Harrastatteko dobermannienne kanssa jotain esimerkiksi tokoa tai hakua?
Onko täällä yhtäkään "kotikoiran" omistajaa ja löytyy niin kuinka paljon liikutte?
Kertokaa koirienne liikunnantarpeista ja harrastuksista!=)
liikunnantarve,harrastukset
2
601
Vastaukset
- ainakin
Meillä on dobermanni kotikoirana. Meidän toope käy päivittäin tavallisesti yhdellä noin 2-4km lenkillä tarpeittentekokäyntien lisäksi, on tosin vielä pentu. Kerran pari viikossa tuon lisäksi ja joskus useamminkin käydään koirapuistossa. Tokoryhmää koitettiin, mutta se meni hulinaksi, joten meille paras tapa olla koiran kanssa on harjoitella tottista kotona, etsiä leluja ja nameja ja leikkiä hakemista, pallon koppaamista ja vetoleikkejä sisällä. Lenkillä tehdään joskus jälkiä.
Luulen, että suurimmalle osalle dobberinomistajista tämä tuntuu ihan liian vähältä, koska nämä toopet ovat tavallisesti hyvin energisiä tapauksia. Itse kuitenkin uskon, että koira tyytyy siihen mihin tottuu, ja meidän dobberi näyttää sekä fyysisesti että henkisesti erittäin hyvinvoivalta ja tyytyväiseltä näin omaan silmään, liekö sitten vähän flegmaattisempi tapaus kun ei itsekään jaksa tuon enempää touhuta kun jo hyytyy ja haluaa omaan rauhaan nukkumaan :)
Mutta siis, meillä on toope "ihan vain" kotikoirana ja hyvin on elämä sujunut. Itseänikin kiinnostaisi onko muilla toopeja jotka eivät juurikaan harrasta aktiivisesti.- on toope
Dobberi on kotikoirana ja sillä siisti.Ei tarvitse muita rotuja enempää liikuntaa tuntuu olevan joku pakkomielle toi liikunnantarve.Ilmeisesti meillekkin on sattunut noita flegmaattisia koiria jo toinen peräkkäin.Enemmän kuin liikuntaa haluaa mukaan joka paikkaan varsinkin jos autolla mennään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059