Hallilämmitin reistailee :-(

Tikkuja kynnen alla

Onko kellää ollu ITM 30 P(IKH:n maahantuoma) hallilämmittimen kans ongelmia? Ittellä ollu muutaman vuoden kyseinen vehje,eikä toimi kaikin ajoin.Saattaa mennä monta päivää, jotta toimii moitteettomasti,mutta ku ottaa sen pään,niin valakia ei pysy minuuttiakaa,hetken päästä syttyy ittekseen,mutta sammuu taas saman tien.Häiriövalo ei kuitenkaa syty.Takuuaikana ollu huollos ja sen jälkeenki kerran,mutta aina vain sama juttu.Suodattimen oon vaihtanu monesti,letkut oon vaihtanu ja löpö on talvilaatua.Olisin enemmän ku kiitollinen,jos joku osais neuvoa mikä on vikana.

9

19497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoa suoralta kädeltä

Tuon koneen kanssa en ole pelannut, joten ehkä joku tuntee paremmin.

Mutta jonkinverran on polttolaitteiden kanssa tullut pelattua, ja aikas usein ns. liekinvalvoja aiheuttaa ongelmaa. Kun kyseessä on löpö, niin liekinvalvoja on luultavasti valoherkkä vastus. Se voi olla joko rikki tai vain likainen.

Toki vika voi olla sitten jossain logiikkapuolella, joka vaatii jo hieman enemmän sähkötekniikan tuntemusta ja sitkeää mittailua ja kokeilemista.

• jos auttaisi

no juu.itselläni ollut 3 ns.halpislöpölämppäriä,ja kyllä kaikissa aina ongelmansa.
      mutta omissa suurin syy käyttöongelmiin on suuttimen nokisuus.eli suutin irti,ja sitten se menee vielä kolmeen osaan.suuttimen kärjessä on reilun nuppineulan kokoinen pää,jossa ilma urat.ne usein nokeentuu,ja sitten homma tyssää siihen.eli käyntihäiriöitä piisaa.

• Nimetön

Tikkuja edelleen kynnen alla.Suuttimen putsasin,sytytystulppien kärjet ohjekirjan antamiin mittoihin ja ilman ohjauspellit oikeisiin kulmiin tälläsin,vaan eipä taaskaa kauvaa palanu.No sitte,ku en muuta keksiny,niin käännin pumpun pääs olevaa ruuvia plussalle päin puoli kierrosta(luultavasti paine nousi),nyt pelannu muutaman tunnin taas moitteettomasti.Toivotaan,jotta vika olis ollu siinä,ihmetyttää vain ku se toimivuus on ollu niin ailahtelevaa.Ajattelis,jotta jos on ollu paineesta kiinni,niin miksi on välillä toiminu.Liekki oli paljo tasaisempi ja paloi kuumempaa(ainaki pellin väristä päätellen).Jos jollaki on vielä kokemuksia,niin kirjoitelkaa vaan.Jos vielä temppuilee,niin koitan vaihtaa suuttimen,sen jälkeen varmaan pitää mennä ammattilaisen juttuihin,kone kainalos :-(

• ikh

joo, samanmerkkinen lämmitin reistaa aivan samalla tavalla. On yritetty säätää vaikka mihin suuntaan, mutta ei auta. Ongelma saattaa olla että pumpusta tulee alussa hiukan ilmaa, jolloin palaminen loppuu ja poltin sammuu. Sitten se yrittää 30 sek jälkeen sytyttää sen uudestaan aloittamalla polttoaineen syötön. Kulkeeko polttoaineletkussa ilmakuplia käynnistymisen jälkeen? Meillä ainakin kulkee.Eli vikaa pitäisi etsiä vaihtamalla pumppu tai sen osia. Periaatteessa ilma voi mennä pumppuun ainoastaan akselitiivisteestä. Uusi pumppu maksanee reilun satkun.

• sssss
        ikh kirjoitti:

joo, samanmerkkinen lämmitin reistaa aivan samalla tavalla. On yritetty säätää vaikka mihin suuntaan, mutta ei auta. Ongelma saattaa olla että pumpusta tulee alussa hiukan ilmaa, jolloin palaminen loppuu ja poltin sammuu. Sitten se yrittää 30 sek jälkeen sytyttää sen uudestaan aloittamalla polttoaineen syötön. Kulkeeko polttoaineletkussa ilmakuplia käynnistymisen jälkeen? Meillä ainakin kulkee.Eli vikaa pitäisi etsiä vaihtamalla pumppu tai sen osia. Periaatteessa ilma voi mennä pumppuun ainoastaan akselitiivisteestä. Uusi pumppu maksanee reilun satkun.

Jep, vika on liian suuri ilmamäärä poltinpäässä. Eli suurenna taivuttamalla ns turbolevyssä olevia rakoja jotka saavat ilman pyörteilemään. Ovat säteittäisesti turbolevyssä noin millin levyisiä rakoja, kun raon leveyden tuplaa niin alkaa jekkasta.

• nokinaama
        sssss kirjoitti:

Jep, vika on liian suuri ilmamäärä poltinpäässä. Eli suurenna taivuttamalla ns turbolevyssä olevia rakoja jotka saavat ilman pyörteilemään. Ovat säteittäisesti turbolevyssä noin millin levyisiä rakoja, kun raon leveyden tuplaa niin alkaa jekkasta.

Itse olen kamppaillut liiankin paljon laivan kattiloiden polttimien kanssa. Liika ilmamäärä sytyshetkellä ikäänkuin puhaltaa liekin sammuksiin ennen kuin kerkiää kunnolla syttymään. Tee se itse ilmämäärän säätö katsotaan savukaasujen väristä, eli ilmamäärää lisätään niin kauan että lakkaa savuttamasta, mutta ei yhtään enempää. Liika ilma huonontaa hyötysuhdetta ja puhaltaa lämmöt lokeille.
        Yleensä polttimissa on säätöpelti, joka on sytytyshetkellä kiinni tai lähes kiinni ja alkaa aukeamaan suhteessa polttoaineen syöttömäärän lisäykseen.

Hallilämmittimistä ei minulla juuri kokemusta ole mutta käsittääkseni niissäkin vimpaimissa on öljypoltin, joten periaate on suunnilleen sama.

• Anonyymi
        nokinaama kirjoitti:

Itse olen kamppaillut liiankin paljon laivan kattiloiden polttimien kanssa. Liika ilmamäärä sytyshetkellä ikäänkuin puhaltaa liekin sammuksiin ennen kuin kerkiää kunnolla syttymään. Tee se itse ilmämäärän säätö katsotaan savukaasujen väristä, eli ilmamäärää lisätään niin kauan että lakkaa savuttamasta, mutta ei yhtään enempää. Liika ilma huonontaa hyötysuhdetta ja puhaltaa lämmöt lokeille.
        Yleensä polttimissa on säätöpelti, joka on sytytyshetkellä kiinni tai lähes kiinni ja alkaa aukeamaan suhteessa polttoaineen syöttömäärän lisäykseen.

Hallilämmittimistä ei minulla juuri kokemusta ole mutta käsittääkseni niissäkin vimpaimissa on öljypoltin, joten periaate on suunnilleen sama.

Hallilämmitin Toho säätö ohjeita.
        Ensin kaksi kohtaa ja teoriaa mitä tapahtuu käyttötuntien aikana.
        - Lämmittimen peräpäässä on keskipakopumppu, jonka lamellit kuluvat aikojen saatossa. Tästä on seurauksena polttoaineen virtaus palopesään muuttuu, eli se pienenee .
        - Samalla akselilla on ilmapuhallin, lämmittimen sisällä, tunnelissa.

Nämä kaksi yhdistävää tekijää on tehtaalla säädetty

- Säädä pumpun painetta käytön aikana niin, että liekki palaa tasaisesti, ei savuta ja liekkipelti on tasaisen punainen.

- Jos et saa painetta pumpussa nousemaan säädön aikana ja poltin välillä sammuu, tarkista, ettei pumpun muovirungossa ole hiushalkeamia ja polttoaineletkut ovat ehjät.

- Jos nämä asiat ovat kunnossa voit seuraavaksi säätää polttimelle menevää ilma määrää.
        Se onnistuu, kun avaat lämmittimen ja säädät puhaltimen siipien asentoa loivemmaksi.

Itselläni oli ongelmana, liian suuri ilmamäärä puhalsi liekin irti ja tuli sammui.

Loivensin siipikulmaa ja säädin polttoainepaineen
        ilma tuottoon sopivaksi.
        Nyt puhallin toimii. Ei savuta. Ei sammuile.

Toki suutin pitää olla kunnossa. Sen näkee suutin suihkusta ja kuulee tasaisesta toho hurinasta.
        Suutinsuihkua voi seurata, kun tunneli on auki ja lämmitin käynnissä.
        Pieni valvontareikä suuttimen takana.

• Anonyymi

Hottia infrapunalämmitinkö muka hajuton?? Ei ole! Laitettiin putki hormiin, ja aina vaan haisee niin helvetisti!
      Ei liity ketjun aloitukseen, mutta päätin avautua aiheesta jos joku tollasen aikoo ostaa...

• Anonyymi

Samaa mieltä hottia ei kannata ostaa,ei oo muuta kuin ongelmia
        -ei nosta polttoainetta ei syty
        -mulla 1700 lämmitin
        -HUOLTO VERKOSTO PUUTTUU VARAOSAT SÄHKÖPOSTIN TAKANA MAAHANTUOJALLA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      70
      1915
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      64
      1027
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe