ikean kettiöt

PuusePPä_

Minulle tuli tuossa koti- ja keittiölehden mukana ikean uusi keittiö kuvasto. Yllätyksekseni huomasin, että muista kuvastoista poiketen se sisälsi myös hinnat. Minulla on aina ollut kallis maku eli minua miellyttävät tuotteet ovat järjestään niitä kalleimpia. Nyt kuitenkin oli päin vastoin ja haluaisinkin tietää onko kellään kokemuksia ikean keittiöistä lähinnä laatikonmekanismeista, että toimiiko kunnolla ja kuinka toimitus pelaa. Rungothan on nykyään periaatteessa kaikki samanlaisia, että erot tulee ovien ´ja laatikostojen laadussa ja hinnassa. Itse olen alalla töissä ja hinnat olivat kyllä erittäin kilpailukykyisiä, jopa lisävarusteiden joista yleensä nyhdetään rajua ylihintaa.

21

17045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yllätyttiin iloisesti

On tullut ehkä Ikealle vähän virnuiltua, mutta ihan samanlaista tavaraa ja hyvillä hinnoillahan niillä on. Tosin aika pienet valikoimat esim. värejä oville, eikä sitä suurinta suosikkia sieltä löytynyt. Mutta meillä on vielä aikaa miettiä ja pyydellä tarjouksia.

• Okko.

Keittiönet on julkaissut hintansa jo useiden vuosien ajan kuvastossaan, kannattaa tutustua tuotekuvastoon.

• mietaa s
        Okko. kirjoitti:

Keittiönet on julkaissut hintansa jo useiden vuosien ajan kuvastossaan, kannattaa tutustua tuotekuvastoon.

Itseasiassa keittiönet on juuri toinen vaihtoehto.Olen laskenut nettisivujen kautta niidenkin hinnat ikeassa on vaan samanlainen keittiö vielä melkein 1000 euroa halvempi. Tosin laadusta en osaa sanoa.

• 6 keittiötä

Niin kauan kun pysytään pelkissä kaapeissa ja laatikoissa toimii jotenkuten. Ongelma on siinä että asiantuntemus loppuu täydellisesti siinä vaiheessa kun joutuisivat ottamaan huomioon keittiökoneiden asennusvaatimukset. Eivät ymmärrä edes sitä etteivät ymmärrä.

Myyvät keittiökoneita, mutta eivät ymmärrä että keittiökalusteiden pitäisi soveltua edes itse myydyille kodinkoneille. Integroiduissa laitteissa korostuu erityisesti.

Ikea tekee sarjatyötä. Kodinkoneet vaativat yleensä räätälöintiä joka paljastuu vasta silloin kun kodinkone saapuu ja saa asennusohjeet. Eli mitä ei saa tehdä ja mitä pitää tehdä. Jos ostaa kodinkoneet muualta ei Ikealla ole mitään vastuuta kalusteiden sopivuudesta. Ikean saattaa joutua tappelemaan vuosikausia heidän myymiensä koneidenkin vuoksi.

• PuusePPä_ mietaa s

Kävin juuri ikean nettisivuilla katsomassa ja mietin sitä samaa asiaa, että täytyy melkovarmasti hieman muokata. itselle se ei tuota ongelmaa kun pelit ja vehkeet tuollaisiin pienimuotoisiin fiksauksiin, mutta kaikilla ei kyllä ole mahdollisuutta siihen. Kiitos vain tiedosta pitääkin hiillostaa ja kysellä heiltä tarkasti kun tilailee.

• pee
        PuusePPä_ mietaa s kirjoitti:

Kävin juuri ikean nettisivuilla katsomassa ja mietin sitä samaa asiaa, että täytyy melkovarmasti hieman muokata. itselle se ei tuota ongelmaa kun pelit ja vehkeet tuollaisiin pienimuotoisiin fiksauksiin, mutta kaikilla ei kyllä ole mahdollisuutta siihen. Kiitos vain tiedosta pitääkin hiillostaa ja kysellä heiltä tarkasti kun tilailee.

Harkinnassa on Ikean keittiö,mutta ongelmana on sen kokoaminen.Asumme sen verran kaukana ko. putiikista,että heidän asennuspalvelu ei ulotu tänne saakka.Olisiko siis hyviä vinkkejä,ketä voi tilata sen kasaamaan?Tekeekö esim. puusepät sellaisia hommia?Meillä itsellämme on peukalo keskellä kämmentä ja ystävien suosituksesta kannattaa kuulemma ottaa mukaan joku,jolla on kokemusta keittiön kasaamisesta.

• Tapanila

Kerropa jotain esimerkkejä tuosta, että Ikean kaapit ja integroidut koneet tuottavat ongelmia. Ainakaan meidän Ikea-keittiössä ongelmia ei nimittäin ilmennyt: AEG:n uuni asettui Ikean uunikaappiin ihan heittämällä. Keittotason laitoin kahden kaapin keskikohtaan, joten niitä tietenkin piti loveta, mutta kuviosahallahan tuo onnistuu.

• hyvin meni

Tässä(kin) toteutuu Ikean perusfilosofia; edullinen hinta perustuu siihen, että suunnittelet & teet itse ison osan siitä, mikä muissa liikkeissä "kuuluu hintaan". Ts. tässä tapauksessa mittaat, mittaat ja vielä kerran mittaat, että muualta ostettavat (integroitavat) koneet todella mahtuvat Ikean kaappeihin. Käytin itse ko. prosessiin paljon aikaa, mutta tulipa hieno integroitu keittiö ilman suurempia asennusongelmia, ja kaikkineen noin puolella hintaa verrattuna esim. Ala Carteen. Suosittelen siis.

• puuseppä_+
        pee kirjoitti:

Harkinnassa on Ikean keittiö,mutta ongelmana on sen kokoaminen.Asumme sen verran kaukana ko. putiikista,että heidän asennuspalvelu ei ulotu tänne saakka.Olisiko siis hyviä vinkkejä,ketä voi tilata sen kasaamaan?Tekeekö esim. puusepät sellaisia hommia?Meillä itsellämme on peukalo keskellä kämmentä ja ystävien suosituksesta kannattaa kuulemma ottaa mukaan joku,jolla on kokemusta keittiön kasaamisesta.

Siinä keittiöremontissa tulee aina kaikkea muutakin remppaa kuin itse kaappien kasaus ja asennus. Kannataa ottaa joku ammattitaitoinen rakennusmies/kirvesmies tai miksei puuseppäkin harvat vain ryhtyvät kyseisiin keikkoihin. Kaapit saa kyllä kasaan ihan kuka vain, mutta se asennus ei kaikilta onnistu vaikka ei se kyllä mikään vaikea työ ole sekään kun tietää vain mitä tekee. En silti suosittele itse kaappien asennusta sellaisille, joilla ei ole "nikkaroinnista" kokemusta.

• nerofoster
        pee kirjoitti:

harkitkaa?!!!viimeistely ei tosiaan ole samaa tasoa kuin kalliimissa keittiöissä esim tasot,vain näkyvät pinnat nauhotettu tukisivut,ja ns vasikkakappaleet.halpa kaapit osina, osia puuttuu, viallisia. tyrkyttävät asennusta,kallis.kaappeja ei tosiaan ole tehty suomessa,eikä ruotsissa.

• Tapanila
        nerofoster kirjoitti:

harkitkaa?!!!viimeistely ei tosiaan ole samaa tasoa kuin kalliimissa keittiöissä esim tasot,vain näkyvät pinnat nauhotettu tukisivut,ja ns vasikkakappaleet.halpa kaapit osina, osia puuttuu, viallisia. tyrkyttävät asennusta,kallis.kaappeja ei tosiaan ole tehty suomessa,eikä ruotsissa.

Minun kokemukseni mukaan Ikean paketeista ei osia puutu. Lisäksi litteät paketit tulevat himaan varmemmin ehjinä kuin valmiiksi kasatut kaapit. Lastulevyn alkuperämaalla taas ei minulle ole merkitystä. Ikean kaapit ovat myös erittäin mittatarkkoja.

• AleksiB
        Tapanila kirjoitti:

Kerropa jotain esimerkkejä tuosta, että Ikean kaapit ja integroidut koneet tuottavat ongelmia. Ainakaan meidän Ikea-keittiössä ongelmia ei nimittäin ilmennyt: AEG:n uuni asettui Ikean uunikaappiin ihan heittämällä. Keittotason laitoin kahden kaapin keskikohtaan, joten niitä tietenkin piti loveta, mutta kuviosahallahan tuo onnistuu.

Ovatko mitat todella niin standardeja, että niihin voi luottaa? Netin mukaan AEG:n uuni on millin korkeampi, kolme milliä syvempi ja kolme milliä kapeampi kuin Ikean. Onko uunikaapissa riittävät toleranssit AEG:n asentamista varten?

Entäpä voiko Ikealta ostetun astianpesukoneen etulevyn lämätä minkä tahansa integroitavan astianpesukoneen peitteeksi?

A

• Nimetön

Meillä on mökillä Ikean keittiö ollut jo 4 vuotta. Kaikki on toiminut hyvin ja ovat ja laatikostot ovat kuin uutena. Ainoa puute on pöytätason laminaatin paksuus,l. on ohutta. Su kannattais ostaa muualta,(kysyä sen vahvuus)

• axli

Miten Ikean keittiön mittaus, toimitus, vanhan purku ja uuden asennus on toiminut. Onko Ikealla sähkö ja putkimiehiä kumppanina vai pitääkö ne tilata itse. Miten kauan pienen L-muotoisen keittiön rempassa noin suunnilleen menee? Onko Ikean asentajat tehneet hyvin vai onko tullut reklamaatioita. Jos on kaapeissa/ovissa virheitä pitääkö itse kuskata kauppaan vai hoitaako asentaja sen?

• ebak

kävin korjaamassa[i]asentajan jälkiä tasosaumat,ja aukot raakapinnoilla [lakka,silikonit]laittamati.iv putki kiinnittämättä.ei oikeen synkannu asiakkaan kanssa.

• höpö hoi
        ebak kirjoitti:

kävin korjaamassa[i]asentajan jälkiä tasosaumat,ja aukot raakapinnoilla [lakka,silikonit]laittamati.iv putki kiinnittämättä.ei oikeen synkannu asiakkaan kanssa.

Minulle on ikean asennuspalvelu asentanut kolme keittiötä ja kaksi kaapistoa. Kaikki eri asuntoihin ja aina eri mies töissä. Työn laatu on ollut vähintäänkin hyvää.

Asennukset on tehty tuntityönä ja kaikki työt paitsi yksi ovat menneet heidän antamaan "keskiarvoonsa". Silloin kun työn aika venyi, johtui se erikoistyön määrästä ja todella vinoista seinistä.

En usko, että sanomasi "korjailu" on totta, ainakin niin hyvääpalvelua minä olen saanut Kokodiili Oy:ltä, joka näitä töitä tekee

Suosittelen lämpimästi!

• Kalusteista

Joop. Latasin ikean sivulta keittiön suunnittelu ohjelman ja pyrin tekemään vaastaavanlaisen kalustuksen, kuin nelkolla suunnittelivat. Ikean kalusteet tulisi puolet halvemmaksi.

Pistää miettimään. On on varmasti laadukkaampi se nelko, mutta onko hinta laatusuhde enää kohdallaan?

• kalustosta kokemuksia

Viime keväänä hankin Ikean keittiön mökille. Kyseessä oli melko yksinkertainen kokoonpano, jonka suunnittelin itse heidän ohjelmallaan. Toimituksesta ei puuttunut mitään ja tavaran laatu oli hyvää. Kaikki osat sopivat erinomaisesti eli mitoitus tuntuisi olevan tarkkaa. Ohjeet olivat hyvät niin kuin ne tuntuvat yleensäkin heillä olevan. Eli kaiken kaikkiaan hyvä toimitus, jonka tavarat ja osien sopivuuden olin tosin itse käytännössä jo kotona varmistanut.

No sitten se toinen hankinta. Kyseessä oli pieni kodinhoitohuoneen hankinta, joka itse asiassa koostui vain pystykaapista, altaasta, allaskaapista ja kahdesta pienestä vaakakaapista. Kokoonpanon suunnittelu tapahtui myymälässä myyjän avustamana.

Kotona huomasimme, että allas oli rikki, mutta sitähän sattuu. Vaihto onnistui hyvin, eli ei mitään ongelmaa paitsi turha reisu myymälään. Osa tavaroista luvattiin toimittaa kotiin, mutta huomasimme jo kassalla, että toinen vaakakaapin ovista oli liian leveä. Toimitusta ei pystytty enää muuttamaan, vaan kerrottiin väärän oven tulevan kotiin, mutta oikean oven voisi noutaa postista myöhemmin! Toivoivat myös väärän oven palautusta. Allas tuli meillä pesukoneen viereen, mutta tämä allas vaatii reunojen alleen tason, eli meillä allas jäi kaapin rungon reunojen varaan tason paksuuden verran tarkoitettua alemmas. Tämä aiheutti sen, ettei allaskaapin laatikon etulevyt mahtuneet kulkemaan paikalleen. Samalla meille myytiin allaskaapin toisen laatikon etuseinä, mutta ei itse laatikkoa. Kävin ruikuttamassa sopimattomasta etulevystä. Taphtunutta valiteltiin, mutta se jäi siihen. Seuraavalla kerralla tarpeeksi tivattuani asia hoitui ja sain vaihdettua etulevyn sopivan kokoiseksi. Toiseen vaakakaappin myytiin myös ovenkahva, jota ei voi siihen asentaa kaapin oven pinnasta johtuen.

Eli, myyjä suunnitteli myymälässä meille täysin sopimattoman kokoonpanon, jota jouduin käymään paikkaamassa. Tämän yhden myyjän virheitä korjasi Ikeassa kolmesta neljään henkilöä. Itse tein monta ylimääräistä reisua myymälään.

Jos tietää mitä ostaa ja suunnittelee itse, saattaa saada sopivan kokoonpanon. Myyjien ammattitaito vaihtelee aika tavalla. Meille sattui se huonoin. Edelleenkin itse tavara oli hinta-laatu suhteeltaan hyvää.

• PuusePPä_ *-_

Oli siinä ammattitaidottomuutta näköjään myyjän puolelta riittämiin. Mutta ei se ole mikään ihme kun myyjiksi otetaan ihmisiä joilla ei ole minkäänlaista käytännön kokemusta kaappienasentamisesta ja ylipäätään tarpeeksi tietoa myytävästä tuotteesta. Yhteen vetona lukiessani näitä kaikkia palautteita voi sanoa, että Ikean kaapistot sopivat parhaiten sellaisille jotka osaavat itse suunnitella keittiönsä paperille tai suunnitteluohjelman avulla. Tällöin säästää useita satoja euroja, jotka tulevat muilla keittiöfirmoilla juuri näistä asiaa tuntevien ammattilaisten suunnittelusta ja pienemmistä tuotantomääristä. Laatu tuntuu kuitenkin palautteiden mukaan olevan hyvää.

• Uusi talo

Nyt on sitten asennettuna Ikean komeroita 9m ja keittiö, kodinhoitohuone ja wc. Ja tyytyväinen täytyy olla.Ikeaan en päätynyt pelkästään halvan hinnan vuoksi, vaan enpä muualta saanut haluamaani mustaa lasiovea keittiöön. Ja kaapin rungoissa ihastuin heti "feikki" tammeen. Eli Ihastuin tuotteiden ulkonäköön.

Minä naisihmisenä kokosin rungot itse ja isäntä oli apuna isoissa komeroissa ja paikaalleen asentamisessa. Ensimmäinen oli kokemus kummallakin tästäkin touhusta. Helpot on koota, sen verran hyvät ohjeet. Ja tarvikkeista ei ole puuttunut mitään. Yksi runko oli halki. Senkin hymyileväinen myyjä vaihtoi puolivuotta ostopäivästä. Ja lisäsi, että aina rikkinäinen tuote vaihdetaan oli se ostettu koska tahansa.

Sama kun olimme ostaneet keittiön jo keväällä, silloin ei ollut myynnissä hidastimia kaapin oviin. Harmittelin, että olimme ostaneet vanhan mallin saranat joihin ei hidastinta saanut. Ei oltu vielä koottu keittiötä, joten tuotteet oli vielä avaamattomissa pakkauksissa. Saimme viedä vanhanmallin saranat vaihtoon!!!

Sen verran täytyy rehellisyyden nimissä kertoa, että suunnittelupuolella olen saanut apua koulutuksestani.Suunnittelu- ja asiakaspalveluhan ei minun kokemuksieni mukaan ole lähelläkään mitään muuta toimittajaa...Kokoaminen oli helppo osuus ostamiseen verrattuna...20 ihmistä jonotti yhdelle tilaustiskille. Siinä tunnin istuskellessa ehdin itsekseni miettiä, montako ihmistä on tässävaiheessa tehnyt päätöksen olla ostamatta keittiöä? Olin suunnitellut keittiön kotona ja tallentanut sen joten en jonottanut kuin tilausjonossa...

Mutta sitten toimitus tuli alle kolmessa viikossa tontille. Asiakaspalvelu väitti postin kantavan tuotteet sisälle asti yksin. Muttakun meille tuli 6 isoa lavaa tavaraa, en kyllä voinut vain seistä vieressä auttamatta.

No mutta tässä omaa kokemusta näin "lyhyesti".
      TIETYSTI EN MENNYT IKEASTA OSTAMAAN VALMISTA KEITTÖÄTÄ, KOMEROA. MUTTA KYLLÄ SITÄ PALJON TYÖLÄÄMMÄKSI LUULIN. JA LOPPUTULOKSEEN OLEN ENEMMÄN KUIN TYYTYVÄINEN!

• Ainoleena

Ostin Malagan IKEA:sta pienen keittiön. Kaikki kaapit kerättiin odottaessani varastosta. Kun työpöytälevyn pituuden takia kaikki ei mahtunut henkilöautooni, lupasivat tuoda huomenna aamupäivästä. Toivatkin. Kaikki tilaamaani tuli ja kiinnitys-ym tarvikkeita tarpeeksi. Tietenkin keittiön saaminen viimeisenpäälle kuntoon tarvitsee
        ammattimiehen ja työkalut. Kuitenkin hinta on niin edullinen että kannattaa käyttää IKEA:n suunnitteluohjelmaa ja tehdä suunnitelma itse kaikessa rauhassa kotona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe