lehtien jako talvella?

winter?

voiko 14.v jakaa lehtiä myös muulloinkin kuin kesälomilla? jakopäivät lienee keskiviikko ja lauantai?

olen kuullut jo moneen otteeseen että raskasta hommaa ja surkea palkka. onko se nyt niin raskasta lajitella lehtiä ja kulkee pitkin katuja kärryjensä kanssa? Itse oon aina tykännyt lajitella kaikkea ja liikuntaakin sais jonkin verran :D

34

6848

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakajaitse

      On se loppujen lopuksi melko raskasta vaikka se ei siltä kuulostakkaan ja palkka ei ole kovin suuri. n. 80-100e. riippuen alueesta ja sen kuun mainoksien määrästä.
      Itse jaan kyllä ihan nyt talvellakin ja se on paljon raskaampaa kun pitää lumessa niitä kärryjä työnnellä, mutta onnistuu :)

      • Lehdenjakaja 2.5 vuoden kok...

        Se on raskasta varsinkin talvella ja palkka ei ole hyvä työmäärään suhteutettuna. Ja lajittelemiseen menee kauan aikaa raskaina tai voisi sanoa inhoittavani pidän muitten ihmisen katseita ja niiden pilkkausta tästä työstä ja kärryjen kanssa menemista itseltäni tulee lähes joka kerta kirosana jos jokin ei onnistu tai muuten vaan menee huonosti siinä on sitten ihmisille ihmettelemistä.


      • gklkgl
        Lehdenjakaja 2.5 vuoden kok... kirjoitti:

        Se on raskasta varsinkin talvella ja palkka ei ole hyvä työmäärään suhteutettuna. Ja lajittelemiseen menee kauan aikaa raskaina tai voisi sanoa inhoittavani pidän muitten ihmisen katseita ja niiden pilkkausta tästä työstä ja kärryjen kanssa menemista itseltäni tulee lähes joka kerta kirosana jos jokin ei onnistu tai muuten vaan menee huonosti siinä on sitten ihmisille ihmettelemistä.

        itse jaan lehtiä muutamaan vuokrataloon jossa asuu manneja ja muita.. vähä potuttaa ku saa joltai rääsyis kulkevilt köyhilt "säälivii katseit". Talvel on itse asias kivempi jakaa ku kesäl ku on nii pimeet eikä kukaa tavallaa nää..


    • Paska duuni

      Otsikkoonhan se kiteytyy, 215-luukkusen tiheän alueen jakoon kuluu mainoksien määrästä riippuen 1,5h-2h, 215 mainosnipun TEKOON kuluu vähän kauemmin. Kyllä ne kärryt talvella liikkuu melkeen yhtä hyvin kun kesällä, jos ne on suht täynnä. Ihan mukavaa hommaa jos tykkäät kädet rakkuloilla taitella niitä lehtiä, että ne sopii edes jotenkin siihen kärryyn.

    • richardo

      Äitini sisko on koko ikänsä ollut lehtienjakana nastolassa. Kuten jo sanoitkin ilmoituksessasi, olet sen jo moneen kertaan kuullut, on se raskasta puuhaa. Heräät aamu 6 (tai mahdollisesti itse määräät työaikasi ja jakelu alueesi?) ja lähdet lehtiä jakamaan. Palkkahan määräytyy sen mukaan kuinka paljon lehtiä jaat vaikkakin *aska se palkka siltikin on. Tietysti jos tarkoituksenasi on hakea vähän taskunpohjalle että pystyt uudet kengät ostamaan kuun lopussa, niin sitten siitä vain jos kuntoa löytyy :) Varo kuitenkin ylirasittumista. Usein kaupat voivat tarjota myös pientä hommaa, esim. hyllyttämistä. Kannattaisi kysellä myös sieltä päin :)

      • winter?

        sanotaan että paska palkka, mutta mihin verrattuna? onko tämän ikäiselle parempaakin hommaa? :)


      • Kerkere
        winter? kirjoitti:

        sanotaan että paska palkka, mutta mihin verrattuna? onko tämän ikäiselle parempaakin hommaa? :)

        14-15 vuotias ei saa ilman suhteita mitään muuta duunia.


    • niin.

      Ei se mun mielestä ole mitenkään kamalaa

    • posteljoooooooni. :D

      Mul tulee ainaki sillai, et tiistaina tulee monta pinkkaa mainoksia, jotka pitää ensin lajitella, ja sanon, että niitä mainoksia on välillä niin p*rkeleesti. Sitten jakopäivänä, eli keskiviikkona, tulee itse lehtipinkat, ja niiden väliin pitää laittaa mainokset, ja sitten pakata kassiin, ja sitten jaata taloihin. Jos postiluukussa lukee ei mainoksia, niin en laita mitään. Ja joskus on se kärry kaatunut kadulla, ja oli kiva kerätä päivän lehtiä maasta. onneks ei ollut sadepäivä.

      • Mi-Ja

        Todella surkea homma! Kaverini kanssa jaoimme kerran kuukauden. Ei se aluksi tuntunut huonolta vaihtoehdolta, joo mainoksia tulee muutama ja sitten jakamaan pariin taloon.. Mutta sitten, joka keskiviikko ja lauantai on lehtiä&mainoksia yhteensä VÄHINTÄÄN 6 kutakin. Eli yli 1000, enenmänkin. Ja kerrostaloja oli 11. Ja pääsimme keskiviikkoisin koulusta vasta kolmelta, jaoimme aina yhdeksään asti. Itse jaotteluun meillä meni yli tunti ja jakamiseen yli 3 tuntia, muutamana kertana koko päivä. Me emme saaneet edes jakokärryjä ja sen takia käytimme omia laukkujamme jotka hajosivat lehtien painosta. Huono palkka..


    • fafsfgszgsgsz

      jeps

      • ihmisentaimi

        Haluaisin kesätöitä ensi kesäksi, ja en tiedä voinko tehdä muutakuin jakaa lehtiä. Mitä lehtiä oot siis jakanu, paljoko oot saanu ym? Kiitti jo etukäteen. Asun muuten helsingissä sitten.


    • Limoo

      oon jakanut nyt muutaman kuukauden lehtiä ja on se välillä aika raskasta (jos oon kärryillä, paljon lunta eikä teitä aurattu/loskaa/lehdet ei mahdu yhteen kyytiin..) Mutta se on totta ettei 14-v. löydä helposti muitakaan hommia (ite oon 15v.) Välillä tuntuu ettei koulupäivän jälkeen jaksas alkaa lajitella mainoskia lehtien väliin, mutta pakko. Jakaessa mietin vaa että jee tää on kivaa, kuntoilua ja saa rahaa : DD (Mulla on reilu 400 huoneistoa kerrostaloalueella..)

      Sisulla jaksaa !

    • itte jaan

      itte jaan lehtii ja se palkka on kyl mun tarpeille iha tosi hyvä, just otin kolmannen alueen ! älkää valittako. kiitos

      • miettikää

        Hei miettikää nyt vähä. Sanotaa et se palkka on suunnillee se 80e. Sitte ku sen jaat 8:lla työpäivällä, saat 10e päivältä ja jos siihen menee aina se 4 tuntia, niin se tekee 2,5e tunnilta. COME ON NUORET! Miettikää vähä!


      • NoobMaster
        miettikää kirjoitti:

        Hei miettikää nyt vähä. Sanotaa et se palkka on suunnillee se 80e. Sitte ku sen jaat 8:lla työpäivällä, saat 10e päivältä ja jos siihen menee aina se 4 tuntia, niin se tekee 2,5e tunnilta. COME ON NUORET! Miettikää vähä!

        "Hei miettikää nyt vähä. Sanotaa et se palkka on suunnillee se 80e. Sitte ku sen jaat 8:lla työpäivällä, saat 10e päivältä ja jos siihen menee aina se 4 tuntia, niin se tekee 2,5e tunnilta. COME ON NUORET! Miettikää vähä!"

        Kaikki kyllä tietää ton, mutta esim. minä, mun pitää ostaa KAIKKI vaatteet ite, jos jotakin alekorin sukkii ei lasketa. Niin mistä hitosta mä saisin rahaa niihin vaatteisiin?!, kun en mä saa ees mitään viikko/kuukaus rahaa, pitäskö mun helvetti olla kaks vuotta samoilla vaatteilla? kunnes pääsisin kunnon töihin. Itse pidän mun palkkaa suht kohtuullisena. Saan palkaks yleensä 10-15 euroo (kerralta), ja jakoon menee JOS LASKETAAN LAJITTELU MUKAAN, niin noin 3 tuntii. Elikkä yleensä noin 5 euroo tunnilta. Älkää nyt te vittu vittuilta, jotka saatte 100€ euroo viikos, ja mutsi ostaa teille vielä sen lisäks kaikki kalleimat vaatteet kaupasta joka viikko....


      • jakaja
        NoobMaster kirjoitti:

        "Hei miettikää nyt vähä. Sanotaa et se palkka on suunnillee se 80e. Sitte ku sen jaat 8:lla työpäivällä, saat 10e päivältä ja jos siihen menee aina se 4 tuntia, niin se tekee 2,5e tunnilta. COME ON NUORET! Miettikää vähä!"

        Kaikki kyllä tietää ton, mutta esim. minä, mun pitää ostaa KAIKKI vaatteet ite, jos jotakin alekorin sukkii ei lasketa. Niin mistä hitosta mä saisin rahaa niihin vaatteisiin?!, kun en mä saa ees mitään viikko/kuukaus rahaa, pitäskö mun helvetti olla kaks vuotta samoilla vaatteilla? kunnes pääsisin kunnon töihin. Itse pidän mun palkkaa suht kohtuullisena. Saan palkaks yleensä 10-15 euroo (kerralta), ja jakoon menee JOS LASKETAAN LAJITTELU MUKAAN, niin noin 3 tuntii. Elikkä yleensä noin 5 euroo tunnilta. Älkää nyt te vittu vittuilta, jotka saatte 100€ euroo viikos, ja mutsi ostaa teille vielä sen lisäks kaikki kalleimat vaatteet kaupasta joka viikko....

        itse jaan 500 postiluukun piirillä ja työ on melko raskasta. Mainoksia/lehtiä tulee yhteensä 1500-4500 joiden lajitteluun menee noin 4 tuntia, jakoon suunnilleen yhtä kauan. palkka ei missään nimessä ole tarpeeksi.. 4500 mainoksen jaosta 30€? saan yleensä 160-200e kuukaudessa.

        kaikista v-mäistä tässä työssä on tuo lajittelu.. välillä saattaa tulla 2 eri mainosta/lehteä, joskus taas 9 (niin kuin viime kerralla). tällainen 500:n piiri on aivan liikaa koululaiselle, jolla on muutenkin viikossa monta tuntia koulua.


      • roskaposteljooni
        jakaja kirjoitti:

        itse jaan 500 postiluukun piirillä ja työ on melko raskasta. Mainoksia/lehtiä tulee yhteensä 1500-4500 joiden lajitteluun menee noin 4 tuntia, jakoon suunnilleen yhtä kauan. palkka ei missään nimessä ole tarpeeksi.. 4500 mainoksen jaosta 30€? saan yleensä 160-200e kuukaudessa.

        kaikista v-mäistä tässä työssä on tuo lajittelu.. välillä saattaa tulla 2 eri mainosta/lehteä, joskus taas 9 (niin kuin viime kerralla). tällainen 500:n piiri on aivan liikaa koululaiselle, jolla on muutenkin viikossa monta tuntia koulua.

        Itelläni on omakotitaloja piirissä 145 ja ne sijaitsee meiltä n.kilometrin päässä. Mainoksia tulee tiistaina ja keskiviikkona tulee ne vartit joitten väliin sitten laitan mainokset. Lauantaina saatan sit sekä lajitella että tietty jakaa jos perjantaina en oo jaksanu jo lajitella. Tää mun systeemi on siitä hyvä et se menee vähä tollai harrastuksena ku jakaa sellai sopivii väleihi noita töitä eikä rykäse kaikkee kerralla ja mul on myös pieni piiri eli lehet mahtuu kerralla kärryyki. Se jakamine on oikeestaa aika rentoo ja menee kävelylenkkinä ja siihe voi pyytää vaik kaveria seuraks ulkoiluttamaa koiraa. Ja jos joku naureskelis mulle ni naurasin kyl sille takas ain 15. päivä....


      • TehkääNopeasti
        roskaposteljooni kirjoitti:

        Itelläni on omakotitaloja piirissä 145 ja ne sijaitsee meiltä n.kilometrin päässä. Mainoksia tulee tiistaina ja keskiviikkona tulee ne vartit joitten väliin sitten laitan mainokset. Lauantaina saatan sit sekä lajitella että tietty jakaa jos perjantaina en oo jaksanu jo lajitella. Tää mun systeemi on siitä hyvä et se menee vähä tollai harrastuksena ku jakaa sellai sopivii väleihi noita töitä eikä rykäse kaikkee kerralla ja mul on myös pieni piiri eli lehet mahtuu kerralla kärryyki. Se jakamine on oikeestaa aika rentoo ja menee kävelylenkkinä ja siihe voi pyytää vaik kaveria seuraks ulkoiluttamaa koiraa. Ja jos joku naureskelis mulle ni naurasin kyl sille takas ain 15. päivä....

        Ehkäpä kannattaisi pyytää, vaikka äiti tai isä auttamaan. Itse jaan faijan kanssa mainokset ja saan n. 200 euroa kuukaudessa, ja jakoon menee 1h ja lajitteluun 1h. Ja lajittelun hoidan itse. Mahdatte olla TODELLA hitaita, jos teillä menee 4h lajitella mainokset. Tehkää duuni tehokkaasti, niin saatte rahaa nopeasti ja tuntipalkkakin alkaa olla jo silloin yli 10 euroa. Myös kilometri korvauksista tulee jonkun verran rahaa.


      • lopenuupunut1111
        TehkääNopeasti kirjoitti:

        Ehkäpä kannattaisi pyytää, vaikka äiti tai isä auttamaan. Itse jaan faijan kanssa mainokset ja saan n. 200 euroa kuukaudessa, ja jakoon menee 1h ja lajitteluun 1h. Ja lajittelun hoidan itse. Mahdatte olla TODELLA hitaita, jos teillä menee 4h lajitella mainokset. Tehkää duuni tehokkaasti, niin saatte rahaa nopeasti ja tuntipalkkakin alkaa olla jo silloin yli 10 euroa. Myös kilometri korvauksista tulee jonkun verran rahaa.

        On tullut tässä jaettua lehtiä noin 600 postiluukkua ja 10 euroo kerta siis ihan alipalkkausta!!! En kannata postinjakoa vaikka mikä tulisi eteen.


    • N04

      mä oon 14V ja mun taskut on tyhjät niin 80-100e kuulostaa hyvältä. ei haittais jos ois lunta,sadetta ja todella kuuma mä silti tekisin sitä!!!

      • ei enää ikinä.

        Olen tässä pari kertaa jakanut ja täytyy kyllä sanoa, että niitä mainoksia tuli niin helvetisti että en olisi ilman vanhempiani selvinnyt. Alueella on 12 kerrostaloa eli noin 350 luukkua. Kauimmat talot ovat vajaan kilometrin päässä kodistani. Mainoksia piti hakea kärryihin monta kertaa lisää. En voi kenellekkään muulle 14 vuotiaalle suositella tuota lehtien jakoa puhumattakaan siitä että joku jakaisi 2 kertaa viikossa, koska jaan pelkästään lauantaisin ja tämäkin tuntuu ihan järjettömältä! Yritän tämän kuukauden sinnitellä, että saisin sieltä sen työtodistuksen.


    • ................

      Mun mielestä mainostenjako on ihan helppoa ja rentoa puuhaa :D Oon nyt reilut puol vuotta jakanu (kesäkuussa alotin) ja en vielä ainakaan oo kyllästyny. Mun alueeseen kuuluu 170 asuntoa ja mainosten lajitteluun menee määrästä riippuen 30min - 1,5h. Jakamiseen yleensä 1,5h. Tykkään mun alueesta koska mulla ei oo pellkästään kerrostaloja vaan on muutama omakotitaloaluekkin joten ei oo vaan rapusta toiseen juoksemista :) Mä en kyllä mene jakamaan ollenkaan jos sataa ihan kaatamalla vettä tai jos teitä ei oo aurattu, tosin en koe että se olis sillon mun vika koska faktahan on että ne mainokset kastuu vesisateessa enkä usko että kukaan haluaa märkiä ja repaleisia mainoksia ja ne kärryt ei yksinkertasesti liiku lumihangessa, eikä mulle oo ikinä mitään huomautuksia tullu.

      En keksi oikeestaan yhtään huonoa puolta tästä työstä, mä ajattelen tän niinpäin että tää on liikuntaa josta maksetaan mulle :) Eipähän ainakaa tuu jäätyä koneelle kun on pakko mennä jakamaan mainokset. Ihan mukavaa kuunnella musiikkia ja laitella mainoksia postiluukuista sisään.
      Alussa mua ehkä vähän nolotti työnnellä niitä kärryjä ympäri kaupunkia, mutta oon huomannu että ei ihmisiä kiinnosta, ei kukaan kiinnitä muhun mitään huomiota. Paitsi pari kerran yks pikkupoika huusi äidilleen että "kato tuolla menee postipate!" ja jotkut tulee ohikulkiessaan pyytämään itselleen mainoksia :) Tosin vieläkin varsinkin nyt talvella oodotan niin myöhään että ulkona on jo melko pimeetä ja vasta sitten lähden jakamaan :D

    • ykkösjakelija

      Lehden jako tuo mukavaa säännöllisyyttä arkeen. Itse hoidan 280 talouden aluetta enkä ymmärrä miten tuolla aikasemmissa viesteis jotkut sanovat et menee yli 4 tuntia koko hommassa aikaa, ite selviän 3 tunnissa ripeellä lajittelulla ja jakamisella!

      palkkaa ropsahti 180euroa ensimmäisestä kuukaudesta. siitä voi sitten laseksella paljon tulee tuntipalkaks keskimäärin jos tietää paljo menee tunteja per kerta, itellä iha kohtuullinen mielestäni :)

      Varoitus kuitenkin, näin suuri alue kun 280 taloutta vaatii jo improvisointia lehtien kuljettamiseen. tietyssä tapauksissa kärryt imee vain alle 100 lehdistä.. esim tällöin kun oli 10 jokaista lehteä ja 280 taloutta nii kukin voi itse laskea ja miettiä kuinka paljon ja paksuja ne ovat!

      Kokeilemisen arvoinen työ! talvella jakamista en oo viel kokeillu mutta tähä asti käytetyllä sisulla lienee suomen nietoksetkin päihitetää :P (tosin jakoalueella hyvin jyrkkiä nousuja ja laskuja , liukastelin jo puista pudonneiden lehtien kans.. et en tiedä miten sujuu) aika näyttää !

    • fsdfsdf

      Niin tuntuuhan tuo varmasti kohtuu suurelta summalta pikkupoikana, mutta todellisuudessa tuo ei ole mitään siihen työmäärään verrattuna. Todella alipalkattua hommaa. Saahan siinä tosin liikuntaa jos sen siltä kannalta ottaa. Jaoin lehtiä 2 vuotta ja sitten tuli lopullisesti mitta täyteen. Kesällä se vielä jotenkuten meni, mutta talvella kun oli paljon lunta niin se oli yhtä helvettiä. Välillä liukastui portaissa ja lehdet levisivät ja toisinaan kun työnsin kärryä metrin eteenpäin, valuin kaksi taakse. Sitte vielä jotkut onnistuivat välillä tekemään valituksia vaikka tein aina liiankin tunnollisesti. Meinasin sillä peridoilla monta kertaa lopettaa mutta pakko sitä rahaa oli saada edes se pieni summa. Olihan sekin parempaan päin. Rutiinihan tuohon hommaan kehittyy aika nopeasti ja riippuu myös aika pitkälti alueesta jota jakaa.

    • Janne.

      Ne jotka ei lehtiä jaa ovat laiskoja kenokauloja eli juur niitä joille pitää olla muhkeat palkat ettei tule itku kun lunta ja räntää sataa kaulasta sisään takin alle.
      Jos ei muhkeaa palkkaa tule niin pikku-timpat istuu kotona isin ja äitin tykö pikku läppärinsä äärellä.

      voi voi mitä vässyköitä. ei nämä pysty mihinkään kun on kasvettu tikkunekku suussa.

    • ihqq_minä

      joo haluisin tietää mis ois hyvä paikka vesalas???

    • jakakakakakakaka

      230 omakotitaloo ja rivaria on mun piiris. Lajittelu ei tosiaankaa vie tunteja!! Viimeks lajiteltiin äitin kanssa ja meni 45 minuuttia ja itse jakohommeliin saman verran.
      Jos on huonom keli, jaetaan äitin tai iskan kans autolla. Ja mulla ainakin on 100 ihan hyvä raha.

    • tiedän

      Ite olen jakanut nyt 4 kk ja lopetan koska tulee talvi ja se on ihan perseestä jakaa talvella .mulla on ollut joku 35 taloutta ja palkka ollut sen 100-120€ja tunti määrä 32h eli paska palkka.mutta kyllä se mukavaa on ainakin kesällä ja ihmiset arvostaa jakajia ja on mukavia ainakin täällä jyväskylässä.Jos on kiinostunut jakamaan jyväskylän alueella niin otta yhteyttä http://www.jyvaskylanjakelut.fi suoraan ja palkka on tullut aina oikein ja ajallaan!ELI ei kanata odottaa hyvä palkkaa.

    • tiedän

      siis 350 taloutta

    • Tyttö

      Ite ajattelin alottaa jakelun, vaikka ei olis paljonkaan aikaa. Oon 14 ja koulupäivät on pitkiä koulumatkaa tulee päivässä yli kaks tuntii.. Mut minkäs teetkun tarvii rahaa eikä näin nuorelle ole muita töitä.

    • ......

      hei



      voiko joku kertoo mikä se nettti sivu on mis voi osalistuu lehti jakoo

    • Talvijakajanaollut

      En tiedä muuta mut munat ainakin jäätyy :D

    • Anonyymi

      ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      637
      4708
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3221
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2479
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 252
      1877
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      97
      1354
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe