Oon huomannut, että mun oikean silmän näkökentässä pyörii sellainen tumma piste. Se näkyy varsinkin kun oon ulkona..
Muuten tuntuu siltä, että näkö ois vähän huonontunut. Viimeksi (pari kuukautta sitten) näin kyllä ne kaikki E-merkit oikeinpäin näkötarkastuksessa, mitä tämä sit on????
pelottaa ihan sikana, ei kai näkö voi lähteä kokonaan siitä silmästä??? :´(
liikkuva piste näkökentässä
10
10196
Vastaukset
- lekuriin, mars
siihen kuuluvat välillä näkökenttään ilmestyvät pisteet tai haituvat, ja tietynlainen sameus. Katse kyllä kirkastuu kun hetken odottaa, näön heikkeneminen voi johtua myös alkavasta harmaakaihesta, samentumasta mykiössä
- sinullekin vastaaja
Voi jessus sentään, että ihan lääkäriin heti ja mars mars.
Kyllähän tälläkin palstalla on ihan kyllästymis3een asti selitetty näitä kaikilla ihmisillä esiityviä lasiaissamentumia, siis niitä vaarattomia NORMAALEJÄ ilmöiöitä.
En jaksa TAAS selittää,mutta voi hakutoiminnolla etsiä tältäkin palstalta.
JOTAIN VASTUUTA TULISI VASTAAJIENKIN HOMMIIN SAADA.
Älä siis vastaa kaikenmaailman arvailuilla, jollet tiedä!
PS. Keväthanget tuovat takuuvarmasti lasiassamentumat näkyviin, ja kyselyt TAAS senkun poikivat. - joten en turhaa hoputa ketään
sinullekin vastaaja kirjoitti:
Voi jessus sentään, että ihan lääkäriin heti ja mars mars.
Kyllähän tälläkin palstalla on ihan kyllästymis3een asti selitetty näitä kaikilla ihmisillä esiityviä lasiaissamentumia, siis niitä vaarattomia NORMAALEJÄ ilmöiöitä.
En jaksa TAAS selittää,mutta voi hakutoiminnolla etsiä tältäkin palstalta.
JOTAIN VASTUUTA TULISI VASTAAJIENKIN HOMMIIN SAADA.
Älä siis vastaa kaikenmaailman arvailuilla, jollet tiedä!
PS. Keväthanget tuovat takuuvarmasti lasiassamentumat näkyviin, ja kyselyt TAAS senkun poikivat.en tarkoita että tarvitsee heti pelätä mutta kannattaa käydä tarkastuttamassa silmälääkärillä niin voi olla rauhassa
- apua91
joten en turhaa hoputa ketään kirjoitti:
en tarkoita että tarvitsee heti pelätä mutta kannattaa käydä tarkastuttamassa silmälääkärillä niin voi olla rauhassa
No sori, jos en yrittänyt aluksi itse etsiä. Mulla ei ole aikaisemmin ollut yhtään mitään häikkää näössä, joten tämmöinen piste pelästytti! Piti laittaa nopeasti viestiä tulemaan.
- apua91
Siis jääkö tää piste ny pyörimään silmään!!!!
Ei voi olla näin paska tuuri, pari vuotta sitten tuli tinnitus, korvissa sihisee ja suhisee 24/7 ja ny tää :`O - -eräs-
apua91 kirjoitti:
Siis jääkö tää piste ny pyörimään silmään!!!!
Ei voi olla näin paska tuuri, pari vuotta sitten tuli tinnitus, korvissa sihisee ja suhisee 24/7 ja ny tää :`OOlen ymmärtänyt että "hyvälaatuiset" jäävät ikuisiksi ajoiksi kun taas "pahalaatuiset" liukenevat pois, mutta silloin ne ovatkin verta joka vuotaa jostain - saattaa olla pahempi juttu.
Mutta niihin tottuu. - täplät
-eräs- kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että "hyvälaatuiset" jäävät ikuisiksi ajoiksi kun taas "pahalaatuiset" liukenevat pois, mutta silloin ne ovatkin verta joka vuotaa jostain - saattaa olla pahempi juttu.
Mutta niihin tottuu.Itsekin huomasin vuosi sitten 2 tummaa täplää toisessa silmässä ja toisessa täplässä kiinni läpinäkyvämpiä ja kirkkaampia pisteitä "häntänä". Kävin silmälääkärissä ja hän totesi että lasiainen oli kirkas joten kyseessä ei ollut lasiaisen samentuma. Ilmiö saattaa kuulemma johtua verkkokalvoon tulleista naarmuista. Vaaleaa tai kirkasta taustaa vasten täplät erottuu selvimmin.
Jos asia vaivaa mieltä niin kannattaa käydä silmälääkärin tarkistuksessa ihan mielenrauhan saamiseksi vaikka mistään sen vakavammasta ei olisikaan kyse... Mulla on samat pisteet edelleen näkökentässä ja näkö ei ole muuttunut miksikään. Eipä nuo mitään haittaa kun ei kiinnitä huomiota niihin.
Tiedoksi sulle vielä että näön tarkkuushan voi hieman vaihdella päivittäin vireystilan ym. mukaan ja jos oikein rupeaa tarkkailemaan niin siinä onnistuu helposti huijaamaan itseään :)
- apua91
Lääkäriaika on vasta viikon päästä... Turhauttaa kun ei tiedä mikä tässä silmässä sit oikein on. Väillä se piste ei näy ja välillä se pyörii kuin mikäkän ötökkä näkökentässä. Ei kai näitä pisteitä lisää voi tulla? :(
- gzö
se on lasiaisen irtaumaa, vaaratonta. Mulla ne ilmestyi 2001 ja ovat lisääntyneet. ovat oikeita lankoja näkökentässä. jos käyttäytyisivät oikeaoppisesti, pitäisi niiden haalistua ja siirtyä sivuun.
silmälääkäri sanoi, että ne ovat varsin yleisiä eikä niistä tarvitse huolestua. johtuvat ehkä suuresta miinuksestani - 10½ ja - 11½, mutta eivät oleet esteenä laserleikkaukselle. nyt leikatuilla silmillä näen aika moitteetomasti, mutta hörhöt hörhöävät edelleen. - Anonyymi
Voi sentään, ei kannata arvostella jos näkökentässä liikkuvasta pisteestä ollaan huolestuneita.
Minun musta pisteeni johti verenvuotoon
lasiaistilaan. Silmää yritettiin leikkaamalla
puhdistaa puutteellisin tuloksin,lisäksi ha-
valittu verkkokalvoirtauma joka oli viimei-
nen niitti sokeuteen.
Silmä diagnosoitiin .laskimotukokseksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768