Magellan GPS

aloitteleva geokätköilijä...

Moi!
Olen aloittanut geokätköilyn, ja olen ostamassa ensimmäistä "gepsiäni". Olen katsonut noita käytettyjä, ja sieltä onkin löytynyt jo muutama hyvä vaihtoehto. Onko jollain kenellä on kokemusta,
niin tietoa kumpi olisi parempi: Magellan explorist 100 vai Magellan Meridian? (meridian vissiin ihan joku perusmalli, ei mitää värinäyttöjä tms.)

3

1625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks kätköilijä

Minulla ei kyllä ole kokemusta Magellanin gepseistä mutta gepseistä yleensä. Jos kätköilet yleensä kaupungissa niin gepsin tarkkuudella on väliä. Yleensä liikkeellä on niin paljon muita ihmisiä että jos tarkkuus on 10m tai yli niin tutkittavia paikkoja on niin paljon että jossain vaiheessa alkaa herättää huomiota. Metsäkätköillähän sillä ei ole niin väliä.
      Minusta myöskään kartta ei ole tarpeen olla gepsissä. Itse tykkään löytää paikan ihan gepsiin suuntiman perusteella sekä tietysti kätkökuvauksesta löytyvän kartan avulla. Löytämisen ilo huipussaan kun se ei ole liian helppoa. Mutta sehän on ihan maku asia.
      Ihan perusgepsilläkin pärjää mutta ehkä kuitenkaan ei kannata ensimmäiseksi hankkia sitä kaikkien halvinta versiota, löytäminen helpottuu kun gepsiin tulee tarkkuutta ja nopeutta ja sitä myöden myös innostus harrastukseen pysyy.
      Joten ei kun löytämisen iloa :)

• magella 100

magella 100 on perus ei kartaa ei värinäytöö taustavalo on vesitiivia yms... lisää ominaisuuksia löytyy googlesta hakemalla hinta n. 120-160e hyvä peli kokemusta on

• ÄshPee

Itse olen Magellan eXplorist 100 -merkkistä vehjettä käyttänyt koko geokätköilijän urani ajan. Mielestäni erityisen tarkka vehje, yksinkertainen ja paristoilla käyvä. Kartta ei ole tarpeen, on paljon mielenkiintoisempaa harhailla maaston mukaan kätkölle. Maksoin aikanaan laitteesta uutena 129eur.

Nyt ostin Amazon.comin kautta pari kappaletta Magellan varaosaa 702211 Bike mountain bracket ja maksoin niistä yhteensä UPSi kuluineen 28.60eur eli 14.30eur/kpl. Täytyy huomauttaa että maahantuojan ovh kyseiselle kapistukselle on 70eur/kpl ja halvimmillaan kappaleen saa kotimaiselta verkkokaupalta noin viidellä kympillä. Kannattaa siis harkita jos ostaisi tällaisen kartattoman gepsinkin ulkomailta. Taala on halpaa nykypäivänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      9
      2701
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      109
      2550
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      177
      2390
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      151
      2036
    5. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1634
    6. Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille

Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast
      Kaste
      458
      1099
    7. Nyt mä vihaan sua kyllä

Jos sä oot oikeasti tämä takana! En ois ikinä susta uskonut! 😠☹️
      Ikävä
      73
      789
    8. Mitä tekisit ensimmäiseksi??

Jos hänet näkisit kahden kesken!!
      Ikävä
      45
      777
    9. Kievarin pöydät

Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul
      Suomussalmi
      15
      712
    10. Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti

Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll
      Maailman menoa
      151
      703
    Aihe