Öljytäytteinen sähköpatteri

uusajattelija

Minut tuossa melkein "aivopestiin" sähkölämmityksen suuntaan kun katselin tuot Warmos Oy:n valikoimaa oikein tosissani.
Tuo nestetäytteinen patteri antaa tasaisemman lämmön kun noi "niksnax" mallit suoralla lämmöllä. Nestetäytteinen patteri antaa tasaisemman lämmön on turvallinen, eikä käryt haise. Minulle oli yllätys myös se, että ko patterimallia voidaan myös kaukosäätää, esimerkiksi säästötilaan automatiikalla.
Kun nyt laittaisin uutta taloa tekisin siihen varausominaisuuksilla olevan keraamisen kunnon takan ja muutoin nuo öljytäytteiset sähköpatterit. Pesutiloihin sitten tuon lattialämmityksen jalkojeni iloksi.

7

5739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinteän

      asennuksen sähköpattereissa joissa on lämpötilapudotus niin se on mahdollista ketjuttaa ja ohjata kellolla tai yhdellä kytkimellä esim sähkökeskuksessa.Nykyaikaiset öljyttömät patterit,esim Enston "Tupa" mallit on äänettömiä käytössä kun niissä elektronisentermostaatin kytkentä/katkaisulämpötilaero on vain 0,25astetta niin patterin lämpötilavaihtelu jää niin pieneksi ettei napsuvaa ääntä muodostu.

    • on hyvä

      Öljytäytteisen huonot puolet ovat:
      - isokokoinen ja rumakin
      - kuuma pinta
      - voi räjähtää
      - yleensä kalliimpi.

      Taso, josta ilma kulkee läpi on pienempi muttei kuumene pinnasta niin paljoa. Palaneen pölyn haju voi tuntua vain, jos patteri ei ole pitkään aikaan ollut käytössä.

      • LämpöäTupaan

        Voiko tuollainen öljytäytteinen lämmitin oikeasti räjähtää? Luulisi, että ei niitä olisi myynnissä jos ne on noin vaarallisia.


      • Johan nyt laskuttaa

        Öljytäytteiset sähköpatterit ovat mukavanlämpöisiä pinnaltaan eivät polttavan kuumia koskaan. Öljypatteri ei koskaan räjähdä vai oletteko koskaan maailmassa kuulleet? Seinäkiinnikkeillä olevat patterit ovat tyylikkäitä. Öljypatteri antaa mukavan tasisen lämmön. Voisi verrata vesipatteria ja hiustenkuivaajaa rapiseviin kuiviin sähköpattereihin.


      • Öljylämmitys

        Vastaan "on hyvä" nimimerkille. Sinulla ei ole lämmitysjärjestelmistä mitään käsitystä. Nestekiertoinen lämmitys on aina hyvä tuottaa sen lämmön sähköllä, öljyllä, puulla, maalämmöllä, ilmapumpulla, aurinkokeräimillä, vaikka hankaussähköllä! Minulla on nestekiertoinen lattialämpö 182m2 öljyllä ja on mukava. Aina 22 astetta kesät talvet lattiasta kattoon, ei ole vetoa. Näillä hiustenkuivaajilla lämmitettäessä pöly palaa ja veto kuin avoautossa.


    • kaapelit lattiaan

      Minä en ole koskaan lämmennyt noille öljytäytteisille pattereille. Nykyaikaisilla elektronisilla tervostaateilla ei ole tuollaisia nix nax ongelmia. Yleensä tuo öljytäyte onkin keino kompensoida suuremmalla massalla huonon termostaatin puutteita.

      Elektroniset termostaati ja kaapelit lattiaan, niin ei tarvi miettiä pattereita.

    • minä käytän öljytäytteisiä kaksittain sarjakytkennässä ... ei pintalämpötilat nouse liikaa :-)

      "niksnaks" tarkoittanee edellä bimetallitermostaattia, jonka ääntä levymäinen (varsinkin läpivirtaus)patteri vielä vahvistaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      60
      1535
    2. 42
      912
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      901
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      62
      836
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      829
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      788
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      755
    8. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      53
      751
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      732
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      682
    Aihe