoja tyco grand prix super rataan? Rata 11,30m pitkä ja on formula autot.

Itse juuri siivoilin kaappeja ja hyllyltä pisti silmään 80-luvulla saamani Tyco Magnum 440 Turbo -autorata. Harmittavaa vaan, että molemmat autot ( 2 x Corvette; mustakeltainen ja punavalkoinen) ovat hukkuneet jonnekin. Muutoin rata olisi täydellinen. Vienkö kirpparille, heitänkö pois, vai olisiko jollain autoja tuohon?

• hozza
        nupi kirjoitti:

http://lelumix.webshops.fi/

• MO
        Toney kirjoitti:

Itse juuri siivoilin kaappeja ja hyllyltä pisti silmään 80-luvulla saamani Tyco Magnum 440 Turbo -autorata. Harmittavaa vaan, että molemmat autot ( 2 x Corvette; mustakeltainen ja punavalkoinen) ovat hukkuneet jonnekin. Muutoin rata olisi täydellinen. Vienkö kirpparille, heitänkö pois, vai olisiko jollain autoja tuohon?

LÖYTYS AUTOT JA KOKO RATA PALJOLLA OSTAT HYVIN PIDETTY!!!

• luussimies

moi kaikki tyco harrastajat. mulla olisi tyco F1, rata. pituutta 18.3 m. autot, mc laren ja williams renault. molemmat autot toimivat , toisen käsikaasun johto on poikki aivan kaasun juuresta. myös molempien autojen takaspoilerit ovat poikki. muuten omassa laatikossaan ja kaide yms. osat ovat tallessa.en tosin tiedä miltä rata näyttää valmiina, joten halukas ostaja voi tutkia itse asian.jos olet kiinnostunut asiasta, vastaile mulle os. [email protected].

• jawa

Olisko kellään tommosen tyco autoradan autoja??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      56
      2759
    2. Vaskikello osaa asiakaspalvelun

Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc
      Pyhäjärvi
      61
      1894
    3. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      414
      1719
    4. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      12
      1715
    5. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      139
      1504
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      101
      1035
    7. Pysyä yhdessä vai ei

En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      82
      1017
    8. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      233
      939
    9. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      33
      877
    10. En halua sua enää

joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      698
    Aihe