Nukutus ja kuukautiset

Sabrina82

MItä pitäis tehä kun on menkat alkamassa just samana päivänä kun mut leikataan??? Pitäiskö menkkoi siirtää lääkkeillä tai jotain??? Just mun tuuria...

6

7365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkisu

sinua leikata alapäästä, niin voit pitää omia pikkuhousuja tai sairaalan pikkuhousuja ja side niin kuin normaalitilanteessakin toimisit.

• edelliseen ja kokemuksesta..

Sillo ku mut leikattiin niin menin samana aamuna osastolle...
      no ennen kotoa lähtöä ihan viittä minuuttia ennen kävin peseen alapään ja laitoin tiukat housut jalkaan ja yösiteen että ei tule vuotoa läpi..
      ja sanoin miehelleni että ole vieressä kun herään..

leikkaus kesti useita tunteja, mutta kun heräsin niin sanoin isännälle että nyt mun kanssa vessaan ja se talutti mut ja piideellä suihkutin ja vaihdoin siteen.. ja isäntä oli iltaan saakka ja aina vessaan mun kanssa...
      SUOSITTELEN.

:)
      Kysy ja ota selvää että ei katetroida jos niin tehdään niin kerro menkoista hoitajille niin ne osaa varautua... tsemppiä leikkaukseen...

• Sabrina82

Joo soitan heti maanantaina jonohoitajalle ja kysyn tosta katetroinnista. Mun työpaikkalääkäri sano et tulis katetrointi ja siks mua ahistikin tää juttu tosi paljon. Toisaalta tuntuu vaivalloiselta lähtee menkkoja siirteleekään... Kiitos tosi paljon vastauksistanne!

• VVW
        Sabrina82 kirjoitti:

Joo soitan heti maanantaina jonohoitajalle ja kysyn tosta katetroinnista. Mun työpaikkalääkäri sano et tulis katetrointi ja siks mua ahistikin tää juttu tosi paljon. Toisaalta tuntuu vaivalloiselta lähtee menkkoja siirteleekään... Kiitos tosi paljon vastauksistanne!

Vaikka katetroitaisiin niin ei haittaa, sairaalassa on sellaisia alusia ja siteitä jotka kyllä pitää, hoitajat huolehtii kyllä kun kerrot niistä. Kerro myös jos sulla on runsaat kuukautiset, tietävät sitten jos verikokeita otetaan, että Hb voi siitä syystä sitten tippua hieman.

Mitä sulta leikataan? Ilmeisimminkin pitkä leikkaus kun katetria suunnitellaan?

• taleeeeee

Heii! Osaako kukaan auttaaa?! Siis mulla on 4päivän päästä leikkaus. Ja mulla alkaa kohta menkat ja mu nukutetaan.. vaikuttaako ne menkat mitenkään käsileikkaukseen??

• Anonyymi

Olen jo pidempään ihmetellyt, miksei tästä aiheesta juuri sairaalassa puhuta. Ei löydy tietoa leikkausohjeesta, eikä menkoista kysele sen enempää jonohoitaja kuin sisään kirjaava sairaanhoitajakaan. Pieni avoimuus vois olla poikaa…

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      95
      1679
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1559
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1355
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1282
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      126
      1103
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1001
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      998
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      977
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      848
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      783
    Aihe