setelit sekaisin?

perusturisti

venezuelan rahauudistuksen myötä miten siellä rahat vaihtuneet? eli onko liikenteessä vanhoja ja uusia rahoja sekaisin? ja minkä kokoisia rahoja siellä on?
Enkä kysy nyt miten/mitä/missä kannattaa vaihtaa!

4

1601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      Juuri tulin Venetzuelasta. Setelit on sekaisin, joten vaihtaessa pitää olla tarkkana. Toisaalta uusien ja vanhojen setelien ero on helppo eli kolme nollaa pois. Vaihda rahat sellaisella kauippiaalla joka on päivittäin samassa paikassa. Ne ei huijaa paitsi vaihtkurssia yrittävät huonoksi.

      • perusturisti

        kiitos sulle asiallisesta vastauksesta! siellä vissiin voi tinkiä rahaa vaihtaessa jos on hajulla millä kurssilla ne vaihtaa? minkä arvoisia (10?200?10000?)seteleitä siellä oli (uudet/vanhat)?


      • koko ja kurssi
        perusturisti kirjoitti:

        kiitos sulle asiallisesta vastauksesta! siellä vissiin voi tinkiä rahaa vaihtaessa jos on hajulla millä kurssilla ne vaihtaa? minkä arvoisia (10?200?10000?)seteleitä siellä oli (uudet/vanhat)?

        Pienen harjoittelun jälkeen aloin toimia näin: Vaihdoin yleinsä 100 € kerralla ja lopuksi 50 €, koska bolivareja ei voi vaihtaa takaisin euroiksi. Rahaahan tuolla ei paljon mene jos on all include mestassa. Meillä meni kun piti tuoda kaikkea mahdollista kuten: Rommia, sikareita, rättejä, paljon aitoja helmiä, musaa jne.

        Sinun on helppo laskea paljonko tulee bolivareja. Siis 100 eurolla pitää saaada vähintään 600000 bol tai 600 fbol (uusia). Minun tavoite oli 1 €=6500 bol. Yleinsä tuli uutta ja vanhaa sekaisin. Setelien koot. 1000, 5000, 10.000, 20.000, 50.000 ja 100000. Uudet vastaavasti mutta kolme nollaa pois. Uusissa 1000 bol on 1 fbol ja sekin kolikkona.
        kurssi


    • Tanja**

      Minä ainakin vaihdoin ihan hotellin respassa. Helppoa, nopeaa, eikä tarvinnut kiikuttaa paljon rahaa missään mukanaan. Kurssina oli kokoajan se vähän päälle kuusi per euro. Vanhoja ja uusia seteleitä saa tosiaan ihan sekaisin, mutta helppo ne on erottaa. Eikä siinä hotellin respassa kyllä kuseteta, näin uskallan väittää.

      Mulla meni koko reissulla rahaa yhteensä 60 euroa. :) Tosin kaveri makso saarikierroksen jne. Järjettömän isoa kassaa ei siis kannata ottaa mukaan, ellei tosissaan aijo shoppailla. Itselle kun riitti pari rommipulloa ja muutamat kahvipaketit, niin ei ne satunnaiset vesipullot ja simpukkakoristeiden ostot rannalta lapsilta paljon maksaneet. Hotellin ruokaan en ehtinyt viikossa kyllästyä, kun tarjolla oli aina possu/lehmä, kana ja kala vaihtoehdot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1690
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1329
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1268
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      183
      1132
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      161
      1044
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1033
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe