MItä pitäis tehä kun on menkat alkamassa just samana päivänä kun mut leikataan??? Pitäiskö menkkoi siirtää lääkkeillä tai jotain??? Just mun tuuria...
Nukutus ja kuukautiset
6
6169
Vastaukset
- dkisu
sinua leikata alapäästä, niin voit pitää omia pikkuhousuja tai sairaalan pikkuhousuja ja side niin kuin normaalitilanteessakin toimisit.
- edelliseen ja kokemuksesta..
Sillo ku mut leikattiin niin menin samana aamuna osastolle...
no ennen kotoa lähtöä ihan viittä minuuttia ennen kävin peseen alapään ja laitoin tiukat housut jalkaan ja yösiteen että ei tule vuotoa läpi..
ja sanoin miehelleni että ole vieressä kun herään..
leikkaus kesti useita tunteja, mutta kun heräsin niin sanoin isännälle että nyt mun kanssa vessaan ja se talutti mut ja piideellä suihkutin ja vaihdoin siteen.. ja isäntä oli iltaan saakka ja aina vessaan mun kanssa...
SUOSITTELEN.
:)
Kysy ja ota selvää että ei katetroida jos niin tehdään niin kerro menkoista hoitajille niin ne osaa varautua... tsemppiä leikkaukseen...- Sabrina82
Joo soitan heti maanantaina jonohoitajalle ja kysyn tosta katetroinnista. Mun työpaikkalääkäri sano et tulis katetrointi ja siks mua ahistikin tää juttu tosi paljon. Toisaalta tuntuu vaivalloiselta lähtee menkkoja siirteleekään... Kiitos tosi paljon vastauksistanne!
- VVW
Sabrina82 kirjoitti:
Joo soitan heti maanantaina jonohoitajalle ja kysyn tosta katetroinnista. Mun työpaikkalääkäri sano et tulis katetrointi ja siks mua ahistikin tää juttu tosi paljon. Toisaalta tuntuu vaivalloiselta lähtee menkkoja siirteleekään... Kiitos tosi paljon vastauksistanne!
Vaikka katetroitaisiin niin ei haittaa, sairaalassa on sellaisia alusia ja siteitä jotka kyllä pitää, hoitajat huolehtii kyllä kun kerrot niistä. Kerro myös jos sulla on runsaat kuukautiset, tietävät sitten jos verikokeita otetaan, että Hb voi siitä syystä sitten tippua hieman.
Mitä sulta leikataan? Ilmeisimminkin pitkä leikkaus kun katetria suunnitellaan?
- taleeeeee
Heii! Osaako kukaan auttaaa?! Siis mulla on 4päivän päästä leikkaus. Ja mulla alkaa kohta menkat ja mu nukutetaan.. vaikuttaako ne menkat mitenkään käsileikkaukseen??
- Anonyymi
Olen jo pidempään ihmetellyt, miksei tästä aiheesta juuri sairaalassa puhuta. Ei löydy tietoa leikkausohjeesta, eikä menkoista kysele sen enempää jonohoitaja kuin sisään kirjaava sairaanhoitajakaan. Pieni avoimuus vois olla poikaa…
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409