Nukutus ja kuukautiset

Sabrina82

MItä pitäis tehä kun on menkat alkamassa just samana päivänä kun mut leikataan??? Pitäiskö menkkoi siirtää lääkkeillä tai jotain??? Just mun tuuria...

6

6864

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkisu

sinua leikata alapäästä, niin voit pitää omia pikkuhousuja tai sairaalan pikkuhousuja ja side niin kuin normaalitilanteessakin toimisit.

• edelliseen ja kokemuksesta..

Sillo ku mut leikattiin niin menin samana aamuna osastolle...
      no ennen kotoa lähtöä ihan viittä minuuttia ennen kävin peseen alapään ja laitoin tiukat housut jalkaan ja yösiteen että ei tule vuotoa läpi..
      ja sanoin miehelleni että ole vieressä kun herään..

leikkaus kesti useita tunteja, mutta kun heräsin niin sanoin isännälle että nyt mun kanssa vessaan ja se talutti mut ja piideellä suihkutin ja vaihdoin siteen.. ja isäntä oli iltaan saakka ja aina vessaan mun kanssa...
      SUOSITTELEN.

:)
      Kysy ja ota selvää että ei katetroida jos niin tehdään niin kerro menkoista hoitajille niin ne osaa varautua... tsemppiä leikkaukseen...

• Sabrina82

Joo soitan heti maanantaina jonohoitajalle ja kysyn tosta katetroinnista. Mun työpaikkalääkäri sano et tulis katetrointi ja siks mua ahistikin tää juttu tosi paljon. Toisaalta tuntuu vaivalloiselta lähtee menkkoja siirteleekään... Kiitos tosi paljon vastauksistanne!

• VVW
        Sabrina82 kirjoitti:

Joo soitan heti maanantaina jonohoitajalle ja kysyn tosta katetroinnista. Mun työpaikkalääkäri sano et tulis katetrointi ja siks mua ahistikin tää juttu tosi paljon. Toisaalta tuntuu vaivalloiselta lähtee menkkoja siirteleekään... Kiitos tosi paljon vastauksistanne!

Vaikka katetroitaisiin niin ei haittaa, sairaalassa on sellaisia alusia ja siteitä jotka kyllä pitää, hoitajat huolehtii kyllä kun kerrot niistä. Kerro myös jos sulla on runsaat kuukautiset, tietävät sitten jos verikokeita otetaan, että Hb voi siitä syystä sitten tippua hieman.

Mitä sulta leikataan? Ilmeisimminkin pitkä leikkaus kun katetria suunnitellaan?

• taleeeeee

Heii! Osaako kukaan auttaaa?! Siis mulla on 4päivän päästä leikkaus. Ja mulla alkaa kohta menkat ja mu nukutetaan.. vaikuttaako ne menkat mitenkään käsileikkaukseen??

• Anonyymi

Olen jo pidempään ihmetellyt, miksei tästä aiheesta juuri sairaalassa puhuta. Ei löydy tietoa leikkausohjeesta, eikä menkoista kysele sen enempää jonohoitaja kuin sisään kirjaava sairaanhoitajakaan. Pieni avoimuus vois olla poikaa…

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2638
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82